feedback company

Joakim T skrev om City Studios Sweden
2010-09-10
Joakim T är nu vän med Jennifer B
    Joakim T skrev om Active 24 AB :
    Vart ska vi börja? Det här är andra gången jag har med Active 24 att göra på uppdrag av kund och förhoppningsvis den sista. Det här är andra gången jag håller på att slita av mig håret i desperation.

Nåväl. Denna gång börjar det men en förkastlig kundvård vilket inte sätter företaget i en god dager eftersom jag redan tidigare har haft dålig erfarenhet av dem.

Jag ska uppgradera kontot till någon form som tillhandahåller Mysql. Jag börjar med att maila dem mina frågor om uppgradering. Jag får som svar att jag ska ringa dem. Jag ringer dem och hamnar i en lång telefonkö som tillsist hänvisar tillbaka till supportmailen.

Djupt andetag. Suck. Kamma luggen. Nytt försök.

Jag mailar dem återigen och får som svar att jag ska ringa dem men den här gången till försäljningsavdelningen.

Jag får tillsist tag på en person på företaget som anser att kundvård är något bra, särskilt när kunder vill köpa mer men uppenbarligen ska det inte vara helt enkelt.

Jag hade säkert bara otur med kundtjänsten. Men när man sedan får ett så förkastligt dåligt och ologiskt verktyg blir man ju bara ledsen. Ett exempel är att det inte finns någonstans i gränssnittet för att skapa separata ftp-konton? Om det finns, snälla berätta för mig var, för det är då inte logiskt.

Mitt problem nu är att det ligger redan en hemsida på huvuddomänen och jag ska lägga upp en på en subdomän tillsvidare och när den är helt klart peka om till huvuddomänen. Något som brukar vara ganska enkelt.

Men, när man skapar en subdomän kommer man inte åt den via den ftp:n som leder till rooten av någon märklig anledning. (Inte för mig i alla fall). Så jag kan skapa subdomäner men jag kan inte komma åt dem och därmed inte ladda upp filer.

Ju mer jag sitter i admingränsnitet och blir frustrerad på dess dysfunktionalitet frågar jag mig: Hur svårt kan det vara att skapa ett logiskt gränssnitt med vanliga funktioner?

Aktive 24 är ju knappast billiga heller vilket brukar vara anledningen till dåliga val av sunkiga webbhotell.

Jag är säker på att Active 24 har nöjda kunder men min erfarenhet är att de är krångliga, saker tar tid, det är jobbigt, man blir frustrerad och får ångest.

Det finns många bättre alternativ och det bara är dumt att välja detta. Fråga vilken person som helst med måttlig erfarenhet av webbhotell och internet så kommer ni få ett bättre råd.
    2011-08-26
    Joakim T skrev om Ryan Air :
    Dom är billiga absolut, även om det sällan blir så billigt som man tror. Men jag är också en sådan som kan tulla på konforten lite mot att spara lite stålar. Men varje gång jag tar mig till skavsta en konstig tid sätter mig på antagligen det mest obekväma planet som går att köpa för pengar där service är lika med noll. Så ångrar jag mig, sedan gör jag likadant igen.

Men, det går ju inte att säga att dom är bra på nått förutom låga priser, men det innebär inte att man inte väljer dom någon gång emellan åt ändå. Men jag skulle aldrig någonsin rekommendera dem.
    Joakim T skrev om Matdistriktet Sverige AB :
    Detta ställe vilja jag varmt rekommendera. Riktigt fräsch lunch, på en lugn gata med trevlig personal, bra service och medveten mat är som ett körsbär på toppen. Jag hade nästan tappat hoppet om en fräsch lunchbuffe fram tills idag. Mycket vegetariskt men även lite kött finns att tillgå där man även kan köpa bra råvaror.
    Joakim T skrev om TheJennie - webb, text & sociala medier :
    Jennifer är exceptionellt innovativ och har en drivkraft att både kunna komma på och leverera kreativita lösningar inom det mesta som har med webb och copy att göra. Hon är lika mycket idéspruta som do:er och är definitivt personen man vill anlita.

När vi på utbildning.se skulle ta fram vårt sociala mediepaket för att sälja till våra kunder var hon den första personen jag ringde för konsultering och rådgivning och vi var väldigt nöjda.

