Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Rörbåten Björn Palmqvist VVS

www.bpvvs.se
  • Badge2018
4.4

Björn Palmqvist startade företaget redan 1991. De första 5 åren arbetade han ensam, men efterfrågan växte, så idag sysselsätter verksamheten fem duktiga montörer och en administratör. År 2004 inköptes en stor robust arbetsbåt kallad Rörbåten för att kunna erbjuda de boende i Stockholms skärgård kvalificerad rörservice. Med...

39 omdömen om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Sedan starten hos Reco 2012

Jennie D
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Vi anlitade Rörbåten Björn Palmqvist VVS för byte av vår luft/vattenvärmepump som slutade fungera i vinterkylan. Hela processen har varit snabb, smidig och extremt professionell från första kontakt med Björn till installationen av Raffa och Anton. Jättetrevligt bemötande från alla inblandade på bolaget. Vi har hittat vår VVS-firma och kommer definitivt kontakta dem igen när det är något VVS-relaterat i huset som vi behöver hjälp med. Stort tack! Vi ger dem de bästa rekommendationerna!

ANNELI I J
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Jättetrevligt bemötande från start, för att få offert på byte av värmepanna. Bra info om val av ny panna, baserat på funktionen i mitt hus. Lite rörigt med leverans plötsligt utan förvarning, men det löste sig bra med ombokning till ny dag. Jättebra killar som jobbade med bytet, inget skadat trots trångt utrymme både med att få ut gammal panna och få in ny. Hade lite frågor och funderingar efter, snabb uppringning av Björn med bra förklaring så frågetecknen borta. Verkligen supernöjd med Rörbåten Björn Palmqvist VVS AB!

Anna Maria Constance B
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

När vår varmvattenberedare gick sönder och läckt vatten i tvättstugan, så från första kontakt med kontorist Eva, tills Martin med kollega var klara med installation av ny beredare tog det 3 timmar! Vi är supernöjda och rekommendarar å det starkaste detta företag, kommer anlita dem vid framtida projekt! Maria & Stefan

Tomas Kjell Sven S
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Anlitade Björn Palmqvist VVS för renovering av vår tvättstuga och toalett samt för utbyte av vårt värmesystem till en luft/vatten-värmepump. Raffa som var vår kontaktperson och tillika rörmokare skötte arbetet klanderfritt och var alltid tillgänglig, glad, positiv och utförde jobbet snyggt med god kvalitet. Vill även passa på att även berömma hans kollegor som också ibland deltog i arbetet med samma inställning. Jag kommer definitivt kontakta dem i framtiden för kommande rörarbeten! Rörbåten samarbetade i projektet med plattsättningsfirman...

Charlotte Ö
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Genom en rekommendation fick jag kontakt med Fredrik på Rörbåten vilket jag är väldigt glad för. Från första mötet till genomfört arbete (bl.a. framdragning av vatten och avlopp till fritidshus) har allt fungerat toppen. Snabb kontakt, utförlig offert - med information om vad som skulle kunna komma att tillkomma om sprängning mot förmodan behövts, och sedan utförandet av uppdraget. Allt har fungerat t.o.m. över förväntan. Jag kommer absolut ta hjälp av Rörbåtens tjänster igen när/om jag behöver.

Per Arne Gunnar H
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Fantastiskt nöjd! När avloppet i källaren i vårt hus i Älvsjö rasade var Fredrik från Palmqvist VVS helt otroligt hjälpsam. Från att vara på plats inom en halvtimme från första samtalet till att han och en kollega åtgärdade så vi kunde ha ett fungerande avlopp igen kl 19 på en fredag efter många om och men. Palmqvist VVS brydde sig verkligen och gick ”extra milen” för att hjälpa oss - det också i en situation när en hel del andra firmor inte ens bemödigade sig att besvara samtal trots kritisk situation… Starka rekommendationer från mig och familjen!

