Restaurang Cassi

4.0

7 omdömen om Restaurang Cassi

Anders Bertil G
Skrev om Restaurang Cassi

Jag fick betala 85 kronor för en öl som kostar 17.50 på Ssytemet. Jag har luchar på Cassis i 25 år men nu slutar jag att betala överpriser.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Lars L
Skrev om Restaurang Cassi

Jag har bara ätit på stället på lunchtid och har aldrig blivit besviken. Inredningen kan tyckas vara 35 år gammal men byttes ut för ett par år sedan. Här vill man behålla en charm som är ganska ovanlig. De franskättade sSyskonen som driver stället bygger du snabbt en relation med, maten lagas medan du väntar. Ett ställe med stil!

Nikke L
Skrev om Restaurang Cassi

I hjärtat av Östermalm ligger denna totala överrasktning, en krog där tiden först verkar ha stannat på 1977, och där heltäckningsmattorna liksom borddukarna i damast fortfarande går i brun-rött-orange. Men det är så mycket mer än så. Cassi gömmer en riktigt bra krog, med ett för Stockholm fullkomligt unikt koncept. Här är en riktigt bra krog som saknar servis. Istället är det bricksystem som gäller. Du ställer dig i kö, kontemplerar dagens meny, kanske diskuterar den direkt med kocken som lagar den á la minut medan...

Britta L gillar detta
Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4130 omdömen 4.0 av 4130 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Silvia H
Skrev om Restaurang Cassi

Ett helt klart anourlunda "brickställe". Miljön är lite gammeldags och retro. Maten är jätte god! Enkel med suverän. Jag åt oxfile bearnais. Köttet var det möraste jag ätit på väldigt länge pommes frittesen perfekta och bearnaisen urgod.

Christian M
Skrev om Restaurang Cassi

Mina tidigaste barndomsminnen härrör från den franska krogen Cassi. Jag, min far och min bror brukade slinka när mamma inte var hemma för att ta oss en steak minute eller en picata. Grymt trevlig personal, genuint kök, avslappnad stämning! Gå dit!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Jussi K
Skrev om Restaurang Cassi

En av de få ställen som alltid har njurar på menyn. Hurra!

Martin S
Skrev om Restaurang Cassi

Fransk restaurang som har haft samma matsedel så länge jag kan minnas. Men varför byta på nått som funkar?. Skön stämning. Antingen älskar man cassi eller så hatar men cassi.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen