Studemaskolan

Ring 08-99 89 78 www.studema.se

19 omdömen om Studemaskolan

Rafah A
Skrev om Studemaskolan

Bästa skolan! Alla där är fantastiska och de lär ut barnen på bästa sätt! Barnen fick lära sig allt möjligt där med de fantastiska pedagoger! Mer än nöjed är jag!

Svar från Studemaskolan

Tack Rafah. Det är vi jätteglada över att höra. Vad roligt att du är så nöjd med oss.

Danijel J
Skrev om Studemaskolan

Bästa skolan rekommenderar starkt strålande

Svar från Studemaskolan

Tack Danijel! Jätteroligt att du vill rekommendera oss..

Marcus K
Skrev om Studemaskolan

Studemaskolan är verkligen toppen. Enkelt att kommunicera med lärare och mentorer.

Svar från Studemaskolan

Tusen tack Marcus! Kul att höra att du är så nöjd.

Annica K
Skrev om Studemaskolan

Underbara lärare! Barnen blir sedda och hörda. Världens bästa fritids, de har lärt mina barn simma och åka skidor.

Svar från Studemaskolan

Tack för de fina orden om vår skola!

Göran B
Skrev om Studemaskolan

Båda mina barn har gått på Studemaskolan och jag är jättenöjd med den utbildning de fått. De har också klarat sig mycket bra i sina fortsatta utbildningar vilket styrker min uppfattning.

Svar från Studemaskolan

Tack för det fina omdömet Göran. Och väldigt roligt att höra att det gått bra för dina barn i fortsättningen också. Att ge kunskap för livet - är ju vårt mål. :)

Eva A
Skrev om Studemaskolan

1, Ett tolerant, empatiskt och kompetent bemötande. 2. Ett inlärningssystem med konkreta studietekniker som inspirerade till mer lärande och kunskap samt ett hos eleverna mer självständigt kompetensutvecklande. Studemaskolan levererade med full tillfredställelse. 3. Skulle utan tvekan nyttja Studemaskolans service igen, d.v.s. låta min barn eller rekommendera andras barn att låta sina barn gå på Studemaskolan för att göra grundskolan.

Svar från Studemaskolan

Tack så jättemycket för ditt fina omdöme Eva! Det gör oss glada och stolta.

JOHN R
Skrev om Studemaskolan

Min son gick på Studemaskolan i många år och både han och jag är förvånade över hur mycket lärarna brydde sig i både min sons och alla övriga elevers framgång. Fantastiskt att en sådan bra skola finns i Stockholm! Tack alla ni lärare på Studemaskolan!

Svar från Studemaskolan

Tack för det fina omdömet John. Roligt att se.

Ann Elisabet S
Skrev om Studemaskolan

Studemaskolan har funnits i över 30 år och har gett utbildning och strålande grundläggande skolkunskaper till 1000-tals elever. Atmosfären på skolan inger en känsla av "Bullerbyskola" i det lilla formatet samtidigt som det finns en internationell anda med de över 30 olika hemspråk som elever undervisas i. Både mina barn och barnbarn har gått på skolan och jag kan varmt rekommendera skolan.

Svar från Studemaskolan

Tack för de fina orden om vår skola!

DAVID F
Skrev om Studemaskolan

Jag har haft alla mina fyra barn i Studemaskolan, tre av dom har gått ut grundskolan, yngsta barnet går i 2:an och jag är verkligen nöjd! Det bästa med skolan är användandet av studieteknologin. Barnen lär sig att studera på riktigt. Den viktigaste kunskapen som finns eftersom de med den kan lära sig och bli precis vad de vill. Lärarna på skolan verkar genuint bry sig om eleverna och ledningen är nog den bästa jag sett. Jag bedömer en skola utifrån resultat som jag kan se. Eftersom det går bra för mina barn, de är ärliga,...

Svar från Studemaskolan

Vi är väldigt glada över att läsa att du är så nöjd med dina erfarenheter och resultat från att dina barn gått i Studemaskolan.

Karl Mattias N
Skrev om Studemaskolan

Jag vill varna för denna skola, som är en del av scientologirörelsen. "Studietekniken" Applied Scholastics, som skolan använder sig av, är helt ovetenskaplig och bygger på Scientologins grundare L Ron Hubbards doktriner. Scientologerna är motståndare till psykiatrin, som de tror konspirerar för att ta över makten och störta människorna i fördärvet. De tror till exempel att neuropsykiatriska diagnoser som exempelvis adhd inte existerar. Istället tror de att alla inlärningssvårigheter kan botas med studietekniken, vilket...

Svar från Studemaskolan

Tack för dina synpunkter. Här kommer fakta om oss: Vi är precis som den kommunala grundskolan, en ickereligiös skola som välkomnar alla livsåskådningar och erkänner allas lika värde. Vi avstår därför att kommentera religioner eller deras syn på olika områden. All vår verksamhet följer skollagen. I det ingår förutom undervisningen en fullgod elevhälsa - med tillgång till kurator, skolsyster, skolpsykolog och skolläkare - som alla andra skolor i Sverige. De allra flesta föräldrar och barn trivs jättebra med oss. I Stockholms...

Nils Christoffer S
Skrev om Studemaskolan

Supernöjd med denna skola. Det är en trygghet att ha sitt barn där, man vet att det finns en noggrannhet som jag inte sett på andra skolor. Min son och jag är nöjda. Barnen får den uppmärksamhet och hjälp som krävs för att uppnå sina mål. Rekommenderas strakt!

