Pågen AB

Pågen AB

Ring 040-32 36 00 www.pagen.se
3.9

Pågen - bageriet med mjöl på fingrarna

7 omdömen om Pågen AB

Karl  B
Skrev om Pågen AB

Deras bröd är det inget fel på men personligen tycker jag att de har monopol på brödreklamen. Lite jobbig reklam faktiskt.

Madeleine H
Skrev om Pågen AB

Stor variation, allt från det ljusa brödet som passar perfekt till den efterlängtade toasten på kvällen till det gova lingonbrödet med extra mycket fibrer som är perfekt att ta efter ett träningspass, då man vill känna sig så där extra nyttig.

Johanna L
Skrev om Pågen AB

Pågens känns som ett märke de flesta kommit i kontakt med. Jag brukar köpa pågens bröd och kakor. Finns bröd i många smaker och former. Nyttiga och mindre nyttiga alternativ. Jag brukar ej bli besviken. Bor nära ett Pågens bageri. Vissa nätter om vinden blåser rätt, kan jag känna den mäktiga doften av kanelbullar :) Ger Pågens "4/5 recos"

Kerstin A gillar detta
Kerstin A
Skrev om Pågen AB

Detta är ett väletablerat företag som har ett stort utbud inom bröd och bakverk. Detta finner du alltid i de flesta matbutiker runt om i Sverige. Nybakat är det som bäst oavsett vad du väljer ;) Är du överkänslig har de även utbud för detta. Så kort och gott ett gott bröd för alla smaker. Personligen kan jag rekommendera Pågen guldkorn, Pågen jättefranska, Pågen korvbröd, Pågen semlebullar osv... som sagt även det nyttiga alternativet erbjuds för den som anser det faller bäst i smaken "inte mig ;)". Pågen får 5/5 recos.

Johanna L gillar detta
Amanda E
Skrev om Pågen AB

Pågens limpa finns nästan alltid hemma hos oss. De har alltid gott och nybakat bröd, som man dessutom ser datumet på, vissa bagerier envisas med att ha konstig datumstämpel, men inte Pågen, därför vet man att det alltid är nybakat. Förutom limpan gillar jag deras rostbröd och så har de en massa gott kaffebröd också. Bra priser är ett plus.

Ami H
Skrev om Pågen AB

För att vara ett såpass stort företag måste jag hålla med om att Pågens bröd är gott! Speciellt är jag förtjust i deras lite grövre sorter. Lingongrova tex är gott färdigskivat bröd som passar ihop med det mesta. Bra som underlag för ett danskt smörrebröd till och med.

Emma J
Skrev om Pågen AB

Oftast när handlar bröd så blir det från Pågen. Och det är alltid färskt och gott! Den "klassiska" Pågenlimpan finns i nästan varje affär, har t.o.m ätit mig lite trött på den. Dock så är Pågen enligt mig ett av de bästa brödbakerierna i Sverige. Ingen att klaga på här inte alltså! :)