Restaurang Rött

Restaurang Rött

Ring 08-32 11 12 www.rott.se
3.3

Rött är ett varmt ord och en varm färg som sprider glädje. Rött står för kärlek, temperament & sammanhållning. Restaurang Rött är den perfekta mötesplatsen ute i Birkastan. Serverar klassisk mat i moderntappning.

12 omdömen om Restaurang Rött

ANDREAS I
Skrev om Restaurang Rött

Ett helt okej lunchställe som har gott om alternativ för alla oss kräsna. Dessutom inte jättedyrt för att ligga i det området.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

Björn W
Skrev om Restaurang Rött

2013-0501: Uppdatering, Fick riktigt br mat för en väldigt rimlig peng. Fortfarande bra och trevlig service:) Höjer betyget till en stabil 4:a Trevlig lokal, tillmötesgående service, vi käkade lunch till ett klart rimligt pris (svamp-risotto med kyckling. Det var första gången vi käkade på Rött, så mitt omdöme grundar sig på rätt lite erfarenhet, men risotton och kycklingen var inte jättebra, alldeles för salt. Jag kommer dock ge Rött chansen igen, för stället känns som att det har potential.

Kristoffer F
Skrev om Restaurang Rött

Min favoritrestaurang på Rörstrandsgatan! Mysigt och prisvärt med riktigt bra mat, i en lokal som lever upp till sitt namn, och med personal som ofta anstränger sig rejält och som ofta lägger ens namn på minnet - imponerande!

Nikke L gillar detta
Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Lars L
Skrev om Restaurang Rött

Åt deras vildsvinsytterfilé och det var ngt av det värsta jag ätit. Torrt, segt och en sås som smakade kaviar och gräddde? Överkokta rödbetor. Snyggt upplagt, bra service och trevlig miljö förvisso men fy vad det smakade illa. Vinet var en höjdare men löjligt överpris.

Christina G
Skrev om Restaurang Rött

Sämsta mat och service jag har sett. Kan absolut ej rekommendera detta ställe!!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Magnus B
Skrev om Restaurang Rött

Mesut har serverat Rörstrandsgatans bästa käk länge nu. Trots att nya restauranger svampar upp på denna gata, är det Rött som toppar. Fastän jag kanske bara går dit ett par gånger om året vet Mesut var jag bor, vad jag heter och exakt hur gammal min son är. Är man som jag inte sprungen ur en familj är det skönt att finna en, som i Mesut. Maten då; menyn har varit tjatigt lika – men nu har den visst bytts ut läste jag här på Reco. Jag tar med L dit; vi börjar i baren – snackar lite lojt med Mesut, och två dry martini senare har vi ett bord.

Marie H
Skrev om Restaurang Rött

De två första besöken var ok. Då satt vi ute i kvällssolen. De två sista samma månad gav inte mersmak. Vi fick vänta enormt länge på servicen och serverades hafsigt och slafsigt. Ceacarsalladen full av majonäs och massor med rå gul lök. Den första chilligambasräkan var så stark att jag, som älskar stark mat, fick andnöd: "Den ska vara stark" svichade servitören nonchalant förbi. Tyvärr kan jag inte rekommendera detta ställe, där jag tänkt bli stammis eftersom jag bor så nära.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
Kalle B
Skrev om Restaurang Rött

Ny fräsch meny som visar omtanke om både gäster och råvaror. Löjrom är alltid en höjdare som förrätt. Personalen bryter gärna in ochc rekommenderar både drycker och rätter vilket gör besöket mer personligt. Finns också en prisvärd barmeny Kalle

Johan E
Skrev om Restaurang Rött

Åt lunch här och blev nöjd med atmosfären och servicen. Snabb servering av maten med fint upplägg. Maten kunde dock varit snäppet bättre men för 70 kr så begär jag inte lyx. Plock salladen var fräsch och generös.

Björn W gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Anders E
Skrev om Restaurang Rött

Jag har lunchat på Rött typ 50 gånger. Bra personal, hög ambition på upplägget, men tyvärr pendlar kvaliteten på maten mellan uaäck och riktigt bra. Så ett ganska osäkert kort skulle jag vilja säga. Har bara ätit där på kvällen, en gång för typ fyra år sedan, så det är tyvärr en upplevelse jag inte kan recensera.

beer a

Bara++++++++recomanderas

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Annika T
Skrev om Restaurang Rött

Kan verkligen rekommendera Restaurang Rött på Rörstrandsgatan, var här på lunch och var riktigt nöjd. Betalade 70 kronor och fick en fantastisk Stroganoff som dom hade lagt upp jätte fint på tallriken med skålar osv. Blev verkligen paff hur snyggt dom hade gjort det med tanke på att jag "bara" skulle äta lunch. Och till det fick man sallad och bröd och även kaffe till maten. Prisvärt!! Måste komma hit och prova deras meny!

Emma K gillar detta