Västtrafik AB

Västtrafik AB

Ring 031-62 92 00 www.vasttrafik.se
2.2

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götalands län och Kungsbacka kommun

38 omdömen om Västtrafik AB

Omid Ali M
Skrev om Västtrafik AB

Allt är dåligt med det. Tågerna är sena 99% av tiden försenade och 50% av tiden inställda. Personalen är sura, chaufförerna bryr sig inte om någon annans liv.

Hojatolla G
Skrev om Västtrafik AB

Hej! Det är förseningar med Linje 18, idag ca 20 till 25 min eller mer trängsel. Busschaufför bytte händer mitt i färden, inte slutet eller i början av färden. Det har hänt några gånger att busschauffören har blivit försenat eller inte kommit alls, då måste alla stiger av bussen och väntar på någon annan buss.

Per Michael P
Skrev om Västtrafik AB

Tog betalt flera gånger för samma resa genom att dom sög pengar direkt från kontokort som låg i min plånbok i innerfickan på kavajen utan min vetskap eller medgivande. Hade alltså redan betalat resan. Rent bedrägeri ! Ren tur att de inte drog ytterligare pengar från andra kontokort jag hade i plånboken... Men vad annat kan man vänta sig från IT-avdelning på en kommunalt skyddad verksamhet som Västtrafik

Catharina D
Skrev om Västtrafik AB

Alltid förseningar och inställda avgångar till Majorna. Nitiska biljettkontroller som ger böter även när man köpt biljett

Damian J
Skrev om Västtrafik AB

Sämst konstant försenade eller inställda tåg och bussar om ni kan åk aldrig med Västtrafik även om ni måste gå

Thi Amalia Isabelle K

Du betalar för dålig service och otrevlig personal. Kan bara tänka mig hur mycket pengar de mjölkar alla som åker kollektivtrafik på utan att man som resenär får en bättre upplevelse. På sommaren är de packat, ingen AC och man står och kokar i vagnarna. Året runt är de förseningar, inställda spårvagnar och slutligen är kontrollanterna bland de otrevligaste som finns. Sekt-liknande och patetiskt beteende. Göteborgs kollektivtrafik är något det värsta jag varit med om, undvik om ni kan.

Tor H
Skrev om Västtrafik AB

Gestapofasoner hos kontrollanterna, nästan alltid förseningar på turer runt stan, ständiga prishöjningar och dessutom urbota idiotiska system för kostnader. En viktig del i ett samhälle är kollektivtrafiken, då är det bedrövligt att det ser ut som det gör i Göteborg.

James H
Skrev om Västtrafik AB

Har ingen eller obefintlig kundservice och bemötande. Har man några problem t ex har betalt för mycket för sitt periodkort eller saknar något vid en kontroll har de inget kundbemötande alls. De behandlar en som ett problem istället för att hantera folk som individer. De hänvisar bara kunden till andra instanser där ingen egentligen kan ta något annat beslut. Oproffsig personal genomsyrar hela organisationen.

Alexander P
Skrev om Västtrafik AB

Skit företag hela vägen fram. Kan inte hålla tider, kontrollanter beter sig som poliser. Var tvingad att visa legg efter jag visade min biljett vilket gjorde att jag missade min hållplats. Dessutom öppnar inte chauffören dörren om hen tydligt ser att någon försöker hinna med bussen. Åk inte med skittrafik, speciellt inte i Göteborg. Jävla sossar hela högen. Köp uber eller taxi eller cykla bara, upp till dig.

Catharina D och Thi Amalia Isabelle K gillar detta
Nikki Sixx Rodney D
Skrev om Västtrafik AB

Ellinor va så jävla trevlig.. ge henne en löneförhöjning!

Hassani M
Skrev om Västtrafik AB

Skit service i Kungälv och Göteborg central. Hela tiden försenad och inställd med ingen ersättning.

