Stockholms Byggbrigad

Stockholms Byggbrigad

Ring 08-760 66 94 www.sbb.nu

Stockholms byggbrigad AB bedriver verksamhet inom de tre affärsområdena byggentreprenad, byggservice och fastighetsutveckling. Företaget har varit etablerat sedan 2002 och har i huvudsak verkat inom Storstockholmsområdet sedan dess. Idag är vi ett komplett byggföretag och specialister på total- och funktionsentreprenader,...

13 omdömen om Stockholms Byggbrigad

Ebba H
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Vi byggde ut vårt hus med 55 kvm under 2015/2016 med hjälp av SBB. SBB kändes som rätt val redan vid första mötet. Medan de andra firmorna var stressade och vissa inte dök upp i tid, upplevde vi Waldemar som väldigt professionell, han diskuterade våra ritningar och kom med kunnig och värdefull input på ett väldigt förtroendeingivande och trevligt sätt. Magkänslan visade sig vara helt rätt. Utöver att byggteamet var väldigt kunniga och noggranna så fanns en yrkesstolthet och respektfull ödmjukhet hos alla i teamet, vilket...

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Karin N
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Vi har anlitat SBB för en utbyggnad av vårt trähus. Kontakten med SBB har varit seriös och noggrann från början till slut. De byggare och hantverkare som varit här har varit trevliga och mycket kunniga, kommit med ideer när vi bett om det och rekommendationer i det fall önskade lösningar inte varit möjliga eller lämpliga. Vi är mycket nöjda med SBB och kan verkligen rekommendera dem. Slutresultatet blev utmärkt.

Åsa W
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Vi har fått ett taklyft utfört på vår villa från 40-talet och SBB har hjälpt oss med allt från början till slut. Vi är väldigt nöjda med det arbete som SBB har gjort och uppskattade att Waldemar tog sig tid att svara på våra frågor och funderingar under hela processen. Byggarna på plats var trevliga och professionella, de kom med förslag på lösningar och var väldigt noggranna i sitt arbete. Vi rekommenderar gärna SBB och skulle anlita dem igen.

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 651 omdömen 3.7 av 651 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Mikael
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Vi anlitade SBB för att totalrenovera vår källarvåning, vilket inkluderade allt från att riva väggar, bila bort betongplattan och gräva ut under huset till nya ytskikt (läs mer på www.mickesbyggblogg.blogspot.com). Vi är mycket nöjda med resultatet och det bemötande vi har fått av SBB. Det är kvalitet i deras konstruktion och arbete, vilken de bibehåller när deadline närmar sig och det blir stressigt. De är också noga med att ytskikten blir snygga. Waldemar gör sitt yttersta för att hålla det han lovar, och såg till att...

Jens
Skrev om Stockholms Byggbrigad

SBB bygger ut vårt hus med 35 kvm. Vi är mycket nöjda med Valdermar och SBB beömtande. Från dag ett har vi har haft full koll på bygget och kostnaderna. Trots minder oväntande problem mm så har Valdemar och SBB sköt det galant! Vi kommer absolut använda SBB igen bra pris , tydlig offert , proffsig kontakt Rekmenderas!

Moderna bad
4.5/5 i betyg av 106 omdömen 4.5 av 106 omdömen
BadgeThreeYears

Det här är andra gången jag köper deras tjänster (lägenhet och villa) och för andra gången nöjd från start till mål. Trevligt bemötande, kon

Katarina L
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Vi anlitade företaget för en utbyggnad av sovrum i Saltsjö-Duvnäs, Nacka. De hade hade hand om hela projektet från gjutning av platta, vägg, tak till inredningsdetaljer i utbyggnaden. Arbetet utfördes med noggrant utformad plan. De kom också med bra uppslag på hur arbetet kunde förbättras under projektets gång. Vi kan varmt rekommendera Stockholms Byggbrigad för denna typ av uppdrag.

Johan
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Vi anlitade Stockholms Byggbrigad i Sollentuna för en tillbyggnad med balkong på ca 14 kvm. Vi är oerhört nöjda med engagemang, kvalitet och samarbetsvilja. Arbetet innefattade så väl markarbete, stombygge som snickeri och allt blev väldigt väl och proffsigt utfört.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Peter L
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Nybyggnation Villa Sollentuna, Viby Humlevägen Anlitade Stockholms Byggbrigad första gången 2008. Visste då inte mycket om dem. Det gällde tillbyggnad av en större kupa på vårt dåvarande radhus i Norrviken. Vi var oerhört nöjda med detta och så småningom när vi kom i nybyggar tankar kontaktade vi dem igen för att skissa på ett nybygge. Huset står nu klart sedan mitten av 2010. Huset är på 200 kvm med 2 badrum på ca 8 kvm vardera. Vi är otroligt nöjda med resultatet. Tomten som vi valde underlättade inte då det var skog...

Jeanette J
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Tillbyggnad av garage och övervåning på vårt hus i Nacka 2011 skedde med noggrannhet och stort ansvarstagande. Bygget blev klart på utsatt tid och vi är mycket nöjda. Vi kan varmt rekomendera Stockholms Byggbrigad

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
Tobias H
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Tillbyggnad 90kvm Byggde ut vårt hus i Sollentuna med 90 kvm, fördelat på 45kvm i markplan och 45kvm källare samt omdränering av befintligt hus. Allt från markarbete, vatten och avlopp, golvvärme i källaren, radiatorer på marklplan till färdiga innerväggar för tapetsering ingick i entreprenaden. Mycket väl utfört arbete på utsatt tid och med väldigt fokus på att göra mig som kund nöjd. Kan lämna min bästa rekommendationer.

Catharina Ulrika A
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Stockholms Byggbrigad gjorde en fantastiskt fin kupa åt oss i Norrviken 2009. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera dem. Nästa gång vi behöver bygghjälp kommer vi garanterat vända oss till Stockholms Byggbrigad igen.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Dag
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Vi gjorde en större om och tillbyggnad av vårt funkishus i Edsviken i Sollentuna under 2009-2010. Stockholms Byggbrigad var generalentrepenör och fungerade bra. De lyssnar på kunden och det uppskattas. Lite förseningar och annat men det är naturligt i ett så pass stort projekt. På det hela taget gjorde de bra och professionellt jobb.

Christian M
Skrev om Stockholms Byggbrigad

Byggde ut vårt hus i Edsviken med cirka 130kvm under 2007 samt totalrenoverade drygt 180kvm fördelat på entreplan och övre plan (5 sovrum, 2 duschar/toaletter, kök, vardagsrum samt tvättstuga). Bytte i samband med detta även alla fönster, putsade om fasaden samt ny el, dränering, vatten/avlopp, värmesystem med golvvärme i samtliga rum och mekanisk ventilation. Allt utfördes enligt uppsatt tidsplan och med ett professionellt bemötande och genuint intresse för att få en nöjd kund. Det väl utförda arbetet 2007 resulterade i...

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 174 omdömen 4.7 av 174 omdömen