Miljö & Energi Ansvar Sverige

Miljö & Energi Ansvar Sverige

Ring 072-537 89 99 measol.se

MEASOL är experter på klimatsmarta solenergiprodukter som bidrar till en bättre miljö och lägre energikostnader. Vi är i grunden ett monteringsföretag av solceller som får uppdrag av flertal branschkollegor som enbart säljer. Men jobbar även med egen försäljning och ansvar av de produkter vi levererar till slut kund. Det är...

23 omdömen om Miljö & Energi Ansvar Sverige

LARS B
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Measol anlitades av Vattenfall att installera solceller hos oss (i Täby). De utförde uppdraget på bästa sätt - mycket professionellt och inom utsatt tid. Andrej på Measol är mycket trevlig att ha att göra med.

KNG El Konsult och Installation AB
4.6/5 i betyg av 422 omdömen 4.6 av 422 omdömen

Jag tyckte att de var väldigt proffesionella och väldigt duktiga på sitt arbete! Jag hade höga förväntningar och de levererade med dessa för

Linda Helen Ö
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Väldigt bra bemötande engagerade och bra på att återkoppla. Jag upplever dem som jobbar på Measol som duktiga, snabba, seriösa och serviceminded.

Hej Linda, Tack för din varma rekommendation! Med glada jul hälsningar, Measol

Kristina L
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Solceller monterade på tak inkl. kablage och växelriktare. Klara besked, anläggningen fungerar, bra instruktioner.

Svar från Miljö & Energi Ansvar Sverige

Hej Kristina, Glad att vi fick äran att göra er installation och tackar så varmt för denna rekommendation! Med bästa hälsningar, Measol

TioTak AB
4.2/5 i betyg av 78 omdömen 4.2 av 78 omdömen

Jag hade sex takföretag hemma för diskussioner och offerter. Jag fastnade direkt för Tio-Tak. Bara grejen att efter takbesiktning gå in, ta

Hans-Peter H Hans-Peter H
Daniel L
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Jag fick ett väldigt bra första intryck av bolaget och dess personal. All hantering från uppmätning av tak till montering gick snabbt och inom utsatta tider. Jag hade kontakt med flera solcellsbolag innan jag beställde min anläggning och Miljö & Energi Ansvar Sverige var de som gav den absolut bästa helhetskänslan och till ett bra pris. Vi byggde vår anläggning i två omgångar med 1 år mellan tillfällena och båda installationerna gick lika snabbt och smidigt! Mycket nöjd med all kontakt jag haft med bolaget och alla...

Svar från Miljö & Energi Ansvar Sverige

Hej Daniel, Vi tackar för denna fina rekommendation! Kommer bli en fantastisk produktion till nästa sommar hos dig. Med vänligaste hälsningen Measol

Bengt B
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Solpaneler. Mycket bra bemötande. Men strul med start upp. 6 veckor från panel på taket till första produktionsdag mitt i bästa sommartid kunde skötts bättre.

Svar från Miljö & Energi Ansvar Sverige

Hej Bengt, Tack för rekommendationen och kul att du skriver en kommentar om oss. Tyvärr fick vi vänta ca 2 veckor innan nätägaren bytte el mätaren hos dig. Sen när vi startade systemet så gick tyvärr växelriktaren sönder efter 2 dagar, som krävde en fel anmälan till Solaredge, som krävs för en utvärdering av felet och godkännande av garantin. Dubbel otur då ordinarie personal som hanterar dessa frågor gått på semester. Vi kan endast beklaga att det drog ut på tiden och hoppas att allt fungerar som det ska efter byte av växelriktaren. Med bästa hälsning Measol

Villatakexperten
4.9/5 i betyg av 367 omdömen 4.9 av 367 omdömen

Jag rekommenderar verkligen villatakexperten. De har kundservice utöver det vanliga och gör det lilla extra för att man ska bli nöjd. De byt

Dick A
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Köpte 64 kvadrat solpaneler och blev jättenöjd med både information, arbetsinsatsen och hur anläggningen fungerar. Rekommenderas! :)

Tack för rekommendationen Dick! Med bästa hälsning, Dennis Nilsson

Lars W
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Jag köpte en solcellsanläggning på 4,8 kWp, en elcentral med automatsäkringar och jordfelsbrytare. Jag fick ett bra bemötande från Measol och är nöjd med installationen. Measol gjorde ett kostnadsfritt hembesök innan jag fick deras offert. Det var lätt att komma i kontakt med Measol och jag fick svar på mina frågor innan jag valde dem som leverantör. Installationen gjordes snabbt och de synpunkter jag hade åtgärdades snabbt utan disskusion. Measol gav mig ett konkurrenskraftigt pris och de levde upp till mina förväntningar. Jag kan rekommendera Measol som leverantör av solcellsanläggningar.

Hej Lars, Tack för rekommendationen Lars! Med bästa hälsning, Dennis Nilsson

Vesivek Sverige AB
4.8/5 i betyg av 1086 omdömen 4.8 av 1086 omdömen

Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress. Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än e

Patrick S Patrick S
Göran K
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Installation och inkoppling av solpaneler. Ett mycket trevligt bemötande med tydlig beskrivning av hur arbetet skulle gå till, en tydlig offert. Allt genomfördes planenligt utan någon extra insats från min sida. Jag är helnöjd, och rekommenderar gärna företaget till andra, vilket jag i och för sig redan gjort. Dessutom fick jag ett mycket bra stöd från er i mina kontakter med Vattenfall. Vattenfall orsakade mycket trassel och frustration och jag fick råd och tips samt assistans på plats för att söka och avhjälpa Vattenfalls problem. Mycket serviceinriktat på ett trevligt sätt.

