Mechanum Partille

Mechanum Partille

Ring 031-340 01 00 www.mechanum.com
3.2

Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Audi,Volvo och Ford. Vi erbjuder allt du behöver för din bil till en kvalitets- och servicenivå du aldrig tidigare upplevt. Välkommen till Framtidens bilverkstad!

28 omdömen om Mechanum Partille

Din I
Skrev om Mechanum Partille

Detta är nog den mest oprofessionella verkstaden jag någonsin träffat på. Bilen som står i verkstaden har stått MÅNADER över sin överenskomna tid. Även under en period så tappade dom bort bilen i deras system under transport. Så ingen visste vart den befann sig, tills den registrerades på andra sidan, den kunde lätt ha blivit stulen. Skit verkstad.

Speedy Bilservice Falkenberg
4.8/5 i betyg av 715 omdömen 4.8 av 715 omdömen

Väldigt professionell, trevlig och hjälpsam! Uppriktig utan att vara dömande och gav bilen lite extra piff på köpet (smörjde dörrarna bland

Hatidza K
Skrev om Mechanum Partille

Jag undrar vem som gav den här verkstaden tillåtelse att reparera bilar. Det var så många fel vid reparation av min bil att det gick inte att förbise deras inkompetens. Att de även lyckades skada bilen under reparation men vill inte åtgärda skadan är inte anmärkningsvärt , för även min sittdyna försvann spårlöst ur bilen under den tiden bilen var hos dem. De är så "duktiga" på reparation att lista som ligger runt fönstret kommer att lossna så fort jag kör på motorvägen. Påpekade felet men de sa att "vi gjorde sitt bästa"...

JOHAN H
Skrev om Mechanum Partille

Skall göra historien kort. Dem hade glömt av min bokade tid två gånger i rad, och när jag äntligen skulle lämna in företagsbilen så hade dem inget nyckelinkast, blev ombed att lägga nyckeln på hjulet över helgen på egen risk. När jag väl fick tillbaka bilen så hade dem gjort många fel och fick då givetvis åtgärda felen men det gjorde dem inte, det var många saker dem glömt. Ny tid bokades och dem kom hem till min gårdsplan för och kolla på felen tillsammans, men dem valde och åka igen pga att det var nersläckt kl 07 på...

Speedy Bilservice Mölndal
4.7/5 i betyg av 1410 omdömen 4.7 av 1410 omdömen

Snabb och mycket bra service! Bra återkoppling efter felsök,kändes tryggt att ha bilen hos er!

SORIA Y
Skrev om Mechanum Partille

Rekommenderar inte!! Ja vart börjar man snart 6 månader o fortfarande ingen svarar kopplar vidare en, jag fick min bil när det var fel på den gick tillbaka och dem förstod att de går inte neka felet ändå känns de som jag behöver jaga dem för o veta info om min bil, dem har ingen kommunikation totalt Oprofessionella, kan inget med kundservice inget om bilar känns de som och absolut lägsta e hur man får ringa runt själv för att få info om ens bil för dem kontaktar aldrig o informerar om vad händer mm

JACOB S
Skrev om Mechanum Partille

👎👎👎 inte värt Pengarna Alls, kostar ju h*** mycket å laga bilen, tar betalt hur mycket som helst medan Bryr sig inte ett dugg om sina anställda, hade en polare som jobbade där och och arbetsförhållanden och miljön är minst sagt usel och Toxic.

SORIA Y gillar detta
Speedy Bilservice Vänersborg
4.8/5 i betyg av 376 omdömen 4.8 av 376 omdömen

Snabb och effektiv service 👍Bra förslag till åtgärder

PARASKEVI K
Skrev om Mechanum Partille

Jag lämnade in bilen efter inbrott för att de skulle felsöka varför den inte startade. Det tog nästan tre veckor innan jag kunde hämta bilen och det visade sig att de bara hade fixat rutan och inte felet med motorn. Bilen startade inte när jag skulle hämta den och när jag sa det till personalen fick jag skäll (!) för att jag inte sa till dem exakt vad det var som skulle fixas. Personalen skyllde på att det var vårt fel för att vi -kvinnor- inte var så skickliga med bilar även fast jag har haft bilen i fyra år och är säker...

