Ricond

Ricond

Ring 08-511 706 60 www.ricondbil.se
3.7

Din försäljare av begagnade bilar i Vallentuna. Vi har ett stort utbud av begagnade bilar med lågt miltal och full dokumentation redo för leverans i vår anläggning i Vallentuna. De flesta av våra bilar är inbytesbilar vi köper in från nybilsåterförsäljare. Vi går igenom varje bil och tar fullt ansvar för de bilar vi säljer....

31 omdömen om Ricond

Dan Peter Henry J

Jag är mycket nöjd med Ricond bilförsäljning. De är kunniga och trevliga och har både nyare och äldre bilar att erbjuda i sin stora bilhall. Bilarna är genomgångna på den egna verkstaden samt besiktigade. Eftersom jag är bilintresserad har jag ofta besökt Ricond för att bara titta men nu hade jag behov av en bra kombibil samt lämna min fina Volvo i inbyte. Jag fick ett mycket seiöst förslag av säljarna på en fin Citroën C5 och fick ett bra inbytespris på min bil. Ricond håller vad de lovar och därför ger jag dem mina bästa rekommendationer.

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
AMIR A
Skrev om Ricond

Rekomenderar inte. Lurar även trogna vänner och kunder

BENNY Ö
Skrev om Ricond

Efter mångårig kontakt och affärer med Ricond AB, så kan jag starkt rekommendera dessa som ett seriöst företag vid försäljning av begagnade bilar. Ägaren Per, är mycket seriös och ansvarstagande och hans medarbetare är mycket serviceinriktade och kunniga. Dessutom har de en egen bilverkstad där man enkelt och lätt får hjälp med service etc. De har en intressant bilpark till försäljning, allt från äldre entusiastbilar, lyxbilar och vanliga bruksfordon.

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

BJÖRN O
Skrev om Ricond

Köpte en fantastiskt fin äldre Volvo Bil och var i absolut superskick Precis som försäljare lovade hela Affären perfekt utförd av detta Företag inkl transporten till adress Ricond kan jag verkligen Rekommendera varmt!

ANTON S
Skrev om Ricond

Jag köpte en Volvo S60 på distans, samtalet via telefon med säljaren var väldigt professionellt och trevligt, säljaren erbjöd sig att skicka massa bilder och videos på bilen så att jag skulle känna mig trygg vid köpet, så att jag verkligen såg vad jag köpte för något. Säljaren skickade köpeskontraktet till mig på mailen vilket var väldigt smidigt, 4 dagar senare fick jag hem min Volvo och den var exakt i det skicket jag hade fått från säljarens beskrivning! Otroligt bra service på personalen och extremt fina och roliga bilar i lager, rekomenderas starkt. Tack Marcus för affären.

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1311 omdömen 4.6 av 1311 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
MATTIAS L

Lurad av detta företag. Köpte en Volvo 945 som till synes såg ut nästan som ny. Innan affär frågade jag företaget specifikt om skicket på de delar som ej var synliga på bild, t ex underredet och då särskilt om rost. Svaret jag fick på mail var att det inte finns någon rost och inga andra fel heller för den delen. Det visade sig vara tvärtom. Det gick att trycka en mejsel rakt igenom plåten under batterihyllan. Höger tröskel var lagad så många gånger att det inte skulle vara värt att laga fler gånger. Den behöver bytas. Kylaren...

MAX S
Skrev om Ricond

Lång recension följer nedan, sammanfattningsvis har detta företag: sålt oss en defekt och direkt livsfarlig bil, lovat att betala för åtgärda bilen, vägrat att betala, blivit dömda av ARN, överklagat ARN:s beslut, blivit nekade överklagan, vägrat att betala, blivit avstängda från Blocket och därmed till slut betalat ut den fulla summan men då även hotat med att dra oss inför domstol för att återkräva summan. Vi köpte en V70 från Ricond för 2 år sedan nu, redan från början var det ett flertal fel på bilen, de tog på sig...

AMIR A och MATTIAS L gillar detta
Svar från Ricond

Vår upplevelse vad som hänt i denna affär ser helt annorlunda ut. Det är därför vi vill använda oss av vår rätt att få detta prövat hos tingsrätten. Då vi följer ARNs rekommendationer oavsett vad vi anser om kvaliten på dem, så har vi som sagt betalt dig den summa ARN rekommenderat eftersom ARNs rekommendation gäller tills dess ärendet avgjorts i tingsrätt. Det slutgiltiga avgörandet ligger dock hos tingsrätten.

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

TARRAS T
Skrev om Ricond

Mycket professionellt företag som tar ansvar för att kunden skall vara nöjd. Köpte en Audi som visade sig ha ett elfel. Erbjöds ersättningsbil under reparation, samt möjligheten att byta bil om jag inte var nöjd. Alla som jag varit i kontakt med: Philip, Marcus och Anton har hanterat ärendet och kontakten med dem på bästa sätt. Rekommenderar dem starkt.

MATHIAS E

Kan inte rekommendera dem till någon.

