Systrarna Mikkelborg HB HB

3.9

9 omdömen om Systrarna Mikkelborg HB HB

Maria A
Skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB

Supergod och kärleksfullt lagad mat och jättetrevlig personal.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
Pete D
Skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB

Mysigt kafé på en lugn gata. Det är ett litet ställe, men de gånger jag ätit frukost där kring åttatiden så har det inte varit trångt. Supertrevlig personal och riktigt god och mättande frukost.

Lukasz L
Skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB

Det finns caféer och sen finns det caféer. "Två systrar..." tillhör skaran de bättre och tangerar nästan till kvarterskrog. Varje dag serveras tre olika luncher i stil med kött, fisk eller vegetarisk. Maten är vällagad med bra råvaror och en hel del känsla. Här hittar man inga färdigbeställda rätter i plastburk så vitt jag vet. I lunchen ingår alltid kaffe och en kaka. Kakbiten varierar från dag till dag. Ibland en enkel sockerkaka med rosa glasyr, men har man tur får man en galen kombo av choklad, nötter, marshmallows och...

Nikke L gillar detta
Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

Gustav
Skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB

Jag går alltid på detta fik och äter lunch med kollegorna. Vi är alltid 100% nöjda. Jag tror att denna människa Klara S är fiende till personalen på två systrar;)) Get a life! Och till er andra kan jag med varmt hjärta rekomendera denna lilla oas!

Gustav

Paraden
4.2/5 i betyg av 4701 omdömen 4.2 av 4701 omdömen

Penelope S Penelope S
Klara S
Skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB

Personalen måste gå på en charmskola! Otrevligare får man leta efter. Det hjälper ju inte hller att lunchen blivit dyrare samtidigt som kvalitén sjunkit drastiskt. Undvik!

Christine
Skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB

Det är synd att ett ställe som lagar så otroligt god mat har så otroligt otrevlig, butter och allt annat än serviceminded personal! Har aldrig sett dem le eller säga ett trevligt ord.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Erik M
Skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB

Ett trångt, varmt och trevligt fik gömt långt ner på Kronobergsgatan. Tar alltid soppa med macka. Morotssoppan med perfekt sting ligger i topp. Sen ligger tonfiskmackan med bra smak av dill högt på listan.

Mårten T
Skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB

Alltid trångt runt lunch ibland lång väntetid, ändå alltid värt det. Hemlagat, genuint och hembakt (förstås) kaka till kaffet!. Som man vill ha det hemma fast man är på restaurang!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen