Murasaki KB

3.8

13 omdömen om Murasaki KB

Pavas M
Skrev om Murasaki KB

Bemöttes av en trevlig servitris när vi kom in och beställde. Sedan fick vi knappt tag på henne förrän vi skulle ta notan. Det var absolut inte mycket att göra! Beställde både anka och entrecote för att laga själv över hällen. Ganska smaklöst när man inte får någon vettig smaksättning till.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Fredrik W
Skrev om Murasaki KB

En sen lunch på Murasakis terass i skinande solsken är aldrig fel. Deras Yakiniku är faktiskt riktigt god, men jag önskar att man fick mer mat. Inte särskilt dyrt heller och jag kommer absolut besöka dem igen. Bra service dessutom!

Malin
Skrev om Murasaki KB

Riktigt bra! Entrecote med grönsaker ris o soya för 200 kr som man får grilla på en häll vid bordet är grymt.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Maria S
Skrev om Murasaki KB

Fantastiskt underbar mat men personalen är långsam.

Svante D
Skrev om Murasaki KB

Sushin på bottenvåningen är mycket bra, men en lunch på övervåningen rekommenderas inte trots att det smakar gott - apatisk personal och väntetider på upp till fyrtio minuter innan man får maten.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8060 omdömen 4.3 av 8060 omdömen

Theresia C
Skrev om Murasaki KB

God sushi, speciellt Mama Sushin som är oemotståndlig. Trevligt bemötande och bra läge precis utanför T-banan. Prisvärt!

Martin Å
Skrev om Murasaki KB

prisvärd restaurang där man få Yakiniku till ett rimligt pris. Perfekt för familjer men kanske lite tråkig inredning tyvärr

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
K
Skrev om Murasaki KB

Nej. När personalen vägrar göra sushi på japanskt vis (dvs. med lite wasabi under fisken) även om man ber dem snällt, utan surt snäser att "så gör vi inte här" då vet man att det är ett RIKTIGT dåligt sushiställe. Att det är ett oambitiöst ställe märker man om de inte har wasabi under fisken men i alla fall kan tänka sig att lägga till det om kunden ber om det. Men på Murasaki vägrar de. Alltså är det inte sushi. Bottennapp.

Alexandra E
Skrev om Murasaki KB

Stans bästa sushi! Deras makirullar har inte bara avocado, morot, gurka, vårlök, inari tofu utan mild gul syltad saftig pumpa! Så vacker! Helt klart den godaste vegansushin i stan! Med maki, avocado och inaritofubitar. Och ligger så bra vid medborgarplatsen och Björns trädgård. Och du kan dricka gurk och/eller citronvatten till.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4130 omdömen 4.0 av 4130 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Paulina
Skrev om Murasaki KB

Helt klart bästa sushiresturangen i Stockholm. Så otroligt gott!

Nils G
Skrev om Murasaki KB

Riktigt snygg sushi! Jag beställde california rolls som var riktigt goda. De var klart över genomsnittet i smak. Designen dvs uppläggningen är den snyggaste jag någonsin sett på någon sushi restaurang! Kul att man både kan handla take away samt slå sig ner i sushibaren på nedervåningen. På övervåningen finns en fin restaurang. Där man som redan nämnts i tidigare rekomendationer kan grilla sin egen mat mitt i bordet. Även såklart beställa hela sushi sortimentet som finns på nedervåningen.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
B
Skrev om Murasaki KB

Bra sushi och mat! På övervåningen kan man grilla sin egen mat, fräscht och gott. På undervåningen kan man få olika sushikombinationer, som bara lax och avocado. Bra priser!

Linda J
Skrev om Murasaki KB

Deras Yakiniku är helt underbar, trevligt att man kan sitta i egna bås med hällar som man grillar maten själv. Väldigt trevlig personal som är tillmötesgående och vänliga.

Ami H gillar detta