SkandiaMäklarna Uppsala

SkandiaMäklarna Uppsala

Välkommen till SkandiaMäklarna i Uppsala som sedan 1997 förmedlar allt från bostadsrätter och villor till fritidshus och tomter. Vårt mål är att vara Uppsalas ledande kvalitetsmäklare och att ha 100 % nöjda kunder. Engagemang, personlig service, lokalkännedom och kompetens är några av de egenskaper vi bygger vårt dagliga arbete...

249 omdömen om SkandiaMäklarna Uppsala

Martin L
Skrev om SkandiaMäklarna Uppsala

Vi hade Johan Larsén som mäklare från Oktober 2018 till Augusti 2019. Johan är en trevlig, tillmötesgående och tillgänglig mäklare. Värderingen och de satta förväntningarna skiljde sig däremot väldigt mycket från slutpriset. Förklaringarna var att marknaden har gått ned sedan vårt första möte och att det finns många ettor ute på marknaden därav hög konkurrens. Dessa förklaringar upprepades regelbundet. Taktiken var att sänka utgångspriset för att få fler spekulanter vilket sällan ledde till något fruktsamt....

Fastighetsbyrån Sandviken
4.7/5 i betyg av 2714 omdömen 4.7 av 2714 omdömen

Min uppfattning var att Peter gjorde det lilla extra som krävdes för att hitta en ny bostad åt oss. Vi tog kontakt med Peter tidigt på året

Emelie S
Ulleråker

Mikael Blom sålde vår lägenhet och kunde inte ha gjort ett bättre jobb! Vi är så nöjda! Redan vid första mötet fick vi fullt förtroende för honom. Han har genom hela processen varit otroligt engagerad och hjälpsam. Det har känts tryggt att ha honom under den här tiden, så professionell och vänlig! Kunde inte ha blivit bättre! Tusen tack för allt!

Eva H
Gränby

Har sålt en 3 1/2 på Blixtgatan . Mikael var kompetent seriös otroligt trevlig Mycket god medmänniska. Mikael levde verkligen upp till mina förväntningar. Kommer verkligen att rekommendera Mikael som mäklare. Kan nog inte bli bättre.

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2926 omdömen 4.8 av 2926 omdömen

Simon M
Köpte sitt hus med hjälp av
Uppsala Näs

Trevlig och hjälpsam. Väldigt engagerad.

Svar från Mikael Blom

Tack för det Simon och stort grattis med ert nya hem!

Christian N
Salabacke

Smidig, väldigt lyhörd och tålmodig.

Svar från Mikael Blom

Tack Christian! Väldigt roligt att vi till slut fick resultat - man ska aldrig ge upp :)

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1654 omdömen 4.8 av 1654 omdömen

Marie S
Luthagen

Engagerad och håller dig uppdaterad

Josefine S
Luthagen

Bra och tillmötesgående mäklare. Bra på att lösa önskemål.

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 456 omdömen 4.9 av 456 omdömen

Maria L
Främre Luthagen

Sålde en etta i Luthagen. Mikael var genom hela processen (som inte var så lång, för han fick till en snabb och bra affär) mycket proffsig. Framför allt var han tillgänglig. Han såg till att hålla en uppdaterad, han svarade snabbt på frågor och han var även snabb på att höra av sig till spekulanter när de skickat in en intresseanmälning. Jag kan varmt rekommendera Mikael som mäklare!

Svar från Mikael Blom

Tusen tack, Maria! Så kul att ni är nöjda och att det blev en bra affär!

Marie Å

Mikael hjälpte mig att hitta mitt nya boende på ett proaktivt sätt. Han fick snabbt en känsla för vad jag letade efter och utan honom hade jag kanske letat ännu. Trevligt och avspänt bemötande.

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1115 omdömen 4.7 av 1115 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
Dennis W

Proffesionell från början till slut. Mikael är en lugn och trygg mäklare som alltid ser till säljaren samt köparens bästa. Det viktigaste för mig va att ha en bra kommunikation och en snabb återkoppling. Oerhört imponerad över Mikael och SkandiaMäklarna Uppsala. Jag kan varmt rekommendera Mikael!