Jack P
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

VARNING för detta företag! Bryr sig inte ett skvatt när man som privatkund vill anlita deras tjänster för jobbåtagande av rörproblem i privata hushåll! Första gången jag ringde lovade personen i kundtjänst att de skulle återkomma ang. hembesök. Fick ett ”oj’då” till svar när jag ringde upp dem igen efter drygt 8 månader lång (!) väntan. Blev återigen lovad att de skulle kontakta mig, men nu har 4 månader förflutit utan respons. Höjden av nonchalant kundbemötande av sällan skådat slag av ett enskilt företag. Så vanliga privatkunder göre sig inte besvär. SKÄMS!

Svar från Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Jack P..? Vi undrar vem du är och vem du talat med, ingen känner till det du beskriver. Mycket trist. Ring mig gärna 0708-634234 Vänligen//Björn Palmqvist

Mats S
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Våran bergvärmepump fungerade inte som den skulle (inget varm vatten)men vi fick snabb och bra hjälp redan samma dag, super nöjda.

Lasse H
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Otroligt duktiga och trevliga rörmokare och elektriker, installationen av luft vatten värmepumpen blev snyggt gjord och ändå gick det fort.

Anders Johan Olof W
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Vi gjorde ett planerat byte av en bergvärmepump. Jag fick en tydlig offert, svar på mina frågor och bra information om förutsättningarna för vårt specifika objekt. Mindre än en vecka efter accept av offert kom pumpen, med en gedigen installation, på plats. Jag har anlitat Rörbåten Björn Palmqvist VVS tidigare i andra mindre (men väl så viktiga) sammanhang som byte av toastol, blandare t ex och det har funkat bra. Det var därför naturligt att be dem titta på värmepumpen också. Kan absolut rekommendera dem.

HASSE K
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Hade läcka på värmesystemet i villan i Älvsjö. Rörmokaren kunde komma för att planera arbetet samma eftermiddag och vi kom överens om att ta arbetena efter helgen, det skulle nog klara sig tills dess. Dagen efter blev läckan mer akut och större. De kunde hjälpa till och planera om så att läckan tätades på dan och permanent omdragning dagen efter, före helgen. Tack för smidigt bemötande och stor hjälp! Snyggt blev det också.

Petra M
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Ett vattenrör gick sönder så allt vatten fick stängas av i måndags. Kontakten Fredrik på rörbåten och han kom direkt på em och gav en offert. Jobbet startade tisdag och allt var klart på torsdagen. Svarar snabbt varje gång man hör av sig och hjälper med alla frågor. Bra service helt enkelt! Tusen tack för bra hjälp!

Tomas H
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Jag behövde allmän översyn av vattenrening och avloppsanläggning. Rörbåten svarade snabbt och utförde ett bra arbete. Trevligt bemötande och alltid tillgängliga.

Kurt F
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Vi valde Rörbåten Björn Palmqvist VVS för grävning för och installation av kommunalt VA i vårt fritidshus på Dalarö. Valet baserades på rekommendationer och information om att företaget hade utfört väldigt många liknande installationer i Årsta havsbad. Vi fick också information om att dessa arbeten genomfördes med mycket bra kvalitet. Extra mycket beröm vill vi ge till Fredrik/Fredde som är skicklig grävmaskinist, lösningsorienterad och tvekar inte att ta sig an någon enda uppgift. Han ser också till att alla arbeten utförs...

Christian M
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Vi anlitade Rörbåten Björn Palmqvist VVS för att genomföra en rad åtgärder i huset, bl.a. byta värmeslinga och påkoppling av kommunalt vatten till delar av huset som tidigare var kopplad till egen brunn. Är oerhört nöjd med resultatet. Blev trevligt och proffsigt bemött. Arbetet genomfördes effektivt och med hög kvalitet. Kommer utan tvekan att använda Rörbåten igen. Kan varmt rekommenderas.

Claes Ingemar V
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Vattenläckage på fritidshuset. Snabb, trevlig och effektiv service gjorde att allt fungerade på nolltid! Tack Rörbåten och Björn

KARL FREDRIK G
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Vi anlitade Rörbåten för att installera en avsaltningsanläggning till fritidshuset i Stockholms skärgård. Duktiga montörer/hantverkare som åtgärdade fel som uppstod och nu är vi jättenöjda med anläggningen som skapar supergott vatten. Bra att ha en VVS firma som har egen båt i Stockholms skärgård.

Thomas S
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Thomas i Svartbäcken om Palmqvists VVS. Ska man anlita företaget ska man ha ett skriftligt avtal på vad som ska göras och inte göras. Det hade inte jag men så blev det fel också minst sagt. Nu ska jag anlita en rörfirma med rimliga priser för att åtgärda det som inte Palmqvist inte klarade av på två besök. Vid telefonkontakt lovade han höra av sig efter samtal med reparatören men så har inte skett. Förresten skulle jag inte anlita honom med avtal heller eftersom jag inte vill ha med honom att göra mer.

Per E
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Vi har fått förmånen att anlita Rörbåten BP VVS till våra två fastigheter där dom har hjälpt oss med gräv-schaktning, installation av VVS samt inkoppling av kommunalt VA mm. Deras kompetenta servicetekniker/hantverkare är fantastiska, inte enbart i deras yrkesutövande utan även deras unika servicetänk där kunden alltid kommer först. En extra cred går till deras grävmaskinist/allt-i -allo Fredrik som har varit ett stort nöje att arbeta tillsammans med , en man som verkligen är lösningsorienterad och lyssnar på kundens önskemål....

Malin P
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Vi installerade bergvärme med golvslingor på övre plan och element+konvektorer på källarplan. Vi hade direktverkande el innan. Vi har fått den bästa servicen och hjälpen med hela installationen. Väldigt kunniga killar. Vi kan värmande :) rekommendera Rörbåten Björn Palmqvist. Proffsigt bemötande från start till slutförande.

Sirpa S
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Hela Badrummet skulle renoveras. Nytt kakel väggar och tak, ny dusch, nya badrumsmöbler, golvvärme, el, ventilation; Allt....Hela badrummet blåstes ut. Rörmokaren Rafael Kangas från Rörbåten kom och var väldigt lätt att kommunicera med...Han var väldigt hjälpsam med samtliga mina frågor. Han räknade snabbt ut vad som behövde göras för att mina önskemål skulle kunna fullföljas. Han var noggrann och hade många bra förslag och idéer som jag inte själv tänkt på.Är mycket nöjd med Rörbåtens personal och de snickare och kakelmakare...

Katarina L
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Björn Palmqvist VVS AB har hjälpt oss med ett dusch- och badrum i Tyresö. Allt har fungerat mycket bra från offert, till genomförande och betalning. Återkopplar snabbt på frågor och gör ett mycket bra jobb.

Patrik O
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Begärde hjälp då värmepumpen gick sämre än vanligt, supersnabb och proffsig hjälp! kan varmt rekommendera företaget.

Christel L
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Installerade ett minireningsverk med totalentreprenad. Arbetet sköttes mycket bra med en enkel kommunikation. Kan varmt rekommendera rörbåten.

Thomas S
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Installation av kommunalt vatten. Bra bemött, oklarheter och fel åtgärdades utan diskussion. Rekommenderar gärna företaget Mvh Thomas

Mats O
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Installation av vatten och avlopp till fritidshus. Lätta att ha att göra med. Mycket nöjd. Vid frågor och synpunkter på arbetet bemöttes detta professionellt och snyggt. Ordning och reda.

Lars S
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Trevligt, ansvarsfullt, förtroendeingivande, punktligt, samordnat, välfungerande!

Sten H
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Proffsiga, vänliga och lyhörda för våra önskemål. Inte billigast, men hittills visar resultatet att vi valde rätt entreprenör. Ett mindre fel uppdagades efter 4 månader, men åtgärdades omgående.

