Takis

Takis

Ring 070-485 79 00 takis.se

Välkommen till Takis! Vi bedriver byggnadsarbeten i Stockholm, med inriktning på tak. Vi satsar kontinuerligt på utveckling och utbildning för att säkerhetsställa en hög spetskompetens på våra uppdrag. Som takläggare tar vi vårt jobb på största allvar och värnar om vårt och kundens säkerhet i första hand. Vi utbildar oss...

54 omdömen om Takis

Roel L
Skrev om Takis

Är väldigt nöjd med Takis. Varit professionellt och tydligt i sin kommunikation. Hade kunnig och trevlig personal som städade upp arbetsplatsen efter varje arbetsdag. Arbetade utifrån alla regler för att hantera mitt eternit tak och höll vad de lovade. Inte minst blev resultatet utmärkt. Kan rekommendera företaget.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Anderz L

Kan bara säga: Utmärkt! Allt har fungerat bra! Bra och trevlig kommunikation, flexibla och snabbt och snyggt jobbat TACK!

Alan M
Skrev om Takis

Valde att köra på dem trotts det senaste betyget efter att ha fått situationen förklarad. Väldigt professionella killar. De bytte hela mitt tak samt passade på att använda dem för att måla om hela huset då de redan hade alla ställningar på plats för takbytet. Reaktionen från grannarna var "gud vad fort det gick!". På två veckor bytte vi taket samt målade om hela huset. Jag valde även att ha en kontrollansvarig på plats för att kontrollera takbytet. Inga konstigheter alls. Rekommenderar dem varmt!

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Gabriella K

Varnar stark för det här företaget som inte tar ansvar. Har fått fuktproblem efter takbyte som inte fanns före. Företaget har ändrat takkonstruktion som resulterat i att det blivit för tätt och fukten stannar kvar. Dessutom utför de inte branschenlig montering av takfönster. Undermålig information om att takfönstren "bara" monteras utvändigt. Kommer aldrig anlita dem igen, ett skämt byggföretag!

Henk M
Skrev om Takis

Takis har lagt om taket på vär länga. Väldigt professionellt, seriös bemötande och bra utfört! kan rekommenderas.

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Marianne J

Vi tror att de har gjort ett bra arbete. De höll den utlovade tiden och höll snyggt under arbetes gång. Enda missen kan ha varit att vi inte blev medvetna om att vi kunde h behövt ett rasskydd för snön.

Milada B

Hej, Jag var väldigt nöjd med tåkbytet. Takis har gjort ett bra jobb. Det var lätt att kommunicera, kvalité var bra, de var snabba i utförandet, och priset var bra jämfört med andra. Tack för ett jätte bra jobb. Med vänlig hälsning Milada

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Lars-olov P

Bytte av tak tegel med underpapp. Ägarna hade ett korrekt bemötande och tog tag i de problem som kom upp under arbetet. Enda problemet var när de inte på plats och man ville göra ett påpekande eller fråga. Hanverkarna kunde varken svenska eller engelska. Det var ända problemet för mig. Handen.

Brita S
Skrev om Takis

Omläggning av tak med enkupigt tegel. Takis arbetade fort, hade minst fyra man på plats, vilket gjorde att allt blev klart inom mindre än två veckor, trots att vårt tak är ganska komplicerat. Lätt att kommunicera med ledningen som också verkade mycket kompetent. Prismässigt ligger företaget bra till. Plus för att den offert som ges är mycket tydlig. Vi lät en besiktningsman kontrollera taket. Han hittade bara några smärre detaljer som åtgärdades. Dock har vi ännu inte, efter flera påstötningar, fått den fotodokumentation på arbetet som utlovats. I övrigt nöjda.

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Britt-marie T

Taket på huset behövde läggas om och detta arbete gjordes helt perfekt från början till slut. Bra bemötande, erfarna, yrkesskickliga och artiga takläggare. Både den tid det skulle ta samt priset överensstämde med det utlovade. Både min man och jag är mycket nöjda och kan på det varmaste rekommendera Takis firma. Britt-Marie Palm Thilander

Mats N
Skrev om Takis

Takomläggning, betongpannor, med div extra arbeten, plåtarbeten runt takfönster, nya hängrännor och vindskivor etc. Utfördes snabbt och elegant. Ingav förtroende.