Svar från Mikael Blom

Tusen tack för värmande ord, Dennis! Ser fram emot att träffas igen på tillträdet snart :)

Piero O
Eriksberg

Great deal on an apartment. Great experience with Mikael which was well informed and always available.

Svar från Mikael Blom

Very happy to help you find your new home, Piero! Hope you and Claudia will be very happy there! Br Mikael

Emma G
Fålhagen

Såg lägenheten till salu Lördag kväll, fick se visning Söndag morgon, köpet klart måndag kväll- väldigt proffsigt! Mycket nöjd. Mvh, Emma Gustafsson

Tack Emma! Kul att höra att du är nöjd :) Mvh Mikael

Anna V
Luthagen

Effektiv, trevlig och tillmötesgående.

Ellinor L
Luthagen

Jag sålde en bostadsrätt, en etta. Mäklaren var oerhört tillmötesgående, snabb och presenterade ett bra och välformulerat prospekt. Jag ville sälja snabbt och det gick verkligen undan. Mäklaren var flexibel och gick att nå sena kvällar för frågor. Överlag en väldigt bra försäljning.

Svar från Mikael Blom

Tusen tack för förtroendet, Ellinor! Väldigt roligt att allt gick så smidigt och att ni blev nöjda! Allt gott!

Marcus Å
Köpte sitt hus med hjälp av
Heby

Bra säljare och en trevlig människa

Fanny L
Löten

Jag har sålt min bostadsrätt med hjälp av Mikael, han överträffade alla mina förväntningar av en mäklare. Han engagerade sig till 110% och hjälpte mig med allt som hade med försäljningen att göra men även i mitt kommande köp av bostad. Han delade med sig av alla sina erfarenheter för att jag skulle förstå bättre och förklarade allt i enkla steg. Han fanns alltid tillgänglig för att svara på mina frågor. En mäklare som jag varmt rekommenderar till alla som ska sälja sin bostad.

Mikael A
Eriksberg

Man blev väl bemött. Han var saklig, koncis, informativ. Har inget att klaga på. Hela proceduren kändes trygg. Jag är mycket nöjd. Tack för mig.

Amanda L
Fålhagen

Trevlig, kompetent och kämpar hårt för att göra kunden nöjd!

ALMA J

Kan sälja snabbt.Skandia mäklare tar över 10 proc. i arvode eller minst 60.000.

Karolina E
Lindbacken

Vi sålde våran bostadsrätt via SkandiaMäklarna i Uppsala och Johan Larsén var toppen! Vi var väldigt nöjda med hela processen och Johan gav oss alltid bra tips, även med vårt köp av en ny bostad. Johan er väldigt professionell och super trevlig mäklare som man kan definitivt lita på. Allt gick smidigt och han håll oss uppdaterad under hela tiden. Faktiskt då var Johan bättre än jag hade förväntad mig. Om jag kommer sälja en bostad igen kommer jag absolut få Johan till jobbet, honom skulle jag kunna rekommendera till alla.

Ásgeir Á
Lindbacken

Johan sålde ett bostadsrätt radhus för oss och vi var väldigt nöjda med servicen som vi fick hos honum.

Barbro E
Bällsta

parhus trevligt få hjälp med försäljning skönt med mäklarstöd

Inger Susanne Ö
Sunnersta

Sålt radhus Proffsigt bemötande från dag ett vilket gjorde att man kände ett stort förtroende. Kan varmt rekommendera denna mäklare.

Anto P
Sålde sitt hus med hjälp av

Fick ta all kundkontakt då köparen hade bråttom att köpa huset och ville komma in tidigt. tyvärr kunde Johan inte ta mötet en enda gång. Efter min kvicka insats så blev huset sålt på 2 v.

Maria R
Nyby

Supertrevlig och informativ. Noga med att ge ut relevant information angående bostaden, samt snabb på att hantera köparen önskemål.

Ingela W
Salabacke

Vi skulle sälja vår lilla etta i Uppsala. Mikael har hjälpt oss med denna försäljning på ett myckettrevligt och professionellt sätt. Vi har känt oss trygga med hans hjälp och rekommenderar honom varmt.

Svar från Mikael Blom

Tack så mycket för de värmande orden, Ingela! Väldigt kul att få jobba med er. Må så bra!

