feedback company

Mary skrev om Örtagården
Mary skrev om Bara Bistro Bar
Mary skrev om Café Cronan
    Mary skrev om Värdshuset Liljan :
    Gick på en söndagskväll för vi skulle testa den libanesiska buffén... Den var helt okej, det fanns både vegetariska rätter att välja mellan och kött (grillade på kolgrill) samt sallad och bröd.

Det absolut bästa hos Liljan är de friterade auberginerna och baba ganoushen, faktum är att dessa meze höjer betyget med en plupp!

Buffén kan du testa mellan 15-22 på söndagar och den kostar 149 kr/vuxen (exkl dryck).

Jag kommer tillbaka..

Uppdatering: Har besökt restaurangen ännu en gång (grillbuffé). Många sorters kött, god potatisgratäng, salladsbuffé. Jag blev nöjd och mätt för 99 spänn inklusive dryck. Det är inte illa pinkat!
    2012-10-14
    Mary skrev om Pizzahuset Durango :
    Kan vara Uppsalas bästa pizzeria. De gör god kebab och har förutom "vanlig" vitsås även vitlökssås. Pizzorna är stora och goda. Personalen är trevlig och det finns alltid plats om man vill äta där. Parkering finns längs gatan.
    2012-09-30
    Mary skrev om Clarion Hotell Plaza Karlstad :
    Mysig lobby, god frukostbuffé (men det finns bättre), gratis WiFi, stora, sköna sängar med underbara gigantiska kuddar, minikyl, TV och gemensam relaxavdelning (bastu+jacuzzi). Tyvärr var rummen inte särskilt fräscha (men helt okej!), fönstren kunde inte öppnas (stort minus), varmt och dålig luft i rummet, fönen var antik och fastlimmad i en byrålåda, rummet vätte mot restaurangen vilket kan upplevas som störande... Skulle jag bo här igen? Ja, till samma pris jag betalade denna gång. Till ordinariepris? Nja. Då är det inte särskilt prisvärt.
    Mary skrev om Gamlis :
    Supergod kebab, schysst inredning (känns inte som en typisk lite smutsig pizzeria), TV på, trevlig personal, gott om parkeringsplatser utanför och uteservering.
    Mary skrev om Bullit Bar & Grill :
    Jäkligt goda hamburgare och såser som kan avnjutas med bra musik (vilket inte sker allt för ofta 2011). Prisvärt, runt en hundring för hamburgare med pommes och då är den STOR. Tyvärr är stället lite för mycket bar med kladdigt golv och öllukt och lite för lite restaurang där man käkar i lugn och ro. Men gillar du hamburgare, öl och hänga med vänner kan detta ställe vara en undangömd pärla.
    2011-10-16
    Mary skrev om Whispers :
    Mysigt ställe med libanesisk mat. Tyvärr så levde inte maten upp till våra förväntningar. Det var inte illasmakande mat på något sätt, men långt i från så god mat som andra libanesiska restauranger erbjuder. Slutbetyg: Skulle nog inte återvända, åtminstone inte för matens skull. Godkänt.
    2011-10-05
    Mary skrev om Messob African Restaurang HB :
    Testa något nytt! Mysig restaurang, trevlig personal och mycket bra priser. Tyvärr erbjuder menyn ganska få maträtter (särskilt om man inte vill ha stark mat). Jag skulle vilja säga att jag verkligen gillade maten, men det är inte sant. Det har inte något att göra med kvaliteten eller så, jag tyckte helt enkelt inte om den. Men pga servicen, priserna och den goda maten (om man gillar östafrikansk mat) vill jag rekommendera restaurangen.
    Mary skrev om Scandic Malmen :
    Ganska små men bra rum. Hårtork och TV finns. WiFi-uppkopplingen är under all kritik, långsam om den fungerar. Till frukosten hade vi bestämt träff med ett kompispar, buffé ingår för oss hotellgäster och andra gäster kan köpa den. Men i receptionen sa receptionisten att de inte fick äta frukost pga att hotellet var fullbokat (frukostrummet var knappt halvfullt), trots att vi hade bott där under natten. Vi frågade senare en servitris som sa att det gick bra. Så de betalade 295 kr och vi pratade om de goda Scandic-pannkakorna som vi absolut skulle äta (servitrisen hörde). När vi kom in visade det sig att pannkakorna endast var för barn (det hade ju servitrisen kunnat kläcka ur sig när vi betalade). Frukostutbudet var inte alls lika bra som på andra Scandic-hotell och de började plocka bort saker 25 min innan frukostens slut. Summa summarum, okej hotellrum, bra läge men otrevlig personal och dålig service.
    Mary skrev om Supermarket i Sävja AB, Ica Supermarket Sävja :
    Generösa öppettider och bra utbud för att vara en "liten" ICA-butik. Tyvärr har denna butik inte så många bra erbjudanden som t ex ICA Maxi, ICA Flogsta eller ICA Heidenstam. Priserna är ganska höga..
    Mary skrev om Spicy Hot Sturegatan :
    Maten är god, priserna är bra, refill på dryck ingår och portionerna (för) stora. Trevligt inredd och supersnabb servering!
    Mary skrev om Restaurang Yz i Örebro AB :
    Jäkligt goda souvlaki, tzatziki och grekisk sallad. Har varit här två gånger och aldrig blivit besviken. De skulle dock behöva lite mer personal under vissa tider för att få ner väntetiderna. Men hela stället är lite konstigt. Först finns en liten uteservering med kanske 6 bord, sedan, direkt innanför entrén finns en bar/lounge i modern stil med spelautomater och sedan kommer man till inomhusdelen av restaurangen som ser ganska mycket ut som en typisk grekisk restaurang. Skumt. Men gott.
    Mary skrev om Ulvagubben :
    Goda jordgubbar, men jag tyckte det var ganska dyrt. Av någon konstig anledning blev hälften av alla jordgubbar mjuka dagen efter, fast 90% av de jordgubbarna jag köper över disk klarar sig till morgondagen. Lite otrevlig personal ute på fältet. Men absolut en trevlig sak att göra under sommaren!
    Mary skrev om Restaurang Indiska Källaren :
    Beställde en slags kycklingrätt och den var väldigt god! Naanbrödet var också gott. Servicen var okej. Priserna var bra (ca 120-180 kr). Skulle kunna tänka mig återkomma!
    Mary skrev om Ciao Ciao Due Restaurang :
    Käkade lunch där förra veckan och tog då en pizza, quattro formaggi som är min favorit. Den motsvarade tyvärr inte mina förväntningar, främst pga att det var tomatsås på pizzan. Men den var okej. Stället var okej med uteservering, men inte riktigt min stil. Priserna är antagligen vad man kan förvänta sig, kanske något högre, men absolut för höga för att jag ska återkomma.
    Mary skrev om Örtagården :
    Jag har käkat här två gånger. Den första gången tyckte jag att det var sådär medan jag den andra gången var nöjdare. Anledningen stavas "spenatlasagne". Buffén är inte den samma varje gång utan ändras. Trots det stora utbudet av varmrätter, sushi, sallad osv så är det tyvärr få rätter som är riktigt goda. En annan sak som skulle kunna bli bättre är märkningen av mat. I vissa fall saknas den. Och t ex rabarberspajen (mycket god!) står på ett ställe medan vaniljsåsen står på ett annat (pga att den är kyld), vilket innebär att man heller inte riktigt hittar alla saker. Bättre kvalitet på maten, mer ordning på rätterna så blir det ännu bättre.
    Mary skrev om Bara Bistro Bar :
    Beställde en hamburgare som var stor men god. Pommes fritesen var inte riktigt klara dock. Puben är mysig och mörk klädd i trä. Priserna är ganska höga, tror jag betalade runt 180 spänn för hamburgaren. Mysigast är att sitta på övervåningen!
    Mary skrev om Café Cronan :
    Jag åt en sallad som var stor och mycket god. De andra i sällskapet beställde lax och köttbullar och tyckte också att det var gott, men inte så jättemycket på tallriken. Uteserveringen rekommenderas. Priserna var väldigt bra, runt en hundring för det mesta. Cafét har sallader, mackor, varmrätter, pajer, pannkakor med mera. Stället rekommenderas!
    Mary skrev om Mantaha :
    Godkända pizzor, har både utkörning och avhämtning (har även livs).
    2011-05-07
    Mary skrev om Now Company i Uppsala AB :
    Middagsbuffén innehöll ganska många rätter, men få passade mig (som är kräsen) i smaken. Jordnötssåsen var annorlunda, mycket krämigare än på andra ställen, men ändå okej. Glass ingick i buffén, men vi blev inte erbjudna någon friterad banan som föregående talare blev. Skulle gå dit igen, det är ett av de bättre bufféställena i Uppsala.
    2011-03-13
    Mary skrev om Hedemora Fast Food AB, Lappens Grill :
    Supertrevlig personal, bra priser och SJUKT stora portioner. Köpte en hamburgare med pommes och läsk. Hamburgaren hade väldigt mycket dressing, men hade "normal gatuköksstorlek". Stripsen däremot... De var farligt goda, med massa pommes-krydda, i underdelen av en sådan där take away-kartong som man får när man köper kebabtallrik. Sjukt mycket pommes, och syndigt goda.

Det finns sittplatser inne, fast inte sä många bord. Ute finns fler platser.

Glassen som jag hört talas om verkar inte finnas på vintern. Och, tänk inte ens tanken på att stanna på McDonald's intill! Och, öppettider: alla dagar mellan 10-22. Det finns också gratis parkeringar intill gatuköket.
    2011-03-09