AMIR A och 2 andra gillar detta
STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Peter Lars Erik H

Köpte en bil av dom som visade sig ha några fel. Första felet visade sig redan på väg hem. Ringde då till säljaren och påtala felet, han bad mig då maila till en adress som hela firman ser och menade på att chefen kommer höra av sig när han ser det. Har gått lite över en månad nu utan att ha hört något. Har även skickat ett nytt mail till chefen där jag påpekar alla fel på bilen (3st) , har inte fått något svar än. Än så länge känns de som ett oseriöst företag och jag kan inte rekommendera det till någon

MAX S och Emelie Marielle K gillar detta
Svar från Ricond

Vi hittar ingen kund med detta namn i vårt kundregister. Inte bland mailen heller. Hör av dig till oss med regnr på bilen du köpte om du vill ha detta undersökt

Johan H
Skrev om Ricond

Köpte en bil av dessa, efter några månader så strular bilen, och de är ett fel som inte skulle finnas.. men de krånglar och vägrar göra rätt för sig.

Svar från Ricond

Hej Johan, Beklagar att du fått problem med bilen. Det rör sig dock om en relativt gammal och billig bil som började krångla flera månader efter köpet. Allmänna Reklamationsnämnden har utrett detta nu och enligt deras beslut har vi ej gjort fel i detta ärende.

Robert H
Skrev om Ricond

Skulle bestämt vilja avråda alla från att göra affärer med detta företag. Trots dom i ARN vägrar företaget att göra rätt för sig!

Svar från Ricond

Vi har kvitto på att du löst ut de hjul du skrivit till ARN att du inte fått. Därmed har vi följt nämndens rekommendation

Veronica F

Bytte in min bil mot en annan bil. Fick ett bra bemötande från början och hela affären gick smidigt. Tyvärr blev det lite krångel med påställningen av den nya bilen, men så fort jag påtalade det så ordnade säljaren på Ricond det omgående.

Marika J
Skrev om Ricond

Köpte en Ford transit buss och vi har varit nöjda hela tiden med bemötande å service.

Katarina B

Nöjd! Varit lite strul med bilen jag köpte men har fått snabb och bra hjälp :)

Tony S
Skrev om Ricond

Blev bemött på ett trevligt sätt samt att bilen verkar vara ett bra köp. Enda smolket i bägaren var att jag glömde ett p-tillstånd i min inbytesbil och ringde direkt till er och påtalade det, blev då lovad att ni skulle ordna fram det och skicka det till mig, men jag har ännu inte fått det fast jag har stött på med samtal, jag påtalade att det var viktigt o få tillbaka detta men har inte hört nåt av er. Ni får gärna höra av er Ang detta. Mvh Tony Svensson XON952

Emelie Marielle K gillar detta
Peter  C
Skrev om Ricond

Tack! Är verkligen supernöjd, skulle inte kunna begära mer.

Patrik Micael Harald S

Seriöst företag med bra kvalité på deras service och bemötande. Kunde inte önska mig mer av en bilhandlare.

Maria E
Skrev om Ricond

Har handlat några bilar hos er . Tycker jag fått ett bra bemötande å är nöjd kund . Med vänlig hälsning, maria

Laine P
Skrev om Ricond

Trevliga och hjälpsamma även om de kan bli bättre på att hålla en uppdaterad.

Tommy B
Skrev om Ricond

Startade via telefonkontakt med riktigt bra bemötande när jag skulle köpa en mercurey 57, Ville ha fler bilder samt mer info om bilen, de funkade bra och vi bestämde oss för att göra affär. Undrade också om de kunde ombesörja leverans till Skåne, funkade också bra och till ett rimligt pris ända tills vi fick den levererad, då hade de lyckats med att ta sönder tändningslås samt slitit av ett broms rör och kladdat till det med trckstegsautomaten, gick ej att växla, detta är dock inte riconds fel, tog kontakt med ricond om...

Evalena S

Köpte en bil av er via återanskaffning från aktsam å är jättenöjd med

Bo D
Skrev om Ricond

Ärlig attityd och ett bra bemötande i samband med bilköpet.

Sam G
Skrev om Ricond

Har sett företaget expandera genom åren och nu blev även jag kund! Trotts ett mindre fel på bilen som dök upp efter köpet inom rimlig tidsram ordnades detta snabbast möjligt med gott bemötande och lånebil. Kan inte annat än rekommendera!

Tommy N
Skrev om Ricond

Mycket bra bilfirma. Vänliga och trevliga och fräscha bilar.

Olov T
Skrev om Ricond

Ricins vill nog göra sitt bästa för att jag ska bli nöjd

Stig A
Skrev om Ricond

Mycket bra bemötande och fin service. Är väldigt nöjd med hela affären.

Anna J
Skrev om Ricond

Har bara haft problem med bilen sen jag köpte den hos Ricond. Nya vinterdäck med pyspunka, varningslampor som lyser, problem med EPS:en

MAX S och Emelie Marielle K gillar detta
Harem A
Skrev om Ricond

Bra bemötandet mycket god service samt bra helhet

Ivan Å
Skrev om Ricond

Väldigt bra bemötande. Jag byter bil rätt ofta och hamnar därför också på en hel del olika bilfirmor. Jag uppfattar denna som ärlig och seriös. Fick bra bemötande rakt igenom. Saker som var fel eller trasiga på bilarna jag tittade på sopades inte under mattan utan behandlades på ett bra sätt. Det känns att de som jobbar där gillar bilar och inte bara pengar.

Petrus C
Skrev om Ricond

Mkt trevlig och seriös firma. Har aldrig varit hos någon annan begagnat bilhandlare som har varit lika seriös och trevlig!