NOX AB

3.6

27 omdömen om NOX AB

Marcus C
Skrev om NOX AB

Ringde på förmiddagen för att få kontakt och de berättade att jag skulle bli uppringd, När klockan är 16:50 ringer jag en gång till (står på hemsidan att det är öppet till 17) men då säger telefonsvararen att det bara är öppet till 16:00.. Detta är bara ett av flera scenarion när de varit omöjliga att kontakta..

Hygienteknikerna i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 448 omdömen 4.6 av 448 omdömen

Emma W
Skrev om NOX AB

Mycket fin fönsterputs! Hade själv tyvärr glömt att plocka bort i fönstren före men de ordnade det också. Strålande kundservice!

Moa Marie Iréne K

Jag anlitade NOX för flyttstäd av mitt radhus och är mycket nöjd med städningen. Allt var noggrant rengjort och mina köpare var också väldigt nöjda med städningen av deras nya bostad utan anmärkning. Vad gäller kundservice har jag fått snabbt svar på mail och vid telefonsamtal. Det enda negativa jag kan säga något om var att jag skrev i bokningen att en mäklare skulle faktureras. Sedan fick jag räkningen skickad till mig iallafall, men ingenting som inte går att reda ut. Jag skulle anlita NOX igen!

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
Marie E
Skrev om NOX AB

Så bra städat är så nöjd med flyttstädningen inget att klaga på allt bra .skulle rekommendera NOX över förväntan bra

Ann Theres B

Nox är bra. Jag är sjuk och alltid hemma när de kommer och städar. - städningen är bra - de har trevlig och kunnig personal - det är alltid samma personer som kommer - de är alltid två som städar - de har med sig egen städutrustning - de är mycket trevliga och hjälpsamma på kundtjänst Vi har haft Nox i minst två år nu och har inga planer på att byta.

Svar från NOX AB

Hej Ann Theres, Tack så mycket för de fina orden! Det glädjer oss att du är så nöjd med din hemstädning. Med vänlig hälsning, NOX

BVTLER AB
4.8/5 i betyg av 522 omdömen 4.8 av 522 omdömen

Martina N Martina N
Cajsa Ellen Cecilia E

Hade storstäd och två jättesnälla killar kom och städade. Superfint, luktade fräscht och dom fick rent vårt badrum ordentligt som är väldigt svårstädat. Supernöjd och tacksam!

Svar från NOX AB

Hej Cajsa, Tack så mycket! Kul att du blev så nöjd!

CARMEN W
Skrev om NOX AB

Efter att ha sålt lägenheten via Fastighetsbyrån så tipsade de om Nox för flyttstädning. För enkelhetens skull så tog vi detta utan att läsa på recensioner. Det var smidigt att lämna nycklarna till mäklaren men utan att bekräfta tid och datum så visar det sig att de redan har "städat". Jag åkte dit för att ställa tillbaka grejer som hör till lägenheten från källarförrådet till köparen och upptäckte att ALLA lampor var tända, skoavtryck i badrummet, duschslangen låg på golvet, fogarna hade kalkrester, smutsig spiskåpefilter,...

Svar från NOX AB

Hej Carmen, Jag kan tyvärr inte hitta någon Carmen som stämmer in på detta hos oss, du får gärna kontakta oss på info@noxab.se eller 018-60 48 00 så vi kan hjälpa dig! Jättetråkigt att det inte blev bra och självklart ska det inte vara så här. Vi har hög kvalitet i snitt men här har något uppenbarligen brustit! Vi ber om ursäkt för detta. Vi hjälper dig gärna vidare men eftersom jag inte kan hitta dig så ber jag dig kontakta oss. Med vänliga hälsningar, NOX

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1129 omdömen 4.7 av 1129 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
PONTUS E
Skrev om NOX AB

De dök aldrig upp i lägenheten! Fortfarande lika smutsigt som jag lämnade det, jag hadde städat lite gran inför flytten, Men jag kan se att flyttstädarna dök aldrig upp.

Svar från NOX AB

Hej Pontus, Det låter väldigt konstigt och jag ber dig kontakta oss på info@noxab.se eller 018-60 48 00 så vi kan se om din städning var bokad eller inte. Om du hade bokat en städning så vill vi utreda vad som var fel i så fall. Kontakta oss gärna. Ha en fin dag! Med vänlig hälsning, NOX

Kristin Helena O

Så värdelöst. Vägrar ta bort fläckar på väggarna vid flyttstäd eftersom det tydligen står någonstans att det inte ingår ( har fortfarande inte hittat var det står) . Detta trots att den som besiktigade lägenheten sa att fläckarna var mycket ytliga och kunde tas bort med en fuktig trasa. Vi var tvungna att tjafsa mycket för att få hjälp, vilket är oerhört stressande när man är 100 mil ifrån lägenheten. Vi litade på det här städbolaget och fick ett gott intryck av de från början men nu skulle jag aldrig rekommendera de till nån. Dessutom fick vi anmärkningar på städningen.

Svar från NOX AB

Hej Kristin, Jättetråkigt att höra! Vi brukar inte ta bort fläckar på väggar eftersom det är stor risk att skada väggen. Fläckar på kakel eller målad vägg runt spisen rengör vi från matfläckar men övrig fläckborttagning ingår inte på grund av skaderisken tyvärr. Vi kommer alltid tillbaka om det skulle vara några anmärkningar på städningen. Jag vet inte om du kontaktade oss gällande detta då. Men vi hjälper dig gärna och kompenserar dig på lämpligt sätt för det. Hör gärna av dig till oss på info@noxab.se eller 018 -60 48 00. Med vänlig hälsning, NOX

Carolas Hem & Företagsservice AB
4.9/5 i betyg av 199 omdömen 4.9 av 199 omdömen

Christina K Christina K
Magnus W
Skrev om NOX AB

Otroligt nöjd! Fantastisk kundservice, fantastisk städning. Dessutom prisvärt! Rekommenderas verkligen.

Svar från NOX AB

Tack Magnus! Kul att höra! :)

PETRA S
Skrev om NOX AB

USELT från början till slut! Kontaktade dem då de inte dykt upp mellan 8.00-9.00 som utlovat och då var växeln stängd. Fick återkoppling om att de begått ett misstag och istället lovade att personal skulle vara på plats senast 13.30. Ingen kom, ringde igen och fick då redan på att personalen var försenad minst en halvtimme. Krävde att priset skulle sänkas rejält eller skippas helt då min dag och alla mina planer fått ställas in p.g.a.dem. De erbjöd att sänka priset med 25 %, MYCKET MISSNÖJD!!! Sitter fortfarande och väntar...

Svar från NOX AB

Hej Petra, jättetråkigt att höra och vi är ledsna för det. Vi vill gärna utreda vad som blev fel och därför ber vi ber dig kontakta oss på info@noxab.se eller 018 - 60 48 00 så att vi kan få utreda detta. Ha en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, NOX

Vardagsfrid AB
4.2/5 i betyg av 709 omdömen 4.2 av 709 omdömen

Allt går bra. Efter första städning var jag så glad! Mina barn hjälper inte nye med hushållsvstädning, så jag känner bra efter jag fick hjäl

Jennifer T Jennifer T
Mattias A

Resultatet av "flyttstädningen": Stora ytor av klibbiga golv, spisen var väldigt smutsig på baksidan, båda sidorna samt golvet under. Vidare var toaletten full av kalk och smuts på väldigt många ytor. De hade två hela dagar på sig att städa och blev klara i sista minut på en fredag. Detta tog mig två timmar att åtgärda samt en färd från Stockholm till Uppsala och tillbaka. Plus att jag åter igen måste kvittera ut mina nycklar. Nox friskriver sig helt genom sin "garati", men efter att jag förklarat tydligt att jag pga...

Nahal Ghanbari

Flyttade i början på hösten 2018, och mäklarfirman hade avtal med Nox gällande flyttstäd. Det blev riktigt fint, man missade varken hörn eller lister, bakom vitvaror etc. - ställen där det annars kan slarvas med. När jag kom på att jag missat att tömma ett skåp i köket, så var de lätta att komma i kontakt med, och kvinnan i kundtjänst var väldigt trevlig. Man ordnade så jag kunde komma och hämta det sista, och de var noga med att lämna kvar sånt som jag ville skulle få stå, som toapapper, tvål och dyl. Tacksam att det gick smidigt och lätt, och för så överkomligt pris!

Städgiganten AB
4.5/5 i betyg av 487 omdömen 4.5 av 487 omdömen

Arvid B
Skrev om NOX AB

Skönt att slippa skiten med att flyttstäda. Inte ens dyrt var det . Kommer använda igen

Matilda K

Noggranna, trevliga. Luktade fräscht och milt i lägenheten länge efteråt!

Rena Hem Stockholm
3.7/5 i betyg av 228 omdömen 3.7 av 228 omdömen

Andrée Häll

Anlitade nox som flyttstäd, mycket nöjd.

Mohammad M

Jag flyttade från min studentbostad och beställde NOX eftersom de hade rekommenderats av min hyresvärd. Jag upplevde redan innan städningen att de var väldigt tydliga om deras tjänster och även deras löften. Kommunikationen mellan oss var därmed helt perfekt. Dessutom var personalen otroligt hjälpsamma och trevliga. Jag gjorde inte en egen bedömning av deras städning men en besiktare som skickades från min hyresvärd hade inga anmärkningar på städningen och därmed måste jag ge de högsta betyg!

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1231 omdömen 4.7 av 1231 omdömen

Johannes S

Jag tog hjälp av Nox med en flyttstäd och är med facit i hand väldigt nöjd. Städningen blev så bra som man kan våga hoppas på och till ett relativt lågt pris med. Har haft flyttstäd med några andra städfirmor genom åren och måste säga att Nox var den bästa hittils. Kan inte bli annat än 5/5 i betyg. Rekommenderas varmt.

