Rembjers Trafikskola

Rembjers Trafikskola

rembjer.se
  • BadgeFourYears
4.5

Rembjers Trafikskola är en familjeägd trafikskola med lång erfarenhet. Vi erbjuder körkort för personbil, där du kan köra manuell, automat eller automat med handreglage. För oss står du som elev i centrum, och vi anpassar utbildningen efter dig och dina behov. Vår utbildning grundar sig i över 60 års erfarenhet och det senaste...

195 omdömen om Rembjers Trafikskola

Sedan starten hos Reco 2012

Daniel R
Skrev om Rembjers Trafikskola

Idag fick jag godkänt på mitt körprov och detta mycket tack varse Lasse och hans kollegor på Rembjers Trafikskola i Solna! Lasse är fantastiskt som lärare! Kompetent och duktigt, ärlig och pedagogisk. Jag behövde någon som ”sprakade mig i baken” då och då och det gjorde Lasse precis ”lagom”. Gabriella i receptionen hade stenkoll på både mina betalningar och delvis mina bokningar. Kan verkligen rekommendera Rembjers!

Maria N
Skrev om Rembjers Trafikskola

Tack Lasse, Gabriella och Cissi! Ni får högsta betyg alla kategorier! Trevligt bemötande, personligt anpassade och pedagogiska lektioner och extra tack till Lasse för ditt tålamod och lugn! Med eran hjälp lyckades jag ta körkortet på första försöket! Tusen tack för allt! Maria

Sogol B
Skrev om Rembjers Trafikskola

Very good and experienced teachers. Highly recommended.

Vishnu T
Skrev om Rembjers Trafikskola

Lasse is a very good instructor and was very patient with me. I felt that the lessons were more focused on making someone a very good driver for all conditions and not just teach the bare minimum required to pass the test. This is much appreciated!

Pär M
Skrev om Rembjers Trafikskola

Underbart bemötande från alla, väldigt vänlig och familjär känsla. Fantastisk tålamod och väldigt pedagogisk undervisning. Otroligt tacksam över sättet de hjälpte mig

Peng G

Fantastic learning experience!

Michael L
Skrev om Rembjers Trafikskola

Kan inte säga något annat än positiva saker om Rembjers. Jag påbörjade körlektionerna i slutet av augusti, 2023, och klarade uppkörningen på första försöket den 6:e oktober. Mycket tack vare Lasse som var väldigt flexibel gällande körtider samt har ett lugnt och pedagogiskt lärosätt. Kan varmt rekommendera Rembjer's till andra som ska påbörja sin resa mot körkort. /Michael

Chao Z
Skrev om Rembjers Trafikskola

Bra dom kunde anpassa utbildningen efter mina behov

Åsa H
Skrev om Rembjers Trafikskola

Mycket bra trafikskola! Trevliga, tillmötesgående och kändes tryggt. Lektionen med landsvägskörningen översteg mina förväntningar. Var nervös inför men blev en mycket trevlig och lärorik utflykt med två bilar, två lärare och fyra elever. Rekommenderar Rembjers starkt!

Karin B
Skrev om Rembjers Trafikskola

Har bara bra saker att säga om Rembjers trafikskola! Bra och individanpassad körutbildning med stor lyhördhet från körutbildare och administrativ personal. Körde framförallt med Lasse som var lugn och pedagogisk men samtidigt mån om att man utvecklades. Körde även några enstaka lektioner med Cissi som också var väldigt bra. Gjorde körprovet igår och klarade mig på första försöket!

Eiran A D
Skrev om Rembjers Trafikskola

Excellent driving school. Friendly, expert teachers. Tremendous experience.

Pernilla A
Skrev om Rembjers Trafikskola

Bästa trafikskolan!! Professionella, pedagogiska, engagerade och flexibla. Enormt med tålamod som gett mig kunskap, självförtroende och ett körkort på första försöket Tack

Dennis H
Skrev om Rembjers Trafikskola

Rembjers hjälpte mig att gå från osäker privatövare till självsäker och trygg förare. Lektionerna sitter i bra i bakhuvudet nu ett halvår efter jag fick kortet, och rekommenderar dem varmt!

