Orion AB

Orion AB

Ring 08-21 03 03 www.orionenergi.se
3.9

Vi är specialister på värmepumpar. Utöver installation av värmepumpar utför vi det mesta inom vvs och el. Kontakta oss gärna för en kostnadsfri offert!

16 omdömen om Orion AB

Macke M
Skrev om Orion AB

Varning för Orion AB! Oseriös och oproffsig installatör. Tillkommer massa extra pga av alla fel de gör. Undvik att ha med dem att göra.

Kyl & Värmepumpservice IVT Center
4.5/5 i betyg av 221 omdömen 4.5 av 221 omdömen

Trevlig och kompetent servicetekniker. Väl utförd underhållsservice. Snabb respons på förfrågan, kort väntetid för besöket. Dessutom kom

Kjell-Erik B

Orion AB har varit lätt ha göra med, dels innan vi bestämde oss för projektet, även under projektets genomförande. Man har även förklarat för oss vilka ekonomiska vinster vi kommer att göra på sikt på ett förståligt sätt för oss okunniga och ointresserade.

Jennie D
Skrev om Orion AB

Bra o snabb service på värmepumpen. Trevlig personal!

Energipartner Sverige AB
4.5/5 i betyg av 220 omdömen 4.5 av 220 omdömen

Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab

Henrik S
Skrev om Orion AB

Bra montörer som gjorde snygg installation av luftförflyttare mellan över- och nedervåning för att utnyttja min LLVP bättre. Lite sega när jag har beställt reservdelar till LLVP. Prisvärda

Dag L
Skrev om Orion AB

Beställde byte av blandare. Efter sju (!) besök tvingades vi byta handfat, fick onödiga borrhål i kaklet, smutsigt och sktiigt, låna ut utrustning och en underleverantör som inte delgavs all information (bilder ochv video) från projektledarna (totalt tre olika kontaktytor...). Ingen uppföljning på plats när det började gå fel. Tidbokningar som ställdes in och byttes. De reglerade till slut fakturan, bra, men mycket tveksam om vi kan rekommendera dem.

Varma Huset — Mitsubishi Electric
4.6/5 i betyg av 250 omdömen 4.6 av 250 omdömen
Badge2019

Vi har anlitat Varma Huset AB i flera tillfälle både som privat och företag, alltid bra resultat, mycket seriöst och kunniga personer, föret

Stenfirma Lapital AB Stenfirma Lapital AB
Franz K
Skrev om Orion AB

Mycket bra personligt omgänge,att håller vad man lovar och punktlighet

Namir S

best servis och respekt for kond

VärmeKompaniet Stockholm AB
4.5/5 i betyg av 311 omdömen 4.5 av 311 omdömen

Alltid snabba på att återkoppla. Snabb och smidig installation

Namir S

best servis och respekt for kond

Eva K
Skrev om Orion AB

Jag har bara goda erfarenheter av företaget. De har gjort ett bra jobb och hållit vad de lovat. De problem som uppstått har de försökt lösa.

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 651 omdömen 3.7 av 651 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Thor A

Utmärkt Rekommenderas Utmärkt Utmärkt Utmärkt

Clas D
Skrev om Orion AB

3 Bemötandet var ok. 2 Arbetet drog ut på tiden. Kom inte när de sa. Rörig företagsledning 3 3 Slutresultatet blev ok 2 Var orolig för att bolaget skulle gå i konkurs. BF ansökningar + leveranser som inte kom i tid.

Team Wåhlin Värmeteknik AB
4.7/5 i betyg av 1638 omdömen 4.7 av 1638 omdömen

För ca, 12 år sedan skulle jag byta från el-värme till bergvärme. kontaktade då Team Wåhlin om ett kostnadsförslag. Då bemötandet var hjälp

Christer W
Skrev om Orion AB

Allt gick väldigt smidigt. Tydlig offert, enkelt att lägga till förändringar. Bra genomgång av utrustningen. Snabb feedback på frågor innan och efter installationen. Vi känner oss riktigt nöjda med Orion AB. Det enda lilla negativa som jag kan komma på är att de monterade skyddet där bergvärmekabeln ansluter till huset dåligt.

Raine A
Skrev om Orion AB

1. Bemötandet från första kontakt genom hela förfarandet var utmärkt. 2. Mycket bra bortsett från det jag skrivit under punkt tre. 3. Har försökt att få kontakt med montören men inte lyckats då jag har en fråga. Montören lovade att komma till mig med en rengöringsflaska men höll inte det löftet. Service-nivån blir hittills bar ok. 4. Den bästa investeringen jag gjort till fastigheten. 5. Den totala upplevelsen var utmärkt från början till slut

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Claes D
Skrev om Orion AB

Blev otroligt nöjd, trevlig och skicklig montör, lätt att prata med, väldigt informativ, blev lite strul med rotavdraget, men fick förståelse från ägaren, samt hjälp att rätta till problemet. Priset inget att säga om, fick en hög service nivå, bra kompetens. Kommer att använda Orion fler gånger, då jag fick reda på vad dom kan erbjuda för tjänster. Enbart en positiv upplevelse, kan rekommendera Orion rakt av.

Mats J
Skrev om Orion AB

Jag är mycket nöjd med Orion. Bemötandet och serviceviljan var mycket bra. Jag rekommenderar gärna Orion. Även uppföljningen efter installationen var bra och jag fick svar på alla ina frågor.

JK Servicemontage - Mitsubishi Electric
4.9/5 i betyg av 255 omdömen 4.9 av 255 omdömen

Bra service. Trevlig och bra på att informera.

Kg A
Skrev om Orion AB

Mycket. Servicevänligt och lätt att hålla kontakt med