Proloc Säkerhetsdörrar

Proloc Säkerhetsdörrar

www.proloc.se
  • BadgeSevenYears
4.5

Välkommen till Proloc Säkerhetsdörrar! Vi skräddarsyr din säkerhetsdörr, helt efter dina önskemål. Vi tar din säkerhet på allvar och ser till att du slipper ovälkommet besök. Med över 20 000 installerade säkerhetsdörrar i bagaget sedan 2005 känner vi oss säkra på att vi har den service och kompetens du efterfrågar. Vi erbjuder...

229 omdömen om Proloc Säkerhetsdörrar

Sedan starten hos Reco 2014

David C
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Blev utlovad slutleverans av dörr på 8 veckor. Det tog 20 veckor, och slutfördes endast efter att jag själv påmint flera gånger. Så var beredd på att projektleda själv om du vill få en dörr för 40 000 kr levererad i tid. Blev också erbjuden den generösa förseningsersättningen på 500 kr. Ganska oseriöst. Hade valt en annan leverantör.

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Hej David, Din Proloc-dörr installerades 1 dec 2023 och färdigställdes 17 jan med anpassade snickerier och målning i gammal stil. Leveranstiden var alltså 7 veckor och då hade vi också 2 veckor jul emellan. Du återkom du till oss i februari och påpekade att dörrklockan inte fungerade och då monterade vi en ny batteridriven enhet inne i lägenheten. Jag erbjöd dig att dra av kostnaden för dörrklockan eftersom vi hade missat den men du krävde istället 15% avdrag på hela dörrleveransen och nu ger du oss en 1:a och säger att...

Cecilia 0
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Väldigt nöjda. Bra dörrar och välgjort arbete.

Lotta S
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Vår brf-förening bytte ut samtliga ytterdörrar till lägenheterna i vår fastighet. Bra info, smidigt byte, trevliga hantverkare.

Carl Gustaf G
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Proffsig installation. Bra dörrar.

Matts H
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Bra kontakt med Arthur och Frida som bägge återkom snabbt med svar på våra frågor.

Marie T
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Bra och tydlig offert, trevliga människor och en dörr som jag blir glad av att öppna varenda dag!

Anna-Maria L
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Smidig kommunikation, enkelt att förstå tillval, väldigt snygg dörr och så skönt tyst det blev i lägenheten.

Johan S
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Proloc har visat att dom håller en hög standard både med material samt Montage

Susanne M
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Mycket nöjd med hela processen och dörren!

Lotta L
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Bra service, bra kvalitet, snyggt och prydligt!

Josef K
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Proloc var otroligt flexibla och snabba i att hjälpa oss med ett akut behov av låsbyte. Priset var också bättre än 3-4 andra smedar i området som gav prisförslag. Men framför allt så var de mycket trevliga i deras bemöttande!

Zerom B
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Det är mycket bra och är trygg och säkert att ha den.

Karl H
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Proffsiga och smidiga Anlitat dem tidigare alltid lika nöjd!

Anna L
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Vi köpte en stor säkerhetsdörr uppdelad i två dörrblad (pardörr) i sekelskiftes stil. Proloc var mycket noga med att vi skulle bli nöjda och dörren är gedigen och välbyggd och de fångade upp alla detaljer av den gamla dörren med speglar och lister. De var lätta att få kontakt med om jag hade frågor och ådringsmålningen är skickligt gjord och matchar de gamla dörrarna perfekt som fortfarande finns kvar i huset.

Lovisa F
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Beställde en säkerhetsdörr av Proloc och fick ett väldigt bra bemötande, med snabba svar på både mail och sms. Bra kommunikation om när och hur det går till med installationen. Snickaren som var och installerade dörren var trevlig och professionell.

