Oderland Webbhotell AB

Oderland Webbhotell AB

www.oderland.se
  • BadgeNineYears

Är du ute efter säkra och enkla lösningar för dina webbtjänster? Vi på Oderland är ett premium webbhotell som sedan 1998 erbjuder allt från webbhotell och webhosting till virtuella servrar och avancerade drifttjänster. Vi arbetar med kunder från alla branscher och vårt mål är alltid att våra tjänster ska vara flexibla, stabila...

143 omdömen om Oderland Webbhotell AB

Sedan starten hos Reco 2017

Catarina Y

Lever upp till blixtsnabb WordPress och support i världsklass! 🥳👌🏼

Start tack Catarina! Ha en fin dag

Mia A
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Jag har haft Oderland i flera år. Bra kundservice! Det är alltid snabb uppföljning på frågor och superbra hjälp. Jag har haft flera olika webhotell genom åren, men jag kommer aldrig byta igen nu. Känner mig trygg och är så nöjd!

Svar från Oderland Webbhotell AB

Tack Mia! Underbart att höra, ha en fin söndag!

David L
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Fick tekniska problem med att få ner vissa filer och blev bemött av en utomordentlig support när jag bad om hjälp. Det var inte konstigheter för dem att spendera lite extra tid för att få det att fungera för mig och de var dessutom väldigt tekniskt kunniga vilket behövdes för att lösa problemet. Högsta betyg utan någon tvekan.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort tack för din rekommendation. Underbart att det löste sig. Ha en Glad Påsk 🐣

Christer A
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Bra bemötande av Oderland när min tidigare leverantör togs över av Miss Hosting och jag behövde flytta till en fungerande och svenskspråkig support. Oderland har bra gränssnitt och tydliga förklaringar på vanliga frågor.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Underbart att höra Christer. Du får ha en fin helg!

Sophia B
Skrev om Oderland Webbhotell AB

De har en stabil kvalitetstjänst, bra priser och Sveriges bästa support.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort tack Sophia, underbart och höra! Ha en superfin helg!

Peter A
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Helnöjd med servicen och upptid (99,999%). Bra admin gränssnitt och enkel hantering av fakturor (har ett 20-tal domäner). Rekommenderas.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort Tack Peter för din fina recension! Ha en fin helg!

Frida M
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Jag har testat många webbhotell - Oderland är helt klart den bästa! Alltid snabb support, trevligt bemötande, bra förklaringar och majoriteten av gångerna har dom fixat problemet åt mig istället för att hänvisa till guider, vilket är väldigt skönt för en stressad webdesigner som mig. Tack Oderland för att ni gör mitt jobb enklare 🙌

Svar från Oderland Webbhotell AB

Så underbart att höra Frida! Ha en underbar dag och lycka till med dina projekt!

Fredrik A
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Utelämnar ingen, hjälper kunden och har bra vägledning när själv vill förändra inställningar eller handla tjänster.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Tack Fredrik för dina vänliga ord! Ha en fin dag!

Olof H
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Svarar snabbt och lever upp till alla förväntningar.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort tack Olof! Ha en trevlig helg.

Åsa E
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Jag har enbart goda erfarenheter som kund hos Oderland. Jag fick panikbyta från min förra leverantör (Miss Hosting) där allt kraschade och supporten led av rigor mortis. Här har allt funkat som det skall, har man några funderingar är supporten hjälpsam, trevlig och har löst mina problem omgående utan knot.

Stort tack Åsa! Ha en underbar dag

Lillemor Marika B
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Stabilt system, bra kundinlogg (bland annat c-panel) som ger tillgång till allt. Snabb och trevlig support, utmärkta manualer till som synes allt man kan behöva.

Jite T
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Blev mycket väl omhändertagen och bemött vid byte till Oderland.

Tack Conny, underbart att höra. Ha en fin kväll

Antti H
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Snabbt svar och teknisk åtgärd av ett litet fel. Tack.

Antti H gillar detta
Svar från Oderland Webbhotell AB

Underbart att höra att det löste sig. Ha en God Jul & Gott Nytt År!

