feedback company

Fredrik E skrev om M/S Freja
2010-05-30
Fredrik E skrev om Pizza Hut Södermalm
    Fredrik E skrev om Kivra :
    Läs bara om vad det är för blufföretag på: http://www.rejta.se/omdome/1094490/kivra+ab
    2013-08-24
    Fredrik E skrev om Jimmy´s Steakhouse Södermalm :
    Vår servitör kändes mest besvärade över oss medan en kortare, supertrevlig man visade ett betydligt varmare bemötande och var rent ut sagt - as trevlig. Maten var sådär. Min 250g entrecote var ensam med ett par potatisklyftor som enda vänner. Grönsakers lös med sin frånvaro. Min flickväns tonfisk var inte heller super. Eftersom vi fick så trevligt bemötande utan den korta mannen ville vi inte klaga på maten bör vi gick. Så 245:- för en god, men tråkig rätt känns inte så prisvärt. Finns andra schyssta med mer på tallriken för samma pris (Griffins Stealhouse anyone?).
    2012-04-10
    Fredrik E skrev om Haninge kommun Socialförvaltningen :
    Personalen är väldigt trevlig i förhållande till andra myndigheter.
    2012-02-07
    Fredrik E skrev om Dalarö Krog Mysingen KB :
    Väldigt trevlig servitris där bemötandet var schysst. Däremot var restaurangen liten och där vi satt drog det rätt hårt (kallt) men vi fick filter för att slippa frysa allt för mycket.

Värst var väl framförallt priserna. Dyrt för mat som var okej. 200:- för en 150 g köttbit på en rostadsmörgås må vara fint, men däremot _inte_ mättande. På en sådan här "krog" förväntar man sig en rejäl portion mat, speciellt för det priset. Desserten hade grön (omogen) banan i sig och var pytteliten för att kosta 60-70 kr/styck (marängsviss samt en uppvärmd äppelkaka).

Kan tyvärr inte rekommendera den här krogen till andra än de som skiter pengar eller till de som är fruktansvärt hungriga och "skiter" i priserna.
    2011-04-25
    Fredrik E skrev om Tele2 Sverige :
    Det här riktar sig främst till Tele2s kundtjänst och har ytterst lite med deras produkter att göra.

Okunnig kundtjänst? Vad fasen gör man då i kundtjänsten? Vet inte hur många olika personer jag pratat med i Tele2s kundtjänst, men kunskap om någonting verkar ingen riktigt besitta.

Tog nu senast dem 6 dagar att besvara en fråga med ett helt felaktigt svar. Påpekade detta och skrev frågan med fet stil och STORA BOKSTÄVER för att, något, förtydliga (och dumförklara). Då tar det dem 7 dagar(!) att svara med orden "vi ringer upp dig". Men hur svårt kan det vara att bara besvara frågan?! Tydligen helt omöjligt för en inkompetent personal som sitter i Tele2s kundtjänst.

Nej. Tack.

Tillägg 11/2 2011: Nu blir jag ta mig fan förbannad. De har lyckats salta min mobiltelefonräkning med ytterliggare 296 kr för mobilsurf som _ska_ vara gratis(!). Jag behövde en internetuppkoppling för mina skolarbeten uppe i Åre under vecka 3 och utnyttjade då min "lilla surfpaket" som begränsar mig till 200 MB/månad. När jag väl erhåller SMS:et som varnar att jag nu surfat upp mitt belopp lånar jag en kompis fria surf istället och låter mitt Tele2-surf vara.

Det visar sig sedan att jag enligt Tele2 surfat för 175 MB UTÖVER den 200 MB jag har gratis - trots att jag inte rörde telefonens nätverksfunktion efter SMS:et. En fördröjning i deras SMS med en eller flera dagar är ju inte ett pålitligt system och lurar kunderna.

Ni förtjänar verkligen inga lovord överhuvudtaget. Deras kundtjänst har inte ens tagit sig bemödan att besvara mitt mejl sedan 6 dagar tillbaka.