Tony L
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Säkerhetsnivån på dörren är nog mycket hög. Efter att låset började bli trögt 10 år efter installation, blev det dock rätt dyrt med service för drygt 5000 kr för att inte riskera att det inte skulle gå att öppna dörren. Det personliga bemötandet från supporten på kontoret var mycket bra. Serviceteknikern som kom var nog mycket kunnig, men kunde inte tala vare sig svenska, engelska eller tyska, varför kommunikationen blev mycket begränsad. Speciellt blev möjligheten att välja servicenivå, som jag hade diskuterat...

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Hej Tony, Jag beklagar att vår servicetekniker som besökte dig inte kunde kommunicera vad som hade hänt med ditt lås. Jag ser dock att han bytte både låshus och cylinder och hoppas låset nu skall fungera bra i minst 10 år till. Annars är det bara att ringa oss igen då du nu har 5 års funktionsgaranti på ditt nya lås.

Josef A
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Snabba leveranser och flexibla lösningar. Kan varmt rekommendera Proloc teamet.

Graham R
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Good cooperation with Prolac.Professional work force which did an excellent job.

Peter L
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Bra service och utmärkt arbete/kvalitet

Lars K
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

väldigt bra bemötande men jävligt dyrt för en halvtimmes arbete.

Jan P
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Proffsigt bemötande och utförande och säkra produkter

Mia C
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Mycket bra resultat även om det tog tid

Anna Josephine S
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Friktionsfritt, vackert och proffsig service medan jag var utomlands löstes allt utan några konstigheter

Peter Å
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Proloc var dels väldigt enkla att ha att göra med under beställningen, och sedan bra under montering och leverans. Superduktiga hantverkare, och slutresultatet är vi jättenöjda med. Rekommenderas!

Charlotte S
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Snabbt fixad. Snyggt. Fick till färgen på insidan.

Inger N
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Mycket proffsigt bemötande från offerförfrågan till installation. Vår förstakontakt hade koll på huset och vad grannarna beställt, och vår beställning lutade sig mycket mot grannens för att få ett enhetligt utseende på vårt våningsplan. Koordinationen av installationen har varit frekvent och proffsig vilket gjort att problemet med att vi inte alltid är i lägenheten har lösts på bästa sätt. Kan bara rekommendera. Tilläggas bör att snickerierna monterats utan att vi varit på plats, så slutbesiktning är inte gjord.

Svar från Privatkunder

Hej Inger, Stort tack för ditt fina utlåtande och rekommendation.

Sven L
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Beställning fungerade bra med personlig kontakt. Installation anmäldes i god tid. Var inte närvarande själv men hantverkare var där. Slutmonteting efter ca 2 till 3 veckor skedde utan anmärkning. Fakturering tog ganska lång tid.

Svar från Privatkunder

Stort tack för ditt positiva omdöme Sven! Vi skall försöka få iväg fakturorna snabbare.

Erik S
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Allt har fungerat utmärkt. Klass 4 dörr. Tycker dock att det spänner lite i dörrhandtagskolven. / häls Erik

Svar från Privatkunder

Hej Erik, Tack för det fina betyget. Stängning av dörren kan vara lite trög på en ny dörr då tätningslisterna gör motstånd när de trycks ihop. Ofta blir det bättre med tiden. Hör av dig om du vill att vi kommer och justerar slutblecket så att trycket på fallkolven minskar.

Matti K
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Bemötandet var jättebra kan rekommendera . Hade inga spesiella förväntningar. Allt fungerade på bästa sättet köpte en Säkerhetsdörr klass 4

Svar från Privatkunder

Tack Matti, toppen att du är nöjd med oss.

Anna O
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

bra från ide´till genomförande! ...............................

Svar från Privatkunder

Tack för det fina betyget Anna!

Max A
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Trevligt bemötande och proffsigt skött! Är väldigt nöjd

Svar från Privatkunder

Tack för ditt positiva omdöme Max! Det betyder mycket för oss.

Christoffer M
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Väldigt bra bemötande och snabb service! Väldigt nöjd!

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Stort tack för ditt positva betyg Christoffer!

Joakim S
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Ett bra och professionellt bemötande. Skulle rekommendera dem.