Kim Lennart J
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Inget som helst att klaga på. Bästa webhotellet vi haft än så länge. Supporten är grym.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Underbart att höra Kim! Stort tack för din recension och ha en underbar dag

Dawood A
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Vi bytt till Oderland från Loopia och det var för att Oderland var mycket snabbare för vår Wordpress hemsida. Och detta var sant och vi har nu mycket snabbare hemsida.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort tack för de fina orden! Vi hoppas kunna leverera ännu bättre prestanda efter årsskiftet när ny generation av servrar levereras. Ha en fin kväll!

James Imrich T
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Ringde precis till supporten. Dom kunde inte hjälpa mig utan hänvisade till deras setup guide.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Hej James. Ledsen att du inte är nöjd med vårt sätt att hantera ärendet. Visa av våra tjänster kommer utan support av olika orsaker. Både utformningen av tjänsten men även utformningen av licens för programvara som skall installeras. I vissa fall får vi inte som hostingbolag installera /hjälpa till att installera en programvara, men kan tillhandahålla guider. Lycka till i vilket fall och hör av dig om du får problem med en tjänst som vi erbjuder support på. Ha en fin helg!

Madeleine L
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Hoppade runt mellan olika webbhotell som jag inte tyckte var bra och 2015 hamnade jag till slut hos Oderland. Är väldigt nöjd med både upptid, teknik och möjligheter till uppskalning. Det är framför allt den trevliga och alltid lika hjälpsamma supporten som gör att Oderland känns så tryggt – som en kompis. Om något strular är det skönt att kunna bolla med kunniga och lösningsorienterade personer som inte bara suckar och stönar över att behöva ta ännu ett supportsamtal. Har hänvisat flertalet kunder till Oderland som är precis lika nöjda. Det funkar, och det är ju det man är ute efter.

Lasse L
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Är långvarig kund med webhotell och mejl hos Oderland. De få gånger det varit problem har supporten alltid varit snabb och kunnig!

Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort tack Lasse för ditt fina omdöme! Ha en fin helg!

Roger V

aldrig problem utmärkt support /Roger

Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort tack för ditt fina omdöme Roger! Ha en fin dag

Linda K
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Mycket bra webhotell. Stabilt och säkert. Supporten är så trevliga och hjälpsamma. Man får mycket för pengarna. Jag har haft flerra domäner och webbhotell och jag är supernöjd. Jag rekommenderar Oderland varmt.

Mona-Lisa E
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Utomordentlig support, kunnig, trevligt och lättillgänglig.

Staffan W
Skrev om Oderland Webbhotell AB

grymt snabbt och proffsigt! alltid servicevänligt!

Björn Jörgen C
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Mycket serviceorienterat och kunnigt. Det är lyhört, det går ort och det bir bra!

Federikos A
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Although a chat function would be better in my opinion I got an answer via mail relatively fast. And it’s was well explained and to the point.

Jan Anders A
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Bra instruktioner från supporten.

Julia L
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Tjänsterna är bra men kundtjänsten katastrof! De läser inte frågorna ordentligt, eller kollar inte bakgrundsfakta tillräckligt, så deras svar är helt åt skogen! De flesta gångerna jag har varit i kontakt med dem har jag fått tjafsa i flera dagar innan de har insett att jag har rätt, men då har jag inte ens fått en ursäkt!

Svar från Oderland Webbhotell AB

Hej Julia. Kul att du gillar tjänsterna. Kan du återkomma med ditt kundnr/kundid så kan jag se vad som gått fel? Det hade gjort stor skillnad för oss. Stort tack för din recension i vilket fall <3 Du kan skicka det direkt till mig på jack@oderland.se

Nicklas J
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Jag har använt Oderland i flera år och de är överlägset det bästa webbhotellet när det kommer till service, tjänsteutbud, drift och gränssnitt. Supporten är blixtsnabb i relation till övriga 5-7 webbhotell jag använt.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort tack för ditt omdöme Nicklas! Ha en fin dag!

Anette G
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Super trevlig och snabb support, mitt problem med fel på SPF och DKIM, löstes på bästa sätt! Jag är Väldigt nöjd!

Stort tack Anette! Ha en fin helg

Thomas A
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Vi är en webbyrå i Nyköping som funnits i snart 15 år, och själv har jag jobbat med webb i över 25 år. Ett antal webbhotell har passerat revy genom åren, och det känns som man har sett det mesta. Vi hade jobbat till och från med Oderland när vi gick i funderingar om att byta webbhotell och samarbetspartner i slutet av 2022. Valet föll på Oderland, och efter att ha jobbat på riktigt med dom i bara någon månad så kan vi bara säga att vi är mäkta imponerade. Smarta och anpassningsbara lösningar och framförallt, den bästa support vi fått någonsin, gör att Oderland får högsta betyg av oss. Tack!

Robert B
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Rekommenderar alltid våra wordpress-kunder att använda Oderland eftersom deras kundtjänst är snabb och ett bra arbetsflöde.

LEIF M
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Snabba och informativa svar. Bästa webbhotell jag haft att göra med, rekommenderar verkligen. /Leif

ROBIN N
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Bästa tänkbara på alla sätt. Kundservicen och kompetensen är i en helt egen liga.

LENNART E
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Har genom tiderna provat olika webbhotell men fick genom bekanta rekommendation att prova Oderland. Då några av mina E-handels sajter upplevdes lite sega (trotts åtgärder som optimerade bilder mm). Men vilken skillnad, efter flytten (gratis) till Oderland så blev det helt plötsligt lite roligare att jobba med sidan då man slapp vänta dom där irriterande väntan att sidan skulle laddas om. (I-landsproblemet). Säger bara en sak: Oderland = "Top of the line". 10/10 Dessutom är supporten vass. Hälsningar en nöjd nörd :-)

David M gillar detta
Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort tack Lennart för ditt fina omdöme. Vi lovar att svarstiden håller sig och dina siter förblir snabba. Ha en fin helg!

BJARNE D
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Det har blivit många olika webbhotell genom åren. Allt från Digikom, Aaleborg Solutions, Binero, One.com till Loopia. Alla har haft för- och nackdelar. Ingen har haft exceptionella laddningstider. Siteground kom nära när jag jämförde med Binero, men när jag sökte svenskt alternativ fick jag tipset om Oderland. Jag har sen dess ALDRIG sett bakåt! Fyra år har jag varit en otroligt nöjd kund och även tagit med mig några kunder som även de är mycket nöjda. Stabil teknik, korta laddningstider och säkra och effektiva verktyg...

JOHAN Å
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Har använt Oderland i 22 år, sedan de var ett litet företag, bl.a åt Filosofiforum.se som startades vid sekelskiftet. Bra support hela vägen, även om det var mer familjärt i början när man lärde känna de som jobbade där.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Det är fortfarande familjeägd företag Johan, vi är så pass mycket större nu, men vi försöker behålla samma anda. Jag, Jack kommer ihåg er så klart :-)

SEBASTIAN T
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Det här är det webbhotell jag rekommenderar till de flesta av mina kunder och som jag dessutom kör för min egna sidor. Förutom att det har alla funktioner (under huven) som en genomsnittlig hemsida kan tänkas behöva så är det supporten som verkligen särskiljer dom. Oderlands tekniska support har räddat mig mången gång när jag lyckats strula till det och jag är så glad att kunna ringa en kunnig person istället för att försöka chatta mig till ett svar, som på vissa andra webbhotell. Det är 100 gånger mer effektivt och dessutom trevligt och personligt. Rekommenderas det varmaste!

BENGT S
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Oderland ligger i den absoluta toppen av webbhotell i Sverige. Sedan 7-8 år tillbaka är Oderland min huvudleverantör för webbhotelltjänster. Jag ångrar att vi inte möttes tidigare. De har Sveriges kanske bästa servrar för Wordpress och en grymt bra personlig och entusiastisk support. Dessa tjejer och killar är verkligen något att hålla i handen när det stormar i cyberrymden. Inte billigaste, men heller inte dyraste, lösningen. Dock värt varenda krona. Klart bättre än stora utlandsägda drakar utan lokalt och personligt engagemang. Rekommenderas alla dagar i veckan.

VERONIKA B
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Jobbat med Oderland i några år nu, och är jättenöjd med enkelheten att hantera miljön; filhanterare, databaser, e-post osv. Och supporten är verkligen i VÄRLDSKLASS!!! Varenda gång jag har ringt in har jag fått snabbt svar samt lärt mig något nytt på vägen. Det enda jag som webbyrå saknar är ett smidigt sätt att hantera våra gemensamma kunders konton, hade varit guld med en panel jag loggar in på och kommer in i kundernas kundzoner. Men, detta lilla minus är inget som drar ner helhetsbetyget för supporten och tjänsterna är så jäkla bra. Rekommenderar verkligen Oderland.

ULF L
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Jag har använt Oderlands olika webbhotellspaket sedan 2006 både till privata webbplatser och till företags webbplatser. Min huvudsakliga användning har varit att driva en webbutik, med krav på up time och snabb webbplats. Oderland är enkla att att ha att göra med, både när man vill sköta tekniska bitar själv och de få tillfällen då man behövt hjälp från kundservice. Själv jobbar jag mycket med PHP, SQL-databaser, utveckling av funktioner i webbutik mm, vilket medför att jag med jämna mellanrum måste arbeta med tekniska...

David M och 2 andra gillar detta
Gunilla Ulrika Björnsdotter L
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Oderland håller vad de lovar och dessutom gör de alltid lite extra. Oderland´s erbjudande, tjänster och support håller världsklass och supporten hjälper till även lite utom deras scope om de kan. Jag har märkt att det sällan är hos Oderland det är fel när jag ringer, men jag har ändå blivit mycket väl bemött och fått hjälp. Jag kommer aldrig att välja en annan hostingleverantör för mina webbsidor - jag ägnar aldrig en tanke åt om de funkar och backas upp ordentligt, för det gör de!

David M och 2 andra gillar detta
JOA P
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Oderland sätter standarden för hur ett webbhotell ska vara. Jag har använt Oderland i drygt 10 år för ett flertal olika tjänster, och både tjänsterna och supporten är på topp. Om det finns något man skulle önska är att de skulle ha ett lågprisalternativ för priskänsliga kunder, ex ideella föreningar och privatpersoner, då skulle precis ALLA mina kunder ligga hos Oderland.

BENNY E
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Utmärkta tjänster och ett fantastiskt bra kundbemötande. Här har många andra företag i den branschen något att lära. Oderland får en stark rekommendation av mig.

NIKLAS S
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Jag driver www.dvu.se och har många hemsidor hos Oderland. Får jag välja webbhotell åt kunden så lägger jag alltid hemsidan här. Mitt omdöme efter jämfört ett flertal webbhotell är att Oderland är klart bäst. Mycket trevlig, hjälpsam och kunnig support.

Carl Joel M
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Kan inte direkt säga mycket annat än att dem är en FANTASTISK leverantör och har nog den bästa supporten jag stött på i branschen. Tusen tack!

Svar från Oderland Webbhotell AB

Underbart att höra Carl Joel, tack! Ha en God Jul & Gott Nytt År!

HANNA-KARIN G
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Oderland är utan tvivel en av mina favoritleverantörer. Rimliga priser, stabil drift och kanske den bästa kundtjänst jag haft att göra med. De hjälper till med allt, snabbt och effektivt.

Svar från Oderland Webbhotell AB

Stort Tack Hanna-Karin! Underbar läsning. Ha en God Jul & Gott Nytt År!

CARL GÖSTA C
Skrev om Oderland Webbhotell AB

SUVERÄN SERVICE MOTIVERAR PRISET Jag är nybliven kund hos Oderland Webbhotell AB. Jag blev utmärkt bemött av Oderland, när jag överförde mina domäner och e-postkonton dit. Redan när jag jämförde Oderland med andra webbhotell fick jag en enastående service. Snabba och uttömmande svar på såväl enkla som komplicerade frågor. E-post besvarades inom som mest en halv timme och väntetiden i telefon var så kort, att jag inte upplevde den som väntetid. Sedan jag blivit kund, har det fortsatt på samma sätt. Svar har kommit snabbt...

Svar från Oderland Webbhotell AB

Så otroligt roligt att läsa Carl Gösta. Önskar dig God Jul & Gott Nytt År!

ERIK B
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Jag uppskattar speciellt Oderlands tekniska kunnande. Det är en stor anledning till att vi har mycket färre problem hos Oderland än hos många av deras konkurrenter.

Rolf Gunnar Anders L
Skrev om Oderland Webbhotell AB

My god, man blir förvånad över hur bra de är...

Svar från Oderland Webbhotell AB

Underbart att höra! Ha en trevlig kväll

TORKEL D
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Alltid bra service, snabb respons med vettiga lösningar

Anna Ebba Charlotte W
Skrev om Oderland Webbhotell AB

Är mycket mycket nöjd med Oderland. Pedagogiska beskrivningar när man bygger upp sin sida. Mycket hjälpsam support. Snabb respons om man har problem. Kan starkt rekommendera Oderland.