Tandläkare Gunnar Abele

Tandläkare Gunnar Abele

Ring 073-511 09 00 www.hustandlakaren.se

Vi arbetar med allmän tandvård och specialisttandvård för hela familjen, dvs både för barn och vuxna. All tandvård utförs på vår trevliga klinik på Götgatan 55, ett stenkast från Medborgarplatsen. Vårt tandvårdsteam består av tandläkare, tandhygienist och tandsköterska. All tandvård hos oss inleds först med en undersökning där...

60 omdömen om Tandläkare Gunnar Abele

KIAMAL A
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Jag och min partner har sammanlagt varit patienter hos tandläkaren Gunnar Abele i ett antal år. Det började med att jag här på Reco läste en del positiva omdömen, och bestämde mig därefter att bli patient hos Gunnar - kort därefter blev också min partner Gunnars patient. Det som jag har upplevt som positivt med Gunnar Abele är att han inte proppar patienten med bedövningssprutor, om det inte behövs - han går sedan varsamt fram med borrandet när patienten är obedövad. Något som var negativt, är min erfarenhet av vad...

DentOn Tandvård
4.9/5 i betyg av 538 omdömen 4.9 av 538 omdömen
BadgeTwoYears

Daniel Mattias Stefan P
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Absolut Sveriges bästa tandläkare utan tvekan =)

Anna K
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Alltid trevlig, lugn och effektiv.

Farsta Tandvårdsteam
4.8/5 i betyg av 735 omdömen 4.8 av 735 omdömen

Överförd från min tidigare tandläkare som nu gått i pension. Har fungerat väldigt bra med FT. Man blir nästintill kompis med personalen :-)

Zandra W
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar botade min tandläkarrädsla och nu kan jag inte tänka mig att någonsin gå någon annanstans! Världens vänligaste och skickligaste människ.

Marie L
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Jag tycker att ett besök hos Gunnar är bra. Jag känner mig varmt välkommen. Han har sett till att jag fått en bra bettskena och jag kan varmt rekomendera honom till andra. Han är perfekt för dem som har tandläkarskräck. Han ser till att man blir lugn om man tycker något är obehagligt.

bemma b
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar är utan tvekan världens bästa tandläkare!!!! Så himla glad att jag fick höra talas om honom! :) Har aldrig använt bedövning; för att jag inte tycker att det hjäper. Så ja; det brukade göra jätteont, men hos Gunnar känns det INGENTING(!!!!!) Får mig att undra om andra tandläkare njutar av att plåga sina patienter. ;) Rekommenderar honom till alla jag känner, så nu är vi ett helt gäng som aldrig mer behöver ha någon tandläkarskräck! :D Han är dessutom jäkligt trevlig, otroligt kunnig (såklart) och någon väntetid...

Johan W
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Bästa tandläkaren jag haft! Kunnig, trevlig och klart prisvärd!

Maria S
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar har varit min tandläkare i ca 10 år. Har alltid fått tid snabbt, behandlingar på bästa sätt och ett gott skratt😄

Jan E
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Alltid en glädje att få bli behandlad av el doctore Abele. Jag har köpt nya tänder och dom sitter kvar där dom ska:) Sammanfattning: Kan inte bli bättre

Tomas E
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Super bra bemötande och trevligt fast jag hatar tandläkarbesök=)

Morgan L
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

En sympatisk och kunnig tandläkare som jag har det största förtroendet för ! Mvh Morgan Lindberg.

Gabriella L
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Mycket kunnig och omtänksam tandläkare. Alltid trevligt och personligt bemötande. Mån om att man alltid får en tid så snart som möjligt. Jag har gått hos Gunnar Abele sedan jag var liten, och det kommer jag absolut att fortsätta göra. Jag kan varmt rekommendera honom som tandläkare!

Ying E
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar är absolut Sveriges bästa tandläkare. Gunnar kämpar för att ge patienterna första möljliga tid. Super duktig, proffs och trevlig. Tand problem är äntligen över. Jag var mycket rädd av tandläkare tidigare men nu ser jag nästan fram emot att komma och kolla tänderna igen hos dem, efter Gunnar har hjäpt mig med min tand, vilket har haft problem sedan 2012. Andra duktiga tandläkare har också tittat på den flera gånger tidigare men ingen kan eller vill göra någting för att lösa problemet. Gunnar fixade det. Nu kan jag äta godis och hårdbröd igen.

Fredrik W
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Mr. Gunnar is excellent ! Has superb skills and do the right things.

Tone L
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Som ny patient har jag känt stort förtroende för Gunnar Abele. Först en ordentlig genomgång av tandstatus och därefter adekvat behandling samt uppföljning inom ett år.

Jessica K
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

År av tandvårdsrädsla är äntligen över, tack för proffsigt bemötande!

Rob S
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

i trygga händer, förklarar allt

Agnes E
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Super duktig, kompetent, kunnig tandläkare. Väldigt mjuk och aktsam. Ser alltid att patienten mår bra. Märker inte att Du är hos tandläkaren. Bästa är att han är kunnig I sin sak.

Cecilia B
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Omtänksam, trygg, duktig och genomtrevlig! Jag är alltid glad efter ett besök hos Gunnar.

Lotta J
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Duktig, förtroendeingivande, lugn och mycket kompetent. Bäst helt enkelt! Framförallt för någon som har tandläkarskräck som jag :-)

Andra D
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar Abele was the second dentist I went to since I moved to Stockholm and it was the best choice I ever made. He was very kind and caring during all of our meetings. He would always explain each step what he was about to do and did it very gently. He was very attentive to all of my needs and it felt nice as sometimes it is really hard to tell what you need done or not in order for your teeth to be nice and good looking. I have been going for over an year and I will continue to go to him until he retires. Besides the services...

Monica N
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Jag följde med Gunnar från Folktandvården. Han är helt enkelt den bästa tandläkaren jag har haft. Han har hjälpt mig otroligt mycket med min låga smärttröskel. Gunnar inger förtroende, är lugnt och metodiskt.

Angelica R
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Var där på undersökning som förstagångskund. Allt från första intrycket till undersökningen var toppen. Brukar tycka att dom är hårdhänta men det här var som att sova sig igenom undersökningen. Duktig och lätt att ha att göra med. Kommer gå hit igen !

Anna B
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Kan varmt rekommendera denna tandläkarmottagning. Kompetent personal, bra omhändertagande och fint bemötande.

Lillemor S
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Både jag och mina barn går hos Tandläkare Gunnar Abele sedan många år tillbaka. Tryggt och proffsigt och ett mycket vänligt mottagande varje gång.

Karin R
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Ett stort proffs. Mycket duktig. Jag är aldrig nervös för att gå dit. Bästa tandläkaren. Dessutom väldigt trevlig.

Andreas E
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Tandläkare/kirurg i världsklass! Ett fantastiskt mottagande från första sekund. Verksam i ljusa, trevliga lokaler centralt på Södermalm i Stockholm. Med en service och tillgänglighet som jag har svårt att tro att NÅGON annan tandläkare kan erbjuda, över huvud taget. Jag har rekommenderat 4 vänner att uppsöka Gunnar då de haft besvär. Samtliga är, liksom jag, stamkunder sedan länge.

Agnes B
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Mycket trevlig och duktig tandläkare! Kan varmt rekommendera!

Annika S
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Man får förtroende för Gunnar för han vet vad han pratar om. Hans humor och lättsamma sätt gör att man slappnar av. Han kommer med bra råd och tips. Jag uppskattar också han bra hand med vår 4 åriga son som tack vare Gunnar tycker det är mycket spännande med tandläkare!

Srilakshmi K
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

I am from India living in Stockholm. Searching for good dentist has become a problem for me. After many disappointment treatments with different Dentists, Fortunately I came to know about Dr. Gunnar Abele through my Colleague. Dr. Gunnar was really awesome. He is nice, talkative and caring person. I had 3 dental treatments with him and they went really good, no pain, good quality. He explained the entire process in detail while treatment. He made me so much comfortable. He had lot of patience. Atlast I found a great Dentist. I strongly recommend !!!!!

Lisa S
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar Abele är den bästa tandläkaren jag någonsin har varit hos. Han är mycket kunnig och proffessionell som kan sitt yrke. Själv har jag fått vita och fina porslinskronor som ser helt naturliga ut och jag är mycket nöjd med resultatet. Dessutom är han väldigt trevlig, snygg och charmig på alla sätt och vis liksom hans söta sköterska. Kan varmt rekommenderas!

Emelie Caroline E
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar är en social och öppen person som gör sitt bästa för att få patienten att trivas. Han förklarar i detalj vad som behövs göras och verkar undvika att borra in i det sista..

Anna P
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Duktig, trevlig, bra med barn, seriös, öppen prick

Mint P
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Jag var hos tanläkare Gunnar Abele idag och jag var jätte nöjd. Priset är jätte billigt.

Lilly L

Karin J
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar är hela familjens tandläkare och han är mycket professionell. Vi har gått till honom i många år och han är noggrann, pedagogisk och väldigt bra på att informera och utföra allt väldigt bra. Vi är jätte nöjda och har även rekommenderat Gunnar till våra vänner som nu också går där. Även Mia är väldigt duktig och trevlig.

Linda R
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

En fantastisk tandläkare. Perfekt om man känner sig lite rädd. Det är nästan så att man inte vill gå därifrån :-) De varmaste rekommendationer från mig.

Robert H
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Mycket nöjd med Gunnar Abele, både jag, min sambo och våra tre barn går hos honom. Mycket duktig och alltid på bästa humör! Barnen älskar honom och bara väntar på att få gå till tandläkaren igen.

Madelene H
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Den bästa! Har varit otroligt pedagogisk och tagit väl hand om min dotter Filippa (då 4 år) som behövde tra ut en skadad framtand. Ett steg i taget och vid ett besök så hade hon fått så stort förtroende för Gunnar och Mia att de kunde ta bort tanden! Nu älskar hon att åka dit!

Malin R
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar är den absolut bästa tandläkare som jag och min man haft. Han är trevlig Förstående och gör vad han kan för att man ska ha det så bra som möjligt under besöken hos honom Och hans sköterska Mia som också är jätte trevlig. Han har hjälpt mig med min skräck för tandläkarbesök och man känner Att hans kunskap ang. Tänder är på höj nivå. Kan verkligen rekommendera honom. Jag och min man har gått hos Gunnar i många år nu.

Emelie A
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Gunnar Abele är en sådan tandläkare som verkligen ställer upp för sina patienter och kan bjuda på sig själv så att man har roligt i tandläkarstolen. Han har också en helt suverän arbetskollega Mia som hjälper till och bidrar med den positiva energin. Jag har haft honom sedan jag var ca 13 år (är nu 21) och han har gjort så att min tandläkarskräck har försvunnit och jag vill verkligen inte byta till någon annan. Han höjer verkligen ens egna krav på hur en tandläkare ska vara och det har lett till att de flesta i min familj och lite i släkten, har bytt till att ha honom som sin tandläkare.

Björn K
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Mycket kunnig och omtänksam. Han arbetar med mjukt och bra handlag. Lyhörd för patientens önskemål, samt mycket insatt inom sitt fackområde. Trevlig mottagning.

jan s
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Fantastiskt bra! Trevligt bemötande och tydlig information om mina tänder så jag förstod vad som var dåligt och hur jag kunde förbättra saken. Hade inte varit hos tandläkare på länge och var rädd innan. Gunnar satte mig och min rädsla i centrum och vad bra det gick. Tack så mycket. Högsta betyg till tandläkaren Gunnar, speciellt för de med tandvårdsrädsla.

serena a
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Serena A om tandläkarn Gunnar Abele,mycket trevlig man,personalen är även jätte gullig,tidigare har jag gått men har inte känt mig så trygg som jag gör med gunnar,för det första har han ett fantastiskt bemötande sedan talar han om vad han gör,han är mycket skicklig o professionell i sitt yrke,lyssnar på patienten är nogrann,jag självhar en sjukdom som heter trigiminusnualgi och det har han hjälpt mig med mycket så att smärtan har dämpat sig.Gunnar är den bästa jag har nogonsin träffat och kommer alldrig att lämna en sådan profissionell tandläkare

Åsa S

Tommy J
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Bara bra, trevlig personal,Mia. Jag och min sambo går där, tidigare var han på folktandvården i Björkhagen. Resonabel om tidsplanering, bra med SMS-påminnelse. Mycket bra förklarande vad som gäller. Toppen

Ml A
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Har varit patient hos Gunnar Abele i över 5 år och nu går även mina barn där. Jag hade inte varit hos tandläkaren på många år pga dåliga erfarenheter i min ungdom. Tack vare Gunnar och teamet kan jag gå dit utan att vara rädd för smärta eller överraskningar.En annan viktig faktor är att han är noga och lyssnar på sina patienter och man känner sig i centrum i alla lägen. Rekommenderas varmt.

Pernilla A
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Känner mig alltid trygg och mycket väl omhändertagen. Gunnar är mycket professionell i sitt yrke och har alltid patienten i fokus är enormt duktig på att i varje steg berätta vad han gör och varför.

Marie M
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

Fantastisk för tandläkarrädda - och säkert andra också! Tar sig tid, förklarar och är otroligt lugn. Ger ett tryggt intryck.

Agnes E
Skrev om Tandläkare Gunnar Abele

han är jätte bra. Duktig och kompetent.