Ljunggren

4.1

15 omdömen om Ljunggren

Wladimir M
Skrev om Ljunggren

Ett av mina favorit ställen, underbar Sushi.. Kanske inte billigt men helt klart värt varenda krona, älskar terassen på sommaren. Rekommenderas

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4104 omdömen 4.0 av 4104 omdömen

Jessica I Jessica I
Björn W
Skrev om Ljunggren

Mkt habil service, trevlig atmosfär och riktigt bra nagg. Prismässigt är det lite svårt att avgöra, förrätten var klart överprisad medan varmrätten var klart värd varje krona!

Timmy K
Skrev om Ljunggren

Detta sammanfattar mig enklast: En sannslös jäkla sushi-upplevelse. Var där på min 24-årsdag och drack lite saké, testade gaijin sushi, tuna och deras blandade. Döm av min förvåning när det var i särklass det godaste jag tryckt i mig sedan Takenaka Sushi i Halmstad. Saken blev om möjligt ännu bättre när vi reste oss för att ta en öl och upptäckte att gallerian vägg-i-vägg blivit ett överfestligt ställe, till bredden fyllt med folk mitt i denna shoppingmall. Jag snålar inte med superlativen, men tack som fan för...

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
AMANDA F
Skrev om Ljunggren

Restaurang Ljunggrens håller mycket hög standard på maten. Jag åt en asien inspirerad tonfisk som var mycket vällagad och drack vittvin till! Stället har också bra musik och hjälpsam personal vilket ger stället en extra reco. Kan rekommenderas för dig som ska ut och käka med vänner och vill gå till ett grymt ställe!

Mats L
Skrev om Ljunggren

Tack för kvällens upplevelse som börjar redan med Victors seating -personlig och närvarande. Maten är som vanligt utmärkt och servicen och omdorgen om gästerna utöver det vanliga.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7917 omdömen 4.3 av 7917 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Joakim T
Skrev om Ljunggren

Ljunggrens är en klar favorit och enligt mig ett av Stockholms bästa sushiställen. Nästan varje gång käkar jag dumplings till förrätt och en kombination av Hot tuna (bästa sushin) och någon annan sushi. Skulle man inte vara mycket för sushi finns andra alternativ som till exempel gårdsgrisen som är riktigt fin. Miljön blir framåt kvällen lite "klubbig" så om man vill ha en tyst och lugn kväll är inte fredag att rekommendera, men de har bra musiksmak och trevligt folk. På sommaren går det även att sitta på taket...

Suzanne F
Skrev om Ljunggren

Gillar verkligen deras mat! Deras Chili Crisp är helt underbara!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Jennifer H
Skrev om Ljunggren

Ett favoritställe. Bra mat, musik och service. Dock är det för lite sittplatser i bardelen, men man kan inte få allt. Ett tips är att spana in alla som rycker i fel dörr för att komma in i lokalen. Mycket underhållande =)

Tomas L
Skrev om Ljunggren

Väldigt bra ställe, trevlig personal, god mat och fantastiska drinkar. Inget ställe man går till om man är känslig för ljud.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8060 omdömen 4.3 av 8060 omdömen

Camilla H
Skrev om Ljunggren

Bästa drinkarna i stan! Otroligt bra bartenders som vet vad de pysslar med. Kul att drinkutbudet byts ut lite då & då, alltid med hög kvalitet. Otroligt bra mat också. Synd att det ibland är lite väl hög ljudvolym, det gör det svårt att konversera. Annars bara plus!

Emma K
Skrev om Ljunggren

Har hunnit med två middag där nu, och kan bara säga TONFISKEN! har och kommer nog inte prova något annat. Den är helt enkelt fenomenal. Enda stället i Stockholm som jag besökt hitills som dessutom serverar Edamame till förtugg. Rätt stökigt och hög ljudvolym, så det är inte rätt stället efter en AC/DC kontert, däremot alla andra kvällar.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4129 omdömen 4.0 av 4129 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Josephine
Skrev om Ljunggren

Söders bästa ställe när uteserveringarna ännu inte har öppnat. Trevlig stämning och skön loungemusik. Ett bra ställe att börja kvällen!

John H
Skrev om Ljunggren

Ett av Söders bästa ställen, lite likt en Östermalskrog -vad det gäller inredning, folk och prismässigt. Lounchig miljö och vackra människor i en skön symbios.

Emilie L
Skrev om Ljunggren

Maten är helt okej och miljön är avslappnad och skön. Bra söder häng med lite klass. Kvälltid är det härligt barhäng och bra musik. På sommaren är det svårt att slita sig från terassen några trappor upp och det är ofta att man får onda ögat när man klamrar sig fast vid sin stol och inte vill gå ner när de stänger vid 22 tiden. Men då fortsätter festen nere.. rekommenderas!

Annika T
Skrev om Ljunggren

Restaurangen är helt ok, lite dyrt kanske? Det som är det bästa med Ljunggrens är baren inne i Brunogallerian. Alltid bra musik och sköna människor. Rekommenderar mer baren än restaurangen. Om du ändå hade tänkt att äta där kan jag rekommendera deras efterrätter.