Parkettkontakten

Parkettkontakten

Ring 08-653 34 08 www.parkettkontakten.se
4.3

GBG: Christian 0708-418418 STHLM: Micael 070-5133230 Golvläggarna för dig!

65 omdömen om Parkettkontakten

Andreas S
Skrev om Parkettkontakten

Parkettkontakt utförde golvslipning/oljning på befintligt fiskbensparkett och lade ny fiskbensparkett som kopplades ihop med det gamla golvet. Resultat blev mycket bra och vi är väldigt nöjda med arbetet! Vi hade bra kontakt och arbetet utfördes snabbt. Vi kan varmt rekomendera Parkettkontakten om ni vill få fina golv till ett vettigt pris Mvh Andreas

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
Jonas H
Skrev om Parkettkontakten

Mycket nöjd med mitt resultat. Parkettkontakten slipade och färgade golvet i hela min lägenhet och allt utfördes inom en vecka så som vi hade kommit överens om. De svarade dessutom alltid snabbt på både mail och samtal. Jag kommer definitivt anlita de för liknande jobb i framtiden och kan även rekommendera de för andra som funderar på att göra liknande jobb. Jonas Hämälä

Björn W
Skrev om Parkettkontakten

Ett vardagsrumsgolv i lackad furu skulle slipas och pigmenteras för att likna färgen på anslutande golv i hallen som är vitoljad ask. Vid offertförfrågan svarade företaget snabbt på frågor, men något oklart vid offertsvaren vad som ingick i offerten. Man fick själv läsa igenom en standardoffert och lista ut vad kostnaden skulle bli. Det var också svårt att få en klar rekommendation vad som borde göras (pigmentering, olja, hårdvax etc). Mycket bra utförande av slipning och oljning, golvet blev väldigt jämnt och fint. Dock...

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

eric v
Skrev om Parkettkontakten

Arbetet gällde att lägga 85 kvm fiskbensparket i vindsvåning. Micke var alltid snabb på att återkoppla både via telefon och mail. Arbetet utfördes mycket professionellt och resultatet var mycket bra. Leverantören var mycket tillmötesgående för våra önskemål och hjälpte oss även med andra hantverkare till andra arbeten. När det blir dags för ny behandling av golven om några år är Parkettkontaken en hantverkare vi kan tänka oss. För den som ska lägga fiskbensparkett oavsett underlag är parkettkontaken att rekommendera.

Margareta O
Skrev om Parkettkontakten

Slipning och oljebehandling av furugolv. Fint resultat på överenskommen tid. Nöjd!

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 478 omdömen 4.8 av 478 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Lubova F
Skrev om Parkettkontakten

Bra och snabbt jobbat! Golvet blev som ett nytt!

Micael J gillar detta
Sanna N
Skrev om Parkettkontakten

Vi anlitade Parkettkontakten för att slipa och såpskura våra golv. Det fungerade smidigt, vi fick tid väldigt snart och arbetet utfördes effektivt och helt enligt avtalet. Vi är jättenöjda med resultatet och kan verkligen rekommendera Parkettkontakten. Det enda som sänker betyget något är att prissättningen i offerten är svårbegriplig.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Per B
Skrev om Parkettkontakten

Behövde slipa och lacka 20 m2 parkett. Fick några offerter. Det var ju inget stort jobb. Efter att ha talat med Micael på telefon och direkt insett att han förstod allt jag sade och jag förstod allt han sade och sakligheten var i centrum, så bestämde jag mig snabbt. Micael verkar överhuvudtaget vara lätt att nå både per mail och telefon. Jobbet gjordes sedan utan minsta anmärkning på någonting alls. Som lite extra tipsade sliparen om att jag borde rycka bort en list om jag tänkte byta altandörr, för att slipa lite närmare...

Mattias E
Skrev om Parkettkontakten

Vi anlitade Parkettkontakten för slipning och hårdvaxoljning av lamellparkett i ek samt trösklar i hela lägenheten. Den behandlade ytan var 75 m2 över 6 rum. Uppdraget skedde med 3 dagars varsel. Vi fick en offert samma dag - en söndag! Micael svarar oftast snabbt på mejl, även sent på kvällen. Han går inte alltid att nå på telefon, vilket är rimligt, men tog sig tid att ge råd när vi pratade. Tidsbrist och det faktum att det fanns garderober i lägenheten gick att lösa: vi fick ställa upp med att bära dem mellan rummen...

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 181 omdömen 4.8 av 181 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Lisa L
Skrev om Parkettkontakten

Jag har haft en speciell upplevelse av att jobba med parkettkontakten. Jag har genomgående bokparkett i hela lägenheten som jag ville slipa upp och göra mörkare. Jag träffade andra firmor men ingen vågade ta på sig jobbet då bok är ett väldigt svårt material att jobba med, men Michael tog på sig jobbet och tog sig tid att göra lite olika prover för att få exakt rätt nyans som jag ville ha innan vi satte igång. Tyvärr kom jag hem till ett golv med rätt nyans men med slipmärken som femkronor över hela golvet. Däremot var det...

micke j
Skrev om Parkettkontakten

"Jag ville lägga nya golv i lägenheten och via Offerta hittade jag Parkettkontakten. Är supernöjd med resultatet. Micael hade tålamod med alla dumma frågor via mail/telefon och det var lätt att komma i kontakt med honom. Ronaldo gjorde ett kanonjobb och golven blev färdiga innan utsatt tid så jag vill verkligen rekommendera Parkettkontakten" EWA G

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Britt E
Skrev om Parkettkontakten

Golvläggning (+utfyllnad i golvet efter garderob) i ett mindre rum + slipning och lackning av vardagsrumsgolv. Snabbt och professionellt utfört. Allt mycket bra handlagt från mail/telefon till utförande. Inga väntetider med golven efter att målningsarbetet var klart. Jag är mycket nöjd.

Per S
Skrev om Parkettkontakten

Anlitade Parkettkontakten för golvslipning ock lackning och är mycket nöjd med resultatet. De kom i tid och gjorde jobbet som de hade lovat, de t o m ringde när de var en kvart försenade. Jag kan absolut rekommendera dem och kommer att anlita dem igen nästa gång jag behöver //Per S

Charlotte  P
Skrev om Parkettkontakten

Parkettkontakten är ett mycket serviceminded företag som håller vad de lovar. Arbetet de utförde hos oss med lagning samt hårdwaxning av parkettgolv gav ett mycket bra resultat. Likaså uppsnyggning av våra bänkskivor i köket. Jag skulle gärna anlita dem igen och rekommenderar dem gärna!

Anna H
Skrev om Parkettkontakten

Parkettkontakten slipade och vitpigmenterade mitt slitna furugolv och det blev fantastiskt bra. De var snabba med återkoppling, höll tidsplanen och allt gick väldigt smidigt. Kan varmt rekommendera dem.

EWA G
Skrev om Parkettkontakten

Parkettkontakten lade nytt golv i hela lägenheten. En mycket tålmodig Micke gav råd och tydlig information via telefon och mail. Ronaldo utförde ett jättebra jobb och höll tidsplanen. Slutresultatet blev fantastiskt så jag kan absolut rekommendera Parkettkontakten

Ashley B
Skrev om Parkettkontakten

Parkettkontakten slipade och vitpigmenterade våra golv i den nya lägenheten. Resultatet var mycket bra! Det känns som om vi fått ett helt nytt golv. Arbetet blev även klart inom avtalad tid, och kontakten med företaget var proffsig. Om vi är i behov av ytterligare golvslipning kommer vi kontakta Parkettkontakten igen.

Jacob R
Skrev om Parkettkontakten

Jag anlitade Parkettkontakten för att få hjälp med att komplettera, slipa om och behandla (hårdvaxolja) ett stavparkettgolv i vår lägenhet i Stockholm. Då jag hade ett par andra hantverkares planer att också ta hänsyn till så var det viktigt för mig att arbetet kunde utföras med kort varsel och under ett begränsat antal dagar. Min uppfattning är att Parkettkontakten agerade mycket professionellt och snabbt för att lösa detta. De skickade direkt en person för att förhandsgranska golvet och kunde sedan också se till att golvet...

JOHAN A
Skrev om Parkettkontakten

Detta är tredje gången jag anlitar parkettkontakten och dom gjorde återigen ett suveränt jobb! Några exempel på varför dom är bra är att dom är noggranna, kommer på avtalad tid, ringer och frågar om de är osäkra på exakt nyans på pigment och gör ett väldigt noggrant arbete till ett bra pris. Arbetet som dom gjorde för mig var att slipa samtliga i golv i min lägenheten i Stockholm på 60 kvm och lutade med vit / grå pigment och sedan olja. Väldigt fint resultat. Jag har redan rekommenderat dom vidare till två bekanta och recommenderar fler att göra detsamma!

Anna-Karin M
Skrev om Parkettkontakten

Vi har fått vår ekparkett slipad och vaxad. Det blev snyggt och golven är som nya. Allt klart på utsatt tid vilket vi är mycket nöjda med. Vi kan varmt rekommendera det här företaget. Det är fel betyg och går inte att ändra på reco.

Malin
Skrev om Parkettkontakten

Parkettkontakten tog sig an att slipa och lacka golven i vårt hus med kort varsel. Golven blev jättefina och det var värt att anlita proffshjälp. Jag kan tänka mig att anlita dom igen men då skulle jag se till att det fanns gott om tid, nu las sista laget lack på sent på kvällen och flyttfirman kom med möblerna morgonen därpå. Vilket enligt försäkran inte skulle vara något problem, men det skulle kännts bättre med lite längre torktid för att vara på den säkra sidan. Vissa rum har visat sig var väldigt känsliga.

rebecca s
Skrev om Parkettkontakten

Parkettkontakten var lätta att ha att göra med, fick snabbt svar och en bra offert. Golvslipningen utfördes under utsatt tid och dom var väldigt flexibla. Vi höll på med fler renoveringar i lägenheten som drog ut på tiden och behövde senare lägga slipningen 3 dagar vilket inte var något problem. Vi slipade och vaxade golven i vår lägenhet och resultatet blev mycket bra! Golven blev som nya. Vi kommer rekommendera Parkettkontakten till vänner och bekanta som vill ha ett mycket bra resultat och pålitliga hantverkare.

Daniel T
Skrev om Parkettkontakten

Vi fick våra målade ekparkett golv slipade och oljade av Parkettkontakten. Bemötandet from Micael var väldigt professionellt och ärligt och resultatet blev helt kanon. Golvsliparen var här tidigt på morgonen i tid och hade koll på vad han gjorde. Kan helt klart rekommendera Parkettkontakten till andra

Kenth T
Skrev om Parkettkontakten

Ägaren/kontaktpersonen Micael Johansson är en mycket saklig, ärlig och professionell person. Vid vårt första möte informerades vi om de olika alternativ som fanns samt beräknad tidsåtgång och beräknad kostnad för överenskommet arbete. Hantverkarna kom punktligt såsom avtalat och arbetet avslutades inom utsatt tid. Några missar/misstag hade gjorts och dessa påpekade vi omedelbart via mail och telefon till Micael Johansson. Problemen åtgärdades omgående, d.v.s. hantverkarna kom samma dag och felen korrigerades. Fakturan har...

Ritva M
Skrev om Parkettkontakten

Jag fick snabbt svar från Parkettkontakten när jag sökte via Offerta.se. Jag ville ha ekparketten på rummet (ca. 25kvm) slipad och lackad. Inga problem att få arbetet utfört under juli. Jag har bara positiva saker att saga om bemötandet samt punktliheten i arbetet. Mitt golv är som nytt och jag är väldigt nöjd. Jag kan absolut anlita ert bolag igen samt rekommendera er till mina vänner (vilket jag redan har gjort).

Sara J
Skrev om Parkettkontakten

Jag anlitade Parkettkontaktenför att slipa ett brädgolv, ca 25 m2, samt måla detta. Mycket nöjd med initial kontakt, arbetet gick att planera in trots kort varsel och Micael på Parkettkontakten anlitade även målare. Golvslipningen mycket bra utförd och i rätt tid. Jag skulle gärna anlita golvsliparen igen. Målaren gjorde däremot inte något bra jobb, mycket slarv och trots att han fick komma tillbaka och bättra på vissa saker så blev det inte bra. Han drog till slut av på priset men jag hade såklart hellre betalat fullt pris...

sirak
Skrev om Parkettkontakten

Hej, Jag anlitade parkettkontakten för att slippa mitt golv (fiskbensparkett). Det var cirka 20 kvadratmeter. Mycket proffsigt bemötande och allting höll enligt löfte och tidsram. Jag skulle definitivt använda mig av företaget igen och kunna rekommendera till mina vänner. Bra service. Jag är mycket nöjd med utförandet // Sirak

Lasse W
Skrev om Parkettkontakten

Jag anlitade Parkettkontakten för att lägga parkettgolv 45kvm, slipa och olja ett parkettgolv 25kvm, samt måla väggar och tak, allt i samma lägenhet som vi hade köpt. Det var lite tajt med tid för att hinna klart allt innan vi skulle flytta in. Tiderna hölls på ett bra sätt trots att de fick jobba både midsommarafton och midsommardag och koordinera golvläggning och målning. Resultatet blev mycket bra. Jag kommer att anlita Parkettkontakten igen. Servicen var bra och jag kan rekommendera dem till andra.

Shetha J
Skrev om Parkettkontakten

Bra jobb med mycket kort varsel. Jag fick mitt golv slipat och lackat med matt lack. Resultatet blev väldigt bra trots att golvet tydligen var svårslipat pga hård fog mellan brädorna. Fick tid två dagar efter att jag hörde av mig och de kom inom avtalad tid och lämnade rent och snyggt efter sig. Det hela kostade drygt 8000 för knappt 30 kvadrat efter rotavdrag på 6000 för en dags jobb så lite dyr timkostnad. Lackning ska vara det billigaste av behandlingarna och går fortast. Men det kommer att dras 15% på en del av fakturan...

Efva g
Skrev om Parkettkontakten

Trevlige Michele jobbade snabbt OCH otroligt noga ; ) Pigmenterad hårdvax på köksgolv samt slip och behandling av köksbänkar i ek.

Tobias A
Skrev om Parkettkontakten

Vi behövde hjälp med slipning av parkett med mycket kort varsel, Parkettkontakten kom på Kristi Himmelfärdsdagen på utsatt tid och utförde arbetet mycket väl. Dom städade av fint i lägenhet och trapphus. Vi beslutade oss även i sista stund för att hårdvaxa golvet vilket inte var något problem. Snabba, proffsiga och trevliga, jag kommer definitivt att rekommendera dem till andra - vi är oerhört nöjda med slutjobbet.

Anders
Skrev om Parkettkontakten

Vi behövde snabb hjälp med omläggning av golv i lgh. Arbetet och tid avtalades fort och utfördes med god kvalitet inom tidsramen. Jag kan absolut tänka mig att använda företaget igen samt rekommendera.

Susanne
Skrev om Parkettkontakten

Vi behövde snabbt få hjälp med en renovering av en lägenhet och fick via Offerta.se tag i ParkettKontakten, som i stort sett omgående påbörjade jobbet. De var snabba med att ge offert samt påbörja/slutföra arbetet. Punktliga, kunniga, och proffsiga. Vi har inget annat än gott att säga om ParkettKontakten och rekommenderar dem å det varmaste.