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 41 omdömen 4.8 av 41 omdömen

Margaretha G

Vårt tak på hus byggt 1954 behövde läggas om. Det handlade om att byta viss spont, lägga på ny takpapp och lägga nytt tegel. Takis hade gjort motsvarande arbete på två andra hus på samma gata och vi kunde både se hur fint det blivit och fick goda rekommendationer. Vi är mycket nöjda med resultat. Bemötandet var trevligt, korrekt och med snabb återkoppling under hela tiden. Vi blev dessutom imponerade av deras effektiva, metodiska arbetssätt och mycket trevliga arbetsteam.

Issa S
Skrev om Takis

Rekomenderas varmt. Professionella och seriösa! Lade om mitt nuvarande tak och resultatet blev suveränt.

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

Olle H
Skrev om Takis

Takis höll vad som utlovats i fråga om tid kostnad och utförande. Kan rekommendera företaget.

Helena B

Trevliga och tillmötesgående och bra att prata med. Väldigt bra service. De var snabba och gjorde ett bra jobb på vårt tak.

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen

Carolina S Carolina S
Jörgen K

Vi ger ett högt betyg, 5 på en femgradig skala. Snabbt, snyggt och proffesionellt takbyte och trevligt bemötande. Kan rekommendera Takis.

Hans S
Skrev om Takis

Proffsigt bemötande. Bra med displaybilen där man kunde välja takpannor och stuprör. Snabbt utfört arbete. Snyggt städat när arbetet var klart.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Sven H
Skrev om Takis

mycket bra grabbar som vet vad dom gör jobbet blir rätt och snabbt utfört. jag fick mitt tak omlagt papp läkt pannor

Mona L
Skrev om Takis

Toppenbemötande. Omläggnng av tak till nya pannor. Har inte kunnat önskat mig bättre service m m. Allt fungerade perfekt och de arbetade väldigt målmedvetet och höll vad de lovat. Kan varmt rekommendera dem.

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Bo E
Skrev om Takis

Hej! Mycket nöjda med ett väl utfört arbete. Proffsigt utförande och städning och bortforsling av allt skräp inom tidsramen. Förutom detta trevliga människor att samarbeta med och lätt att tala med och att framföra mina synpunkter. Kan varmt rekommendera Takis. MVH Bo Enquist

Kristian N

Snabba, proffsiga och vänliga. Mycket lätta att ha att göra med. Alltid tillgängliga på telefon och oerhört snabba på att agera när det gäller. Tydlig offert och tidplan. Hela takomläggningen var klar på fyra dagar. Vi är oerhört nöjda och har rekommenderat Takis till många grannar och vänner.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Gustaf L

Jag la om mitt tak och är nöjd med dem som leverantör.

Jonas J
Skrev om Takis

Byta av tak. Snabbt offertsvar, tydlig offert och bra pris. Ordning och reda under renoveringen, proffsigt arbete och bra kommunikation. Rekommenderas.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Johan N

Takrenovering. Bra bemötande och bra pris. Rekommenderas

Pernilla C

Snabb återkoppling vid offertförfrågan. Transaprent offert. Leverens iprincip i enlighet med offert - försening berodde på vår entreprenör. Mindre reklamation som kommer åtgärdas inom kort. Trevligt och professionellt bemötande.

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Tomas W
Skrev om Takis

Jag köpte en komplett takomläggning av takis, de rev mitt gamla plåttak med underliggande spåntak som låg på mycket gamal form av råspont. Det vart mycket mer jobb att riva än de trodde men det orsakade inte någon kostnadökning. Det var just denna perioden väldigt blåsigt, vilket gjorde att det tog längre tid än den veckan som var sagt. Trots det var det aldrig någon stress utan fokus låg på att göra allting rätt. första dagen varlade det om en kostnadsökning på 3 kkr. Det var den enda tillkommande kostnaden som blev,...

Jesper E

Takis agerar mycket proffsigt genom hela processen från offert till slutbesiktning. De lyssnar mycket bra på kunden och presenterar alltid lösningar i linje med kundens önskemål. Även vid problem som t ex försenad leverans av material så såg de till att vi som kunder ändå var nöjda. Rekommenderas varmt!

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 258 omdömen 4.7 av 258 omdömen

Karin M
Skrev om Takis

Väldigt bra och trevligt bemötande. Mycket bra i tid utfört arbete. Totala upplevelsen är Utmärkt!!!

Owe J
Skrev om Takis

Bra kundbemötande, professionellt utförd takomläggning till bra pris. En suverän offert innehållande utförlig beskrivning & tidsplan som följdes till punkt... Effektivt utfört arbete till vår belåtenhet.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Lars T
Skrev om Takis

Jag är supernöjd med allt. De kom i tid, höll vad de lovade och gjorde även det där lilla extra som jag inte hade bett om, men blev kanon. Vi anlitade dem även till vårt altanbygge, det blev över förväntan!! Jag rekommenderar verkligen Takis.

Anna-Karin H

Takläggning. Seriöst och utmärkt jobb.

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen

Evy V
Skrev om Takis

Kan rekommendera Takis, de utförde ett väldigt bra arbete hos oss.

Tedros a

Mycket bra jobb, trevlig bemötande ifrån företaget. Bra jobb jag tackar.

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Per H
Skrev om Takis

Anlitade dem för omläggning av tegeltak på 20-tals hus. Bra bemötande och bra genomfört jobb, rekommenderas!

Darko R
Skrev om Takis

Bra killar som verkligen håller avtal tid och kvalite.

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Kersti U

Takis lade ett nytt tak i röd betongtegel på vårt hus. All kontakt med företagets personal var väldigt positivt och det kändes att de verkligen ville göra sitt bästa, trots att det blev vissa förseningar, som de egentligen inte var orsak till. Vi är väldigt nöjda med resultatet och bemötandet och kan vekligen rekommendera Takis till andra kunder. Vi var också mycket nöjda med priset.

Marja M
Skrev om Takis

Takis Tak bytte tak till mitt hus i somras. De arbetade snabbt, effektivt och bra. Bemötandet var artigt och proffsigt.Inga frågor betraktades som dumma och inga önskemål var omöjliga. De höll den avtalade tiden, städade efter sig och var allmänt trevliga. Jag kan varmt rekommendera firman.

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Elisabeth S

Vi har mycket god erfarenhet av Takis. Trevliga. artiga, noggranna skickliga och snabba. Takarbetet genomfördes med bravur enligt planen. Det var riktigt kul att ha med dem att göra. Kan rekommendera dem till vänner och grannar. Den enda anmärkningen är att man skulle önska att de oftare hade egen säkerhetsutrusning på för deras egen skull.Ser fram emot att anlita dem även för andra hantverksjobb.

Anette H

Takis vann vår takomläggnng bland 10 andra anbudsgivare. De låg bra i pris men framförallt framstod de som professionella och kunde sin sak. De gav kontinuerlig info under arbetes gång, förklarade varför de gjorde si eller så, arbetade på effektivt, hade säkerhetstänk i fråga om arbetsmiljö och föreslog förbättringar för husets hälsa. De höll tiden och priset. Allt gick smidigt.

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Håkan L

Mycket bra val! Av 7 offerter jag tog in var visade Takis det bästa förslaget i matrialval, pris och service. De höll vad de lovade med ett proffsigt och trevligt genomförande. /Håkan

Mojeeb A

The company was very good. They gave us a very good price for the changing of the roof. They completer their work very quickly and did the work very nicely. We will defiantly recommend them to others.

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Göran W

Bemötandet var mycket trevligt. Förväntningarna motsvarade mycket bra vad man kunde hoppas på.

Mia W
Skrev om Takis

Mycket bra genomfört och enl tidsplan rekommenderar varmt

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 174 omdömen 4.7 av 174 omdömen

Juliet E

Jättebra firma, som jag anlitat. Bra arbete och snabbt gjort. Kan varmt rekommenderas. Mvh Juliet Engzell

jörg e
Skrev om Takis

De är trevliga lämnar bra pris och gör ett bra jobb!

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Leif E
Skrev om Takis

Bra killar, lätta att ha att göra med och även att få kontakt med. Väntar dock med att få hjälp med ett par saker, är ganska säker på att det ordnar sig

Glen A
Skrev om Takis

Visa stort kunnande. Trevliga samt höll vad dom lovade. Tak omläggningen på garaget blev väldig snygg gjort.

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 479 omdömen 4.8 av 479 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Karin M
Skrev om Takis

Mycket prisvärda och proffsiga i sin approach mot kunden. Snabba. Trevliga och tillmötesgående! Rekommenderar!

Anna H
Skrev om Takis

Snabbt och bra utfört. Höll vad de lovade och var mycket trevliga och gav ett mycket bra intryck.

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Thérèse W

Hej, Vi är mycket nöjda med Takis. De var noggranna och professionella och utförde arbetet inom avtalad tid.

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen