Lux Dag för Dag

Lux Dag för Dag

Ring 08-619 01 90 www.luxstockholm.com
4.0

Den traditionella svenska matlagningen har inspirerat oss till det kök vi presenterar på Lux Stockholm. Det är grunden. Vi har sedan gått vidare, utvecklat våra svenska smaker och kombinerat dem med våra bästa minnen från strövtåg i runtom i världen.

11 omdömen om Lux Dag för Dag

Lars Tomas V
Skrev om Lux Dag för Dag

Åt en middag med min fru där för ett par veckor sedan. Maten var ojämn med en underbar förätt medans huvudrätten och efterrätten var mer medioker. Det som stod ut var den dåliga servicen där vi fick vänta ca 30 minuter mellan förrätten var avklarad och att varmrätten togs ut. Min teori är att vår beställning glömdes bort då man efter ett tag tydligt märkte att personalen började undvika vårt bord och jag satt exempelvis med ett tomt vinglas under ca 20 minuter utan att någon frågade om jag ville ha påfyllning. Finns klart bättre restauranger att välja!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Pernilla K
Skrev om Lux Dag för Dag

Vi åt julmiddag där och var inte nöjda tyvärr. Hade förväntat oss mer av denna fina restaurang som har sådant bra rykte. Vi togs emot av flera olika personer, som sa olika saker och det hela kändes väldigt rörigt. Julbordet var gott, men tyvärr för lite olika alternativ. Sillbordet får plus i kanten, men allt annat: varmrätterna var rena skämtet. Ingen skinka på julbordet. Den kom separat till vårt bord. Fast den bestod av en liten bit per person. Hade dom slut på grisen? På ett julbord? Janssons frestelse den fanns inte...

Thomas L
Skrev om Lux Dag för Dag

Lux är en fantastiskt ambitiös restaurang. Allt är i toppklass och notan är hög men rättvis. Lux får allra högsta betyg! En av Stockholms bästa!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Christian L
Skrev om Lux Dag för Dag

Bland dem bästa matupplevelserna i mitt liv

Sara S gillar detta
Peter
Skrev om Lux Dag för Dag

Oj..Oj.. va bra detta ställe är. Mattempel..Alltid perfekt mat och personal. Har ätit alla årstiders menyer här och längtar alltid tillbaka. I will return....

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Joel J
Skrev om Lux Dag för Dag

Pålitlig gourmetkrog med skönt sommarläge på Lilla Essingen. Restaurangens byggnad är K-märkt. Den har stora välvda, spröjsade fönster som öppnar matsalen ut mot Mariebergsfjärden och ger den det ljus som passar restaurangens namn. I kvarteret bakom restaurangen ligger Lux Dessert och Choklad, restaurangens egna konditori som också bakar bröd. Sommartid gör man också hemgjord glass, och man försöker satsa på ekologiska råvaror i så stor utsträckning som det går. Återvände hit för tredje gången och testar full avsmakningsmeny....

Petter S
Skrev om Lux Dag för Dag

This is the shit! Allt är så genomtänkt - ypperlig service, fantastisk god och äventyrlig mat, fin lokal + att John Coltrane's jazzmästerverk "Equinox" då & då rinner igenom bakgrundssorlet. Istället för att lägga en tusenlapp på en tveksam skjorta, så kan du gå hit & få en av de bättre matupplevelser som finns att få i denna stad. Dyrt, dyrare, dyrast - men faktiskt värt pengarna då helheten når upp till en gastronomisk fullpoängare. Rekommenderas varmt - bara en sån sak som att de serverar "förefterrätt" innan ordinarie efterrätt...

Lena C och Tobias B gillar detta
Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4104 omdömen 4.0 av 4104 omdömen

Jessica I Jessica I
Camilla
Skrev om Lux Dag för Dag

Lux ligger i Electrolux gamla industrilokaler precis vid vattnet på Lilla Essingen. Inredningen är ljus, luftig och sval och borden täckta med vita linnedukar. Deras menyer är en fantastisk matupplevelse för såväl näsa och ögon som för gommen - spännande kombinationer av smaker, konsistens och temperatur samt en otroligt konstnärlig uppläggning. Det är vällagat och smakar gott, mycket mycket gott med rena, milda och framträdande smaker. Personalen är mycket artig och uppmärksam, berättar kunnigt om menyn och ingredienserna och kommer med utmärkta vinförslag. En alltigenom "luxig" upplevelse.

Lena C
Skrev om Lux Dag för Dag

Lyxig lunchrestaurang med traditionell uppmärsam service. Trevligt bemötande vid ankomst och hänvisning till bord med vita linnedukar gör att bara starten känns rätt. Beställning av dryck sker snabbt och smidigt och sedan serveras det goda hembaka brödet som är utsökt. Lunch menyn erbjuder både a'la carte och en något billigare dagens rätt som ändå är väldigt trevligt komponerad på tallriken, så det blir inte bara en fröjd för smaklökarna men även för ögat.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8060 omdömen 4.3 av 8060 omdömen

Emma K
Skrev om Lux Dag för Dag

Håller med om att det är en av de bästa, men tyckte att de misslckades lite med "konceptet" när jag var där i våras. Speciellt med tanke på att man får punga ut med minst 2000/person om man vill ha hela menyn. Menyn kändes inte helt genomtänkt, det var väldigt många "smaker" per rätt/tallrik så det kändes för mycket och ibland förvirrande. Min kalvbit som fick var dessutom väldigt seg, vissa delar otuggbara. Vill man äta flott tycker jag Edsbacka är den klara stjärnan böev även rejält överaskad av Pontus!. Betydligt mer...

Jonas F gillar detta
Tobias H
Skrev om Lux Dag för Dag

En av de bästa restaurangerna i Stockholm. En avsmakningsmeny på Lux ställer sina krav på besökaren (minns en ost i någon mellanakt som landade som ett knytnävsslag i munnen) men belönar också ordentligt. Maten som sagt oklanderlig (inte sällan med en sammanhängande tanke/röd tråd), medan servicen kan vara lite väl professionell och just därför opersonlig ibland.

Jonas F gillar detta
Spanjorskan