Oaxen Krog & Slip

Oaxen Krog & Slip

Ring 08-551 531 05 oaxen.com

I Slipen serverar vi nordisk bistromat där de flesta är tänkta att delas på. Oaxen är en mötesplats i vacker miljö.

4 omdömen om Oaxen Krog & Slip

Kenneth A
Skrev om Oaxen Krog & Slip

Grymt gott och imponerande servering, de lägger ofta sista touchen medan man tittar på ute vid bordet. Åt avsmakningsmeny, vilket tog ca 5 timmar. Matkonst på hög nivå. Med vin, avec och övernattning (sista färjan går 22.30) kostar det en rejäl slant, men gillar man mat är det lite av en "once in a lifetime experience", och rekommenderas speciellt nu när 2011 är sista säsong... Ser fram emot att se vad och var de öppnar upp i Stockholm efter detta!

Nikke L gillar detta
Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
Micke
Skrev om Oaxen Krog & Slip

På en av skärgårdens vackraste öar ligger en krog av yttersta världsklass. Vid besöket här fick jag bland annat smaka på friterade grisöron och trots att man tänker till en gång innan man smakar så är det så gott att man snart glömmer vad det egentligen är man äter. En av Sveriges och världens absolut bästa restauranger.

Joel J
Skrev om Oaxen Krog & Slip

Blodkrämsrullad lantkanin. Vårrullar fyllda med grisfötter och bruna bönor. Hur kommer man ens på tanken? Och lyckas få det att smaka så gudomligt gott? Första intrycket av den ruffiga kalkbrottsön vid inloppet till Södertälje är inte överdrivet insmickrande. Men vi har inte mer än satt oss på terrassen med den föreslagna fördrinken (rosa champagne, 165 kr glaset) förrän vi börjar inse varför Oaxen har blivit en kulinarisk vallfartsort och utsetts till Sveriges bästa restaurang. Nere vid bryggan anländer matsugna besökare...

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Nils v
Skrev om Oaxen Krog & Slip

Oerhört bra restaurang - dyrt men håller extremt hög kvalitet. Jag kan även varmt rekommendera att tillbringa natten ombord på restaurangens båt efter avslutad 5- eller 7-rättersmiddag. Servicen håller hög klass och jag måste säga att detta är den bästa restaurangen jag har besökt i Sverige.