Salong Tid

Salong Tid

Ring 08-661 50 05 salongtid.com

Salong Tid ligger centralt i Stockholm, mitt i vackra Östermalm i en fräsch, modern lokal. Vi anser att insida och utsida hänger ihop och erbjuder därför behandlingar som berör både kropp och själ. Hos oss jobbar några av Stockholms bästa frisörer och vi har även en hudterapeut. Vi vill ge våra kunder inspiration, välbefinnande...

129 omdömen om Salong Tid

Nicole S
Skrev om Salong Tid

Salong Tid har från dag 1 haft ett oerhört professionellt bemötande . Jag har klippt mig här de senaste åren (började ett år efter uppstart) och kan varmt rekomendera Tid . Vänligt bemötande och en familjär känsla. Det finns ett gediget utbud av Redken produkter som jag använder mig av och blir alltid rekommenderad de produkter som passar mitt hår bäst.

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

Ida T
Skrev om Salong Tid

Salong Tid ger alltid ett väldigt professionellt intryck. Man blir också bemött med värme och känner sig alltid ompysslad när man går därifrån. Jag har både permanentat och klippt frisyr där, och blivit mycket nöjd med båda delar. Jag har också blivit rådd till fortsatt hantering av respektive frisyr med mycket tillfredsställande resultat. Jag är glad att jag valt att gå till Salong Tid för att ta hand om mitt hår.

?
Skrev om Salong Tid

Vänligt bemötande o mkt fräsch salong. Lugnt o trevligt. Var dock inte nöjd m färgningen som inte var noggrant gjord o inte höll så länge heller.

Creative Headz Götgatan
4.7/5 i betyg av 299 omdömen 4.7 av 299 omdömen
BadgeTwoYears

Bra klippning, professionell, vänligt och varmhjärtat bemötande.

Anna M
Skrev om Salong Tid

Det är alltid en härlig upplevelse att ha ett frisörbesök på SalongTid. Bra service och så otroligt duktiga och lyhörda frisörer.

Karin M
Skrev om Salong Tid

Finns ingen bättre frisör i Stockholm än Beatrice på Salong Tid!

Creative Headz Odengatan 75
4.6/5 i betyg av 590 omdömen 4.6 av 590 omdömen

Natalie W Natalie W
Karin N
Skrev om Salong Tid

Frisören klippte snett, färgade inte hela håret som överenskommet. Är tyvärr inte så nöjd.

Joakim M
Skrev om Salong Tid

Trevligt, bar bemötande. Jag är nöjd. Vill dock kunna avboka på Internet också.

O Frisör
5.0/5 i betyg av 82 omdömen 5.0 av 82 omdömen
Badge2020

Otroligt bra frisör! Jag rekommenderar varmt!!

Emelie N
Skrev om Salong Tid

Toppen! Fint ställe, mysig atmosfär och världens bästa frisör Beatrice! Lyx i vardagen!

Rebecca N
Skrev om Salong Tid

Fantastisk salong! Super fin miljö och mycket kunniga frisörer. Alltid en upplevelse att få komma dit och är alltid nöjd när man går därifrån. Värt varenda krona! Ida är min favorit!

Creative Headz Scheelegatan
4.8/5 i betyg av 263 omdömen 4.8 av 263 omdömen

Git Ragnhild C Git Ragnhild C
Hedvig N
Skrev om Salong Tid

Jag klippte mig och gjorde slingor. Bra och trevligt bemötande, väldigt nöjd med resultatet av slingorna och klippningen. Dock drog det över väldigt mycket på tiden och det blev stressigt i slutet då jag skulle iväg. Tog 1 1/2 timme längre än det skulle.

Karin M
Skrev om Salong Tid

Trevlig salong! Kunnig och tillmötesgående frisör.

Creative Headz Odengatan 32
4.8/5 i betyg av 489 omdömen 4.8 av 489 omdömen
BadgeTwoYears

Bemötandet var mycket bra och trevligt. Min åttaårige son skulle klippa sig. Vi behövde hjälp med att komma fram till vilken typ av frisyr s

Anna M
Skrev om Salong Tid

Duktiga frisörer och trevlig stämning. Lite dyra priser..

