Skorstenspojkarna AB

Skorstenspojkarna AB

Ring 031-27 01 18 skorstenspojkarna.se
3.9

Skorstenspojkarna grundades redan 1988, i och med har vi samlat på oss gedigen kunskap och blivit ett väletablerat företag. Vi har vår utställningslokal i Kållered, utanför Göteborg där man kan komma och beskåda 130 eldstäder. Med andra ord finns det här någonting för alla. Skorstenspojkarna ingår i en koncern tillsammans med...

23 omdömen om Skorstenspojkarna AB

Eva D
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Sitter vid min fantastiska kakelugn byggd av era duktiga medarbetare. Smidigt och proffsigt vår sotare var mer än nöjd vid besiktning. Kunde inte vara mer nöjd tusen 🙏 tack

Christer D
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Skorstenspojkarna har installerat en Gabriel kakelugn med 2 extra skift i vår nybyggda skånelänga Solstrimma från Myrsjöhus. Ett fantastiskt fint hantverk och installation. Vi är supernöjda och alla som ser den magnifika kakelugnen, vill ha en likadan !

SUSANNE M
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Skorstenspojkarna i Kållered: Vi bytte från öppen eldstad till kassett och murning över befintlig struktur till modernare stil. Kassetten kom efter ca 8 månader och det var svårt till en början att få kontakt med butiken om man ville ringa dem MEN utförandet av jobbet har varit helt komplikationsfritt och vi är otroligt nöjda: 5/5. Jukka var hos oss i ca 8 dagar, Ludwig på kontoret skötte admin, de är fantastiska och jag vill verkligen ge dem en bra recension för det finns inget alls att klaga på. Allt de har sagt har stämt....

Jonas L
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Jag beställde en Supra Anaya efter rekommendation från säljare. Efter ett snabbt bokat hembesök och en vecka senare var den installerad och klar. Snabbt och smidigt! Supernöjd!

Charlotte S
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Varning! Vi skulle putsa vår murstock och sätta in en ny spis insatts. Vart strul hela vägen. Fått datum när de ska komma och putsa sen har dom inte dykt upp. När väl putsaren kommer tar jobbet 4 dagar längre än planerat. Putsningen sker inte under 4 sammanhängande dagar utan det går veckor i mellan jobben. Det är bara några av grejerna som strulat och detta hade jag kunnat leva med. För jag förstår att saker sker. Men droppen är nådd när vi får fakturan och de lagt på grejer som vi inte fått. Fick första fakturan i december,...

ROY E
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Efter Skorstenspojkarnas installation av spiskassett sprider sig olidlig tjärstank i huset. I telefonsamtal bemöts man förnedrande: ”Lille vän, det är inget fel. Lille vän, Brandskyddet har varit hos dig, kontrollerat och godkänt eldstaden”. När Brandskyddet skriftligen intygar att man inte kontrollerat på plats, skriver firman ändå att detta bevisar firmans påståenden. Firman vägrar acceptera reklamation men kräver betalt för demontering av kassett för att låta kunden själv ombesörja sanering av den tjära som kommit...

Zivile S
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Ångrar mig starkt att jag valde skorstenspojkarna. Rabatter kom men försvann, skorsten blev för kort, rådgivning felaktig. De bryr sig inte att fråga en extra fråga för att det ska bli rätt. Skulle ni ändå välja dem var extra noga när ni räknar både pris och mått o fråga inte om råd hur arbetet ska utföras.

Svar från Skorstenspojkarna AB

Hej Zivile, För att få rätt längd på skorsten är det ju alltid bra om vi får rätt mått. Den handskrivna ritningen vi fick från dina byggare saknade då 70cm skorsten. Detta kom du hit och hämtade, fick då 1 meter då du vill ha lite extra, detta betalade du inget extra för. Rabatten som försvann var att du först fått rabatt på en kamin, valde sedan en annan som låg på kampanj, om du tror att man får extra rabatt på en redan rabatterad vara ja då vet jag inte riktigt vad jag skall svara. Så nästa gång du skall köpa något...

