Montessoriföreningen Kompassen

Montessoriföreningen Kompassen

3 omdömen om Montessoriföreningen Kompassen

Martin B
Skrev om Montessoriföreningen Kompassen

Små barngrupper, engagerade pedagoger, lugn miljö. Barnen utvecklas massor här. Rekommenderas varmt.

Anna L
Skrev om Montessoriföreningen Kompassen

Trygg och utvecklande tillvaro för mina barn! Vi har erfarenhet av tre olika förskolor och Kompassen i Sjöberg vinner med hästlängder! Små barngrupper och engagerade pedagoger som har bra inkänning på vart barn. En löpande dialog med dem och glada och trygga barn gör att det känns lika tryggt att lämna barnen där som hos mormor :) Insatserna i Kooperativet Kompassen är fördelade bland medlemmarna och den tid man lägger ner är väl investerad för barnens bästa vardag. Egen kock med spännande menyer som uppskattas av barnen. Härlig lekgård i lugnt villaområde. Toppbetyg alla kategorier!

Björn A
Skrev om Montessoriföreningen Kompassen

Fin småskalig förskola i Sjöberg med genomtänkt pedagogik där målet är att barnen ska få utvecklas på deras egna villkor. Jag har ett barn på avdelningen Syd för barn mellan 1-3år och ett barn på avdelningen Nord för barn mellan 3-5år. Båda trivs fantastiskt bra vilket är mycket tack vare engagerade pedagoger och att alla barnen ser varandra som kompisar på förskolan vilket gör att det är väldigt fin stämning på Kompassen. Att Kompassen är ett föräldrakooperativ innebär att man som förälder i högsta grad har möjlighet att påverka verksamheten.