Restaurang Den Gamle och Havet

3.0

5 omdömen om Restaurang Den Gamle och Havet

Eva L
Skrev om Restaurang Den Gamle och Havet

Skämdes att ha bjudit med mina amerikanska gäster. De såg förvånade ut men höll masken. Mitt lamm bestod av endast några benknotor. Inget annat. Pastan såg ut som köpt i affären. USELT! Jag var vrålhungrig när vi åkte hem. Dessutom var den kvinnliga hovmästaren och servitören mycket otrevlig och kunde inget av våra språk. USELT!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Pavas M
Skrev om Restaurang Den Gamle och Havet

Pastan smakade bra och var prisvärd. Fick däremot fel tiramisu till o börja med. Sen var servitrisen allmänt dryg under hela kvällen. "Är du klar där eller ska du fortsätta peta på pastan?", det var inte fullsatt, det var inte stängningsdags och jag är inte heller polare med dig!

Emma K

Pasta i Italiensk anda. Smakfullt och prisvärt! som att vara i Italien

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Tobias B
Skrev om Restaurang Den Gamle och Havet

Den Gamle & Havet är en mysig liten restaurang i Vasastan. De serverar utmärkta italienska rätter, jag kan verkligen rekommendera marulken som var något av det bästa jag ätit. Tonfisk carpaccion var magiskt god. Det här är ett ställe i min smak, mat atmosfär och service är precis som den ska vara.

Tobias H
Skrev om Restaurang Den Gamle och Havet

Trång fiskrestaurang där man omöjligen inte kan ha några hemligheter för närmaste sällskap. Bra mat dock. Långsamt tillagad fisk med god vitvinssås är helt ok ... men i synnerhet den jättelika fisksoppan är det som verkligen gör att den gamle & havet är värt ett besök.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4121 omdömen 4.0 av 4121 omdömen