Anders S
Skarpäng

Vi har sålt ett hus och värderingen vi fick från början av stämde precis. Han har gjort allt vi förväntat oss av och är supernöjda. Han gav ett både proffsigt och trevligt första intryck. Vi kan verkligen rekommendera Johan som mäklare.

Emre K
Salabacke

Köpte en etta i Sala Backe. Han var bra på och professionell på de han gjorde. Bra bemött av han. Hade inga stora förväntningar

Svar från Mikael Blom

Hej Emre! Vad kul att du känner så. Grattis med förvärvet och hoppas du kommer trivas i ditt nya boende! Mvh Mikael

Hanna J
Sommarro

Vi köpte lägenhet där Mikael var mäklare. Är supernöjda med bemötandet och affären.

Svar från Mikael Blom

Roligt att höra, Hanna! Hoppas du och Peter kommer trivas väl i er nya lägenhet. Allt gott!

Istvan Z
Sommarro

Upptagen mäklare som inte tar sig tid.

Ann-christin S
Ekeby

Bemötandet var mycket bra, men jag hade lite högre förväntningar på engagemanget, tyvärr.

Julia M
Luthagen

Johan hjälpte mig att köpa en bostadsrätt i Uppsala, han var väldigt tillmötesgående och lätt att ha att göra med. Proffsig och trevlig mäklare. Han hade koll på läget i Uppsala och Stockholm.

Elin K
Eriksberg

Som köpare av min första lägenhet var han en fantastisk guide i virrvarret! Ärlig, trevlig och svarade allt snabbt!

Louise M
Luthagen

Vänlig, professionell och smidig hantering av bostadsköpet. Kan varmt rekommendera Johan Larsén.

Olga T
Svartbäcken

Bra bemötande, hjälpsam och återkopplar snabbt!

Dani Y
Rackarberget

jag har sålt mitt lägenhet Bra sätt han lervrerat mina önskemål jag tycker att han har gört ett bra jobb

Anders R
Rackarberget

Köpt bostadsrätt 3:a 56m2 Visad av Christoffer på önskemål av mig som kund då jag inte kunde närvara på den planerade andra visningen! Mycket bra bemött, vänskaplig, gott förtroende, trevlig, ärlig.

Andrea S
Centrum

Christopher gav ett proffsigt intryck från start genom att vara väl förberedd och saklig i sin presentation av bostaden. Christopher har vidare gett snabb och bra återkoppling och hållit mig uppdaterad gällande allt kring köpet. Jag som köpare har känt mig trygg genom hela processen. Rekommenderar honom varmt!

Niklas S
Luthagen

+ Fick sålt innan visning till ett bra pris. - Blev lite strul med papper efter att vi hittat en köpare

Ulla H

Fritidsbostad Ingen kunskap om objektet o dess område. Ingen koll på spekulanter. Återkopplade inte på alla frågor utan påminnelse.

Ebba H

Vi köpte en 3a i Uppsala och hade Johan som mäklare. Vi blev väl bemötta och är väldigt nöjda med hela processen. Allt gick snabbt och smidigt.

Sanna E

Köpte en villa för första gången, blev rätt upplyst över frågor, enkel och smidig affär. Trevligt bemött!

Agneta S

mycke trevlig mäklare å han jobba 100% för att få mig å köpare nöjd jag sålde

Ibrahim N

Jag såld en lägenhet, jag tycker att Johan gjorde riktigt bra jobb. Jag är super nöjd 😍😍

Anna L

Otroligt bra återkoppling under hela affär från start till försäljning. Rekommenderar varmt Johan Larsén.

Gustav J

Christopher gjorde ett förtroendefullt intryck med professionalitet, lugn och engagemang. Han levde mer än väl upp till våra förväntningar och vi var mycket nöjda med hans rådgivning och genomförandet.

Anita Ö

Anne Wester känns kunnig och förtroendeingivande Seriös

Eva U

Visste sedan tidigare att Anne Wester är mycket kompetent som mäklare, dessutom trevlig till sitt sätt. En mycket bra kombination!!

Henrik S

Mycket bra Håller kontakt och ger info

Britt-marie F

Trevlig och entusiastisk. Fint att han var positiv till objektet som skulle säljas. Lyhörd för mina behov.