Skandinaviska Musikskolan

Skandinaviska Musikskolan

Välkommen till Skandinaviska Musikskolan! Vår musikaliska resa började i slutet på 2017 och var då ett privat enmansföretag som gick under namnet Östermalms Pianoskola. Sedan dess har vi utvecklats och erbjuder en rad olika typer av lektioner inom musik. Musik är magi! Hos oss kan du lära dig att spela piano, fiol, cello,...

64 omdömen om Skandinaviska Musikskolan

Hanna C
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Fantastisk musikskola med individanpassade lektioner och dedikerade lärare som möter varje barn! Snabb återkoppling gällande tider mm.

Herman K
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Jag spelar cello en dag i veckan. Nu har jag spelat i ett och ett halvt år och har haft tre olika lärare. Samtliga lärare har varit helt fantastiska på sina egna sätt. De är engagerade, duktiga pedagoger och tålmodiga. Alla har hela tiden identifierat utvecklingspotential och anpassat lektionerna för att ge bästa effekt.

Inger S

Märta G
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Cornelia är en fantastiskt duktig lärare Administrationen kan bli tydligare i faktureringen, pris och antal gånger. Man vill veta exakt vad man betalar för. I övrigt nöjd.

Musikskolan C
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Mycket bra bemötande! Vi köpte en notläsningskurs som var mycket bra.

Helena S
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Musikläraren är toppen, och vår son lär sig massor. Flexibiliteten gällande byte av dag samt priset drar ner betyget.

Patricia K
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Hjälpsamt, tydligt, trevligt bemötande, lärorikt!

Andriy L
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Good teachers. Reasonable prices.

Elsa S
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Överlag bra bemötande. Dock väldigt dyrt och tror att det hade varit bra att i högre usträckning anställa musikpedagoger för den målgrupp som just håller på att lära sig spela ett instrument. Det handlar om att säkerställa progression samt få bra grunder i det instrument som barnet ska lära sig.

Hans Å
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Jag hyr ett övningsrum två tim/dag 6 dag/vecka och är mycket nöjd med det. Både rummet, tiderna och kontakten med Linn fungerar utmärkt Mvh /hans

Johan R
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Bra och entusiastiskt bemötande, ganska snabb återkoppling per email så jag är jättenöjd. Lärarna på fiol och cello har hittills varit jättebra!

Maria G
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Snabb återkoppling på min förfrågan. Rek en pianoinstruktör som motsvarar mina förväntningar v g engagemang och kunskap.

Elisabet L
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Vår son har endast haft en pianolektion än så länge, men det verkar lovande. Det var mycket lätt att få kontakt med skolan och vi är glada för att det det fanns möjlighet att börja trots att det bara var tre tillfällen kvar. Kommunikation och bemötande har varit strålande!

Linda N
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Piano- och saxofonlektioner till mina barn. Inspirerande och pedagogiska lärare som sprider spelglädje! Bra organiserat och tydlig information om kurserna.

Pia W
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Bra lärare i sågn. Skulle dock vilja fortsätta efter provlektionen, men har inte fått kontakt med er!! Hör gärna av er på 0768767310 Pia Wågberg.

Fabian F
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Skandinaviska Musikskolan är väldigt professionella när dom lär ut. Min son har gått där i flera år och är supernöjd och blir bättre och bättre på sitt instrument. Jag kan verkligen rekommendera Skandinaviska Musikskolan

Charlotta W
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Trevligt bemötande, bra lärare som anpassar sig till eleven ( Karin och Matilda jättebra). Flexibla gällande tider om det händer något oförutsett. Har absolut ingenting att klaga på eller önska mer Tycker det är så roligt

Nils-olof E
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

För drygt två år sedan fick min, då 16-årige, son börja med privatlektioner utan tidigare kunskap och erfarenhet. Den utveckling han haft, från svårighet på stycken till notläsning, har jag svårt att se att han kunnat få någon annanstans. Positiva och engagerande lärare och en allmänt trevlig atmosfär. Kan varmt rekommendera.

Per G
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Har haft vår dotter där sedan några år och hon gillar den mycket och vi som föräldrar tycker det är väldigt välskött och strukturerat.

Niklas A
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Bra engagerade lärare som kan möta eleven på elevens nivå.

Charlotta F
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Proffsiga, trevliga, kunniga. Genuint intresserade av att lära ut musik.

Carl Peter A
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Vi möttes på ett trevligt och proffesionellt sätt. Våra förväntningar är uppfyllda då kunskapen hos lärarna är hög. Vi är på det hela taget mycket nöjda!

Johan F
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Jag fick snabbt en plats på en kurs med en riktigt bra lärare.

Daina Z
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Angenämt bemött. Var nollstäld i och med dåliga erfarenheter. Mycket trevliga email och samtal. Fortsätter mer än gärna med privatundervisning i sopranosaxofon med Emke.

Lan W
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Dottern (6 år) har nu spelat fiol i en halv termin och ser mycket fram emot sina lektioner med Victoria varje vecka!

Paul Philip A
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Utmärkt på alla sätt och vis. Personligt, genomtänkt, fokuserat. Värt varenda krona.

Ásgeir J
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Otroligt trevlig lärare (Jessica). Klara var hjälpsam med att hitta plats för vår 4 årig. Vi ser fram emot vår tid på Skandinaviska!

Johan E
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Bra intensivkurs. Engagerad lärare. Bra struktur. Relativt ung tjej som lärare passar bra för en 9 åring flicka. Var ok göra fel.

Victoria D
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Really great teacher and convenient location.

Nicole A
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Gitarr och cello provlektion. Trivsam miljö och lärare

Katie W
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

sånglektioner men för den första vill har piano lektioner och min dotter är glad och jag tror hennes förtroende vi växer tack vare den lyhörda läraren Georg

Gabriella S
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Köpte sånglektion. Blev mkt positivt och bra bemött.

Ture Per-oscar Viktor Gruz H
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Min dotter tar pianolektioner från Skandinaviska Musikskolan. Bra lokal, bra lärare, rekommenderas!

Ola S
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Jag gick på notläsningslägret -en intensivkurs i att läsa, förstå och spela musik efter noter (utan förkunskaper). Bemötandet var varmt och trevligt -korrekt och bra på alla sätt. Förväntade mig att jag skulle repa intensivt på plats, 30min/dag, och få en bra grundkänsla för var tonerna sitter så att jag fortsättningsvis skulle kunna spela enklare stycken efter noter. Skolan levde absolut upp till förväntningarna. -Det var effektivt, roligt, trevligt och utvecklande. Lämnade med ett leende hela veckan lång och känner mig redo att gå vidare med pianolektioner.

Kimia D
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Pianolektioner 30 min! Jag tycker företaget är snällt i sitt bemötande, mina förväntningar hade nog varit att lärarna hade mer en insyn i hur utbildningen ska läggas upp för en person som vill lära sig. Överlag bra upplevelse men hade gärna velat att lärare tar mer kontroll och lär ut på ett sätt så man lär sig som bäst.

Chao G
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

I changed my review again. Don't want to complain about anything anymore.

ANNA G
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Barnens egna ord om musikskolan/piano: Det är kul för att man får lära sig noter, skalor, ackord och att spela roliga låtar. Vill aldrig sluta där!

Katarina A
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Rekommenderas varmt! Lyhörd och ambitiös musikskola med eleven i fokus. Engagerad och kunnig lärare som är en stor musikalisk förebild för vår kille. Vi är väldigt nöjda!

THOMAS H
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Vi är jättenöjda med Skandinaviska Musikskolan! De jobbar pedagogiskt och proffsigt med barnen som utvecklas väldigt bra i sitt pianospel.

Ylva Elisabet M
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Fint bemötande med barnet i fokus. Duktiga lärare med höga musikaliska ambitioner. Rekommenderar varmt att ge era barn möjligheten att lära sig spela här!

Lars Erik L
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Mycket bra musikskola som vi verkligen kan rekommendera!

Malin R
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Jag och min dotter kom i kontakt med grundaren till skolan som gav fantastisk fin undervisning under en period av två veckors intensiv läger (varje dag) i notläsning till min 8 åriga dotter. Undervisning var metodisk, resultat orienterad och samtidigt kreativ och min dotter var både motiverad och engagerad. Bästa betyg till Linn och Skandinaviska Musikskolan från Amy och hennes mamma!!

Annette H
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Piano lektioner. Super bra lärare - Sally När hon slutade blev det inte samma sak. Dyrt

Lina M
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

En personlig och nära musikskola med ambitioner. Lärarna möter mitt barn utifrån hans person och förutsättningar och ger utmaningar på ett lustfylld sätt! Dessutom uppmuntrar de eget skapande och sätter extra komp till enkla nybörjarlåtar vilket gör stor musik även i det lilla. Jag kan inte tänka mig en bättre musikskola!

Caroline A
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

En otroligt bra kompetens - och ett sätt att lära ut musikskapande som gör att barn lockas av att lära sig mer.

Lisa M
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Duktiga lärare med bra pedagogik.

Björn B
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Alltid fint bemötande och pedagogiska lärare. Svårast har varit att få en tid vilket tyder på att många fler än jag är nöjda.

Gunnar S
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Förmodligen Stockholms bästa musikskola!

Torkel A
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Jag är morfar till Lily. Hon har gått på Skandinaviska Musikskolan denna termin. Vi tycker att bemötandet varit fantastiskt bra. När det gäller pedagogiken så är den en bra blandning av gammalt och nytt. Till exempel att man rekommenderar akustiska pianon och undervisar både spel med noter och på gehör. Lily tycker att Karin är mycket bra på att visa hur man spelar och att hon är mycket vänlig. För i världen använde man guldstjärnor men dessa har i vår nya tid ersatts av "pianopengar" villket barnen gillar skarpt. Lokalerna...

SIYI Y
Skrev om Skandinaviska Musikskolan

Very good music school offers 1 to 1 courses that fit students best.