Restaurang Peppar

3.3

12 omdömen om Restaurang Peppar

Isabel O
Skrev om Restaurang Peppar

Usel mat tyvärr, köttet var snustorrt och köttfärsen smakade skolmatsal. Där emot helt underbar miljö och jättefin personal! Helt perfekt för en aw men kommer inte äta där igen.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Mikael M
Skrev om Restaurang Peppar

Peppar har haft sin storhetstid. Nu kan det bara gå utför. Maten har alltid varit medioker. Det är stämningen man har gått hit för. Men nu med ägarbyte och delvis ny personal, var av många är otrevliga så finns det ingen anledning att gå hit. VARNING! Gå inte hit och betala deras svindyra öl och andra drycker till överpris. Peppar är ett sunkställe!

Sara S
Skrev om Restaurang Peppar

Kitschigt inrett, skönt avslappnat ställe med helt fantastiska fajitas. Helt klart ett skönt ställe att hänga på men främst för maten. Helt rimliga priser.

Jakob D gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
ANDREAS I
Skrev om Restaurang Peppar

En hamburgare som får soltorkad köttfärslimpa att framstå som saftig, dessutom riktigt lång tid innan maten serverades. Varning för deras burgare!

M
Skrev om Restaurang Peppar

Dålig trist hamburgare i stil med MC för 55 spänn men här 170!!! torr trist och smaklös. Dessutom sevice som ej kan läsa och skilja på en nota under tidspress och ja dom tar 72 spänn för en stor stark, det måste var värst i stan faktiskt. Jag rekommenderar ingen att gå hit för här figurerar bara stället och dess kompisar och folk som inte vet att man kan få rejält mycket bättre mat och dryck till bättre pris på annat ställe. Don´t go here!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

Jonas Ö
Skrev om Restaurang Peppar

Amerikansk vällagad mat, personal som fattat vad service betyder, en väldigt udda men charmig inredning och kanske den restaurang i stan som enligt mig spelar bäst musik. Ett måste är att någongång testa deras shot "rattlesnake bit", en shot som får den döde att vakna till liv! Rock on Peppar!

Petter L och Patric M gillar detta
Victor S
Skrev om Restaurang Peppar

Skön, avslappnad och lagom högljudd miljö med lite lagom osmaklig inredning. Riktigt, riktigt bra mat; rekommenderar Tigerribs alternativt den stora Jambalayan (om man är två personer som är riktigt hungriga). Stor och god (men relativt dyr) öl. Godhjärtad och skönt syrlig personal som man måste ta på rätt sätt. Notera att det inte går att boka bord och att det ofta är fullt. Vanligtvis så räcker det dock att hänga någon halvtimme i baren och vänta. Något svårare med riktigt stora sällskap (fler än 4) vissa tider. Överlag en personlig favorit som rekommenderas varmt.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Jennifer H
Skrev om Restaurang Peppar

Peppar har nog det godaste brödet i stan. Dom bakar ett vanligt formbröd med cheddar och chilli i....to die for! Brödet i sig är en anledning att gå hit men själv styr jag stegen hit för stämningens skull. Min favorittid att besöka Peppar är på julen då dom formligen går loss i en orgie av julpynt. Ägaren berättade ett år att dom hade 25 kartonger julpunt uppslängt på väggarna =). Som grädde på moset har dom även gott öl. Som sagt, väl värt ett besök, året om =)

Emma J
Skrev om Restaurang Peppar

Gillade musiken, när jag var där var det rhythm 'n' blues och jazz från 30/40-talen. Gillade även inredningen (galna, glittriga juldekorationer överallt!) Maten var i flottigaste laget, jag åt vego så jag vågar inte uttala mig huruvida deras mat är bra eller dålig, mitt smakade ok i alla fall. STOOORT minus för fruktansvärt otrevlig servitris. Så otrevlig att vi bara kunde skratta åt det, faktiskt!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
Nicolas E
Skrev om Restaurang Peppar

Jag åt burgaren. Den var god men inte fantastisk. Borden var vingliga och servitrisen lite glömsk. Men annars hur trevligt som helst. Min vän åt ribs, och detvar mycket kladdigt och "hur gott som helst". Han fick en våtservett för allt kladd, vilket var snyggt.

Camilla
Skrev om Restaurang Peppar

Peppar är ett skönt och avspänt hak med en helt egen stil. De har förmodligen stans mest överdådiga och galnaste julpynt. Schysst ställe för en öl och lite snack i den dämpade belysningen i baren eller för att äta den heta cajunmaten - chilin är kanongod. Ta dig gärna tid att spana in alla roliga små lappar, prylar och sedlar som sitter på väggarna och i baren.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Carl-Fredrik W
Skrev om Restaurang Peppar

Peppar är Cajun och Rock n' Roll. Lite ruffigt på ytan men låt inte det avskräcka er för väl inne blir man omhändertagen på ett avslappnat och okonstlat sätt. Maten är het men inte för het, och jäkla god bör tilläggas. Baby spare ribs och chillin sitter som ett smäck. Man kan även trilla in lite senare för att bara surpla lite drycker.