Ni borde f*n skämmas.
    2011-03-18
    Fredrik E skrev om Tele2 :

Nej. Tack.

Ni borde f*n skämmas.
    2011-02-02
    GOGO T gillar detta.
    Ja, om de ändå gjorde det - skämdes alltså! "
    04-29 12:27
    Fredrik E skrev om Millas Restaurang Pizzeria :
    Trevlig personal dock relativt dyrt med tanke på att pizzorna är ganska mediokra för en ca 80 kr/normal-topic pizza. Helt okej miljö/inredning men verkar luta lite lätt åt "fylle-haket" men är inte riktigt där än (tack och lov).

Pizzor som smakar mer än de kostar. "Oden" på andra sidan järnvägen är ett betydligt schysstare alternativ. Speciellt deras kebab är gudomlig. Finns nog ingen Västerhaninge-bo som inte ätit sig fetto-mätt där och känt att pengarna var väl värt spenderade.
    2010-11-16
    Fredrik E skrev om Laserdome :
    Trevlig personal men rätt oskön atmosfär. Banan har är bra mycket mindre och har inga ramper eller liknande utan bara snortighta gångar a lá källarmiljö.

Inte alls lika stora eller roliga som Cybertowns (har nu kört båda Laserdome-plejsen i Stockholm) och de har heller inga specialfunktioner som "autofire" eller liknande i utrustningen, vilket gör detta till en ganska blek spelform i jämförelse med Cybertown. Dyrare är det också.

Nej. Ska du testa "elektronisk paintbal" (eller kört det förut fast på annan ort) - se till att boka på Cybertown. Billigare, roligare utrustning och framförallt - en bra mycket större - och roligare - bana.
    2010-11-08
    Fredrik E skrev om SveaDirekt :
    _Hade_ högst ränta på spar-marknaden men ligger nu under bla. Sevenday med 0.40%. Blir en del om man har större belopp.

Får ett fett minus för uselt bemötande via deras kundsupport (e-post). Pratade med en kvinna via mail som antingen är 14 år alternativt 12 år då hon inte förstår meningen "förtydligande tack" utan svarar med minst antal (felstavade) ord vilket två timmar senare vilket leder till en extremt utdragen konversation som kunde undansluppits om frågorna (jag stolpade nu senast i punktform) bara besvarats.

Hemsidan är ful och känns o-funktionell. Att göra uttag till annat än ett "förbestämt" konto är nästintill omöjligt. Get a grip! Shape up! Mina sparpengar hamnar nu någon annanstans.
    2010-11-03
    Fredrik E skrev om Kina Restaurangen i Västerhaninge AB :
    Gott och mycket på tallriken (åt Yakiniku) och sushin sade tyckte nog alla var god (vad jag hörde i alla fall).

En extra stjärna för servicen men ett litet minus för priset. Hade önskat att de låg på en ca. 70-80 kr/maträtt.

Rekommenderas i alla fall till den hungriga.
    2010-11-01
    Fredrik E skrev om Story Hotel :
    Gick och åt med ett gäng vänner under Krogveckan. Miljön var ganska fin, men själva sittningen var uppdelad i två rum, därav den vi satt i inte var så super. Varje rätt = 100 kr, likaså desserten(!) som definitivt inte var värd 100 spänn (vit choklad pannacota med alldeles för stark körsbärs "fyllning" i botten).

Man kunde välja mellan två huvudrätter (fisk och fläskkött). Fläskköttet var inget vidare och riset var grav överkokat. Typ buffé-känsla över det hela.

Servitrisen var heller inget vidare serviceminded utan kändes som om hon bara ville slänga upp maten så fort som möjligt och sedan försvinna därifrån.

Huvudintrycket var dåligt, trots den fina och rätt så mysiga miljön (mjuka fåtöljer - men bara om du bokar rätt bord oO) så var maten (iaf köttet) dåligt medan de andra verkade verkligen gilla sin fisk. Att betala mer än 100 kr/maträtt (vilket vi slapp tack vare Krogveckan) vore absurd om den "vanliga" maten är lika keff som den jag åt.

Rekommenderar inte restaurangen. .. så länge du inte är snorrik det vill säga.
    Fredrik E skrev om Mector Restaurang AB :
    Vi var ett gäng på väg från Sundsvall hem till Stockholm och stannade i Gävle för middag. När vi frågade en kvinna på stan om ett shysst middagställe rekomenderade hon det här. Vi gick dit och alla blev nöjda! God mat till överkomligt pris, trevligt personal och mysiga lokaler.
    2010-09-29
    Fredrik E skrev om Fokus Friskvård :
    2010-09-14

Fokus Friskvård svarar Fredrik E:

Kul att du tycker vi är "mediokra". =) Vi har högre ambitioner än så. =) Vår medlemsclub ska i varje medlems ögon kunna vara en 4:a åtminstone... Hjälp din klubb att bli bättre! Kommentar på 3:an tack! =)

Fredrik E svarar Fokus Friskvård :

Förhoppningsvis händer det lite nu när det är ny ägare. Tidigare har utrustning gått sönder och tagit evigheter att fixas. Man (och andra) tjatar och tjatar men inget händer, så nu är det upp till bevis. .. sen att ombyggnation var ett nerköp (halvtaskigt gjort, helt ärligt) är en annan femma. Dörren som lovades som entré för över 2-3 år sen har aldrig dykt upp och lär väl aldrig göra heller tråkigt nog. Men visst, upp till bevis.

Fokus Friskvård svarar Fredrik E:

Tack Fredrik. Konkret och konstruktivt. =) Vi ska absolut se till att serva clubmedlemmarnas önskemål snabbare. Vi har som policy att allt ska vara åtgärdat snarast möjligt. Jag inspekterar personligen =) var 14:e dag. Så rent teoretiskt skulle det kunna ta 14 dagar. Men då får någon bassning... =)( Brukar bara hända en gång ;) ) Tack för din tid att kommentera! Mvh/Andreas

Fredrik E skrev om Sushi Bar & Thai Take Away i Nynäshamn :
    Riktigt trevligt ställe. Ligger beläget lite weird, men det är ändå "centralt" på något sätt då det ligger vid en central korsning ^^

Fin och (faktiskt) mysig inredning med ett bord där man bla. kan sitta utan skor. Priser som rör sig runt 70-80 kr för RIKTIGT god thai! Att man kan be om lite extra cashewnötter och de svarar "javisst!" utan att grina (och ta extra betalt) är guld värt.

En av de två godaste thai-restaurangerna jag ätit på. Ever.
    2010-06-10
    Fredrik E skrev om M/S Freja :
    Tja.. vad ska man säga. Maten är antingen smaklös eller gör dig sjuk(!). Man undrar ju vad det är för "råvaror" de använder samt vilka soppiga kockar de är som jobbar på M/S Freja.

Miljön är väl helt okej, trevligt att det är vid vattnet, men synd att man inte kan blicka UT mot vattnet. Att priserna då är höga i samklang med att maten var urkass ger ju betyget uselt. Undvik. Köp hellre en korv på grillen vid stationen då.
    2010-06-03
    Fredrik E skrev om Pizza Hut Södermalm :
    Väldigt trevlig personal. Men däremot var priserna OCH pizzorna under all kritik. Pyttesmå pizzor av si så där kvalité som ligger på ca. 90-100 kr(!).

Ska man ha en "normalstor" amerikansk pizza kostar det nästan dubbla(!!) och pizzan är ändå inte lika god - på långa vägar - som på de vanliga pizzeriorna som ligger strödda över stan.

Andra gången på Pizza Hut, men aldrig mer. För 40 kr - sure. Men inte för en hundralapp. Hutlöst och kasst.

Avoid.
    2010-05-30
    Fredrik E skrev om Adlibris :
    Fick tre skadade böcker utav fyra beställda. Mailade i morse. Inget svar efter två mail på eftermiddagen. Ringde deras kundsupport och pratade med en jätte snäll Caroline/Karoline som kunde antingen:

a) dra av 80 kr på hela beloppet (vilket var lite snålt eftersom hela beloppet låg på 276 kr för fyra böcker)

eller

b) skicka nya ex av alla böcker som jag sedan fraktfritt, via en retursedel som kommer med de nya böckerna, skickar tillbaka böckerna EFTER att jag fått dem nya.

