Tele2 Sverige AB

2.4

9 omdömen om Tele2 Sverige AB

Joar R
Skrev om Tele2 Sverige AB

Händelseförlopp: Abonnemanget spärrat pga obetald faktura (min arb.givares, som hanterar fakturorna från Tele2, nya system har ej fungerat, det betalades ej och jag fick inget meddelande om det =abonnemanget spärrades). Jag ringer kundeservice, som säger jag kan betala nu själv utanför min arbetsgivares rutiner + mejla in kopior av transaktionen för snabbare borttagning av spärren. Annars skulle det ta 3-4 dagar. Jag gör som rekommenderat och inget händer. Nu 3 dagar senare när jag kan se på min bank att transaktionen slutförd...

Simon S
Skrev om Tele2 Sverige AB

De är väldigt billiga visserligen! Jag mer än halverade mina mobilräkningar när jag bytte från 3. Men deras 3G-nät är dåligt (i alla fall i Uppsala). Det händer dagligen att jag tappar datalänken och inte kan kolla mailen etc. Men man får väl vad man betalar för. Jag blir dock lite irriterad när de ringer till mig och mina föräldrar m.fl. och försöker kränga mobilt bredband när det fungerar så pass dåligt.

Mats N
Skrev om Tele2 Sverige AB

Akta dig för Tele2 om du är småföretagare. När jag sålde mitt företag var den nye ägaren att jag överens om att jag skulle ta över befintliga abonnemang som privatabonnemang. Men Tele2 vägrade att överföra abonnemangen till mig. Det innebär att jag varit tvungen att byta mina telefonnummer som jag även använde privat och i föreningssamanhang. Överföring av abonnemangen hade inte inneburit någon ekonomisk förlust för Tele2. Mycket dålig policy och helt okänslig för kundens behov. Aldrig mer Tele2!

Elin Å
Skrev om Tele2 Sverige AB

VARNING för Tele 2 kreditfakturor. Efter alla felaktiga fakturor (som jag berättat om i ett annat inlägg här) förväntar sig Tele 2 (skrattretande nog) att jag som kund skall nöja mig med en kreditfaktura som bara visar en klumpsumma för avdrag, ingen specifikation för vad du egentligen skall betala för. Efter återigen många, långa samtal med kundtjänst visar det sig att inte endast månadsavgiftavdraget var fel på fakturan, utan även samtalskostnadsavdraget. Så nu väntar jag på en kreditfaktura till kreditfakturan! Kan de göra någonting rätt, frågar man sig vid det här laget?

Andreas H
Skrev om Tele2 Sverige AB

Gillar verkligen när företag är på tå och gillar förnyelse i både produkter och företagstänk. Den som har sett grundvärderingar inom företaget förstår att Tele2 alltid ska tänka annorlunda än alla andra, vilket gör att man är en av Sveriges största och främsta operatörer.

Christian L

Sveriges bästa mobiloperatör

Andreas H och Sara S gillar detta
JOHAN H
Skrev om Tele2 Sverige AB

Det här riktar sig främst till Tele2s kundtjänst och har ytterst lite med deras produkter att göra. Okunnig kundtjänst? Vad fasen gör man då i kundtjänsten? Vet inte hur många olika personer jag pratat med i Tele2s kundtjänst, men kunskap om någonting verkar ingen riktigt besitta. Tog nu senast dem 6 dagar att besvara en fråga med ett helt felaktigt svar. Påpekade detta och skrev frågan med fet stil och STORA BOKSTÄVER för att, något, förtydliga (och dumförklara). Då tar det dem 7 dagar(!) att svara med orden "vi ringer...

Ola J
Skrev om Tele2 Sverige AB

Grymt bra säljpersonal, dom har verkligen fått utbildning och vet hur man lägger upp en dialog med kunden i första rummet

Johan B
Skrev om Tele2 Sverige AB

Kan de snälla sluta att ringa mig om mbilt brdeband som jag redan har tecknat hos dem. Har typ blivit uppringd tre gånger inom samma vecka för en tjänst som jag redan har hos dem. LÄGG AV