Västermalmskliniken

Västermalmskliniken

Ring 08-653 00 50 www.vastermalmskliniken.se
4.2

Välkommen till oss för traditionell eller estetisk tandvård. Vi blandar lång erfarenhet tillsammans med ny utrustning i våra fräscha lokaler på Fridhemsplan. Välkommen att höra av dig eller titta förbi för konsultation eller tidsbokning.

15 omdömen om Västermalmskliniken

MARTIN O
Skrev om Västermalmskliniken

Gott bemötande och en tandläkare som skulle göra mer nytta som lärare på tandläkarhögskolan i Stockholm. Den yrkesskicklighet och respekt för friska tänder som uppvisas saknas oftast hos yngre tandläkare. En bra tandvårdsupplevelse är den som verkligen ser till att du får dina tänder lagade. Efter två misslyckade försök att rätta till ett besvär med en brygga på andra kliniker bestämde jag mig att komma tillbaka till proffsen på Oral Care Västermalm, efter att ha varit borta i 5 år. Som tur så fanns det samma tandläkare...

Farsta Tandvårdsteam
4.8/5 i betyg av 729 omdömen 4.8 av 729 omdömen

Byta ut en gammal fyllning , som var lös ..problemet som jag upptäckte när jag kom hem var ..att jag inte kan använda Tandtråd eller mellanr

Christian
Skrev om Västermalmskliniken

En bra behandling, men tyvärr usel information om priserna. Vid telefon sa de att det skulle kosta mellan 600 och 1500 kr för en tandhygienistbehandling. Oavsett hur tydlig jag var att jag ville ha en ENKEL hygienistbehandling landade notan ändå på 1500kr. Känner mig lurad på priset, men behandlingen var bra.

Lukasz L
Skrev om Västermalmskliniken

Nu kan jag inte påstå att jag varit hos så många olika tandläkare så jag direkt kan jämföra, men jag gillar verkligen Västermalmskliniken. Man får ett väldigt personligt bemötande hos dom och det verkar faktiskt som de bryr sig om ens tänder. De är väldigt tydliga med vad de ska göra, de visar, berättar och förklarar röntgenbilderna för en. Lokalerna är väldigt fräscha och moderna. Västermalmskliniken är nog lite dyrare än andra ställen, men tycker man att man har råd, gå dit ändå. För mig har tandläkare alltid varit...

Göran A och Nikke L gillar detta
DentOn Tandvård
4.9/5 i betyg av 537 omdömen 4.9 av 537 omdömen
BadgeTwoYears

martin o
Skrev om Västermalmskliniken

Den bästa tandläkare i stan, blev väldigt nöid!

Kalle K
Skrev om Västermalmskliniken

Har varit flera gånger hos tandhygienist Marita och tandläkare Marika och alltid fått ett proffesionellt och vänligt bemötande. Hela kliniken med personal är helt underbara. Alltid lika glada och trevliga.Jag rekommenderar verkligen Er till alla jag träffar.

Frans I
Skrev om Västermalmskliniken

Proffsigt bemötande, kunniga med gott humör. När man väl hamnat i stolen gick det fort, även om jag fick vänta en del innan jag kom in.

sebastian B
Skrev om Västermalmskliniken

SKIT SKIT SKIT! Har lagt ner flera tusen där och står fortfarande kvar på samma status som när jag gick dit.. Tandläkare blev direkt otrevlig när jag klagade. Absolut inte prisvärt..

Eduardo A
Skrev om Västermalmskliniken

Jag är en äldre man som bott i fem olika länder och fått tandvård i minst nio olika länder sammanlagt. Har haft tandproblem sedan jag var liten pojke. För ca 5 år sedan fann jag denna klinik och nu har jag äntligen ordning i min mun samt fått upplysning om hur den ska skötas. Oerhört imponerad av Marika och hennes team vilka jag rekommenderar varmt!

S V
Skrev om Västermalmskliniken

Trevligt och bra, särskilt hos Marika. Men har också fått tveksamma behandlingar några gånger, vilket gett mig en del problem. Har gått länge, men funderar på att byta.

Lina N
Skrev om Västermalmskliniken

Gick akut till deras tandhygienist Marita (som turligt nog kunde klämma in en tid till mig dagen efter jag ringde), och hon var väldigt snäll och trevlig, duktig och väldigt noggrann men samtidigt respektfull och försiktig vilket verkligen uppskattas eftersom jag tycker det är väldigt obehagligt att gå till tandläkare/tandhygienist på grund av mycket dåliga erfarenheter på andra mottagningar sedan tidigare. Prisvärt helt klart, speciellt med tandvårdsbidraget ;)

Terron M
Skrev om Västermalmskliniken

Västermalmskleniken är resultatet av ett grymt gäng som kan sin sak samt att de har passion för sitt yrke. Alltid varma och trevliga när man besöker er och pratar med er i telefon. Jag fick mina tänder lagade av er och jag är super nöjd. Kommer tillbaka till er och rekommenderar er till alla!

Tobias B
Skrev om Västermalmskliniken

Jag hade inte varit hos tandläkaren på fem år, förmodligen för att det aldrig är särskilt trevligt. Västermalmskliniken blev så hyllad på reco.se att jag var tvungen att gå dit och bra var det. För den som är rädd för sprutor kan jag meddela att jag inte ens kände när tandläkaren gav mig bedövningen. Vidare slapp jag ilningar och annat obehag under tiden de lagade mina risiga tänder. Det enda som drar ner betyget är den ospecade fakturan, eftersom jag inte förstår vad det är som kostar hade det varit trevligt med...

Philip R
Skrev om Västermalmskliniken

jag har aldrig sammankopplat ett tandläkarbesök med något trevligt. Efter mitt besök på Västermalmskliniken är min uppfattning för första gången helt förändrad. Tandläkaren jag besökte var den mest pedagogiska jag träffat. Hon förklarade hur min tandprofil bäst kunde benifitera av rätt tandborstning, även varför det kan vara skadligt att göra fel. Jag får alltid fula svarta beläggningar ca ett år efter senaste tandläkarbesök. Det beror tydligen på PH värdet i munnen. Hos samtliga tidigare tandläkare jag besökt har de slipat...

Håkan R och Emma K gillar detta
Johan C
Skrev om Västermalmskliniken

Efter att ha läst Emma K's rekommendation, kunde jag inte låta bli att gå hit nu när det var dags att gå till tandläkaren. Och ja, för en som är van att gå till en vanlig Folktandvård, haha WOW vilken skillnad! Den där högtrycks tvätten med saltlösning, ganska festligt faktiskt, och tydligen så har dom någon form av en-timmes "spa" grej för tänderna också, i samband med blekning? Ah iaf, dags att gå till tandläkaren? Vill bli trevligt bemött? Vill veta vad dom gör? Vill känna "service" även fast det handlar om en tandläkare?? Ja gå hit.

Linus B och 2 andra gillar detta
Emma K
Skrev om Västermalmskliniken

verkligen en tandläkare som kan leverera det lilla extra, eller stora extra som jag upplevde det. Både bemötande och behandling, man känner sig verkligen omhändertagen. Själv hade jag Tandläkare Marika som kändes väldigt kunnig och engagerad, lång ifrån stress och löpande bandet som jag kännt på Folktandvården. Hon gjorde en grundlig analys av hela min mun, inklusive tandkött och slemhinnor och tog sig verkligen tid att förklara allting, inte bara vad man har utan även varför och vad man själv kan göra åt det, och hur man...

Björn W och Ronny M gillar detta