Trattoria Romana

Trattoria Romana

Ring 08-796 90 09 www.trattoriaromana.nu
2.3

Välkommen till Trattoria Romana, en vackert belägen äkta italiensk restaurang vid Mälartorget i Gamla Stan. Här kan du njuta av det bästa inom det italienska köket. Vår personal underhåller genom att sjunga och spela italienska sånger.

12 omdömen om Trattoria Romana

Lisbeth G
Skrev om Trattoria Romana

Var med familjen första advent. Betjäningen var stressig trots att det bara var vår familj på restaurangen. Pastan ok med oxfilen tråkig med kall potatis. Kyparen lyssnade inte på oss när vi beställde så det blev fel hela tiden. Upptäckte när vi kom hem att vi har betalat för 2 st dry martini istället för 1 st. Alltså 125 kr för mycket. Orkar inte bråka om det men vi går a l d r i g dit igen och rekommenderar ej rest. till vänner.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4135 omdömen 4.0 av 4135 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Torbjörn J
Skrev om Trattoria Romana

Gott men överreklamerat. Ganska kändistätt när jag var där. Om de serverar pasta med musslor ska ni köpa det!

Andreas E
Skrev om Trattoria Romana

Slafsigt upplägg, trist smak och absurda priser för vad man får. Det klassiska talesättet "Smakar lunch, men kostar middag." är mycket talande för denna restaurang.

johan e och Peter gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Johan W
Skrev om Trattoria Romana

Rekommenderas starkt! När jag jobbade i Gamla Stan förut var vi ofta här. Snabb, god och prisvärd! Riktigt bra pizza..

Anette s
Skrev om Trattoria Romana

Var där i kväll. Blev riktigt besviken. fick vänta på på huvudrätten i 2,5 timmar. skulle få desserten som ersättning för att vi blev bortglömda.Dessutom fick vi fel mat när den väl blev serverad. Servicen var urusel. Paret brevid fick inte sin förrätt samtidigt, ett annat par försvann båda två från bordet av nån anledning och då bars deras vin + vinflaska bort från bordet. de trodde väl att de hade betalat och gått., men vem lämnar ett vin för minst 400 kr utan att dricka upp? Förra gången var det en herre som också fick...

Agnetha L och 2 andra gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Edit T
Skrev om Trattoria Romana

En härlig italiensk restaurang med god service och jättegod mat! Ligger precis vid vattnet i Gamla stan i en underbar miljö.

Pierre H
Skrev om Trattoria Romana

Nu har Trattoria Romana fått nya ägare och jag var där för att fotografera några utvalda rätter (är alltså inte helt opartisk). Och jag fick förmånen att provsmaka alla rätter och de var fantastiska. Med de nya ägarna är också personalen utbytt och nu kan jag varmt rekomendera denna restaurang. Så ni som varit där och blivit besvikna, prova igen!

Emma K gillar detta
Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4106 omdömen 4.0 av 4106 omdömen

Jessica I Jessica I
Erica J
Skrev om Trattoria Romana

Var här på alla hjärtans dag och blev ruskigt besviken. Kass service, otrevlig stämning, simpel mat + att vi fick vänta på förrätten i en timme utan en minsta ursäkt. Bad att få prata med någon ansvarig, men det fanns ingen den kvällen, trots att restaurangen var full. Paret bredvid oss blev så sura att de gick innan maten kom...

Anna E
Skrev om Trattoria Romana

Kul att följa med. Blev bjuden på Trattoria Romana av några vänner och funderade om verkligen ska man gå ditt då recensionerna är så dåliga. Gissa hur överraskad jag blev. Det har varit väldigt kul att följa med och maten var riktigt gott. Jag åt pasta garganelli och min pojkvän penne pielmontese, Servicen kunde man inte klaga på, killar var roliga och underhållande. Jag kastade även blick på priserna, att det är dyrbart på ställen, skulle jag inte hålla med Anna

Elina E gillar detta
Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Peter
Skrev om Trattoria Romana

Varning. Detta är en Turistfälla!! Trött service = ingen koll, halvbra mat och inte billigt. Nej...nej...nej...nej, går inte dit igen.

Ulf N
Skrev om Trattoria Romana

Överreklamerad turistfälla. Dyr men medioker mat. Service i vägkrogsklass.

Peter och Anette s gillar detta
Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Johan E
Skrev om Trattoria Romana

Har varit förbi här ca 5 gånger och varje gång blir jag förvånad varför jag fortsätter. Detta är ett klassiskt turisthak, med ouppmärksammad personal, dålig mat, dyra priser och högljudd atmosfär. Förhoppningsvis kommer denna rekommendation påminna mig om vad jag egentligen tycker.