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Stort tack för ditt positiva omdöme Joakim!

Markus B
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Bra och hjälpsam personal och bemötande. Både beställningen via telefon och hämtade av mitt lås på plats gick smidigt och enkelt. Kan rekommendera Proloc vidare till andra som ska beställa låskista som jag gjorde.

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Tack Markus! Ditt betyg betyder mycket för oss.

Alexei K
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

snabbt, noga, professionellt, känner till sitt jobb

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Tack för ditt omdöme Alexei! Ditt positiva omdöme betyder mycket för oss.

Lars S
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Bra kundmottagande / tillmötesgående. Snabb leverans Snyggt och snabbt utfört arbete Ny säkerhetsdörr

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Tack för ditt positiva omdöme Lars!

Stefan S
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Vår dörr har anpassats för att likna befintliga äldre dörrar i trapphuset och resultatet blev extremt bra. De arbetade snabbt och lämnade det snyggt och städat.

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Tack för ditt positiva omdöme Stefan!

Ylva R
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Lyhört och trevligt bemötande. Jag förväntade mig proffsigt genomförande och så blev det. Vänliga och duktiga hantverkare byte min inbrottsförstörda ytterdörr till en fin säkerhetsdörr. Mycket bra!

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Tack för ditt positiva omdöme Ylva!

Erik B
Skrev om Proloc Säkerhetsdörrar

Bra upplevelse från beställning, frågor under vägen samt till leverans. Supernöjd med dörren.

Svar från Proloc Säkerhetsdörrar

Tack för ditt positiva omdöme Erik!

Bojan R
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Superservice! Tack för detta hörni!

Svar från Privatkunder

Tack för ditt positiva omdöme Bojan!

Susanne E
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Superbra dialog innan offert. Mycket bra hantverk, bra och tydlig dialog under tiden för arbetet. Hantverkare kom när det var bestämt. Bra sms kontakt. Nöjd kund😊

Svar från Privatkunder

Tack för ditt positiva omdöme Susanne!

Lars H
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Mycket bra bemötande, smidig och snygg installation. Upplever dörren som mycket säker.

Svar från Privatkunder

Tack för ditt positiva omdöme Lars!

Eeva-Maria L
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Köpte en säkerhetsdörr, som kostade en hel del. Väl utfört arbete och bra kommunikation med dem som gjorde jobbet. Det tog dock lite mer tid än vad som var utlovat. I det stora hela är jag dock nöjd med slutresultatet.

Olle R
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Trevligt bemötande. Lite långdragen process innan allt var klart men slutresultatet var utmärkt!

Joachim B
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Bra utförande men dålig kommunikation angående tider för olika moment. Som kund fick du själv ringa upp och fråga om när installation skulle ske.

Svar från Privatkunder

Tack för feedback Joachim, Vi hoppas förbättra kommunikationen framöver.

Leif S

Suverän produkt och perfekt leverantör! Är gärna refefens. Leif Skantze

Ebba W
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Vänligt bemötande. Jag köpte en säkerhetsörr som installerades enligt ök och jag är nöjd med dörren.

Avital C

Bra bemötande. Smidiga och snabba. Montörerna behöver kunna engelska

Svar från Privatkunder

Vi försöker att alltid se till att minst en av montörerna pratar antingen svenska eller engelska. Sedan finns också backup genom att ringa vårt kontor så kan vi kommunicera med montörerna.

Christian H
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Företaget var flexibelt, hjälpsamt o hade ett vänligt bemötande. Ingenting att anmärka på. Offert o fakturering fungerade smidigt på elektronisk väg.

Henric C
Skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar

Företaget var tillmötesgående under hela processen och de frågor som uppstod löstes. Beställningen av säkerhetsdörr med installation, inre träarbeten och målning utfördes professionellt. Ådringsmålning som matchar existerande dörrar i trappuppgången blev mycket bra. Det drog ut lite på tiden. Annars bara positivt att nämna.