Nicolaj Z
Skrev om Rembjers Trafikskola

Superbra trafikskola som hjälpte mig ta körkortet på första försöket! Proffsiga, strukturerade och pedagogiska. Jag har kört med två andra trafikskolor tidigare, men Rembjers var överlägset bäst!

Maria L
Skrev om Rembjers Trafikskola

Kunniga, trevliga och pedagogiska.

Johanna B
Skrev om Rembjers Trafikskola

*En fantastisk och pedagogisk lärare, anpassar körlektionen/pedagogiken utifrån Ens egna behov *Bra och generösa tider för körlektioner * Bra områden att övningsköra i * Bra och komfortabel bil * Mycket tillmötesgående personal * Bra kommunikationsvägar att gå

Sania K
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jätte bra utbildning. Det täcker allt möjligt i själva körning. Personal är jätte trevliga både i reception och lärarna så klart. Jag började köra med Cecilia och sedan forsatte jag med Lars. En gång körde jag med Jacob. Lärarna är ju erfarna och hjälper eleven att lycka med svårigheter i körning. Jag skulle faktiskt rekommendera skolan för utbildning helt enkelt!

NEELAM S
Skrev om Rembjers Trafikskola

I passed my driving test today in first attempt . Thanks to this traffic school. Everyone in staff is very friendly .Lars Rembjer is an amazing instructor with great patience. He is very detailed-oriented and gives a comprehensive explanation of the traffic rules.He gives detailed feedback. It helped me to prepare for my final exam.I can highly recommend this school to anyone.

Niklas S
Skrev om Rembjers Trafikskola

dom är jättetrevliga och man blir bemöt på ett bra sätt. Det är lätt att prata med dom och om man frågar något får man ett bra svar.

FARADJ K
Skrev om Rembjers Trafikskola

Alla som fått körkort vet hur viktigt det är med en bra lärare. Lasse (och andra) var superproffsiga och jag kunde inte vara mer nöjd. Rekommenderar 5/5!

RUTH M
Skrev om Rembjers Trafikskola

Efter en missnöjd upplevelse på annan trafikskola så rekommenderade en vän mig att ta en provlektion på Rembjers. Det är ett beslut jag inte ångrar. Äntligen har jag körkortet!! Jag möttes redan från början av en positiv och familjär atmosfär. Det känns som att lärarna är måna om att man ska klara av att ta körkortet. Jag körde med Cecilia som var lugn och pedagogisk i alla moment. Hon anpassade lektionerna utefter min förmåga och var väldigt inlyssnande om och när jag kände mig osäker på något. Så jag rekommenderar hjärtligt skolan vidare!

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej Ruth! Tack så jättemycket för det fina omdömet. Hoppas att du får mycket användning av körkortet! :)

DAVID A
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jättebra körskola! Jag körde upp idag och fick mitt körkort på första försöket tack vare Rembjers trafikskola, utan den kunskap och hjälp jag fick där hade jag aldrig grejat körkortet. Jag fick Lasse som lärare och han passade mig utmärkt. Han vet hur man bygger upp elevens självförtroende och kan anpassa sitt lärande efter önskemål. Jag är otroligt nöjd med den trafikutbildning jag fick här och jag skulle verkligen rekommendera Rembjers trafikskola till allihopa som vill skaffa sig en bra trafikutbildning av kunniga och erfarna lärare. Mvh David

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej David ! Tack så mycket för de snälla orden. Det har verkligen varit jättekul att ha dig som elev. Återigen, grattis till körkortet. Vi önskar dig all lycka i framtiden! :)

MATS C
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jag tog körkort via Rembjers Trafikskola för snart ett år sedan och kan säga att jag har haft stor nytta av utbildningen. Utbildningen var förberedande för den verkliga trafiken och gav de verktyg och kunskaper som krävs för att säkert köra på vägarna. Utbildningen lades upp på ett tydligt sätt med klara mål och tillsammans tog vi fram en utbildningsplan som passade mina behov. Jag minns hur jag upplevde att alla på Rembjers jobbade mot samma mål, var lösningsorienterade och flexibla för att nå uppsatta mål. Min utbildning...

JOSÉ FRANCISCO A
Skrev om Rembjers Trafikskola

I recently obtained my driver's license after a couple of months of practice at Rembjers Trafikskola. Staff at the school were also very friendly and accommodating to my needs. Each lesson was very comprehensive and Lars always took his time to explain things to me in a simple way. I would highly recommend, especially for foreigners who have not mastered Swedish yet.

Seyed Saeed B
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jag tog mitt körkort med hjälp av Rembjers trafikskola. Jag hade Lars Rembjer som min trafiklärare som jag är väldigt nöjd med. Lars lugna och pedagogiska sätt att lära ut passade mig alldeles utmärkt. Jag rekommenderar Rembjers Trafikskola starkt till alla som vill ta körkort via en ärlig trafikskola/lärare som mer än allt annat är intresserad att du lär dig köra i trafiken på rätt sätt.

BEATRIZ C
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jag är supernöjd och rekommenderar Rembjer trafikskola. Lasse är en erfaren trafiklärare som fått mig att känna mig lugn och trygg under hela processen. Jag har haft friheten att berätta exakt vad jag behövde och planera vad jag skulle göra på lektionstid. Jag fick mycket stöd av gänget på Rembjers och var väl förberedd inför teoriprovet och uppkörningen som jag klarade på första försöket.

ALEKSANDR V
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jag kan verkligen rekommendera Rembjers trafikskola. Lasse är professionell, pedagogisk, lugn och erfaren trafiklärare och det är alltid smidigt och gott bemötande inne på kontoret.

MOHAMMAD REZA G
Skrev om Rembjers Trafikskola

Excellent school, especially for beginners. Fantastic teachers/staff who help you step by step to learn the right way of driving. Highly recommend this school. They helped me a lot to get my driving license quite fast. Really appreciate their dedication and professionalism.

Svar från Rembjers Trafikskola

Hello Mohammad Reza! Thank you so much! We really appreciate the feedback and the trust you put in us. I must thank you for being such a kind and dedicated student. It has been an absolute pleasure to have you here as a student. We will miss you. Once again – huge congratulations on the license! Best wishes for any future endeavors! :)

FEI C
Skrev om Rembjers Trafikskola

Väldigt nöjd med skolan! Väldigt erfaren lärare och hjälpsam personal. Jag tog alla körlektioner på den skolan och klarade mig med uppkörning på en gång.

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej Fei! Tack så mycket för de snälla orden. Det har verkligen varit jättekul att ha dig som elev. Återigen, grattis till körkortet. Vi önskar dig all lycka i framtiden! :)

DAVID T
Skrev om Rembjers Trafikskola

Grym trafikskola med bra lärare! Lasse och Jacob var effektiva och pedagogiska!

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej David! Tack så mycket för de snälla orden! Vi är jätteglada som har fått ha dig som elev här på skolan. All lycka i framtiden! :)

SHYANG MAW L
Skrev om Rembjers Trafikskola

Lars is an experienced teacher who is excellent in correcting the mistakes, and motivating students to do their best. Although I have been driving for more than 20 years in other countries, I always felt that there is something new to learn or to discover in driving in each lesson with Lars. So, highly recommended :)

Svar från Rembjers Trafikskola

Hello Shyang Maw! Thank you for the thoughtful words! We're happy that you're satisfied with your driver's education. Congratulations on the driver's license and good luck with everything in the future! :)

AMOL RATAN B
Skrev om Rembjers Trafikskola

It was an wonderful experience in getting my driver’s license through Rembjers trakifskola. Lars and the staff were excellent, professional and always there to help. It has been said multiple times in the reviews here and I am saying it again – Lars is an excellent teacher. My wife and I both learned under Lars. And before coming to Rembjers; between the two of us, we may have learned under five different teachers in other traffic schools and without any doubt Lars is the best. He has outperformed everyone by a long...

Svar från Rembjers Trafikskola

Hello Amol! Thank you so much for the kind words. We appreciate that you took the time to write such a thoughtful review. It’s really nice to know that you are satisfied with the education. Once again – congratulations on your driver’s license. Good luck with everything in the future! :)

Gabriella Birgitta S B
Skrev om Rembjers Trafikskola

Den absolut bästa trafikskola du kan hitta! Jag har nu varit körkortsinnehavare i ca 4 månader och klarade både teorin och uppkörningen på första försöket tack vare gänget på Rembjers. De har en fantastisk pedagogik som gör att du utmanas och utvecklas på ett väldigt bra sätt. Med en tydlig plan, bra struktur och kommunikation skräddarsydde Lasse och jag hur min resa skulle se ut. Exempelvis vad vi skulle göra på lektionstid, vad jag skulle göra hemma, när jag ville vara klar, hur lång tid varje moment skulle ta osv. Alltså...

DISHAN P
Skrev om Rembjers Trafikskola

I would easily rate this as the best traffic school in Stockholm. The teacher Lasse is extremely good at making you the best driver you can be. All teachers here can communicate really well in both Swedish and English. The quality of service is top notch. You get very personalised one-on-one lessons from the teacher. They also help you think and develop your mind about driving and being on the road. Much better than learning to pass an exam. They also conducted special courses on country roads with multiple cars and taught...

JESSICA L
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jag har länge skjutit på att ta tag i körkortet och har också blivit allt mer rädd för att sätta mig framför ratten. Men Lasse pushade mig att våga mer och mer, samtidigt som jag fick göra alla steg i min egna takt. Lasse är väldigt duktig på pedagogik och läste av hur jag bäst lär mig på ett mycket bra sätt. Tvivlade så många gånger på mig själv att jag skulle hinna klart inför proven, men var mer än redo när det var dags! Klarade både teorin och körningen på första försöket. Hade aldrig klarat det utan en så bra lärare...

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej Jessica! Det har varit jättekul att få följa dig på den här resan. Du kan vara stolt över det du har åstadkommit! Lycka till med allt i framtiden! :)

BIANCA T
Skrev om Rembjers Trafikskola

Rekommenderar Rembjers starkt! Körde endast på körskolan och då med Lasse. Lasse är pedagogisk, lugn och anpassar efter ens behov. Fick stöd genom hela processen. Hjälp med bokning av teori- och körprov. Bra och tydlig läroplan och precis vad jag behövde. Tack Rembjers!

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej Bianca! Tack för de fina orden. Det är jättekul att höra! Hoppas att du får mycket nytta av körkortet i framtiden! :)

MAJA V
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jag är supernöjd med min upplevelse hos Rembjers trafikskola! Det jag sökte när jag bestämde mig för att ta mitt körtkort var en proffsig och pedagogisk skola med tydlig målsättning och det var precis vad jag fick hos Lasse och gänget på Rembjers. Alltid trevligt bemötande, en tydlig plan och jag lärde mig massor på vägen. Lyckades med både teori och uppkörning på första försöket och det hade aldrig gått utan Lasse! 🌟

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej Maja! Superkul att höra att du är nöjd. Vi på Rembjers önskar dig all lycka i framtiden! :)

Marianne G
Skrev om Rembjers Trafikskola

Rekommenderar varmt denna trafikskola! Lasse är trevlig, pedagogisk, flexibel och lyhörd. Jag fick proffsigt stöd i min körning och var välförberedd inför uppkörningen som jag klarade på första försöket.

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej Marianne! Vi tackar så mycket för det fina omdömet! Vad kul att du är nöjd med utbildningen. Lycka till med allt i framtiden! :)

Natalya D
Skrev om Rembjers Trafikskola

Varmt rekommenderas! Utbildningen anpassas efter dina behov. Lasse är väldig erfaren lärare, lugn och pedagogisk; han följer dig hela vägen till körkortet. Kommunikationen med skola funkar utmärkt. Det bästa valet, helt enkelt! 🌟

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej Natalya! Tack så mycket för det fina omdömet! Vi är jätteglada att du är nöjd med din körkortsutbildning. Lycka till med allt i framtiden! :)

FELICIA H
Skrev om Rembjers Trafikskola

Rembjers trafikskola är en mycket bra trafikskola! Lasse och de andra lärarna är väldigt trevliga och kunniga och övrig personal är alltid behjälplig. Det finns möjlighet att både övningsköra och plugga teori med dem och de kommer se till att du är i toppform inför båda prövningarna. Jag klarade både uppkörningen och teorin på första försöket och det var definitivt tack vare Lasse och Gabriella som såg till att jag kunde min sak. Rembjers trafikskola tar något högre pris för sina lektioner i jämförelse med andra trafikskolor,...

