Ryds Herrgård

4.3

9 omdömen om Ryds Herrgård

Andreas N
Skrev om Ryds Herrgård

Alltid kul med studentdriven verksamhet, särskilt när det är ett så fint ställe som HG. Varför dra in till stan och trängas på Ågatan när du kan stanna i Ryd och festa järnet? Det är t.o.m. trevligt att stå i kön eftersom folk tenderar att vara pratglada och trevliga och vakterna mindre burdusa än på andra uteställen. Nedervåningen är dessutom grymt fin sedan den byggdes om.

Ida N
Skrev om Ryds Herrgård

HG är mitt absoluta stamställe. Billig dryck, mat och trevlig personal. Öppet alla dagar i veckan, förutom söndagar, och för många studenter blir det ett andra hem och en central mötespunkt.

Sven P
Skrev om Ryds Herrgård

HG är studenthaket nummer ett i Linköping. På torsdagar huserar där popklubben John Doe som levererar bra liveakter, ett ljus i Linköpings något tunna livescen. Varför inte ta en god ale i källaren eller hoppa runt på dansgolvet? Tycker personligen att musiken på dansgolvet brukar vara bäst på torsdagar efter bandet, mycket blandad kvalité övriga dagar.

Lina P
Skrev om Ryds Herrgård

Jag uppskattar att det finns ett ställe där man kan gå och ta en öl utan att betala inträde (hjälper också att ölen är billig). Ibland dålig musik på dansgolvet och DJs som inte lyssnar på gästerna men oftast är den bra. Men trots allt ett väldigt bra ställe!

Jennie W
Skrev om Ryds Herrgård

Vill du som student träffa ännu mera studenter och även få tillgång till billiga drinkar och öl. Då är det HG du ska knalla till. Bor du i ryd är det krypavstånd hem. Vill du dock undvika att umgås med Lärare och ekonomer så är det inte ett ställe för dig. Här frodas Filfak med alla dess för och nackdelar. Är du själv studerande under filosofiska fakulteten är det garanterat att du träffar på någon du känner.

Tove H
Skrev om Ryds Herrgård

Uttrycket "det är långt till hg" är flitigt använt i min bekantskapskrets och det är ju trots allt 10 minuters cykling från Valla och Gottfridsberg. Anledningen till att jag inte går till hg mer är nog mest att jag inte känner så många som går dit. Jag har också svårt för dansgolvet. De få gånger jag har varit där har musiken varit hattig och övergångarna dåliga. Trots detta tror att hg får en del oförtjänt kritik. Det är väldigt trevligt att kunna gå ner till puben och sätta sig om man tröttnat på att dansa och det är ett av de trevligaste ställena att ha sittningar på.

erik h
Skrev om Ryds Herrgård

En av de bästa uteställena i Linköping för studenter. Det finns mat och öl till studentpriser. Dansgolvet är nästan alltid fullt med folk och de har uteservering på sommaren vilket är väldigt härligt.

Lindsay
Skrev om Ryds Herrgård

Helt klart ett av de bästa uteställena i Linköping. Här finns det billig öl och billig mat. Bra dansgolv som är alltid fullt med folk. Här spelas alltid bra musik och kvällen avslutas alltid med en tryckare. Personalen är också jätte trevliga!

Lovisa J
Skrev om Ryds Herrgård

Mysigt och schysst studentuteställe i Linköping. Det kryllar i och för sig av teknologer, men det brukar vara rätt trevligt! Det finns billig öl och mat. På sommaren har dom ofta uteservering vilket brukar vara väldigt mysig!