Svar från Studemaskolan

Jätteroligt att både din son och du själv är nöjda.

Aleena G
Skrev om Studemaskolan

Jag var en ensamstående mamma som bodde i Göteborg med min då 8åriga son. Han gick i en kommunal skola och det hände allt oftare att min son var upprörd efter och innan skolan. Jag bestämde mig för att undersöka vad som pågick och gick till skolan för att träffa läraren. Jag insåg att den nya ”pedagogiken” som gick ut på att lära barn känna igen ord utan att lära sig det grundläggande alfabetet, var en del av problemet. Jag hade aldrig blivit informerad om att skolan testade en inlärningsmetod och behandlade mitt barn som...

Svar från Studemaskolan

Tack så jättemycket för din rekommendation och för din utförliga berättelse om dina erfarenheter.

CHATSILA J
Skrev om Studemaskolan

Bästa tänkbara valet av grundskola tycker jag. Jätte bra lärare som verkligen tror på eleverna och ger alla elever möjligheter man behöver. Man känner sig sedd då det är en väldigt familjelär skola där man känner en stark känsla av sitt egna värde. Relation mellan elever, lärare och rektorn är otroligt bra! Finns inte bättre skola!

Svar från Studemaskolan

Jätteroligt att höra ett sådant fint omdöme från en av våra elever. Tack!

sofia a
Skrev om Studemaskolan

Världens bästa skola nåonsin. Innan jag började på Studema var jag osocial, och hade en dålig teknik för att lära mig saker. Med hjälp av de underbara lärarna och eleverna på skolan har jag sedan dess alltid vågat vara mig själv, och studierna nu i gymnasiet går galant, detta för att jag använder mig av studietekniken från Studema.

Anneli M gillar detta
Svar från Studemaskolan

Roligt att höra att skolan fungerade så bra för dig Sofia. Och att det har gått så bra för dig även efteråt. Det är i slutändan det som är syftet med vår utbildning.

Anneli M
Skrev om Studemaskolan

Min son går i första klass. Han ville först bara leka men lärararna har gjort ett fantastiskt jobb då han nu tycker det är kul med skolan. Min sons klass är en jättefin och lugn klass med mycket bra sammanhållning och där alla tycks vara kompisar och ingen mobbing sker. Det känns mycket tryggt som förälder. En stor eloge till Marianne och Anneli ! /Caspers mammma

Svar från Studemaskolan

Vad roligt att allt har blivit bra, att ni känner er trygga och trivs.

Aila
Skrev om Studemaskolan

Jag har haft 2 barn på Studemaskolan. Vad jag kan se som förälder är att de är noggranna med sina studier. De ser till att de förstår, och det har blivit en naturlig vana att ta reda på saker och ting. Om de hamnat efter, så har de alltid fått rätt och snabb hjälp av lärarna att komma ikapp igen. Det känns skönt för mig att veta att mina barn har en bra grund att stå på....de bra verktyg med sig i livet för att lyckas. De har aldrig klagat att de inte vill gå till skolan. Under alla dessa år har de glatt stigit upp på morgonen....

Svar från Studemaskolan

Det är precis det här vi strävar efter med vår utbildning. Tack för dina fina ord, Aila.

Monica S
Skrev om Studemaskolan

Studema skolan kan jag varmt rekommendera. Det är en liten skola med små klasser alla elever syns och får den uppmärksamhet de behöver. Behövs extra resurser har de haft möjligheter att sätta in det. Exempelvis för att uppnå ett godkänt betyg. Det verkar inte förekomma på skolor där mina bekanta har sina barn. Har det varit "problem" elever varit oeniga så har skolan tagit hand om det direkt. Studietekniken som används är något som passat min dotter, hon lär in saker mycket snabbt och det fastnar. Jag är verkligen glad att vi valde den skolan.

Svar från Studemaskolan

Tack för att du beskriver vå skola så väl, Monica.

Camilla F
Skrev om Studemaskolan

Studema skolan är en skola som jag varmt rekommenderar. Mina döttrar i ålder 24, 16,15 år har gått/går i den skolan nu. Engagerade, trygga och stabila lärare gör att eleverna bibehåller sitt intresse för att lära sig de olika ämnena. Dessa egenskaper i kombination med en utmärkt studiepedagogik gör att varje barn kan lyckas i sina studier och får de verktyg som gör det möjligt att kunna studera med bibeållet intresse för att lära sig mera och bli bättre i olika ämnen. Som förälder känner jag mig mycket trygg att ha barnen...

Svar från Studemaskolan

Stort tack för att du berättar om dina fina erfarenheter av vår skola under alla år, Camilla.

Johan H
Skrev om Studemaskolan

Studema är en mycket trevlig och bra skola i Bandhagen i södra Stockholm. Min son har gått där i drygt ett år. Han gick tidigare i en kommunal skola och fördelarna är många gentemot den, jag kan nämna några: 1. Små klasser gör att läraren hinner med varje elev och ger bättre studiero. (I förra skolan var det ibland väldigt stökigt och oroligt). 2. Man får väldigt bra och professionell respons av skolan. Har man minsta frågetecken sa tar de itu med det på en gång. 3. Den lilla skolan och de små klasserna gör att alla...

Svar från Studemaskolan

Tack så jättemycket för ditt fina omdöme Johan. Och för din utförliga berättelse om dina erfarenheter.