Åsa R
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Kamin + installation av kamin +provtryckning osv. Allt fungerade utan mankemang :)

Gil A
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Finns inget att ge. Har väntat länge på att de ska komma och laga vår braskamin men kommer ej. Fick en bestämd tid och tog ledigt från arbetet men de dök aldrig upp. Jag ringde och undrade var de var, fick då svar att de var på väg men kom aldrig. Det finns bättre företag att anlita.

Svar från Skorstenspojkarna AB

Hej Gil, Kan bara be om ursäkt för det som inträffat, ett missförstånd mellan två av våra killar. Dom ringde er igår och ny tid bokades till idag efter 14.00.

Michael A
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Köp av ny insatskamin, trevlig och kompetent personal Mycket nöjd med service

Sofie B

Jobbet utfört enligt önskemål👍🏻

Hans M
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Köpte i början av 2016 en Jötul F500 av Skorstenspojkarna i Kollered. Bra bemötande i butiken. Proffsig hjälp med installationen. Och det bästa av allt en kamin som vi är supernöjda med. Hans Martinsson

Anna M
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Vi har köpt vår insats till vår öppen spis hos Skorstenspojkarna och de har även haft personal som installerat den. Vi fick fantastiskt fin hjälp av Magnus och Patrik i butiken och killen som satte in vår insats gjorde ett toppenjobb! vi är så nöjda och kan varmt rekommendera Skorstenspojkarna till övriga intressenter.

Fredrik F
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Är mycket nöjd med Skorstenspojkarna, dom stötte på problem vid installation men dom löste även det utan några extra tillägg så jag är mer än nöjd 😄

Vitja P
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Jättebra service. Kom enligt överenskommen tid

Katty S
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Vi har fått en 100 procent service från företagets representant Magnus. Vi kan rekommendera företaget Kathy och Christer

Ingemar D
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Väl utfört arbete av kunniga hantverkare, snabbt och till rimlig kostnad

Martin T
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Mycket nöjda med murning och installation av vedspis i vårt 165 år gamla hus! Noggrann, kompetent och efter våra önskemål! Rekommenderas varmt!!

Susanne J
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Allt klaffade perfekt! Trevliga, service minded. Kan inte klaga på något!

Marcus O
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Bra kontakt, snabba och bra råd vid installation.

Anders H
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Fick hem fel skorsten. Inte helt oproblematiskt att få bytt till den jag beställt. Fakturan var på den förstnämnda och dyrare än för den varan jag fick. Mailade kontoret om att jag betalt för mycket och för fel skorsten, men dom bemödade sig aldrig med att svara. Nu ska jag köpa ny kamin och skorsten, och den köper jag inte hos Skorstenspojkarna, Eldabutiken i Kållered.

Dan S
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Efter besök i butiken köpte jag braskamin med skorsten och installation från skorstenspojkarna. Mia i butiken hjalp till med bygglovet vilket gav en mycket smidig process. De svarade snabbt på alla frågor via e-mail. och var mycket smidiga när vi måtte byte plattan under kaminen. Trevliga montörer som var mycket änkla att kommunicera med kom och tog sig av installationen. Skorstenspojkarna gav med förbättringsfärg på köpet, då jag köpte en utställningsmodell som hade ett litet märke på sig. Det uppskattas! Kan varmt rekommenderas.

Pierre E
Skrev om Skorstenspojkarna AB

Blev blåst på både offert och faktura! Hade avtal om att offerten skulle gälla enligt besiktningsprotokoll. Gubben som var och kollade på jobbet fick protokollet i handen! Jag ringde även för att dubbelkolla så att allt var enligt överenskommelse, vilket de försäkrade mig om att det var. Däremot så kom inte den skriftliga offerten förrän samma dag som skorstenspojkarna var på plats och hade påbörjat arbetet (den var förövrigt skriven i näst intill oläslig skrivstil och innehöll inte alls alla moment enligt besiktningsprotokollet)....