feedback company

Sara J skrev om Tabbouli Södermalm
2008-11-07
Sara J skrev om Tehran grill
    Sara J skrev om Restaurang Marie Laveau :
    Marie Laveau har varit en bra bar med goda drinks i flera år, men igår provade jag även restaurangen. Trevliga huvudrätter i creolsk/cajun-anda där köttet verkligen smakade grillat och majskolven smälte i munnen. Maten alltså jättebra, men ett minus för den onödigt långa väntetiden (på maten, på notan...) och den något nonchalanta servitören.
    2009-04-21
    Sara J skrev om Rivalbageriet :
    Av rädsla att mitt favoritbröd ska vara slut på lördagmorgonen har jag dröjt med att rekommendera detta bageri... Men det är bäst i stan och ett av de få hederliga som bakar helt utan tillsatser. Riktigt bröd helt enkelt!
    2009-02-03
    Sara J skrev om New Lilla India :
    Vår stam-indier, vi blir aldrig besvikna! Här möts man av glad igenkänning, prisvärd, mycket god mat och service som inte är "by the book" utan unik i sitt slag. Bli inte förvånad om servitören nynnar eller blandar språk hejvilt när han tar beställningen...
    2009-01-28
    Sara J skrev om Vapiano Stureplan :
    Mycket överskattat ställe! Konceptet - att köa med plastkort för att se en sur nybörjarkock med ett printat recept i handen tillaga en pasta vars huvudingrediens visar sig vara något så "italienskt" som sweet chili-sås - tilltalar inte mig. Vad är grejen?
    2009-01-23
    Sara J skrev om SJ :
    Jag älskar att åka tåg och det gör mig inget att det tar lite längre tid. MEN det är totalt oförsvarligt att det alltid är billigare att åka bil och flyg! Det här är ett företag som varken tar sitt samhällsansvar eller förstår sig på kundbemötande ("väntetiden är just nu 41 minuter"?!!). Det skulle också vara kul att se deras prisutveckling, för den måste vara brantare än åreskutan!

Tillägg 2009-01-22: Den 26 december var tåget sex (!) timmar sent till Stockholm, vilket gjorde att vi missade vår resa till Filippinerna. Lär inte höja rekommendationerna för SJ på mycket mycket länge...
    2008-11-11
    Sara J skrev om Tabbouli Södermalm :
    Gillar man libanesiskt så gillar man Tabbouli på Tavastgatan. Kom ihåg att efter sexton varma och kalla meze kommer det grillade köttet, så lämna plats. Jag har varit här fyra gånger och ALLTID fått bra service. Välj en dag med mycket snö, en plats på deras glasveranda och avsluta med ett glas te på färsk mynta.
    2008-11-10
    Sara J skrev om Tehran grill :
    Inredningen lämnar inget övrigt att önska; mysigt, ombonat och fräscht. Men det här är ingen riktig indier. Det är tydligt ett försök av en svensk att laga indisk mat och resultatet blir därefter. Smaken är platt (komponenterna finner inte varandra) och inte indiskt djup och mustig. Om ni kommer hit bör ni dock prova pumpa- och pistagekryddade laxen, den är fin.
    2008-11-07
    Björn W , Tobias B gillar detta.
    Kay H :"
    Det kan ju hända att om en svensk lagar Indisk blir resultatet Iranskt. Eftersom stället är Iranskt. "
    03-22 15:03