Peter Sotare AB

Peter Sotare AB

Ring 08-408 866 00 www.petersotare.se
4.4

Peter Sotare - en modern sotare i Stockholm. Idag fokuserar vi mest på ventilation och att se till att inomhusklimatet är bra för dig och din bostad. Vi utför främst obligatorisk ventilationskontroll (OVK) i alla typer av bostäder och även andra utrymmen som kräver bra ventilation, t.ex. tvättstugor. Även om OVK tar mycket...

88 omdömen om Peter Sotare AB

Annika Cecilia W
Skrev om Peter Sotare AB

Vi är extremt missnöjda med Peter Sotare. Både med själva installationen och med kontakten med deras kundsupport. De är nonchalanta, slarviga och extremt otrevliga. Dessutom blev det mycket dyrare än offerten.

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Anne H
Skrev om Peter Sotare AB

Har ovk tjänst plus rådgivning. Blir alltid väldigt trevligt och kunnigt bemött . Bättre hjälp kan man inte få ! Gillade videon om hur viktigt det är med ventilation .

Matti H
Skrev om Peter Sotare AB

REDAN SVARAT PÅ DETTA. DOM VET VAD DOM HÅLLER PÅ MED.

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Louise O
Skrev om Peter Sotare AB

skulle bara ha rensat skorstenen.

Leif G
Skrev om Peter Sotare AB

Bra bemötande, snabbt och korrekt utfört arbete

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen

Stina G
Skrev om Peter Sotare AB

Vi beställde en OVK som utfördes snabbt och proffsigt. Trevligt bemötande och lyhördhet för kunden

Annette B
Skrev om Peter Sotare AB

Sotning av öppna spisen. Uppdraget blev utfört av 2 glada och duktiga tjejer. Vi nöjda med sotningen. 😊

Svar från Peter Sotare AB

Tack! Vi blir glada när ni är nöjda!

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Anna Emilia Sofie M
Skrev om Peter Sotare AB

+ trevligt bemötande + proffsiga - dyra - man får ligga på en del för att få hjälp Behövde hjälp med ventilationen i mitt kök efter en OVK i huset. Peter Sotare är ett säkert alternativ. Proffsiga och kunniga. Men dyra: att sätta in ett ventilationslock på ett rör och en ventilationslucka i en skåpsdörr blev 4500kr innan ROT. Väldigt trevligt bemötande från personen på kontoret, även om jag fick ligga på några gånger för att få svar.

Svar från Peter Sotare AB

Hej Emilia. Tack för fin rekommendation!

Johan P
Skrev om Peter Sotare AB

Trevligt bemötande och säkert också en korrekt bedömning av min skorsten. Lite klantigt att inte kunna ta bort 5 helt nya ljus i öppna spisen utan att alla ser sotiga ut efteråt.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Johan för din rekommendation!

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Susanne E
Skrev om Peter Sotare AB

Behövde rådgivning efter genomförd OVK. Fick trevligt och kompetent bemötande och fick mycket bra vägledning och hjälp!

Svar från Peter Sotare AB

Tack Susanne för fin rekommendation!!

Marika J
Skrev om Peter Sotare AB

Säljaren på Petersotare var snabb med att boka in offertmötet, som de tog betalt för (5000kr). Åtgärdade inget. Stor besvikelse. Rekommenderar att du anlitar ett annat företag som kan kommunicera proffsigt.

Svar från Peter Sotare AB

Hej Marika, jättetråkigt att du är besviken! Har nu läst mailkonversationen mellan dig och vår kundtjänst. Kontaktar dig under dagen och försöker reda ut vad du anser varit otydligt. /Mvh Emil

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Cecilia D
Skrev om Peter Sotare AB

Snabb återkoppling, seriöst utfört arbete och trevligt bemötande. Vi fick lära oss mer om hur Ovk utförs o hur vårt hus med självdrag fungerar. Vi är helnöjda.

Svar från Peter Sotare AB

Superkul att ni är helnöjda!! Tack Cecilia för en jättefin rekommendation!

Kurt W
Skrev om Peter Sotare AB

Bra, snabba, punktligt, effektiva. sotarna var trevliga att ha göra med och allt gick snabbare än beräknat.

Svar från Peter Sotare AB

Det var riktigt gott att läsa detta!! Ska vidarebefordra till alla berörda. Tack Kurt för en riktigt fin rekommendation!

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Inge B
Skrev om Peter Sotare AB

Ganska ny kontakt. Har anlitat Peter Sotare för att rengöra ventilation, göra OVK-besiktning. Och går nu vidare med att lösa tätningsproblem i ventilationen. Bra koncept och med klara och raka besked. Det enda negativa är lite problem med tidspassning när man skall ta emot nycklar till lägenheter

Svar från Peter Sotare AB

Tack Inge för fin rekommendation!! Ja, nyckelhantering är alltid en utmaning. Vi tar till oss dina synpunkter angående tidspassningen, tack!

Therese J
Skrev om Peter Sotare AB

Super bra. Vi blev väldigt väl bemötta och fick den hjälp vi behövde, hade en ganska tajt tidsram men det löste sig. Bra kontakt med sotarna och även kontorspersonalen som kommunicerade kring möten och fakturor.

Svar från Peter Sotare AB

TACK! Kul att höra att du är nöjd med oss. Ska sprida detta på fikarasten :)

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

Hans K
Skrev om Peter Sotare AB

Bra bemötande. Bra med ett företag som kan utföra samtliga besiktningar.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Hans för finfin rekommendation!! Välkommen åter.

Tobias S
Skrev om Peter Sotare AB

Trevliga, effektiva och proffesinella!

Svar från Peter Sotare AB

Åh vilken toppenrekommendation!! Tack Tobias!

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Jesper L
Skrev om Peter Sotare AB

Mycket trevligt bemötande. Tyvärr hade vi inte fått reda på att dom inte fick klättra upp i vår skorsten ombord på fartyget. Så sotning blev endast genomförd nedifrån.

Elisabeth K
Skrev om Peter Sotare AB

Byte av fläkt i kök. Ett första besök och ett för installation. Trevligt och kunnigt bemötande både i växel, av säljare och montörer. Vi är mycket nöjda.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Elisabeth för kanonrekommendation!!

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Sebastian V
Skrev om Peter Sotare AB

Kom på tid, ringde innan, utförde jobbet som var beställt. Mycket nöjd.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Sebastian! Vi är glada att allt funkat så bra. Välkommen åter!

Lars-Göran P
Skrev om Peter Sotare AB

Vi är jättenöjda med bemötandet - från förfrågan och beställning på telefon till besöket hos oss. Mycket professionellt rakt igenom. Finns inga anmärkningar.

Svar från Peter Sotare AB

Stort tack L-G för superfin rekommendation!! Värmer gott i novembermörkret.

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 478 omdömen 4.8 av 478 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Kjell L
Skrev om Peter Sotare AB

Hej Peter Sotare! Vad jag kunde bedöma utfördes Er uppdrag på ett bra sätt. Men i förra vecka rök det in i två lägenheter på Tjärhovsgatan 6. Brandvarnarna gick igång. Hälsningar Kjell Larsson

Svar från Peter Sotare AB

Hej och tack för fin rekommendation! När kylan kommer och många börjar elda igen kan det bli lite inrykning innan rökkanalerna blivit uppvärmda. Brukar ofta gå bättre om man öppnar en glipa i ett fönster när man tänder upp brasan. Hör av dig till oss om problemen fortsätter.

Olle B
Skrev om Peter Sotare AB

Senast var OVK-besiktning som genomfördes på ett lysande sätt. Jag har berättat för Erika E om mina upplevelser.

Svar från Peter Sotare AB

Jätteroligt att det har fungerat så bra! Tack för en jättefin rekommendation!!

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Richard E
Skrev om Peter Sotare AB

Vi har en fastighet på Södermalm. Vi anlitade Peter Sotare för att göra en OVK. Det fanns en hel del punkter som behövdes åtgärdas och vi anlitade även Peter Sotare för att lösa detta. Trots semestertider ordnade de så att vi snabbt fick hjälp att åtgärda detta. Vi har ett gammalt hus med många tillfälliga lösningar och Peter Sotare både löste problemen och även agerade som goda rådgivare för att hitta de bästa och de mest ekonomiskt lönsamma lösningarna. Vi kommer fortsätta att använda oss av Peter Sotare och...

Svar från Peter Sotare AB

Tack Richard för en riktigt fin rekommendation!! Välkommen åter!

Helena S
Skrev om Peter Sotare AB

Väldigt hjälpsamma, insatta i mina frågor och problemsituation och kontaktade mig kontinuerligt innan besök. Snabba och kom i tid! Högsta betyg kan verkligen rekommendera!

Svar från Peter Sotare AB

Hej, va kul att du uppskattade vår service!! Varmt välkommen åter.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Susanne N
Skrev om Peter Sotare AB

Peter Sotare är noggranna, kunniga och effektiva!

Svar från Peter Sotare AB

Stort tack Susanne för din rekommendation!! Välkommen tillbaka.

Claes L
Skrev om Peter Sotare AB

Jag hade lite frågor om hur man bäst går vidare med ovk. Ett lättsamt och väldigt pedagogiskt samtal följde och jag kan verkligen rekommendera att man pratar med Peter Sotare:s personal först. Känns det enkelt är det förmodligen proffs man har att göra med.

Svar från Peter Sotare AB

Stort tack för riktigt fin rekommendation, den värmer gott!!

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Anna A
Skrev om Peter Sotare AB

Ventilationsbesiktning av Peter Sotare. Jag har installerat ny ventilation i min villa som jag ville besiktiga. Trevlig och kunnig personal från Peter Sotare som gav mycket bra support i hur jag ska ställa in ventilationsflödet bäst anpassat till mitt hus. Tack för mycket bra service!

Svar från Peter Sotare AB

Jättekul att du är nöjd Anna! Varmt välkommen åter.

Marianne S
Skrev om Peter Sotare AB

Genomgång av ventilationskanaler och fläkt. Bra engagerad personal (kontrollansvarig). Han tog fullt ansvar för all genomgång och återkopplade direkt! Sotaren hade lite svårt att passa tiden. Jag är helt nöjd!

Svar från Peter Sotare AB

Ett sent tack till dig Marianne för fin rekommendation! Varmt välkommen åter.

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Peter W
Skrev om Peter Sotare AB

Helt perfekt. Fick hjälp med rengöring av ventilations anläggning samt ny skorstens plåt. När det gäller sotare så är Peter sotare outstanding

Svar från Peter Sotare AB

Tack Peter för en kanonreko!! Välkommen åter!

Dan E
Skrev om Peter Sotare AB

Duktiga montörer vi hade en dialog och dom kom med tips och efter det så blev slutprodukten väldigt bra.Går att laga mat utan att behöva vädra extra. Det var lite trögt i början när dom skulle höra av sig. Sedan var det inga problem. Protokollet kom👍

Svar från Peter Sotare AB

Tack Dan för din fina rekommendation! Varmt välkommen tillbaka.

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Hans S
Skrev om Peter Sotare AB

Provtryckning kakelugn och rökkanaler. Offerter för tätning av kanaler samt reparation kakelugn. Rätt lång svarstid då de har mycket att göra

Svar från Peter Sotare AB

Tack Hans för din rekommendation! Ledsen att vi var långsamma i vår kommunikation. Hoppas du är nöjd i övrigt. Välkommen åter.

Cecilia L

vänligt och professionellt bemötande

Svar från Peter Sotare AB

Stort tack för din fina rekommendation!!

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Per-olov P
Skrev om Peter Sotare AB

En kompetent sotarorganisation med hög kompetens. Jag kan verkligen rekommendera dem!

Svar från Peter Sotare AB

Tack Per-Olov för din fina rekommendation! Hoppas du får en fin advent och välkommen åter!

Andreas K
Skrev om Peter Sotare AB

Bra bemötande och känns kunnig. Dock så har det tagit otroligt lång tid (nu uppe i 6 mån) att få en offert på att lösa de brister vi fick vid en ovk.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Andreas för din rekommendation! Vi tar till oss dina synpunkter. Önskar dig en fin advent.

DM TAK
4.6/5 i betyg av 191 omdömen 4.6 av 191 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Erland M
Skrev om Peter Sotare AB

Periodvis snabba svar för att periodvis intermittent vara helt onåbara. Vi har köpt OVK som synes vara väl genomförd med något enstaka frågetecken om innehållet i vårt avtal

Svar från Peter Sotare AB

Tack Erland! Du är varmt välkommen att höra av dig igen om något frågetecken kvarstår. Ha en skön sommar!

Per W
Skrev om Peter Sotare AB

Ok. Sköter uppgifter. Kommunicerar lite tunnt. Har inte riktig koll på dokumentation.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Per för din rekommendation!

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Ola T
Skrev om Peter Sotare AB

Dom skötte sig bra och var vänliga mot oss alla

Svar från Peter Sotare AB

Tack Ola, gott att höra! Välkommen åter.

Ulla L
Skrev om Peter Sotare AB

Jag har anlitat Peter Sotare AB dels som privatperson och dels som ledamot i en bostadsrättsförening. Svaren nedan gäller mitt privata köp. Uppdraget var en besiktning av nyinstallerad braskamin/kakelugn. Mina förväntningar motsvarades.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Ulla för din rekommendation!

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Tarja R
Skrev om Peter Sotare AB

Vi har fått det vi beställde: rengöring av imkanaler och sotning. Alltid blivit välbemött både av administratören och killarna som gjort det konkreta arbetet. Förväntningarna uppfyllda med råge.

Svar från Peter Sotare AB

Oj vad fint skrivet om oss, tack Tarja!! 'Förväntningar uppfyllda med råge' är ord som vi smaskat på lite extra idag på fikat. Kul! :-)

Hans G
Skrev om Peter Sotare AB

Vi anlitar firman för OVK, och har fått klar och tydlig information. Mycket bra och ekfektivt.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Hans för fin rekommendation. Att du tycker vi varit klara och tydliga blir vi extra glada för!! Välkommen åter.

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Anna E
Skrev om Peter Sotare AB

Inkompetent och oengagerad personal. Jättesvårt att få hjälp till en orimligt hög kostnad. De har direkt bidragit till att vårt renoveringsprojekt har tagit onödigt lång tid och nu eventuellt får problem att få ut slutbesked.

Marika J gillar detta
Svar från Peter Sotare AB

Hej Anna, jättetråkigt att läsa detta. Vänligen fråga efter mig på tel 08-40 88 66 00 så ska vi försöka reda ut vad som gått snett och förhoppningsvis lösa detta. Vänligen /Emil

Henriikka R
Skrev om Peter Sotare AB

Fick hjälp med sotning av samtliga frånluftskanaler + ventiler i vårt radhus. Fick även rengöring av tilluftsventiler i fasad. Smidiga kontakter och punktligt! Väl utfört arbete - märkte skillnad i luftkvalitén direkt! Fick även flexislangen till köksfläkten utbytt - fräscht och snyggt! Knappt ett spår syntes av att de varit hos oss, snyggt städat och rengjort efteråt. Jättenöjda är vi!

Svar från Peter Sotare AB

Stort tack för rekommendationen!! Extra kul att höra om direkt förbättring av inomhusklimatet. Varmt välkomna åter!

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 71 omdömen 4.8 av 71 omdömen

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Helene L
Skrev om Peter Sotare AB

Mkt bra trevlig bemötande vid rengöring av luftvärmepump

Svar från Peter Sotare AB

Tack Helene för fin-fin rekommendation! Varmt välkommen till oss igen.

Jill H
Skrev om Peter Sotare AB

Rensning av ventilation och OVK.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Jill för ditt goda betyg! God Jul!

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen

Carolina S Carolina S
Andreas J
Skrev om Peter Sotare AB

Vi behövde hjälp med att återställa en köksventil som försvunnit i renoveringen. Efter ett misslyckat försök med en annan firma fick vi kontakt med Peter Sotare som väldigt snabbt och proffsigt såg till att allt blev rätt. Vi fick ett mycket bra bemötande och är väldigt nöjda med allting, klart över förväntan. Kommer definitivt att rekommendera Peter Sotare till andra.

Svar från Peter Sotare AB

Hej Andreas, Ett varmt tack för din fina och utförliga rekommendation! Värmer mycket. Ska framföra detta även till T som var på plats hos dig. God Jul!

Sara K

Kom med kort varsel. Punktlig. Bra utfört jobb

Svar från Peter Sotare AB

Tack Sara för din rekommendation! Roligt att du är nöjd. Välkommen åter!

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Alf J
Skrev om Peter Sotare AB

Helt nöjd! Positiva faktorer: Trevligt bemötande på telefon. Snabba mailsvar. Kunde komma med kort varsel (ett par dagar). Dök upp på utsatt tid. Såvitt jag kan bedöma bra utfört jobb. Var noga med att inte smutsa ner vid sotning av öppen spis. Påtalade reparationsbehov av öppen spis, något jag inte märkt. Inget negativt.

Svar från Peter Sotare AB

Jättekul att du är nöjd med så många olika delar av vårt arbete! Stort tack för din fina rekommendation! God Jul och välkommen tillbaka till oss.

Jan G
Skrev om Peter Sotare AB

Hela "resan" från första kontakt via telefon till genomfört uppdrag får högsta betyg. Det handlade om rensning av imkanaler och sotning av en pipa från braskamin i skorstenen. De som genomförde uppdraget, 2 mycket trevliga och snabba herrar, kan verkligen rekommenferas.

Svar från Peter Sotare AB

Mycket roligt att läsa din rekommendation! Har vidarebefordrat detta även till herrarna på fältet. Varmt tack och välkommen tillbaka till oss!

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Patrik F
Skrev om Peter Sotare AB

Vi var ganska sena med bokning av ovk. Men Peter sotare löste detta åt oss så vi kunde besiktiga huset i tid.

Svar från Peter Sotare AB

Tack Patrik! Roligt att ni är nöjda och att OVK'n blev gjord i tid. Hoppas vi får hjälpa er även i fortsättningen.

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen