Mechanum Mölndal

Mechanum Mölndal

Ring 031-340 01 00 www.mechanum.com
3.0

Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Audi, Volvo och BMW. Vi erbjuder allt du behöver för din bil till en kvalitets- och servicenivå du aldrig tidigare upplevt. Välkommen till Framtidens bilverkstad!

27 omdömen om Mechanum Mölndal

Camilla B
Skrev om Mechanum Mölndal

Kom in på vinst och förlust för att jag inte fick bort en varning om att kontrollera däcktryck.Tjejen i kassan ( glömt namn men det var ett ovanligt) tog en sväng med mig i bilen, försökte ta bort varningen. Bestämde sig för att ta in bilen på verkstaden för att kolla däcktrycket. Ett däck visade sig vara lite lågt. Tog bort varningen. Allt detta utan någon kostnad och med snabb hjälp. Dessutom mycket trevlig! Nöjd kund med en Mini utan varningar😊

Speedy Bilservice Mölndal
4.7/5 i betyg av 1406 omdömen 4.7 av 1406 omdömen

Snabb och mycket bra service! Bra återkoppling efter felsök,kändes tryggt att ha bilen hos er!

Shakar A
Skrev om Mechanum Mölndal

Den sämsta auktoriserad verkstad Som jag nånsin vet. Oprofessionella personer som sitter både på insidan av verkstaden även disken. Alla är en chef i sin position ingen av dem kan sitt jobb dem behöver springa iväg fråga andra i hur många minuter som helst bemötande av kunder är 0,01 av 10. Service 0,01 av 10. Allvarligt talat en utbildning i bemötandet och service bör man gå innan ni anställer dessa personer.

Peter R
Skrev om Mechanum Mölndal

Bilen kontrollerades angående garantijobb från tillverkaren av bilen. Mechanum kollade bilen och bedömde att det ingick i garantin och jag fick ett dokument på att det skall utföras av dem. Fick beskedet att de skulle höra av sig för bokning av tid när delarna kommit. Väntar fortfarande efter 2 månader. Ringer upp och undrar vad som händer och får besked om att inga delar är beställda och de bokar en "preliminärtid" med ytterligare väntan på 3 veckor...

Speedy Bilservice Falkenberg
4.8/5 i betyg av 711 omdömen 4.8 av 711 omdömen

Väldigt professionell, trevlig och hjälpsam! Uppriktig utan att vara dömande och gav bilen lite extra piff på köpet (smörjde dörrarna bland

Dennis Eugen Andreas Rein H

Blev fel dag vid bokningen, så jag stod där kl 07.00 på semester fel dag. Det var jobbigt, men fel kan alltid hända, och hanteringen från deras sida efteråt var fantastiskt. De lyckades lösa det samma dag, vilket var underbart eftersom vi skulle åka iväg på bilsemester senare samma dag. De gick utöver vad de behöver och löste det, och vi kom iväg samma dag som planerat!

Rolf M
Skrev om Mechanum Mölndal

Kan varmt lämna referenser då de hjälpte mig att fixa bilen då jag behövde hjälp. Väldigt kunniga och professionella kommer tillbaka.

Speedy Bilservice Högsbo
4.7/5 i betyg av 1162 omdömen 4.7 av 1162 omdömen

Kanon service Bra o trevliga, Snabba Bra priser

Michael Antonio S Michael Antonio S
KENT S
Skrev om Mechanum Mölndal

Gjorde service på min bil, kan inte klaga på mekaniskt arbete men Mechanum menade på att jag kört in i en stolpe när jag parkerade bilen, detta är inte sant. Jag kommer ingen vart med Mechanum mer än att jag kan varna andra samt vända mig till annan serviceverkstad framöver.

Emelie H
Skrev om Mechanum Mölndal

Lämnade in min bil på service, efter det så läcker bilen olja, luftfiltret var inte bytt och de gjorde mer skada på bilen! Fick sånt otrevligt bemötande vid konfrontation. Sämsta stället någonsin. Tack för att ni förstörde bilen och tack för att jag fått betala dyra pengar.

Speedy Bilservice Tagene
4.8/5 i betyg av 800 omdömen 4.8 av 800 omdömen

Fick hjälp med knackade ljud i motorn vilket de löste och bettan går nu som en dröm igen.

Rebecca Louise Nath O Rebecca Louise Nath O
Sven B
Skrev om Mechanum Mölndal

Vi lät göra en stor reparation av min brors Mondeo 3.0 2006, tätning av packbox och byte av koppling. Egentligen lite väl dyr med tanke på bilens värde. Bortsett från priset, Mechanum är bra men inte alltid billigast, så sköttes det hela på ett mycket fint sätt av verkstaden. Reparationen tog två dagar men lånebil ingick utan extra kostnad (förutom en liten självriskeliminering, frivillig). Uppskattade speciellt att ett litet hål på avgassystemet tätades helt utan någon extra kostnad. Mycket trevlig personal, bra bemötande och korrekta prisuppgifter i förväg.

Sven B gillar detta
Daniel F
Skrev om Mechanum Mölndal

VARNING FÖR MECHANUM MÖLNDAL!!!! Ringde mechanum i mölndal den 23 april & bad om offert på endast byte av kamremmen på vår saab 9-3 ttid, bara jobbet då jag hade delarna liggandes i bilen, behövde samtidigt lånebil för att ta mig till jobbet flera kilometer bort. Kom en offert på ''ca 6800'' i den stod det inkluderat ''bas service'' i bytet som jag inte valt att ha. körde istället till anläggningen & kom överens på plats vad det va som skulle göras & fick ett nytt pris på 4766kr. lämnade in bilen på måndagen veckan...

Speedy Bilservice Vänersborg
4.8/5 i betyg av 375 omdömen 4.8 av 375 omdömen

Snabb och effektiv service 👍Bra förslag till åtgärder

Christopher K
Skrev om Mechanum Mölndal

Lämnade min BMW 325I Skulle byta 2 spridare varav försäkring skulle täcka det det slutade med att dom ville byta alla 6 spridare och fakturera min svenskbilgaranti med 34.000 kr??? Varav bilgaranti ringde mig å ville jag skulle gå till annan verkstad vilket jag verkligen förstår! Skandal! Det e ju pinsamt för fan

Joachim L
Skrev om Mechanum Mölndal

Lämnade in min Audi då bilen drar kylarvätska. Lämnade bilen två gånger för felsökning men mechanum hittar inte felet. Kontaktat Audi Sverige då mechanum verkar inte ta felet på allvar. Smart affärsidé att ta 3000 kr i felsökningsavgift och sen skita i problemet. Aldrig mer Mechanum. REKOMMENDERAS EJ, VÄLJ ANNAN.

Rollsbo Billackering AB
4.7/5 i betyg av 576 omdömen 4.7 av 576 omdömen

Trevligt bemötande, såg också till att jag hade en bra lånebil (tror iaf. att det var dom) Till min stora och mycket positiva överraskning

Hildi Maria S Hildi Maria S
JIMMY F
Skrev om Mechanum Mölndal

Hade fått information om att bilen skulle vart färdig kl 8, kommer dit och kundmottagaren har ingen koll på vart papper eller nyckel är. När dem hittat nyckeln visade det sig att bilen fortfarande inte var klar och att den skulle bli färdig kl 9. Detta gjorde att jag förlora 2 timmar ifrån jobbet som är obetalt. Det är inre första gången det strular. Gäller mechanum Mölndal Aldrig mer mechanum!!!

Andreas
Skrev om Mechanum Mölndal

Jag lämnade in min bil(BMW) hos Mechanum för en månad sedan för att fixa blinkers som var felinställda. Det fixade dom men de förstörde även ett av mina xenonljus. Varningslampa för fel på halvljus/heljlus/dimljus lyste direkt när jag hämtade bilen. Jag visste inte vad varningslampan betydde då men gick ut och kollade och ljuset såg ut att fungera. Problemet är att när min bils ljusinställning står på auto så lyser inte halvljuset i dagsljus. Så jag trodde allt var frid och fröjd. Lämnade in bilen hos Mechanum idag och jag...

Speedy Bilservice Lindome
4.8/5 i betyg av 318 omdömen 4.8 av 318 omdömen
BadgeTwoYears

Mycket bra! Vi litar på dem. Snabbt och bra. Hör av dig om något problem uppstår.

Viveca H
Skrev om Mechanum Mölndal

Lång väntetid för reparation > 2 veckor, hade tankat fel, bensin istället för diesel. Fick ringa upprepade gånger för status och kolla om bilen var klar. De ringde och sa bilen behövde en mjukvaruppdatering också men förklarade inte närmare vad den innebär. När jag hämtade bilen var den tvättad med 1000-tals svarta prickar på sig. Bilen kändes 10 år äldre, bullrig, drar mer bränsle och är slö. Det värsta är att larmet går på bilen i tid och otid efter detta verkstadsbesök. Var inne idag och klagade och Mechanum sa det inte...

Anders B
Skrev om Mechanum Mölndal

Strålande mottagande från först telefonkontakt för bokning till avhämtningen. Så olik alla andra service ställe jag lämnat min bilar på under åren.

Mekonomen Majorna
4.6/5 i betyg av 602 omdömen 4.6 av 602 omdömen
BadgeFourYears

Däckskifte efter punktering igår kväll. Jag blev perfekt bemött strax före kl 7 av en seriös mekaniker som är flexiblare än en kundmottagare

Klas Jöran V Klas Jöran V
Marcus H
Skrev om Mechanum Mölndal

Mycket bra bemötande rakt igenom. Har inget att anmärka på. Kan varmt rekommenderas.

Mechanum gillar detta
Monica L

Mechanum gillar detta
Mikael E
Skrev om Mechanum Mölndal

Hög servicenivå och trevlig attityd. Möjligtvis ett litet frågetecken för själva verkstaden; tyckte jag fick aningen konstiga anmärkningar (och prisförslag) efter service.

Johan S
Skrev om Mechanum Mölndal

Ett företag med imponerande servicenivå och snabb service. Rekommenderas varmt till andra bilägare.

Mthias gillar detta
Robert C
Skrev om Mechanum Mölndal

Jag är mycket nöjd med bokning, service, lånebil och hämtning av min bil på Mechanum i Mölndal. I fortsättningen kommer jag att serva alla familjens bilar där. Jag kommer också att rekommendera detta till vänner och bekanta.

Gunnar L
Skrev om Mechanum Mölndal

Allting fungerade väldigt bra! Jag har skadat min fot så jag behövde en automatväxlad lånebil. De fick trassla lite men de fixade fram en automatväxlad till mig. Det var riktigt bra!

Peter F
Skrev om Mechanum Mölndal

Lämnade in vår VW Lupo på service, när vi hämtar bilen så betalar jag och allt verkar frid och fröjd tills jag kommer ut och märker att framsätet ser mycket konstigt ut. Det visar sig att den "fria" tvätten de bjuder på vid service har fullkomligt badat min bil. När jag lyckas få tag på en kille som jobbar där så säger han något om att "ja, jag hörde någon säga något om det", och för mig är det riktigt uselt man inte försökt kontakta mig och informera om läget utan istället försöker "mörka" det som hänt och hoppas jag...

Paul H
Skrev om Mechanum Mölndal

Har tidigare servat min saab på Mechanum i Åbro och varit nöjd med snabb och bra service och bra pris (de glömde dock fylla i serviceboken ordentligt) och har rekomenderat dem vidare till bekanta. Denna gång ver det dags för 6000 milaservice och då gick det inte lika bra. De upptäckte ett fel på styrservopumpen, enligt mekanikern så var packningarna dåliga (bilen är inte ens 3 år) men det gick inte att byta dem enbart utan man var tvungna att byta hela pumpen. Efter att jobbet utförts så hörde jag mig för om eventuell reklamation...

Ivar I
Skrev om Mechanum Mölndal

Jag måste verkligen erkänna mig imponerad! Fantastisk personal som verkligen anstränger sig för att göra det lilla extra. De är trevliga, kompetenta, lösningsorienterade och flexibla. När jag kom in i kundmottagningen stod dessutom en trevlig värdinna och hälsade välkommen, bjöd på kaffe och småpratade lite med de som ville. Hur trevligt som helst. När jag sen hämtade ut bilen var den dessutom nytvättad. Världsklass!

Tomas E
Skrev om Mechanum Mölndal

Äntligen en verkstad som har förstått att sätta kunden i fokus. Ett proffsigt och trevligt bemötande hela vägen. Desstutom billiggare än konkurrenterna!

Anders D
Skrev om Mechanum Mölndal

Bästa verkstaden jag varit på! Har både volvo och audi och Mechanum slår Bilia och Audi Göteborg med hästlängder. Dessutom erbjuds gratis lånebil vilket annars brukar vara en tråkig kostnad!

Bo E
Skrev om Mechanum Mölndal

Bilverkstäder är sällan bra men Mechanum Göteborg är det fixade min Audi som en annan verkstad strulat med två gånger. Dessutom just service.

Karl O
Skrev om Mechanum Mölndal

Varning!!! Sämsta stället man kan tänka sig. De förstör ens bil och hävdar sedan att de inte är ansvariga. Reparationer de har utfört har medfört fel på andra delar och andra saker de säger sig ha fixat har slutat att fungera snart efter. Helt klart den sämsta verkstaden jag kan tänka mig när det gäller arbetet de utför. Kundbemötandet är dock bra, men det är en klen tröst om de inte är bra på att utföra arbetet. Kort och gott: håll er borta från denna verkstad.