// Joakim Trolle – marknadskommunikatör utbildning.se
    2011-03-25
    Joakim T skrev om B.A.R. :
    Den här restaurangen håller högre klass än de flesta i Stockholm. De gånger jag varit här vare sig det varit lunch eller middag har varje gång varit top notch.

Personalen är kompetent, snabb och framför allt kunnig, lyhörd och väldigt trevlig. Håller koll på borden trots hög stress en fullbokad kväll. Har stenkoll på vad de serverar trots att de nästan dagligen varierar utbudet av fisk och kött.

Maten är väldigt smakrik. Jag äter än så länge enbart fisk här, och den är riktigt bra. De har ett kul koncept med en chark där de dagligen varierar det färska utbudet av fisk och kött och där man väljer det man ska äta.

Priset: Det är inte det billigaste stället i stan såklart men när både mat, stämning och servis håller sig i Stockholm absoluta överkant är det värt varenda spänn. En grymt vällagad fisk med mycket tillbehör är helt klart värt ett par hundringar.

Hemsidan: Frågan är varför inte alla restauranger har ett sådant välfungerande bokningssystem? Bevisligen går det att få det att funka.

Minus? Egentligen inte, kanske inte stället om man inte äter kött eller fisk. Fast det vet jag ju inte, det är bara en spekulation.
    2011-02-08
    Joakim T skrev om Binero :
    Jag fick nyligen ett minuppdrag av en kund att fixa ordning ett webbhotell med bra support till bra pris samt lägga upp en enkel wp-hemsida och lite grejer omkring.

Eftersom jag senare vill lägga över så mycket som möjligt (gärna allt) i kundens egna händer så är en snabb och enkel support lika viktigt för mig.

Min metod var att välja ut tre webbhotell och skicka ut ett gäng frågor via: mail, twitter samt ringa och se vilka som svarade snabbast och mest konkret. Det kan verka godtycklig men det fick räcka denna gång och Binero vann (denna gång) på 2/3 parametrar.

Nu hoppas jag att de håller måttet på supporten eftersom jag här läser att andra har varit missnöjda vilket var anledningen att jag gjorde testet. Kan det vara så att det läst några missnöjda kunders recensioner och tagit till sig kritiken? I så fall ett extra plus för ett företag som lyssnar.

Än så länge har allt gått smidigt med enkla one-click installationer och ett enkelt admin-grännssnitt (en parameter som jag tycker flera webbhotell fallerar på)

Så en fyra so far.
    2010-10-02
    Joakim T skrev om Ljunggren :
    Ljunggrens är en klar favorit och enligt mig ett av Stockholms bästa sushiställen. Nästan varje gång käkar jag dumplings till förrätt och en kombination av Hot tuna (bästa sushin) och någon annan sushi.

Skulle man inte vara mycket för sushi finns andra alternativ som till exempel gårdsgrisen som är riktigt fin.

Miljön blir framåt kvällen lite "klubbig" så om man vill ha en tyst och lugn kväll är inte fredag att rekommendera, men de har bra musiksmak och trevligt folk.

På sommaren går det även att sitta på taket med fin utsikt över staden.

Angående priserna är de inte den billigaste restaurangen i stan men att man ändå vill dricksa dem massor när man går säger en del om servisen och maten. Utmärkt.

Joakim T skrev om City Studios Sweden :
    Jag vill varm rekommendera City Studios för att hyra en fotostudio.

Deras studios är alltid städade och välsorterade och där finns en hel del bra utrustning. De har två en i stan och en i fruängen och jag måste säga att den i fruängen är lite mer välsorterad gällande blixtrar så även om det är en bit dit så är resan väl värd.

Först fick de en fyra men jag ändrade till en femma för deras flexibilitet som företag, alltid kunden först och deras riktigt bra priser.
    Joakim T skrev om Notar :
    Claes L, en mäklare som slarvar.

C skulle sälja sin lägenhet på Östgötagatan på Södermalm i Stockholm. En granne hade tidigare sålt en liknande lägenhet i samma bostadsrättsförening och fått ett bra pris för den. Vi kontaktade henne för att komma i kontakt med samma mäklare på Notar som hette Claes L.

Notar skriver tydligt på sin hemsida ”Notars kunder ska uppleva en service de aldrig tidigare har upplevt i någon annan bransch någonstans.”

