Rättsten Entreprenad AB

Rättsten Entreprenad AB

Ring 08-500 052 44 www.rattsten.se
4.2

Rättsten AB startades 2010 av Denis Karnei. I grund och botten var det ett företag som sysslade med sten och markarbeten, Denis märkte snart att kunden söker oftast en helhetslösning alltså en totalentreprenad. Han slogs då ihop tillsamans med sin bror som även han bedrev en byggfirma, tillsammans med deras kundskap handplockades...

17 omdömen om Rättsten Entreprenad AB

MATHILDE CAROLINE EUGÉNIE M
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Det är så tråkigt när man blir missnöjd med en hantverkare. Vi hade egentligen utmaningar med dem från start. Det började med att de som skulle gräva ut för källaren kom till platsen utan några ritningar. Som tur var fanns en av oss i hushållet hemma och kunde komma ut med ritningarna. Sedan var det mycket saker på vägen med vår utbyggnad som inte gick enligt plan. Skulle jag skriva ned allt här skulle det bli en hel bok. Det som är det mest sorgliga var svårigheten att få tag på Rättsten och den "projektledaren" som var...

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

David O
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Jag försökte ändra min rekommendation. Pga att man inte kan ta bort omdömet ändrar jag nu texten. Man borde kunna ta bort ett omdöme, som blev fel...men nu går som sagt vad inte det. Därför fyller jag ut texten så här. Ha det gott så länge.

Tim O
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Kan rekommendera Rättsten varmt. Mycket bra gäng att göra med och byggnadsarbetarna var mycket proffsiga och skötte allt exceptionellt! Inget stök på byggplat och levererat i rätt tid! /Timo (Med en tillbyggnad på 40 kvm i Huddinge)

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen
BadgeFourYears

Anna-carin B Anna-carin B
JOSEFINA M
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Anlitade Rättsten november 2015. Började seriöst med kontrakt och besök. Vi var tydliga med inflyttningsdatum och när det behövde vara klart, 4 dec, vilket också står på kontraktet. Vi fick ingen info om hur arbetet gick. Vissa dagar var där ingen alls och jobbade (inte pga torktid osv). Två dagar innan inflytt meddelade dem att de inte skulle hinna klart. Vi flyttade alltså in utan dusch, handfat och en provisoriskt fastsatt wc. En vecka senare var det klart. Kompensation: 1000.- för 7 dagars försening. Kaklet inte satt...

Mikhail A gillar detta
Hans A
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Beställt bygglovshandlignar som leverats enligt ö k.

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Mirjana I
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Rättsten Entreprenad överraskade mig på ett mycket positivt sätt. Precis som många andra så hade jag förutfattade meningar om leverans och service från hantverkare. Men Rättsten har fattat poängen med att lyssna på kunden och leverera kvalitet och i tid och inte bara snacka vid införsäljningen. De är ett föredöme i branschen! De till och med täckte ytorna bra och städade ordentligt efter sig. Jag kunde inte finna något att klaga på trots aktivt letande. Och nej, jag har inget samröre med dem utan är en supernöjd kund där leveransen var långt över förväntan. Rekommenderas varmt!

Thomas  R
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Vi blev oerhört nöjda med det arbete Rättsten utförde hos oss. Vårt projekt var komplicerad med byggarna klarade av detta utan någon som helst problem. Oerhört nöjda med deras insats och det lilla extra företaget bjöd oss på. Tidsplanen och budgeten hölls. Bra service från dag ett, snabba på att lösa dilemman, trevliga killar och duktig arbetsledare. Dessutom låg de bra till i pris. Vi rekommenderar Rättsten starkt. Stor tack från Thomas och Anna

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Erik E
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Det stora arbetet som Rättsten utförde åt oss var en tillbyggnad för en "spa-avdelning" Jag fick en god relation med killarna på företaget, Tim, Emil och Jon. Jag kände mig trygg i deras professionalism från första början. Tidsplanen hölls, det skede smärre ändringar som inte gick att förespå innan så jag känner mig nöjd med den information jag fick innan och under resans gång. De mindre fel som skede under arbetet upptäcktes utav Rättsten och korrigerades omgående. Mest nöjda, förutom slutresultatet, var...

Anna R
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Killarna som jobbade gjorde ett kanonjobb! Blev väldigt nöjt med hela utförandet och dess agerande. Höll tilden och budget! Dessutom tycker jag att Rättsten är prisvärda. /Anna

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Jonas
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Kan inget annat än skriva positivt om Rättsten Entreprenad. Beställde jobb i smågatsten och Rättsten gjorde allt, från att få ner mina tankar på papper till verklighet, snabbt och prisvärt! Stort tack till Denis och Tim som var lyhörda och alltid snabba med respons men särskild beröm går till stensättarna såklart! :)

Henrik J
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Rättsten utförde putsning och fasadmålning åt oss föras sommaren. Vi blev mycket nöjda. Proffsigt och snabb. Stort plus till Jon som alltid var på plats och förklarade alla frågeställningar vi hade.

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Anette S
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Rättsten AB är noggranna, pålitliga och dessutom enkel att ha att göra med. Vi har renoverat badrum och grovkök och med utmärkt resultat.

Erik L
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Kanonfint jobb kilarna gjorde. Supernöjd. Bra kampanjpris och superjobb med smågatsten i Bohus granit. Rekommenderar Rättsten AB starkt vid markarbeten!! :)

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
Cecilia
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Utmärkt jobb, blev supernöjd med min nya uppfart. Bra pris. Snabb utfört.

Bengt
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Rättsten gav ett förtroende och trygghet redan vid första besöket. Jobbet utfördes professionellt och över förväntningar enligt offert och angiven tidsram fullgjort hantverk samt prisvärt. Jag kan verkligen rekommendera Rättsten för badrumsrenoveringar.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Jonas M
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

De fokuserar helt på sitt arbete. Kom själva med bra idéer. Har anlitat Rättsten två gånger och var lika nöjd varje gång.

Bengt gillar detta
Elina S
Skrev om Rättsten Entreprenad AB

Bara positivt, rekommenderar! Sabba, flexibla och bra att göra med. Blev supernöjd med min villarenovering.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen