Rördoktorn IVT Center

Rördoktorn IVT Center

• Badge2021

AB Rördoktorn är auktoriserat IVT Center och vi gör allt inom VVS, från att byta kranar till hela om- och nybyggnationer. Med över 30 års erfarenhet i ryggen och en strävan att ständigt utvecklas och lära oss nya tekniker vill vi ge dig som kund den bästa möjliga lösningen. Vi har en butik i Haninge där du kan få råd och tips,...

83 omdömen om Rördoktorn IVT Center

Sedan starten hos Reco 2015

Ingvar S
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Bra service. Alla som var här och jobbade som, röris samt elektriker var mycket trevliga och duktiga. Kan varmt rekommendera denna firma.

Björn B
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Mycket bra installatörer trevliga. fungerar myckt bra

Lennart R
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Köpte en värmepump och jag är nöjd med allt utom lite förbättringspotential runt planering av jobbet. Tim som monterade är ett riktigt proffs. Trevlig, lyhörd, kunnig och har monterat allt så det ser snyggt och proffsigt ut. Föreslog också en annan placering än där den gamla stått, nya placeringen blev mycket bättre. Dessutom är han pedagogisk och beskriver allt det nya på ett enkelt sätt. Över förväntan, kan starkt rekommenderas.

Pia Å
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Mycket bra service och trevligt bemötande!

Lasse Y
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Snabbt svar på offert och trevlig personal snyggt och prydligt efter montering av värmepanna

Hanna S
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Är supernöjd med Rördoktorn! Alla gånger vi anlitat dem så har de gjort ett toppen jobb! Mkt kompetenta och trevliga! Mina varmate rekommenderar!

Michael L
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Kan varmt rekommendera Rördoktorn! Vi har anlitat dom för både service och underhåll av vår IVT panna och även andra VVS-jobb. Proffisga, kunniga och hjälpsamma.

Lars R
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Snabb och bra installation, kunnig installatör, mycket nöjd med allt.

BJÖRN V
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Richard på Rördoktorn har varit otroligt hjälpsam vid en felsökning. Kunnig och engagerad. Tack vare Rördoktorn så löste det sig med det fallande trycket i expansionskärlet.

Salvatore P
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Proffsigt från start till leverans och installation

David S
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Professionell och kunnig firma med tekniker och rörmokare som har varit i branschen i 15-20 år. Snabba svar på mail, inga onödiga åtgärder. Lovar inget de inte kan hålla och håller det de lovar. Tar betalt för det arbete som görs, men gör inget arbete som inte behövs. Efter 6 år med villa i Haninge som har renoverats från grunden, kan jag med säker röst varmt rekommendera Rördoktorn. Särskild hyllning till Richard som kan det som finns att kunna om värmepumpar och Mats som i huvudet kan varje pinal, pryl, del och rörstump som finns att uppbåda på marknaden.

Christian T
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Trevlig kontakt, jobbet gick bra och personalen var trevliga.

Stefan V
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Proffsigt hela vägen! Vi hade en bra kommunikation hela vägen från offertförfrågan till färdigställande där de fanns tillgängliga för svar på våra frågor och löste problem som uppkom på plats på ett smidigt sätt. Montören på plats var riktigt duktigt och gjorde ett snyggt montage. Vi är mycket nöjda. Vi köpte installation av en IVT luft/vatten-värmepump. Leveranstiden blev visserligen fördröjd men detta kan ej lastas på entreprenören. Lite kort med tio dagars förfallotid på fakturan dock.

Stefan E
Skrev om Rördoktorn IVT Center

När värmepumpen väl dök upp gick allt bra och smidigt. Trevliga och duktiga montörer. Rent och snyggt när dom var klara.

Jan S
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Toppen bra bemötande och utmärkt utfört jobb! Jag fick min gamla frånluftvärmepump utbytt till en ny IVT 402:a. Mycket nöjd! /Janne

Anders B
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Blev bemött väldigt bra, proffsiga montörer, installationen av värmepumpen blev så bra som jag förväntade mig

Peter L
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Snabb och bra information innan besök och ett trevligt bemötande och kompetenta i sin yrkesroll.

Mats L
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Installation av IVT Luftvärmepump + Bra kommunikation vid både offert och installation + Installatörer som dyker upp som kommunicerat + Installation som tar så lång tid som kommunicerat + Snygg installation, bra helhetsintryck samt och efter överlämning av manualer en fungerade värmepump i ett städat teknikrum Enda smolket i bägaren är väl långa leveranstider på värmepumpar från IVT (och viss komponentbrist på internetmoduler) men det är givetvis utanför Rördoktorns kontroll

Richard R
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Allt fungerade bra! Bra kommunikation och bra utfört jobb.