Jag valde att skicka tillbaka EN av böckerna (en som var en present till min mor) och så bjöd hon på en utav böckerna vilket jag absolut tyckte var schysst.

.. så om det hela går smidigt sitter jag inom ett par dagar med en ny, fräsch bok till mamma min och fick dessutom en bok på köpet så länge jag stod ut med att två av pocketböckerna (de två som var "repiga" bortsett från mors present) är repiga. Bra och tillmötesgående hantering av returnering där JAG slipper stå för kostnaderna. Tack Adlibris!
    2010-04-19
    Fredrik E skrev om Max Hamburgerrestauranger, Åre :
    Okej hamburgare men si så där service bakom kulisserna. Flickvännen blev lurad på pengar (dubbeldragning, trots att hon i kassan påstod att det inte stämde) och blev bemött med sjukt trög kundservice. Satt och lyssnade på konversationen och man kan ju börja undra vad det är för folk som de anställer i deras kundservice som "lovar att återkomma" och skiter i det, inte en gång, utan två gånger. Sen att de själva inte återkommer är ju verkligen bättre... Riktigt dåligt.
    2010-02-18
    Fredrik E skrev om Yvonnes Trafikskola :
    Tog körkortet för två år sedan i september månad (2007) där jag tog två lektioner på Yvonnes Trafikskola innan min uppkörning (jag tränade privat).

Jag fick sitta med den mest opedagogiska person jag någonsin mött. Jag fick det påpekad konstant att jag "inte kunde köra bil" och om jag "inte ens kan starta ordentligt" så är jag körd på uppkörningen som analkade.

Jag fick även det påpekat att det var mitt fel när han bad mig köra upp för en igensnöad backe trots att jag frågade om det vore så klokt med tanke på all snö. Det slutade med att vi fastnade och han blev mäkta irriterad och påstod att jag nog får "lära mig köra bil först".

Dagen efter andra övningstillfället körde jag upp, samtidigt som en annan kille som hade den här körskoleläraren från Yvonnes Trafikskola sittandes i hans bil. Jag klarade uppkörningen utan några problem som helst och fick inget "Grattis!" utav den här manliga körskoleläraren från Yvonnes Trafikskola.

Rent ut sagt skitdåligt sätt att för det första försöka sälja fler lektioner men dessutom ett otrevligt och elakt sätt att få människor att växa som bilförare. Jag trodde jag var värdelös efter hans två lektioner men tydligen tyckte inte uppkörningsläraren (som var betydligt trevligare).

Rekommenderar INTE Yvonnes Trafikskola som borde överse sina övningskörningslärare. Om ni ändå väljer skolan, välj inte en lång, manlig körskolelärare (som jag inte minns vad han heter).
    2009-12-22
    Fredrik E skrev om Hälsocentralen Akka Ek. För. :
    Mitt ben hade ett sår som inte läkte och en läkare från AKKA Vårdcentral TITTADE på benet i ett par sekunder och konstaterade (utan någon som helst undersökning) att det var stafylokocker. Jaha, svarade jag och fick ett recept på penicillin. Denna kuren käkade jag i 10 dagar, tydligen helt i onödan då nästa läkare jag besökte påstod att det INTE var stafylokocker utan "kanske eksem"(!) något den första läkaren helt hade uteslutit när jag frågade honom(!).

Seriöst. Hur dum får en läkare egentligen vara? Säg istället "jag är lite osäker, så vi behöver göra ett par fler tester, kanske en odling för att vara säkra" så att man inte sätter någon på en penicillin kur i onödan, vilket ökar risken för immunitet mot det i framtiden. Samma sak var det på Handens Närakut. Förbannade amatörer.

Rekommenderar dem verkligen INTE.
    2009-12-02