Patrik W
Skrev om NOX AB

Jag anlitade Nox för flyttstädning. Det var enkelt att boka. Personalen var väldigt trevlig och hjälpsam när vi behövde göra ändringar i sista stund. Och städningen var väl utfört, ren och snyggt! Smidigt och enkelt med andra ord. Vi är jätte nöjda!

Birgittas Städ i Stockholm AB
4.8/5 i betyg av 583 omdömen 4.8 av 583 omdömen

Väl bemött av företaget. Förväntningarna uppnås. Mycket gott samarbete med städerskan.

Jonathan M

Vi beställde visningsstädning två dagar innan visning och när vi kom hem på eftermiddagen hade de varit och städat hos oss som utlovat. Fönstren var bra tvättade och även köket var städat. Däremot var badrummet slarvigt städat med synlig smuts kvar bakom toaletten och handfatet var mycket dåligt avtorkat. De hade inte heller dammsugit soffan och soffkuddar som utlovat och inte alls under eller bakom soffan (bakom soffan var väldigt synligt). Eftersom vi bara hade en dag innan visning fick vi städa detta själva men skrev...

Marcus S
Skrev om NOX AB

Snabb städning till rimligt pris, precis vad jag behövde

Städnivå AB
4.5/5 i betyg av 199 omdömen 4.5 av 199 omdömen

Gabriella C

Jag har haft hemstädning sedan ett halvår tillbaka och är supernöjd med tjänsten! Alltid noga utfört, perfekt städat överallt, trevligt och proffsigt bemötande från personal och alla kontakter med företaget via mail och telefon. Kan varmt rekommendera NOX!

Oscar A
Skrev om NOX AB

Jag anlitade dom för att flyttstäda en bostadsrätt i feb-mars. En dag innan nya ägarna skulle vara inflyttade så ringer dom och säger att det krävs en "utökad flyttstäd", detta är en nyrenoverad lägenhet och städning har utförts regelbundet innan. Men eftersom jag var på jobb utanför staden och det inte fanns tid att ordna med någon ny städ så bad jag dom fortsätta. Det visade sig när jag kontrollerade städningen att städningen var väldigt bristfällig, vilket resulterade i att dom fick återkomma ytterligare en gång precis...

BA Prima Care AB
4.5/5 i betyg av 153 omdömen 4.5 av 153 omdömen

Inte alls bra. Han är kvalificerad för den tjänst.

Jens G
Skrev om NOX AB

Jag anlitade dom för att få hjälp med flyttstäd i mars. Två dagar innan nya hyresgästerna skulle vara inflyttade så ringer dom och säger att det krävs en "utökad flyttstäd", detta är en relativt nybyggd lägenhet och städning har utförts regelbundet innan. Men eftersom jag var på utbildning utanför staden och inte hade tid att ordna med någon ny städ så bad jag dom fortsätta. Det visade sig när jag kom hem att städningen var väldigt bristfällig, vilket resulterade i att dom fick återkomma ytterligare en gång. Städarna...

Annika L
Skrev om NOX AB

Lämnade intresseanmälan på nox hemsida för storstädning, Blev uppringd inom några minuter med pris samt datum för städning. Väldig trevlig personal. Städningen var väldigt bra gjord. Funderar även på att anlita dom för hemstädning då man knappt har tid att städa på helgerna med två småbarn att ta hand om. Jag kan varmt rekommendera nox ifall du behöver få städat hemma. Kan vara skönt att spara tid tycker jag och veta att det är rent och snyggt när man kommer hem. Har även bekanta som anlitat nox för flyttstädning som varit mycket nöjda.

Minea C och Annika L gillar detta
Rozen Clean AB
4.6/5 i betyg av 303 omdömen 4.6 av 303 omdömen

ANN-KRISTIN S

Jag anlitade NOX vid flytt mars 2015, det enda som var bra utfört var fönsterputsen, övrig städ i lägenheten var i det mesta under all kritik, NOX gjorde avdrag (3 timmar, hade blivit lovad 4-5 tim) på fakturan för dåligt utförd städ av dem. Jag ville leja bort ett moment i flytten men fick istället bara mer problem, "huvudvärk" och oro över dåligt utförd flyttstäd. Jag var själv tvungen att städa flera timmar efter att ha kontaktat städfirman flera gånger för klagomål för dåligt utfört städjobb. Rekommenderar verkligen inte denna firma. Väldigt besviken kund.

Alice H
Skrev om NOX AB

Min sambo har haft Nox AB (tidigare Aros Home Consulting) i flera år nu. Första åren, när de hette Aros Home Consulting, var de lite struliga, men de har successivt förbättrat både kundtjänst och organisation och nu är de riktigt, riktigt bra. Jag har fått fantastiskt bra bemötande från kundtjänst när det varit några frågor eller problem, och städarna är trevliga och duktiga. (Jag brukar träffa eftersom jag ofta jobbar hemifrån och är där och tar emot dem.)

Jordgubbsprinsen Flytt och Städservice
4.7/5 i betyg av 2178 omdömen 4.7 av 2178 omdömen