Jarmo K
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Väldigt bra bemötande av säljare och mycket kunnig installatör av värmepump. Företaget motsvarade mina förväntningar. Mycket bra upplevelse vid köp av en IVT 402 frånluftsvärmepump.

Lena B
Skrev om Service en del av Rördoktorn IVT Center

Behövde en duschkabin till landet i litet mått. Fick utmärkt hjälp att köpa och installera, allt blev bra!

Håkan P
Skrev om Service en del av Rördoktorn IVT Center

Bemötandet och nyttan av det svar jag fick var av högsta klass!

Mats C
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Snabb leverans, bra utfört arbete som flöt på utan problem, trevlig personal.

Johan J
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Mycket professionellt bemötande med personligt engagemang. Jag hade höga förväntningar på Rördoktorn då de är ett IVT center och levde verkligen upp till mina högt ställda förväntningar. Smidig hantering och snabb återkoppling. Vi köpte en komplett värmepumpslösning och det fungerade till 100%. Jag rekommenderar mer än gärna Rördoktorn, högsta betyg.

Bo Peter W
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Tack för en bra affär när vi köpte vår luftvärmepump med installation. Snabb och korrekt behandling från början till slut. Peter från Jordbro vitvaruservice gjorde en utmärkt installation och var mycket proffsig.

Gerhard B
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Dom tjänster Rördoktorn har utfört , har alltid varit till belåtenhet hos mig

Lars J
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Mycket trevligt bemött inför beställning av luft-vattenvärmepump från IVT. Installationsstarten blev dock en vecka fördröjd jämfört med den ursprungligt, muntliga överenskommelsen, vilket vållade en del bekymmer för dottern som var hemma och stod för leveransmottagningen. Fastighetsägaren (jag) befinner mig i Jämtland och har inte sett installationen eller mött hantverkarna. Enligt dottern har allt blivit till belåtenhet. Vi avvaktar nu vintern för att se om det kommer att fungera:? Kan, så här långt, rekommendera Rördoktorn. /Lars Johansson

Torbjörn L

Luft vattenpump. Allt toppen 👍

Frida K
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Installation av bergvärme, helentreprenad av borrning, indragning och installation. Trevliga och kompetenta hantverkare. Hade alltid ett professionellt beteende. Fick svar på alla tänkbara frågor både före och efter installation. Flera företag var ju inblandade i entreprenaden, en firma för borra och gräva in, elektriker samt rörisarna som installerade och driftade allt. Alla var lika bra! Suveränt!

Stefan S
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Fint bemötande från första kontakten tills bergvärmepumpen var monterad och igångsatt. Den gamla ut och den nya in utan några problem.

TOMMY C
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Tusen tack Jörgen Jansson på Rördoktorn som hjälpte mig snabbt via mail att få igång värmen i elementen på undervåningen. Fick lära mig ett par nya rörissbegrepp, som motionera termostat/pinnen och lekande mutter :-) Det här kallar jag service!

Svar från Rördoktorn IVT Center

Tack själv, skönt när man kan lösa saker per telefon

ULF T
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Hjälpt till med lite olika saker i vårt renoveringsprojekt till hus. Bytt vatten och avloppsserviser, flyttat några element, installerat vattenutkastare, dragit om lite rör i källaren och ska nu installera golvvärme i köket. Snabba på att svara, kommer när de säger och löser det inom utsatt tid. Önskar bara nu i efterhand att jag även skulle köpt bergvärmen genom Rördoktorn då det företag vi valde har strulat en del, men i fortsättningen kommer jag alltid välja Rördoktorn. De extra tusenlapparna är väl investerade kronor för att få så bra service.

Simon B
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Snabb service och väldigt bra bemötande!

Marcus T
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Jättebra bemötande, snabb leverans och installation av vår frånluftsvärmepump. Supertrevliga installatörer, jag rekommenderar verkligen att anlita dem!

CAROLA H
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Från allra första kontakt till allra sista, kan jag inte säga annat än att jag är extremt nöjd. Det fanns från första stund ett öppen och snabb kommunikation, och även installation av vald produkt flöt på som på räls. Alla var mycket trevliga och tydliga med vad som låg framför oss både i tidsplan och förväntningar. Detta är garanterat en firma som jag kommer att anlita igen om behov uppstår.

Svar från Rördoktorn IVT Center

Tack själv för ett trevligt bemötande

Per S
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Vi fick väldigt bra support vid köp av ny IVT Vent 402 frånluftvärmepump. Trevlig installatör som demonstrerade pannans inställningar bra. Pannan fungerar klockrent efter första månaden. Leveransen tog tre veckor från beställning till installation. Det tycker vi är bra. Åse och PA, Vendelsö

Johan F
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Vår gamla bergvärmepump började säga upp sig. Rördoktorn kunde snabbt vara på plats & få igång den hjälpligt samt rekommenderade vidare felsökning av tillverkare om vi ville reparera den. Då den var 20 år gammal bestämde vi oss istället för att be om en offert på en ny. Rördoktorn var inte billigast, men ett professionellt och trevligt bemötande gjorde att vi valde Rördoktorn ändå.

Sunny Y
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Vi har fått problem på vårt värme system med knäppning flera år. När jag pratat med Rördoktorn, fick jag lösning att montera en utjämningstank. Resultat är fantastik! Knäppning försvann helt! Varför rekommenderar jag Rördoktorn: 1. Alltid snabba svar från säljare/projekt ledare, Jörgen Jansson. Förslag, offer, tid bokning... 2. Duktiga och trevliga installations tekniker som leverera fint arbete hos kund. 3. Bra pris! In a short: Vi är super nöjda!

Svar från Rördoktorn IVT Center

Stort Tack för dina omdömen. Skall vidarebefordra det till installationspersonalen

Bengt Roland Bertil W
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Kompetent personal men se upp för överfakturering. Trots diskussion med företaget blev jag fakturerad för två timmars arbete för något som tog högst 30-45 minuter. De hävdar att körtid ska ingå från firman i Haninge till City där jag bor. Jag tycker inte körtiden ska anses som kvalificerad jobbtid.

Christer L
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Hej hopp. Jag har av Jörgen på rördoktorn beställt ett helt nytt värmesystem, Luft/Vatten och är supernöjd ännu så länge. De har jättebra montörer, Rikard tex. Lyhörd kille som vill få allt bra för alla. Har beställt nya radiatorer genom dem och litar stenhårt på att de fixar det oxå. Med andra ord. Jättebra, 4,5 av 5 Mvh Christer med familj.

Tony O
Skrev om Rördoktorn IVT Center

Värmepump. Bra mottagande. Kunnig personal.

Sirpa L
Skrev om Service en del av Rördoktorn IVT Center

Trevligt bemötande i mail och besök. Kommer i tid, gör jobbet bra, korrekta offerter och fakturor. Anlitar alltid dem just på grund av det. Får bästa betyg och mycket beröm av oss.

Lars J
Skrev om Service en del av Rördoktorn IVT Center

Begärde och fick omedelbar hjälp och reparation. Växelventilen byttes ut! Tack för fin service och kunnig tekniker! (Rickard) Hälsningar Lasse

Annica V
Skrev om Installation en del av Rördoktorn IVT Center

Köpte och installerade en luft/vatten värmepump. Mycket bra service.

Per P
Skrev om Installation en del av Rördoktorn IVT Center

Ersättningen av bergvärmepumpen gick enkelt och smidigt från förfrågan till installation. Mycket trevliga installationskillar.

John V
Skrev om Installation en del av Rördoktorn IVT Center

Min recensionen avser köp av en komplett IVT Geo 512C bergvärmeinstallation. Mycket trevlig och kunnig personal som gjorde en snygg installation utifrån mina önskemål. Jag är helnöjd!

Hasse L
Skrev om Installation en del av Rördoktorn IVT Center

Mycket nöjd med både installationen och personalen Jörgen och Rickard trevliga och kunniga kommer att rekommendera dem

Anders R
Skrev om Installation en del av Rördoktorn IVT Center

Frånluftsvärmepump. Vi blev bemötta på ett mycket trevligt sätt av säljaren. Beställningen gjordes omgående och leveransen tog två veckor. Då det var två helger med mellanliggande klämdagar tycker vi att leveransen gick snabbt. Killarna som installerade värmepumpen var mycket kunniga, snabba och trevliga. Genomgången av funktionen av värmepumpen var pedagogisk och proffsig. Vi är mycket nöjda.

Lars R
Skrev om Installation en del av Rördoktorn IVT Center

Ny frånluftsvärmepump, bra säljare offert enl ök. Samtal när vi bestämde dag för byte. Trevlig personal som kom o byte Lyssnade på våra önskemål Bra avslut 5 stjärnigt

Henrik S
Skrev om Installation en del av Rördoktorn IVT Center

Toppen, utmärk service från första stund. Deras bemötande 5/5 Även att säljaren var med vid installation var även det stort tecken på hög service. / Mio- Henke