Claes L på Notar gav till en början ett riktigt bra intryck

När Claes L kom förbi så gav han en mycket gott intryck och även om vi tyckte att 62500 kronor var ett ganska saftigt mäklararvode kände vi stort förtroende för Claes L, något vi senare skulle ångra.

Claes L på Notar lovade mycket

Precis efter att vi anlitat Clas L anlitade även en granne honom vilket han berättade. Vår granne hade en liknande lägenhet och vi tyckte att det kunde påverka både oss och grannens försäljning negativt om det låg ute två liknande lägenheter i samma förening samtidigt. Claes L sade att han inte skulle lägga ut båda lägenheterna samtidigt. Något han sedan struntade i och lade ut lägenheterna samtidigt.

Äldre lägenheter har inte alltid exakta mått vilket gör att det som ursprungligen står i planlösningen inte alltid stämmer. Claes skrev i annonsen att lägenheten var c:a 37 m2.

Vi hade dock gjort en uppmätning och mailade vårt mätbevis till Claes. Mätbeviset är en garanti att lägenheten är exakt 37 m2 och inte c:a 37 m2. En liten detalj som vi kan tycka är viktig när man köper kvadratmetrar för över 40 000kr. Detta ändrades aldrig, likväl stod det att lägenheten var c:a 37 m2, trots att vi mailat och ringt. En liten ändring som vi bad om och som skulle ha tagit 10 sekunder att ändra, men som Claes struntade i.

Så Claes L sade att:

* Lägenheten skulle läggas ut till 1 395 000 kronor * Lägenheten skulle inte läggas ut samtidigt som grannens lägenhet

* Lägenhetens area skulle vara exakt 37 m2 efter att han fått mätbeviset

* Det skulle finnas en ny och korrekt planlösning på lägenheten

* Det skulle finnas förslag på alternativa planlösningar som inspiration för de som vill bygga om lägenheten.

Claes L på Notar slarvade mycket

Det som sedan hände var att Claes L struntade helt och hållet i det som vi hade kommit överens om:

* När lägenheten lades ut ändrade han utgångspriset till 1 350 0000 kronor utan att kontakta oss innan, det upptäckte vi först när lägenheten låg ute för budgivning.

* Båda lägenheterna lades ut samtidigt

* Planlösningen som fanns över lägenheten var felaktig och saknade alla möjliga detaljer

* Inga omritade förslag på planlösningar fanns tillgängliga under visningen

* Vid visningen av lägenheten så satte han upp bilder med det ursprungliga priset (1 395 000 kronor) vilket visade inkonsekvens och förvirring. På Notar så kostade lägenheten ett pris och vid visningen så kostade lägenheten ett annat pris.

* Under hela perioden stod det att lägenheten var cirka 37 m2 trots att han skulle ändra det till att lägenheten var exakt 37 m2.

För att återgå till Notars löfte om att: ”Notars kunder ska uppleva en service de aldrig tidigare har upplevt i någon annan bransch någonstans.”

Vi känner oss lurade av Claes L på Notar

Vi har kontaktat Claes L per telefon och mail om priset och allt det andra både före, under och efter försäljningen men då var det helt enkelt försent och vi har sagt till honom att vi inte tycker att han har hållt den service som han lovat och att sådant slarv inte är ok när han tar 62500 kronor. Vi bad honom om en ringa ersättning på 5000 kr.

Det första svaret var att “inget gick att ändra” eftersom han skickat allt till redovisningen. Grejen är den att C är ekonom och jobbar som redovisningsansvarig på ett stort företag och förklarade för Claes L att så inte var fallet. Ändringar i redovisningen går att göra utan problem.

Claes L lade sedan locket på, undvek våra mail och våra telefonsamtal och svarade att det där var petitesser som han tycker är ok.

Men efter många om och men fick vi städhjälp till ett värde av 500 kr.

Så om ni vill anlita en mäklare till ett arvode om 60-70 000 som slarvar och struntar i överenskommelser när ni ska göra en försäljning till flera miljoner så kan jag varmt rekommendera Claes L på Notar.

Skrivet ur journalistisk synvinkel
    2010-09-10
    Johannes S , Nikke L gillar detta.
    Jäkla bra! "
    09-10 19:11