Svar från Rembjers Trafikskola

Hej Felicia! Tack för omdömet. Vi uppskattar det! Jättekul att höra hur du upplevde din utbildning. Sedan du skrev ditt omdöme har vi faktiskt skaffat en telefonsvarare. Vi tackar så mycket för förslaget. Lycka till med allt i framtiden! :)

JOEL K
Skrev om Rembjers Trafikskola

För att hitta bättre trafikskola får man söka med ljus och lykta. Jag körde med Lasse som, med hjälp av hans långa erfarenhet, har förmåga att tillämpa en individanpassad pedagogik. Genom en bra blandning av tydlighet och ironi fick jag svar på mina frågor och vägledning gällande min körning samtidigt som jag kunde se fram emot de trevliga körlektionerna. Under hela processen upplevde jag en lyhördhet och flexibilitet från Rembjers trafikskola för att möta mina behov. Parallellt med det har jag kunnat räkna med att...

MARYAN A
Skrev om Rembjers Trafikskola

Idag klarade jag min uppkörning och äntligen har jag fått körkortet. Tusen tack Lasse, är helt övertygad om att jag inte gjort det utan Lasse. Jag har gått flera andra trafikskolor att jämföra med och det var stor skillnad i framsteg för min del. Tack vare lärare som har lång erfarenhet, kunnighet och inte minst är duktiga pedagog kommer man längre på kortare tid. Jag registrerade mig på Rembjer Trafikskolan i slutet av augusti i år och idag den 16/10 klarade jag min körkort. Lasse var extremt bra på att anpassa lektionerna...

SINTA C
Skrev om Rembjers Trafikskola

Klarade uppkörningen på första försöket och är helt övertygad om att jag inte gjort det utan Lasse! Ser att en del kommenterat att körlektionerna är dyra men de var verkligen värda varenda krona (övningskörde privat också). Jag har en annan trafikskola att jämföra med och det var stor skillnad i framsteg för min del. Med lärare som är kunniga, har lång erfarenhet och inte minst är duktiga pedagoger kommer man längre på kortare tid. Lasse var extremt bra på att anpassa lektionerna efter behov och ge mig lagom mycket utmaning...

Seetharaman K
Skrev om Rembjers Trafikskola

Responding in English - hoppas att det är okej! I purchased car driving coaching service from this company - to get the körkort. They appeared to be a well established company in business for many years. They had a good structure to their coaching programme. It, however, took me longer to get the körkort than I expected. They are more expensive than certain other driving schools. Special thanks to my special instructor (Kristina P) - she was extremely polite, patient and professional throughout my association...

Marcus E
Skrev om Rembjers Trafikskola

Köpte körlektioner för att få körkort B o fick ett varmt bemötande av alla på företaget. Det hjälpte med att känna mig trygg och lugn med att gå på lektionerna med trafikskolan. Hade inte några riktiga förväntningar då jag inte visste riktigt vad fn trafikskola gör men blev väldigt nöjd med utbildningen jag fick!

Sune S
Skrev om Rembjers Trafikskola

trevlig personal med lång erfarenhet av utbildning av trafikskoleelever. Centralt och bra i Solna.

Martina B

Kunniga, pedagogiska körskolelärare.

HANNA T
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jag tyckte att Lars var pedagogisk under våra lektioner och jag uppskattade att han var lyhörd vilka önskemål och förväntningar som jag hade på lektionerna

Esmat E
Skrev om Rembjers Trafikskola

Köpte ett utbildningspaket. Köpte fler timmar efteråt. Bra bemötande i sin helhet. Jag var inte nöjd med en av lärarna och efter att jag motiverade skolan om lärarens arbetssätt fick jag kompensation. Utbildningen var bra med extrem dyrt.

Dandan X
Skrev om Rembjers Trafikskola

Jag är mycket nöjd med denna trafikskola. Bra bemötande och bra trevliga handledare . Jag rekommenderar varmt denna skola .