Södertandläkarna

Södertandläkarna

Ring 08-442 11 60 www.sodertandlakarna.se
4.1

Vår ambition på Södertandläkarna är att du ska ha friska och starka tänder livet ut! Det är lika viktigt att hålla din mun och dina tänder i gott skick som det är att ta hand om resten av kroppen. Vi lyssnar på dig och dina önskemål innan vi föreslår ett tillvägagångssätt och utgår alltid från dina specifika behov och förutsättningar...

21 omdömen om Södertandläkarna

LENNART K
Skrev om Södertandläkarna

Suveränt bemötande och proffsiga tandläkare.

DentOn Tandvård
4.9/5 i betyg av 538 omdömen 4.9 av 538 omdömen
BadgeTwoYears

ERIK M
Skrev om Södertandläkarna

Jag är fantastiskt nöjd med Hesaneh Fazlhashemi hos Södertandläkarna Folkungagatan. Jag har lagat en sprucken tand och fått visdomständer utdragna. Hon är professionell och ger bra information. Hon är varsam och tar sig tid och resultatet blir alltid bra.

Arja M
Skrev om Södertandläkarna

Jag går hos Niklas L och är jättenöjd. Jag har en jobbig historia av tandläkarrädsla bakom mig och eftersom han varit min tandläkare tidigare så bytte jag till Södertandläkarna när Niklas började jobba där just för att kunna fortsätta ha honom som tandläkare. Ett val jag är mycket nöjd med och nu vågar jag gå till tandläkaren regelbundet och undersöka mig.

Farsta Tandvårdsteam
4.8/5 i betyg av 734 omdömen 4.8 av 734 omdömen

Trevligt bemötande i receptionen. Tyvärr inte tandläkarbehandlingen; nervöst och hårdhänt, ansikte och haklapp väldigt nedblött. Lagda instr

Fredrik W
Skrev om Södertandläkarna

Var och drog ut en visdomstand hos Södertandläkarna i mitten på april och fick en nervskada. En månad efter att jag dragit ut tanden hade jag tid hos en tandhygienist och sa att jag hade fortfarande ont. Hon brydde sig inte om vad jag sa och påbörja behandling vilken fick avbrytas då jag hade ont. Gick till en annan tandläkare som så att jag hade fått en inflammation. Vill inte rekommendera Södertandläkarna till någon då jag har fått gigantiska problem med nerven.

Svar från Södertandläkarna

Hej Fredrik, Jag beklagar verkligen om du har fått en nervskada vid en visdomstandutdragning. Vi uppmuntrar alla våra patienter att höra av sig och lämnar våra egna mobilnummer för att lätt kunna få kontakt vid besvär då man blivit opererad i munnen. Om en skada uppstår vid behandling har du som patient möjlighet att få ersättning via vår patientförsäkring och en nervskada bedöms som allvarlig. Om jag inte fått möjlighet att göra en bedömning av skadan kan jag dessvärre inte hjälpa dig. Hoppas du fått hjälp som du...

Yvonne T
Skrev om Södertandläkarna

Hade ont i tanden. Träffade tandläkare Niklas L.- Södertandläkarna . Han kollade tanden , gjorde panoramabilden o hans bedömning var: dra ut tanden ( tandrot är brotten) . Det kostade mig 1.500 kr men jag var inte nöjd o inte vill bli av min tand gick till andra tandkliniken .Den nya tandläkare gjorde tandrotfyllning (visa sig att tandrot var hela) o jag har min tand tills i dag (trots det gick flera månader). Så 1500 kr var bortkastade - men jag räddade alla fall min tand o trots min klagande på Södertadläkarna...

Svar från Södertandläkarna

Hej Yvonne, Tack för ditt besök hos oss. Ibland gör vi tandläkare olika bedömningar och du betalar för själva bedömningen. En bruten tand (som jag uppfattar att du avser) har som regel en dålig prognos. Jag är glad för din skull att du fått hjälp som du är nöjd med. Vänligen Akke Kumlien, Leg. Tandläkare

Sten-Inge A
Skrev om Södertandläkarna

Att byta ut samtliga tänder i munnen var inget jag såg fram emot. Efter lång tid och mycket informationssökande om olika behandlingar bestämde jag mig för att ta kontakt med den klinik som verkade minst skrämmande. Valet föll på Södertandläkarna AB med Akke Kumlien i spetsen, ett val jag är väldigt glad för idag. Att gå till tandläkaren har vanligtvis ett begränsat nöjesvärde men att besöka Akke med personal har varit som att hälsa på goda vänner. Jag har hela tiden känt mig delaktig i behandlingen och fått information...

Atif K
Skrev om Södertandläkarna

Vill tacka Akke för det hjälp jag fått idag av dem på södertandläkarna idag. De är så duktiga, tillmötesgående och engagerade att hjälpa att det är till och med för mig som ha tandläkarskräck fröjd att gå till de. En exempel på Akkes hängivenhet till patienter är att han alltid läser och svara på mail helt oberoende av om det är en vardag eller helg.

Håkan B

Fabian S
Skrev om Södertandläkarna

Kan bara ge alla tummar upp för Akke och hans team. Har fått extremt bra service och bemötande samt en fantastiskt fin framtand efter att jag bytt till Södertandläkarna. Rekommenderar alla med diverse tandproblem att vända sig dit.

Lotta A
Skrev om Södertandläkarna

Har gått till Södertandläkarna sedan ett år, får alltid superbra service och hjälp med allt jag behöver. De är fantastiska!

Kalle T
Skrev om Södertandläkarna

Var inne i fredags 2011-09-09 för att jag hade en porslinskrona som satt lite löst samt att denna luktade väldigt illa. Samtidigt som jag ville ha tanden fastsatt ville jag ha ett utlåtande om det var dags att byta ut tanden mot ett implantat. Akke som tandläkaren hette drog loss kronan och gjorde som jag upplevde det inte rent tanden ordenligt. Efter montering av tanden påpekade jag att det kändes som att tanden tog i när jag bet i hop käkarna, detta åtgärdades inte och jag fick inte se hur det såg ut i en spegel. Två...

Bénédicte S
Skrev om Södertandläkarna

Visst är det bra hos södertandläkarna, snälla, kompetenta osv Men varför behöver man betala så mycket för 5 minuter hos tandläkaren, en panoramabild och 1 timme hos tandhygienist?????

Ammie B
Skrev om Södertandläkarna

Har gått hos Södertandläkarna sedan 1987 och det säger väl allt?

Carin
Skrev om Södertandläkarna

Hur jag än funderade så kan jag inte ge dem mindre än full pott! De är snälla och vänliga, duktiga och pålästa. Och de har alltid senaste nytt både vad gäller kunskap, material och manicker :) Är du rädd för tandläkare - då är detta ett ställe där de tar hand om dig på bästa sätt!!!

Anna
Skrev om Södertandläkarna

Bra tillgänglighet, lätt att få akuttider, proffesionellt bemötande.

Sandra S
Skrev om Södertandläkarna

Södertandläkarna är väldigt professionella och duktiga, de ser verkligen till individens bästa och jag skulle varmt rekommendera dem till andra.

Yvonne W
Skrev om Södertandläkarna

En stor eloge till Södertandläkarna för sin effektivitet, smidighet, snabb behandling man känner att man är i säkra händer , tryggt och alltid ett sms om nästa förestående behandlingstid , två dagar innan , mycket värt i stressens tidevarv. det är " nästan ett nöje " att besöka tandläkaren.

Anna C

Stefan H
Skrev om Södertandläkarna

Snabb och effektiv service i kombination med trevligt bemötande.

Nick M
Skrev om Södertandläkarna

Jättebra.Kunnig och trevlig personal, bra bemötande, ingen väntetid.

Andreas O
Skrev om Södertandläkarna

Dom känns väldigt proffsiga. Nu har jag iofs ingen annan att jämföra med de senaste tio åren, men jag är mycket nöjd.