Aina L
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Vore bra att få veta när det som gått sönder kommer att åtgärdas. Senare eller till våren duger inte. Innan maj månads utgång fungerar bra. Denna uppgift saknade jag. Annars var killarna fantastiska. Det var dödsfall i familjen samtidigt med installationen och jag fick verkligen mycket hjälp av dem. Tummen upp

Stig F
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Jag begärde löpande priser och begärde en grov tidsuppskattning när de skulle installera vårt vatten och avlopp typ LTA. Alla moment utfördes snabbare så priset blev lägre när allt var klart. Var inte billigaste offerten, men blev lägst när jobbet var gjort. Hade en otroligt bra koordinering mellan grävare, röris/elkillarna. Allt löpte på snabbt och felfritt. Låt dem bara jobba på, på sitt sätt, så blir det lyckat. Mvh/ Stig 😃

Camilla E
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

- LTA anläggning- nergrävning och installation -Garageplats. Tydlig beskrivning av jobbet och innehållet i offerten och olika möjligheter presenterades som kunde påverka prisbilden. Snabbt och kunnigt jobb- hjälp och bra råd med allt jag inte kunde eller förstod. Bra återkoppling och jag kände mig trygg under arbetets gång.

Ann-Marie O
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Kompetenta och lyhörda. Kommer och hör av sig som bestämt och man önskar. Bara +++++ att säga!

Tomas N
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Anlitade Björn Palmqvist AB för att dra in kommunalt vatten. Det ångrar jag bittert, vid första träffen sa de att det kommer att kosta ca 40.000 till 70.000 beroende på mark mm. Dom fick en ritning som visade var mina VVS rör gick men på ritningen så gick rören ut på motsatt sida emot där tre kammarbrunnen låg, dom tyckte att det var orimligt att rören gick ut på motsatt sida av huset även fast ritningen visade det och sa till mig att ska vi gräva där så får du bara en extra kostnad så dom satte ner tanken till lågtryckssystemen...

Svar från Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Hej Tomas! Det var trist läsning två år efter utförande. Givetvis finns det två sidor av myntet och vi vet båda att det ligger tillkommande beställningar samt stort ändrade förutsättningar till grund för att slutsumman ökade rejält. Vänligen//Björne P

Thomas L
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Jag har anlitat Rörbåten Björn Palmqvist frekvent sedan 2008 och det har avsett stora som mindre arbeten. Alltid perfekt utförda jobb och snabbt. Senast igår visade företaget sin förmåga att snabbt och perfekt åtgärda ett akut problem med vattenförsörjningen (egen brunn med pumpar och vattenrening) som hade lagt av på kvällen den 5 september. Ett sms på kvällen och på morgonen den 6 september är personal på plats och åtgärdar de akuta problemen. Ny vattenreningsanläggning mm kommer att installeras inom kort. Jag kan varmt...

Carl M
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

När man bor på landet med enskilt vatten och avlopp är det extra viktigt att alltid få hjälp vid problem. Vi har sedan början på 1990 – talet alltid anlitat BPVVS AB både till nya installationer och underhåll/reparation av befintliga. Vår erfarenhet är att det är ett företag där man alltid ställer upp. De kan vara fulltecknade men på något konstigt sätt får man alltid hjälp när det kniper. Vi upplever BPVVS AB som en mycket seriös aktör med ett glatt gäng som är en stor trygghet för oss. Carl & Denice Martinelle Solbacken Näset i Västerhaninge

Clara N
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Orimliga priser i kombination med otrevligt bemötande gör Rörbåten till ett sjunkande skepp.

Thomas S gillar detta
Kerstin
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Tack Martin!Som kom hem till oss och hjälpte oss installera 2 toaletter och ett handfat.Snabbt och mkt proffsigt! Snabb åtekoppling och mkt trevligt bemötande. Bra pris också. Kommer garanterat att rekomendera dem och anlita igen om behov uppstår. Tack Björn!

Johan M
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

10 minuter efter samtal är de här. Pedantisk och ordentlig. Lär garanterat anlita igen när jag behöver! Tack Martin.

Carl Mikael D
Skrev om Rörbåten Björn Palmqvist VVS

Behövde enkel hjälp med badrummet. Snabbt svar och pris. Men sen tystande allt. Gick inte att få tag i dem. Skönt att vi upptäckte oseriositeten innan de fick jobbet...