Systembolaget AB

3.7

6 omdömen om Systembolaget AB

Qpaqex
Skrev om Systembolaget AB

Det känns lite som lokalerna är för små. Personalen är hjälpsam då man har frågor. Dock får man ofta bege sig till andra för att finna det man söker. Personalen lyckas alltid ta fel på min ålder så leg är ett måste. Nästan så jag borde skicka tårta till dem för de tror jag är så ung… Jag har dock emot att ett monopol styr. Det är aldrig bra.

Johan
Skrev om Systembolaget AB

Ganska begränsat utbud av vin och öl. Synd, för det ligger ju bra till.

Anya L
Skrev om Systembolaget AB

Här finns ett brett utbud av vin & sprit som ständigt fylls på. Hyllorna är alltså sällan tomma vilket är en fördel när man har lite tid. Dock är det ibland lite för mycket folk och köerna kan bli långa, men personalen jobbar fort så det går oftast snabbt ändå. Det är en fördel att det ligger så centralt till så att man har nära dit men man skulle kanske satsat på lite fler väktare, som de har på många andra Systembolag så att man hade känt sig lite tryggare

Johanna L
Skrev om Systembolaget AB

Detta systembolag har en relativt stor lokal. Du tar kundkorg/vagn om så önskas vid ingången. Sedan går det att fritt gå och titta och ta för sig av hela sortimentet. Finns möjlighet att få rådgivning och tips i butiken. Vid helg och högtider ökar antalet kunder (givet). Jag gillade vad jag såg senast (ett exempel). Då hade detta systembolag en "gräns" på hur många som fick vara i butiken och startade helt enkelt en kö utanför istället. Det var fortfarande mkt folk i butiken och köerna var långa. Men ytterligare kaos undveks och pga detta ger jag detta "system" "4/5 Recos"

Kerstin A och Kerstin A gillar detta
Kerstin A
Skrev om Systembolaget AB

Systembolaget har öppet 10-19 på vardagar och stänger tidigare på lördagen vid 14, men det skiftas om beroende på vilka högtider vi har. Det ligger centralt vilket ökar kundkretsen här. Här tar du en korg eller om så önskas en vagn och öser på själv som svensken gör när det vankas helg. Men, ett stort plus för att man själv får plocka på sig. Det är bra gångar så länge det inte är inte mycket folk som handlar t .ex vid högtider så kan du räkna med en kö som börjar redan utanför busshållsplatsen. För övrigt så finns här...

Johanna L gillar detta
Ami H
Skrev om Systembolaget AB

Ett stort och bra sortiment inryms i denna ganska lilla systemaffär, centralt belägen vid Triangeln. Dock är det trångt mellan hyllorna och inte helt enkelt att ta sig fram en lördag då kassaköerna ringlar mellan gångarna. Då kan det vara idé att ta sig till Mobilia eller Hansa Compangniet istället. Hansa har ju dessutom fördelen att de håller öppet en timme längre! Dock har de ett schysst ölsortiment trots sin lilla yta.