Hatidza K och JACOB S gillar detta
Johnny W
Skrev om Mechanum Partille

Lämnade in min bil på mechanum i Partille för test av gastankarna på bokningen så sa dom att det är bara att komma vid bokad tid och det tar ca 1 timma. Kommer dit och bokningen är borttagen för att jag skulle lämnat in bilen kl 0800 till slut löser dom detta ändå.. ger mig en offert på att byta båda fjädrar bak för dom är av.. Besiktar bilen samma dag med blanka papper.. Oerhört otrevlig personal

Speedy Bilservice Tagene
4.8/5 i betyg av 802 omdömen 4.8 av 802 omdömen

Fick hjälp med knackade ljud i motorn vilket de löste och bettan går nu som en dröm igen.

Rebecca Louise Nath O Rebecca Louise Nath O
Ann-Christin W
Skrev om Mechanum Partille

En stor eloge till verkstan som jobbar med hjärta och hjärna. De bjöd på rekond eftersom jag har diskbråck och skämdes så för min smutsiga bil. Underbart!!!

Anna S
Skrev om Mechanum Partille

Mechanum Partille har slarvat bort mina sommardäck som jag betalade för förvaring hos de. Jag har försökt komma i kontakt med de för att lösa det men de inte ringer tillbaka.

Speedy Bilservice Högsbo
4.7/5 i betyg av 1166 omdömen 4.7 av 1166 omdömen

Kanon service Bra o trevliga, Snabba Bra priser

Michael Antonio S Michael Antonio S
Mohammed B
Skrev om Mechanum Partille

Trevlig personal mycket skickliga på det dem gör, ställer alltid upp oavsett vad till betydligt lägre priser jämfört med andra konkurrenter.

Anders O
Skrev om Mechanum Partille

Kan inte rekommendera mechanum i Partille.Bilen var trasigare när den lämnade verkstan än när jag körde dit den.Ett sönderbrutet lamphus påstods ha uppstått "i något gupp eller något"då jag själv aldrig sett att det varit trasigt innan,och har aldrig varit där och skruvat.Bilen gick rakt igenom förra besiktningen,så..Har nu kontaktat en RIKTIG verkstad som ordnar det som mechanum inte ville.Förresten,när de säger att byte av lampor ingår,gäller det tydligen inte om det är "svårt"att byta.BOTTEN!!!!!

Mekonomen Majorna
4.6/5 i betyg av 605 omdömen 4.6 av 605 omdömen
BadgeFourYears

Däckskifte efter punktering igår kväll. Jag blev perfekt bemött strax före kl 7 av en seriös mekaniker som är flexiblare än en kundmottagare

Klas Jöran V Klas Jöran V
Philippe B
Skrev om Mechanum Partille

Mycket bra service och trevligt bemötande! Så här borde det vara överallt. Kan varmt rekommenderas!

katarina b
Skrev om Mechanum Partille

Jag tycker att Mechanum är väldigt bra på att ge service och dom bryr sig om sina kunder. Rekommenderar varmt till mina vänner o bekanta.

Speedy Bilservice Lindome
4.8/5 i betyg av 318 omdömen 4.8 av 318 omdömen
BadgeTwoYears

Mycket bra! Vi litar på dem. Snabbt och bra. Hör av dig om något problem uppstår.

johan n
Skrev om Mechanum Partille

Mycket bra, trevlig personal! Brukar hjälpa till och lösa det som behövs!

Mthias
Skrev om Mechanum Partille

Tack för all hjälp och gratis lånebil en hel dag:-)

Rollsbo Billackering AB
4.7/5 i betyg av 585 omdömen 4.7 av 585 omdömen

Trevligt bemötande, såg också till att jag hade en bra lånebil (tror iaf. att det var dom) Till min stora och mycket positiva överraskning

Hildi Maria S Hildi Maria S
M
Skrev om Mechanum Partille

Jag har lämnat in bilen för service och reparation ett flertal gånger och alltid varit toppennöjd! trevlig, hjälpsam personal och de hittar inte på massa fel (vilket jag varit med om på andra volvo-verkstäder)- Kan absolut rekommenderas!

Anton V
Skrev om Mechanum Partille

Priserna verkar ligga likt konkurrenterna. 14000:- för kopplingsbyte på SAAB 9-5 -99 och ungefär samma för kamkedjebyte. Lämnade in min bil för ett annat jobb som blev bra. Det enda tråkiga var att när jag lämnade in bilen fick veta att jag kunde fått en lånebil lånebil, ingenting man kunde ordna när jag lämnade in bilen på morgonen och man nämnde ingenting om det när jag bokade tid två veckor tidigare. Det hade verkligen underlättat.