Dan A
Skrev om Parkettkontakten

Vi beställde slipning, olja och hårdvax av ekgolv i 4 rum. Resultatet är vi mycket nöjda med och arbetet blev klart enligt avtalad tid. Är även nöjd med de svar vi har fått på de frågor och funderingar vi har haft.

Philip T
Skrev om Parkettkontakten

Fick mycket snabbt hjälp med att slipa fiskbensparkett (redan 2 dagar efter) och är mycket nöjd med arbetet. Inget att invända på. Bra priser. Mvh Philip Troedsson

Kim Å
Skrev om Parkettkontakten

Tog kontakt med Parkettkontakten när jag behövde slipa mitt furugolv. Hade en bra dialog innan där jag fick tips och råd om olika alternativ, vilket kändes väldigt bra. Sen när jag bestämt mig så kunde dom påbörja bara någon dag efter. Väldigt snabbt och smidigt med toppenresultat. Jag är mer än nöjd, kan varmt rekommenderas.

Andreas V
Skrev om Parkettkontakten

Kan starkt rekommendera Christian och Parkettkontakten I Väst. Bra dialog innan med information om tilvägagångsätt och ett mycket väl utfört arbete. Mycket god kunskap i sitt yrke och ett gott bemötande. Hos oss utfördes lagning, slipning och lackning av parkettgolv. Andreas från Borås.

Mats B
Skrev om Parkettkontakten

Fick hjälp med att riva ut en heltäckningsmatta och slipa underliggande golv. Arbetet utfördes i tid och vi blev mycket nöjda med slutresultatet. Hade också en bra dialog under offert-fasen om olika lösningsalternativ då det var lite oklart om det underliggande golvet skulle gå att slipa.

Filip L
Skrev om Parkettkontakten

Första kontakten med Micael var bra och vi fick professionella råd om vårt golv. Vi ville slipa, pigmentera och hårdvaxolja vårt golv. Det gick att få till arbetet kort efter att beställningen hade gjorts. Vi ville dessutom dela upp slipningen i två omgångar vilket gick bra. Resultatet var i stort över förväntan. Några mindre fel upptäcktes och åtgärdades direkt. Dock är där två områden i lägenheten som har blivit lite "flammiga" och behöver åtgärdas. Detta upptäcktes efter att arbetarna hade avvecklat. Men jag är...

marie g
Skrev om Parkettkontakten

Jag anlitade Parkettkontakten för att slipa furu/ek golv plus en trappa på ca 45 kvm. Det grovslipades och finslipades, sen lades det på vit pigmentering och 2 lager matt hårdwax. I trappan målades också sättstegen vita. Mycket snyggt! Arbetet blev snabbt utfört efter överenskommen tid. Arbetarna var lätta att ha att göra med, bra bemötande, och utförde ett väldigt fint jobb. Mycket nöjd! Kan varmt rekommenderas!

Tobias S
Skrev om Parkettkontakten

Jag anlitade Parkettkontakten för att bygga om en fris och slipa ca 30 kvm fiskbensparkett och trösklar. Företaget erbjöd mycket god service och rådgivning, och var lättillgängliga och flexibla vid planeringen av arbetet. Efter att alla förberedelser var klara utfördes arbetet enligt överenskommen tid och med inte allt för lång framförhållning. Jag är överlag väldigt nöjd med insatsen, men finishen på vissa detaljer kunde ha varit bättre. När jag ska slipa övriga golv och trappa så får de gärna komma tillbaka. Och jag kommer att rekommendera dem för mina grannar.

Dragan t
Skrev om Parkettkontakten

Anlitades för slipning och lackering av golv. Har varit lätta att komma i kontakt med. Bra bemötande, erfarna, utför arbetet snabbt och med riktigt goda resultat. Rekommenderas till alla!

josefin f
Skrev om Parkettkontakten

Kan verkligen rekommendera Parkettkontakten och kommer absolut att anlita detta företag igen i framtiden. Vi slipade och hårdvaxade hela lägenheten. Servicen var fantastiskt likaså resultatet. Vi hade en mycket stram tidsram och den höll Parkettkontakten precis som de hade lovat.

Michel W
Skrev om Parkettkontakten

Anlitade Parkettkontakten för andra gången och är även denna gång väldigt nöjd. Det gällde stora lagningar i hela lägenheten, slipning, pigmentering och hårdvaxning av ett gammalt furugolv. Resultatet blev riktigt riktigt bra, men det förväntade jag mig när jag var lika nöjd förra gången. Har även rekommenderat några vänner som också har anlitat Parkettkontakten som blev nöjda. / Michel Warnie

Galina I
Skrev om Parkettkontakten

Har anlitat Parkettkontakten för första gången ! Helt fantastiskt! Synd att jag kände inte till tidigare! Utan att överdriva var det absolut det bästa av alla hantverkare jag hade med att göra under min långa renoverings projekt. Micael har hjälp med alla mina frågor och problem! Roland har gjort ett fantastiskt och proffsigt arbete! Kan verkligen rekommendera Parkettkontakten från hela mitt hjärta! Tusen tusen tack för ett så fint golv ni har gjort hemma hos mig!

Micael J gillar detta
Erik
Skrev om Parkettkontakten

Vi har tidigare anlitat Parkettkontakten för att lägga golv i vår bostad. Förutom installation hjälpte Micael till med att hitta ett prisvärt kvalitetgolv utifrån vag kravställning. Både budget och tidplan höll utan någon som helst oklarhet. Nu när vi behövde komplettera med en mindre beställning av samma golv så tog det mindre än 14dgr från att jag skickade en förfrågan om det var möjligt att få tag på samma golv, tills det låg på plats hemma. Söker du en golvleverantör i Stockholm, här har du den!

Elle E
Skrev om Parkettkontakten

Vi fick vår fiskbensparkett slipade och pigmenterade samt vaxade inom angiven tidsram (dagarna innan jul). De var mkt flexibla då de till och med erbjöd sig att jobba på helgen om det hade behövts för att få vårt golv klart innan jul!! Resultatet blev fantastiskt! Fick också mkt proffsig hjälp och tips innan arbetet påbörjades, då vi fick tips om vart vi kunde vända oss för att välja exakt nyans till vårt golv! Jag kommer definitivt rekommendera dem till andra, samt anlita dem igen om jag behöver mer hjälp med golv. /En mycket nöjd kund, Elinor & Erik

camilla l
Skrev om Parkettkontakten

Mycket professionella och duktiga. Arbetet föregicks av offert och utfördes därefter helt enligt överenskommelse. Vi är mycket nöjda och ger därför Parkettkontakten våra bästa rekommendationer.

Beata F
Skrev om Parkettkontakten

Har fått alla mina björkgolv och trappa slipade, vitpigmenterade och hårdvaxade med ett jättefint resultat. De var trevliga, serviceinriktade och kunniga. Höll tiderna och känns riktigt pålitliga. Jag kommer absolut rekommendera Parkettkontakten till vänner och bekanta.

Berit
Skrev om Parkettkontakten

Jag var i bryderi,då den som skulle ha slipat mitt vardagsrumsgolv FÖRE flytten till ny lägenhet, gav återbud endast några dagar före. Min kontakt med Parkettkontakten - en torsdagkväll - var mycket överraskande positiv, då de på fredagen - endast tre dagar före flytt, som skulle ske tisdagen därefter - åtog sig slipning och vaxning av vardagsrumsgolvet i nya lägenheten. De startade dagen före flytt, dvs måndag, och avslutade flyttdagen, tisdag. De var snabba, noggranna, trevliga att ha att göra med samt punktliga och...