Svenska Motorkompaniet

Svenska Motorkompaniet

www.smk.se
  • BadgeElevenYears
4.5

Vi säljer bilen åt dig! är en populär tjänst där du lämnar in din bil till oss och vi säljer den åt dig. Du kan tjäna 10´000-30´000kr mer än vid ett vanligt inbyte. Vi erbjuder köparen finansiering och garantier samt att vi tar hand om köparens inbyte. Likaså löser vi dina lån på din bil och när bilen är såld betalar vi ut...

405 omdömen om Svenska Motorkompaniet

Sedan starten hos Reco 2013

Bengt Robin P
Skrev om Svenska Motorkompaniet

VARNING! Ha inga höga förväntningar om du väljer att göra ditt bilköp hos SMK! Lögner innan köp och tar inget ansvar när affären är slutförd med merkostnader för konsumenten! Köpte min bil hos Svenska motorkompaniet för en månad sen och betalade 240000kr. Jag har ca 6 timmar körtid T&R så jag var noggrann att ställa frågor för att få en rättvis bild av bilen innan jag tog beslutet att åka och dit. Över telefon så var beskrivningen "en bil där allt fungerar och i fint skick!" Vi var först inte överens om priset men...

Kristian P
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Har anlitat Svenska Motorkompaniet ett flertal gånger när jag har sålt bil. Har även köpt bil av dem.

Elsebritt L
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Blev väldigt bra bemött av företaget. Kände förtroende för personalen och är nöjd både med dem och med bilen jag köpte

Riitta S
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Trevligt sätt. Hade inga förväntningar. De var väldigt professionella och snabba, kunde sin sak. De gjorde extra tjänster på köpet, besiktning och däckbyte. Köpte en bil som jag har varit mycket nöjd med.

Mohamad A
Skrev om Svenska Motorkompaniet

, behandlingen var bra och dem är trevliga

Rein C
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Inget att jubla över. Jag köpte en begagnad VW Eos. Med den fick jag med mig ett set 16 år gamla vinterdäck; stenhårda och spruckna! Jag blev tvungen att byta ut de direkt nu till vintern, även fast försäljaren påstått att de ska ha gått att använda. Dessutom läcker vatten in i kupén när det regnar så att larmet går när jag parkerat eller droppar ner på låret under körning

Caroline D
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Serviceminded, lyhörda och snabb affär.

Janis S
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Överlag en positiv erfarenhet att sälja bilen till/ge nom Motorkompaniet. Mycket trevligt och professionelt bemötande av personalen och snabbt bokslut och betalning. Dessutom var mitt säljpris betydligt bättre än på alla "Vi köper din bil" företag! Motorkompaniet rekommenderas starkt!

Dagmar E
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Jag blev mycket väl bemött, har inget att klaga på.

Jonas M
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Mkt kunniga! Förklarar väl! Ger goda råd. Snabb service och löser allt!

Lars C
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Kanon bra service o dessutom trevligt bemötande!

Emmanuel I
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Hela köpet gick utan några problem och fick även bra info om allt det viktiga

Lars H
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

Sålde min förra bil via SMK för tre år sen och det var kanon så nu nu när det var dags att byta bil igen tre år senare så lämnade jag in nästa bil (XC90-2016) och allt fungerade lika bra!! Göran och Philip tog emot den och den såldes några veckor senare. Själv tjänade jag ca 20k på att sälja den via SMK istället för att lämna in den på Bilia och allt gick väldigt smidigt! Stort tack Philip och Göran!

MICHEL B
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Sålde min röda mercedes via dom. Hade tänkt sälja den själv men när jag stod och tvättade den bredvid deras butik så såg jag deras reklam om att dom säljer bilen åt dig. Gick in och fick ett trevligt samtal med ägaren och hans son. Bestämde mig att ge dom en chans. Det enda negativa var att det tog längre tid än vad jag har trott men det var ju inte deras fel utan min egen förhoppning :) Var inne någon gång under tiden och pratade med min säljare som gjorde mig trygg i att allt gick som det skulle. Bilen såldes och jag fick...

Mikael R
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Jättetrevliga! Köpte en mopedbil Aixam. Bra genomgång. Känns tryggt att handla hos dem.

Simon S
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Mycke trevlig personal, snabb och smidigt utan några problem

Pg P

Bra service Trevlig Personal och framför allt Hund

William B
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Dem är så bra och hjälper kunder för att få den som de behöver.

carita c
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Köpte bil för tredje gången på Svenska Motorkompaniet och lika nöjd varje gång. Alltid proffsigt bemötande och hjälpsamma igenom hela affären. Vi är Supernöjda med våran nya bil! Tack SMK🌸

JÖRGEN L
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Köpte en ny moped bil hos en annan återförsäljare och tyvärr var det ett måndags ex med konstigt många garanti problem. Efter många turer så kontaktade jag SMK som trots att jag inte köpte bilen hos dem varit super proffsiga och gjort det där lilla extra som gör att jag ångrar att jag inte köpte bilen hos dem! Rekommenderar deras mopedverkstad starkt! En extra stjärna till Theo!

Sandra B
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Ett seriöst och familjärt företag. Dem har varit till hjälp i olika frågor. Jag och familjen har varit där mer än en gång innan vi bestämde oss. Inget annat bilföretag gav samma intryck. Jag är jättenöjd med inköpet av mopedbilen som dottern fått.

Mi G
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

Väldigt väl bemött, informativt och proffsigt.

Bajrami X
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Bemötandet var bra, men det var inte ok med väntetiden. Vi köpte en bil.

Johan G
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

SMK motsvarade mina förväntningar i allra högsta grad. Trevligt bemötande, tydlighet och transparens ang upplägg och till sist en avslutad affär som alla parter var nöjda med.

Alexander L
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

Toppenhjälp av deras duktiga försäljningschef Philip!

Henrik O
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Skickade en förfrågan om offert på en mopedbil(pris: 109.000 kr). Fick svar samma dag med två olika förslag. Var och provkörde mopedbilen med sonen och det var en spricka i ett fäste till en backspegel. vi gjorde affär och dem bytte till ny backspegel utan kostnad. Någon dag efter vi hämtat mopedbilen testade min son tutan och den funkade inte, samt tog handbromsen inte så bra och så var det en glödlampa till halvljuset som inte funkade. Jag tog kontakt med säljaren(Philip) och vi bokade en tid för koll av nämnda fel. När...

Johan R
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

Motorkompaniet skötte min försäljning proffsigt. Jag vart mer än nöjd med deras hjälp. Rekomenderar!

Magnus E
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Bra bemötande och bilen fungerar fint!

Mats G
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Proffsigt och trevligt bemötande. Inte "säljigt" som hos vissa andra försäljare. Helnöjd med mitt köp.

Mats I
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Köpte begagnad bil, trevligt bemötande. kändes seriöst och ärlig attityd.

Johan S
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Köpte en väldigt omhändertagen BMW, imponerades av deras trevliga och proffsiga attityd på SMK!

Maarika M
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Mycket trevlig och ärlig bilköp , känns tryggt att handla av en kunnig och fint bemötande personal . M

Marta M
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Köpte Volvo säljaren var trevligt och pratsam men det bästa var Marvin

Jörgen J
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

SMK sålde min bil på uppdrag, det sköttes bra, bra dialog hela vägen. Jörgen Johansson

Peter N
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

Utförde försäljningsuppdraget som förväntat dvs smidigt och proffsigt.

Ronny Ö
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Köpte en Toyota Rav 4 -10. Fick ett trevligt bemötande vid köpet samt när bilen hämtades. Fick information att bilen hade kontrollerats och endast trasiga stötdämpar damasker hade hittats, men att bilen borde servas, olje och filterbyte mm. Hade förväntat mig att det endast var detta som måste fixas. Men personalen som gjorde kontrollen, borde ha märkt felkoden som indikerade att det var fel på fyrhulsdriften, om det var okunnighet eller om man "mörkade" vet jag ej. Sedan att en av backarna till handbromsen råkade...

Drakhshan S
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Jag köpte en Lexus och jag fick en bra bemötande de var trevliga och förklarade allt på ett bra sätt jag ska rekommendera svenska motorkompaniet till mina bekantar Tack .Drakhshan Shal

Linda A
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Köpte bil i Huddinge. Blev jättebra bemött. Blev glatt överraskad av bemötandet. Klart över förväntan. Kan varmt rekomendera dem.

Arvid Mattias E
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

Jag sålde nyligen min moped hos SMK och upplevde en mycket bra service där jag blev väl bemött! Fick även ut några extra tusenlappar vilket jag är väldigt nöjd över. Rekommenderar!

John Hampus F
Skrev om Svenska Motorkompaniet

TRÖTTSAMT med företag som inte ens försöker hjälpa sina kunder att hitta lösningar på problem som uppstått! Dessutom otroligt drygt bemötande av säljare. Jag köpte en begagnad bil (som fungerar bra ska sägas) inklusive vinterhjul - en parameter som var viktig för mig när jag köpte bilen att allt skulle ingå och slippa större utgifter framöver. Visade sig att ett av vinterdäcken var skadat och inte kördugligt (fälgskav på däck efter körning utan luft - ett tydligt fel). Fick ingen som helst hjälp av företaget som...

Jim H
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Köpte en begagnad bil hos dem. Blev bra bemöt, trevlig personal. Smidigt att provköra. Lite saker strulade: som att de kom på, några minuter innan jag skulle signera, att bilen skulle på service A inom några veckor. Sånt som händer, lite ovanligt att loggboken är digitalt i bilen. De stod upp helt för deras miss och genomförde servicen på deras bekostnad (efter lite övertalning) Senare vid servicen uppdagades det att bromsbeläggen behövde bytas, vilket de bytte på deras bekostnad. Summering: Lite strul (vilket troligen var slump), men de stod för sin sak. Skulle handla där igen.

JENNY B
Skrev om Svenska Motorkompaniet

Kolla att servicen verkligen är gjord när bilen lämnar SMK

Peter P
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

Försäljning av tjänstebil som gick smidigt med bra stöttning och ett bra bemötande av er!

Arvid E
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Mycket bra service och kunniga säljare! Bilen jag köpte fungerar bra!

Per H
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

Trevliga, tydliga och inte så som ofta bilsäljare är.

Paul F
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Helt ok behandling, fordonsmässigt sett bra service, men irriterande att de skulle sälja på en värdelös extraförsäkring för att öka sin vinstmarginal.

Hans Daniel B
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

En service utöver det vanliga. vi är supernöjda med vårt köpa av en mopedbil. snabb och bra service och genomgång av allt samt ett helhets upplägg vi gillar med underhållsservice och allt på samma ställe.. Kan varmt rekommendera Svenska Motorkompaniet. Daniel Broman

Leif Mikael G
Skrev om Uppdragsgivare en del av Svenska Motorkompaniet

Utnyttjar Corona krisen för snabba Affärer.

Yohannes T
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Väldigt trevlig och kunnig han kan bli nästa VD till företaget .

Basse I
Skrev om Köpare en del av Svenska Motorkompaniet

Jätte grymma och snälla säljare