Svar från Miljö & Energi Ansvar Sverige

Hej Göran :) tack för dina fina kommentarer, Ja tyvärr hade vattenfall kopplat fel när dom bytte din El mätare och att få vattenfall att erkänna att dom gjort fel kräver sin Man. Men med mycket kraft tid lyckades du, så all lycka med din solcellsinstallation och många kWh hoppas vi på framöver :) MVH Marcus Nylund

Ola H
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Produkt: Solcellspaneler Bemötande: Bra positivt och personligt bemötande. Leverans och installation sköttes helt enligt överenskommelse, och produkterna har fungerat bra! Den person jag haft kontakt med har givit ett mycket positivt och engagerat intryck som skapar fullt förtroende!

Svar från Miljö & Energi Ansvar Sverige

Hej Ola, tack för dina fina kommentarer och härligt att du är jätte nöjd! MVH Marcus Nylund

1KOMMA5° Sverige
4.4/5 i betyg av 273 omdömen 4.4 av 273 omdömen

Kunnig och duktig killar. Installationen gick enligt plan i 3 dagar.

Sofie S
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Jag fick ett positivt bemötande vid min första kontakt med dem. Avsikten var att hitta, för mig, rätt solcellsanläggning/-ar. Den största skillnaden mellan andra företag och Miljö & Energi Ansvar Sverige var att de faktiskt var intresserade av att sälja rätt grejor till mig och inte vad de själva hade på lager. Dessutom var man villig att dela med sig av tips och råd som de inte tog betalt för. När man, som jag är, relativt påläst så ser man rätt mycket avarter inom solcellsbranschen och det här företaget var det företag...

Svar från Miljö & Energi Ansvar Sverige

Stort tack för dina positiva kommentarer.

Per A
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Mycket bra och professionellt bemötande. Samt en utmärkt anläggning:)

Svar från Miljö & Energi Ansvar Sverige

Hej Per, Kul att höra att ni är nöjda. Synd bara att anläggningen inte syns utifrån :-)

Ingrid W
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Jag har köpt solceller av Miljö & Energiansvar vid tre olika tillfällen. Alla gånger har leveranserna skett i tid, montaget och installationen gått smidigt, och solcellerna producerar mer än vad som lovats. Jag är verkligen nöjd med både företaget och produkten.

Svar från Miljö & Energi Ansvar Sverige

Tack för det värmande omdömet. Kul att anläggningarna producerar mer än vi lovat men överoptimistiska kalkyler brukar enbart kortsiktiga företag erbjuda och vi tänker långsiktigt.

Björn C
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Mycket bra bemötande ur alla aspekter för inköp/installation av en solcells/solel-anläggning till min fastighet.

Svar från Miljö & Energi Ansvar Sverige

Tack Björn för dina härligt kommentarer :), sen är det alltid kul att åka Tesla på köpet också. MVH Marcus Nylund

Saltsjölarm A
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Mycket bra bemötande! Solceller monterat av två utmärkta killar likriktaren likaså av en lika duktig elektriker. Vad beträffar vår förväntan får vi återkomma om

Tack Tarras för dina fina kommentarer! MVH Marcus Nylund

Lena L
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Trevligt med lokalanknytning, konkurrenskraftiga priser, bra och lättsam guidning i vårt arbete med solceller. Hög servicenivå både före och efter arbetet avslutats. Proffsigt bemötande. Vi kan gärna rekommendera Miljö & Energi Ansvar. Med vänliga hälsningar Lena och Roland Lindström

Lina M
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Tillmötesgående och lösningsorienterat företag som håller vad de lovar!

Niklas N
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Miljö & Energi Ansvar Sverige är ett mycket service inriktad företag. Vi fick fantastiskt support från allra första början när vi byggde vårt nya hus. Det var med och hjälpte oss med projektledningen av solcellspanelerna under hela byggfasen. Vi gick igenom allt innan installation och hade möten med snickarna och elektrikern så att alla var informerade. Efter installationen fick vi en bra introduktion på alla funktioner. Efter projektes slut gjordes det en bra uppföljning. Vi kan varmt rekommendera Miljö & Energi Ansvar för alla som funderar på en solcellsanlägning.

Erling E
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Väldigt bra bemötande vid beställning av solceller samt hjälp vid installationen. Produkten lever helt upp till mina förväntningar.

Anders B
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Installerad effekt 5250, men för tidigt att ange det faktiska utfallet eftersom det inte gått ett år ännu.

Mattias P
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Jag köpte en solenergianläggning, inklusive all installation. Bemötandet var ypperligt, och allt gick enligt plan. Företaget och dess tjänster levde helt och hållet upp till mina förväntningar.

C.g M
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Snabb respons och ett utmärkt bemötande vid upphandling av en solcellsanläggning. Har på ett proffsigt sätt blivit vägledd och hela tiden blivit uppdaterad avseende leveranser. Kontakt med underleverantörer, montering och el, har skötts föredömligt. Den försening som uppståt kan sannolikt inte företaget lastas för.

Lars D
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Jag har bara gott att säga om Miljö&Energi AnsvarSverige. Trevligt bemötande och korrekta uppgifter. Arbetet med att sätta upp panelerna gick fort och man städade efter sig. Både Markus och Bengt var trevliga att ha att göra med och att solen lyst mer med sin frånvaro än på våra paneler kan inte de rå för.

Christer B
Skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige

Utmärkt bemötande. Vi har investerat i en solcellanläggning, som placerats på vårt stalltak.