Matilda M
Skrev om Salong Tid

En mycket bra salong med proffesionella och trevliga frisörer. Härlig atmosfär och lätt att få hjälp med att hitta en tid, annars är onlinebokningen väldigt smidig.

Creative Headz Skånegatan
4.6/5 i betyg av 300 omdömen 4.6 av 300 omdömen

Annelie L
Skrev om Salong Tid

Super trevligt och proffsigt. jag har min favorit frisör Beatrice hos Tid.

Eva L
Skrev om Salong Tid

Alltid fantastiskt! Fina och fräscha lokaler, hembakta kakor och kaffe och trevlig och duktig persoal!

Holland Hair Södermalm
4.6/5 i betyg av 125 omdömen 4.6 av 125 omdömen

Yiassou B Yiassou B
Anna L
Skrev om Salong Tid

Duktig och kunnig personal. Har alltid blivit bra bemött av alla. Det hör är ingen liten och trång salong fast att den är i stan. Enkelt att boka på nätet oxå. Rekommenderas!

Magdalena L
Skrev om Salong Tid

Har aldrig gått missnöjd från Salong Tid! Duktig personal som pysslar om en i lugn och skön miljö. Uppdaterade med senaste nytt i både styling och produkter. /Nöjd stamkund

Oh Yes
4.9/5 i betyg av 2021 omdömen 4.9 av 2021 omdömen

Annette W Annette W
Petra L
Skrev om Salong Tid

Mycket trevlig bemötande och stor härlig salong som ändå ger ett lugn. Massage i stolarna (när man tvättar håret) är en extra bonus. Svårt att få tid när jag kan dock så jag har börjat gå till en annan frisör.

Sten L
Skrev om Salong Tid

Har i snart 30 år haft glädjen att bli mycket väl omhändertagen av Jeanette. Miljön på Salong Tid är lugn och avkopplande. Jag gillar det!

Creative Headz Sankt Eriksgatan
4.6/5 i betyg av 236 omdömen 4.6 av 236 omdömen
BadgeTwoYears

Han var superkäck, kul att snacka med honom. Bjöd på kaffe också

Maj-lis L
Skrev om Salong Tid

Jag är 73 år. Har varit hos flera frisörer men aldrig varit så nöjd med mitt hår som nu. Bra klippning som kan varieras efter mina önskemål tillsammans med frisörens idéer .Föning som är perfekt. Har även fått råd med behandling av håret mellan klipptiderna.

Charlotte L
Skrev om Salong Tid

Fantastiskt fin salong på alla sätt och vis med en skön och proffsig atmosfär! Går hos Beatrice som är bäst såklart enligt mig ;) Kan rekommenderas till alla som har höga krav på sin frisörsalong!

Creative Headz Sveavägen
4.8/5 i betyg av 272 omdömen 4.8 av 272 omdömen

Marie L
Skrev om Salong Tid

Mycket duktiga frisörer och trevlig miljö!

Emma L
Skrev om Salong Tid

Toppen salong. Therese som jag klipper mig hos är grym! Rekommenderas!

WAU Notuddskajen
4.8/5 i betyg av 1045 omdömen 4.8 av 1045 omdömen

Mats L
Skrev om Salong Tid

Jeanette på Tid är den enda som klippt mitt hår sedan flera år tillbaka Jag bli alltid bemött med vänlighet och på en utmärkt hög servicenivå. Jag tycker att det är ett rent nöje att gå och klippa sig. Vid varje tillfälle har jag känt mig helt nöjd med resultatet - inte bara direkt efter klippningen utan också under tiden efteråt, när håret växer ut igen.

Karin K
Skrev om Salong Tid

Klippning. Utmärkt bemötande. Avkopplande och vacker miljö där man erbjuds kaffe, trevlig pratstund och professionalitet. Slutresultatet perfekt. Otroligt duktig frisör.

WAU Jakobsbergsplatsen
4.8/5 i betyg av 1058 omdömen 4.8 av 1058 omdömen

Lena K
Skrev om Salong Tid

Mycket bra bemötande av kunnig personal Jag har klippt och färgat håret

Elina L
Skrev om Salong Tid

Fin salong, älskar massage tvätt stolen.

Creative Headz Regeringsgatan
4.7/5 i betyg av 315 omdömen 4.7 av 315 omdömen
BadgeTwoYears

Inlyssnande och bra bemötande, stabil med sax och trimmer och trevligt samtal.

Björn Axel Marcus G Björn Axel Marcus G
Birgitta L
Skrev om Salong Tid

Bra bemötande och produkter Högt pris

Anna
Skrev om Salong Tid

Jag har tyvärr samma erfarenhet som Erika i nedanstående kommentar. Jag gav en tydlig förklaring till frisören att jag ville ha samma färg eller så snarlik färg som möjligt som min utväxt (honungsblond) i hela håret (som innan katastrofen här var blont), istället kom jag förkrossad och gråtandes hem med ett mörkt råttfärgat/grått/lila/brunt hår - det kostade helt enkelt ca 2000kr att få håret förstört. Med risk att få håret ännu mer förstört så vågade jag inte klaga till frisören på Salong Tid, utan gick till en annan salong och visade upp katastrofen och fick det korrigerat.

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

Patrick K
Skrev om Salong Tid

Beatrice är nog stans trevligaste och bästa frisör. Alltid nyheter inom hårvård så man lämnar oftast med något vax eller torrschampo mm. Och så blir man såklart snygg i håret. Rekommenderas varmt!

Hedda L
Skrev om Salong Tid

Kunniga, insprierande och lyhörda frisörer som gör att jag alltid känner mig nöjd och snygg när jag går därifrån.

WAU Nyköping
4.9/5 i betyg av 470 omdömen 4.9 av 470 omdömen

Sandra är alltid trevlig, proffsig och lyhörd för önskemål .

Olga K
Skrev om Salong Tid

Tid är en bra salong med duktiga och trevliga frisörer och kvalitéprodukter.

Eva K
Skrev om Salong Tid

Salong med lugn och harmonisk atmosfär, skön känsla, bra människor som jobbar där och som gör det lilla extra för dig som kund. Kan varmt rekommendera Tid!

Creative Headz Drottninggatan
4.6/5 i betyg av 285 omdömen 4.6 av 285 omdömen
BadgeTwoYears

Både trevligt och väl utförd klippning! Hrälig atmosfär i salongen.

Melina
Skrev om Salong Tid

Jag färgade, slingade och klippte mig hos Jeanette. Jag visade bilder på det jag var ute efter och fick nästan exakt det jag var ute efter, otroligt fin bottenfärg och härliga slingor. Klippningen var riktigt bra och noggrann. När färgen i topparna inte blev exakt det vi var ute efter så valde hon att lägga på en ny nyansering, trots att min frisörtid var slut. Andra frisörer brukar i vanliga fall stressa igenom när tiden är slut, det uppskattas att hon tog tiden att göra det perfekt. Profesionella och bra råd! Min sambo...

Anton J och Jeanette A gillar detta
Anna-lena J
Skrev om Salong Tid

Jag har alltid fått ett jättebra bemötande, trevligt och servicevänligt. Jag har gått hos samma frisör i många år och känt mig trygg. En trevlig avkopplande stund. Skön miljö, lugnt och avstressande.

Creative Headz Hornsgatan
4.8/5 i betyg av 389 omdömen 4.8 av 389 omdömen
BadgeTwoYears

Så gullig och duktig frisör! Var bra på att rådge, klippa och styla.

Erika K
Skrev om Salong Tid

Varning! Undvik! Osv. Jag har aldrig i mitt liv varit så missnöjd med ett frisörbesök, grät hela vägen hem! Skulle göra blonda slingor men ta ner dem något steg från min dåvarande solblekta nyans. Alltså jag såg ut som en råtta när jag kom hem och nu är det inte bara jag som överdriver flera vänner höll med. Färgen blev dessutom extremt ojämn eftersom frisören inte kontrollerade hur färgen tog under behandlingens gång. Och det kalaset betalade jag 2700 kr för... När jag sedan ringde upp frisören Pernilla direkt efter besöket...

Sara K
Skrev om Salong Tid

Personalen är väldigt olika, så det gäller att komma till rätt person! Lokalerna är det som lockar mig till att komma tillbaka. Modernt, fräscht, massage i tvättstolarna och jag gillar deras produkter. Än så länge kan jag rekomendera salongen, men jag längtar efter den dagen då jag känner mig extra nöjd med frisyren och jag ska ge det några forsök till!

Lazy Barber and Coffee
4.8/5 i betyg av 302 omdömen 4.8 av 302 omdömen

Lars K
Skrev om Salong Tid

Kan inte bli bättre, lätt att boka tid och min frisör Beatrice är bäst!

Wirginia L
Skrev om Salong Tid

HÄR JOBBAR DE BÄSTA FRISÖRERNA I STOCKHOLM !!! REKOMMENDERAR VARMT .

Anna L
Skrev om Salong Tid

Var hos Jeanette. Hon förstod precis hur jag ville ha mitt hår. Aldrig varit så nöjd med färg och klipp. Fick tips och råd! Fick även världens godaste kaffe och hembakat.

Emma L
Skrev om Salong Tid

Trevliga och man känner sig verkligen omhändertagen.Man blir "sedd"!

Victoria J
Skrev om Salong Tid

Jag är väldigt väldigt nöjd med Salong Tid och den service de ger mig som kund. Det är alltid en skön stämning och min frisör ger mig mycket tid både före behandlingen för att tillsammans med mig diskutera hur jag vill ha mitt hår och även efter för att se om jag är nöjd. Den enda gång jag känt att slutresultatet inte riktigt blivit som jag väntat mig har jag direkt fått en ny tid och en gratis behandling för att jag ska känna mig nöjd. Jag går aldrig till en annan frisör!

Rose-marie J
Skrev om Salong Tid

Trevlig personal. Fina lokaler. Superskön hårbottenmassage och kroppsmassage under tiden håret tvättas. En bra salong helt enkelt med lite guldkant.

Stephanie J
Skrev om Salong Tid

Klipper och färgar håret hos Beatrice. Hon är professionell, duktig och mån om att man ska bli nöjd. Dessutom är hon en superhärlig person. Kommer aldrig byta frisör!

Linda J
Skrev om Salong Tid

Jag besöker regelbundet Salong Tid för att klippa mig hos Beatrice. Salongen inbjuder till en välbehövd stunds avkoppling och med talanger som Bea vid saxen kan man inte bli annat än helnöjd. Rekommenderas varmt!

Ulrika H
Skrev om Salong Tid

Alltid trevligt bemötande o fin service!

Carina J
Skrev om Salong Tid

Har under flera år haft Jeanette som frisör. Jag har allt fått ett utmärkt bemötande och proffsig hårbehandling.

Anne H
Skrev om Salong Tid

Trevlig salong kanske lite dyrt. Lätt att boka på deras hemsida.

Carin H
Skrev om Salong Tid

Trevligt bemötande. Frisören var trevlig och duktig.

Rinki H
Skrev om Salong Tid

Jag kommer ihåg första gången jag klev in på Salong Tid och jag blev så överraskad. Jag hade följt med min frisör Ida från en tidigare salong och jag kunde knappt tro mina ögon. Det kändes så lyxigt. Det kändes som att jag klev in en en sådan där salong som bara finns på TV. Det är så otroligt mysigt och sparsamt inrett. Man känner sig lugn från stunden man kliver in. Bemötandet är jättefint och det finns soffor att vänta i, om frisören du ska till inte ännu är färdig. Under tiden man väntar (om man ens behöver det)...