Anders K
Skrev om Mechanum Partille

Riktigt trevlig personal, extremt snygg mottagning. Genomtänkt process runt hur det hela skall fungera känns det som, det känns som det är lite ordning på grejjerna vid både när man lämnar och när man hämtar. En bilverkstad där man faktiskt förstått att service är en produkt man köper inklusive hela grejjen, inte bara att bilen servas.

Mats A
Skrev om Mechanum Partille

Fantastiskt bemötande utomhus, fick nyckel till lånebil (gratis), kunde åka iväg inom 5 minuter. När jag kom tillbaka så fick jag en ordentlig genomgång av vad som gjort. Bilen var nytvättad och allting fungerade. En dag efter ringde de och undrade hur jag tyckte de skött sig. Jag vet - detta låter sjukt bra, men det var verkligen så :-) Vi får se nästa gång om jag hade tur, men jag tror att de har hittat sin nisch - att göra det lilla extra.

Jörgen
Skrev om Mechanum Partille

Jag läste här nedan att Mechanum skulle vara billigare än sina konkurrenter men detta håller jag inte med om. Jag begärde en offert från Mechanum på kamremsbyte på min Audi S8 då dom vid detta tillfälle hade 50% prova på rabatt på arbetskostnaden vid första besöket.Priset jag fick från Mechanum var ca.14000 kr. När jag sedan begärde en offert från min vanliga auktoriserade Audi verkstad för att jämföra priset så blev jag mycket förvånad när dom endast begärde 14500 kr utan någon som helst rabatt. Visserligen erbjöd Mechanum...

harald b
Skrev om Mechanum Partille

Bra bemötande, gratis lånebil, frukt i foajen å 50 % på arbetet, skitbra helt enkelt.

Karin E
Skrev om Mechanum Partille

Har lämnat in min Golf 2 ggr i Partille och jag kommer att fortsätta anlita Mechanum. Jag har varit på en hel del verkstäder men de har inte varit i närheten av Mechanums klass. Ett väldigt proffsigt och serviceinriktat bemötande rakt igenom. Som kund känner jag mig verkligen prioriterad. Att sedan bilen är tvättad utvändigt och städad invändigt är suveränt!

Henrik A
Skrev om Mechanum Partille

Märks tydligt att personerna nedan som gett 1 av 5 i betyg antigen 1. varit på mekonomen, meka eller liknanden 2. Har ngn koppling till en konkurrent och försöker baktala Mechanum. Själv testade jag mechanum första gången i Partille för ungefär ett år sedan då jag lämnade in frugans Saab 9-3 och trodde knappt på det jag var med om. Efter många år så hade jag vant mig vid den bristfälliga servicekvalitén som möte en på bilserviceanläggningar. Från det att jag först bokade in bilen, vilket gick snabbt och smidigt via trevligt...

Anna E
Skrev om Mechanum Partille

Seriöst bemötande och bra service när jag lämmnade in min VW. Din Bil hade uppskattat arbetet till 7000 kronor men på Mechanum kostade det bara 4000 desutom var bilen tvättad.

Ismet S
Skrev om Mechanum Partille

De har byt i min V70 år 03 hela generatorn istället för regulator. Priset blev 6500 SEK istället för 700 SEK! Jag blev nyfiken och kontaktade en annan verkstad med min gamla generator i handen. De kontrollerade och sade att det var endast regulatorn som var sönder!!! Slutligen sålde jag min gamla generator till de för 1000 SEK.

knut e
Skrev om Mechanum Partille

Lämnade in min nästan nya volvo, dom ville ha betalt för garantiarbeten, samt ville lägga på massa extraarbeten, skojeri

Anders K
Skrev om Mechanum Partille

Var inne på ordinarie service idag med min Volvo. Något helt annat än Bilia eller Bra Bil som jag besökt tidigare bra service, trevliga människor. På eftermiddagen när jag hämtade min bil var den tvättad och blev framkörd till dörren.

Fredrik E
Skrev om Mechanum Partille

Fick akut problem med bilen idag, körde förbi Mechanum på ren chansning. Blev mottagen som en kung och jag kunde jobba trådlöst med min laptop under tiden dom servade bilen. Mitt jobb blev inte lidande, bilen blev som ny och dom gav mig dessutom en tvätt på köpet. En mer serviceminded verkstad har jag aldrig besökt. Jag förstår inte vad personen nedanför menar? I fortsättningen skall jag serva min bil på Mechanum, dom kan service!