Isa R
Skrev om Västtrafik AB

En av viktigaste funktionen i regionen utför det sämsta möjliga företaget. En sådan känsla som att Västtrafik har ingen aning om det som händer där ute. Från 1 oktober har de dragit in hållplatsen Centralstationen för Blå Express och nu ska vi som bor i sträckan Linnarhult - Gråbo och jobbar utanför Göteborg springa från Polhemsgatan till Centralstationen varje morgon. Det värsta är att Blå Express är den enda kollektivtrafiklinjen som binder oss till stadens centrum och vi får inte välja bort det. Man får alltså välja mellan...

Ilyana J
Skrev om Västtrafik AB

Uselt. Enda bra jag kan säga är att majoritet av dem som kör i min lilla stad är trevliga. Bussar är inte i tid, allt stannar hela tiden, kundservice är skrämmande dåligt och har varit det varje gång jag ringer de senaste åren, dem ljuger för sina kunder, allt är dyrare än dem först säger och känns som om priset ökas varje månad.

Karina  S
Skrev om Västtrafik AB

Den 11/8 Sitter på bussen 101 mot Borås, kl 22:03 passerar den Landvetermötet kliver på bussen en ung tjej . Bussen kör iväg tjejen upptäcker att hon är på fel buss! 22:04 några meter efter mitt på motor vägen E40 bussen stannar och tjejen kliver ur bussen . Det är morkt och E20 det är helt oakceptabelt att shafören släpper ut henne. 0 % ansvar , 0 % tryggheten, riskerar livet. 🙀Trist

EMMA C
Skrev om Västtrafik AB

Ger felaktiga uppgifter om påladdningar på kort, varpå laddningen fryser inne. Ingen goodwill alls, utan resor för en bra bit över tusen kronor fryser inne och ni hånar personen i stället för att hjälpa. Ni har ju fått pengarna, kunde ni inte visa lite goodwill. Lönar det sig inte mer för framtiden tror ni? Fy på er.

D
Skrev om Västtrafik AB

Ja, vad för positivt kan man säga om älskade Västtrafik? - Inte speciellt mycket. Dåliga förare, bussar och spårvagnar, för många förseningar, allt sämre service och otrevliga kundtjänstmedarbetare är några få saker som Västtrafik står för. Spårvagnarna och bussarna är för det mesta fulla när man åker vilket leder till att man oftast får stå och trängas när förarna kör som idioter. Många förare kan knappt svenska vilket leder till att man inte kan kommunicera med dem om något är på tok eller liknande. Biljettpriserna...

Fredrik L
Skrev om Västtrafik AB

Jag är inte direkt daglig resenär utan använder Västtrafik då jag besöker västra regionen. Det första jag slås av är hur svårt det är att använda deras webbplats för att få reda på hur man kan resa. Att sedan få en korrekt upplysning om vad resan kan kosta eller hur man ska bära sig åt för att köpa biljett är en omöjlighet. Senast i Göteborg möter jag de alldeles underbara chaufförer till de mest ovänliga. De som ansvarar bör Västtrafiks båtar behöver helt klart gå många kurser i service och koda kundrelationer. Skärp till...

A
Skrev om Västtrafik AB

nu på senare tid har bussarna fungerat iallafall.. för 2år sedan pajade bussen på motorvägen! och en chaufför som inte kunde bra svenska,det gör det hela MYCKET jobbigare. spårvagnarna har jag aldrig haft några problem med,funkar kanonbra! ett stort PLUS att det oftast går bussar en gåg i kvarten,det är SUVERÄNT!

M

Åke B
Skrev om Västtrafik AB

Västtrafik är en symbol för allt som är dåligt med profitmotivering i kollektivtrafiken, och som grädde på moset har de dessutom monopol. Överpriser, spårvagnar och bussar i dåligt skick, gestapo-fasoner under biljettkontroller och ett uppenbart ointresse i att uppehålla någon generell kvalitet - folk kan ju ändå inte välja bort något de är beroende av! Ibland undrar jag om högsta hönsen på Västtrafik överhuvudtaget inser vikten av att ha en positiv image som företag.

Niklas G
Skrev om Västtrafik AB

Ofta sena och till priser som endast är rimliga för dags-pendlaren. Sms-biljetter funkar av någon anledning inte heller när man ska emellan 2 zoner.

Thomas A
Skrev om Västtrafik AB

Jag tycker kollektivtrafiken fungerar bra. Jag har aldrig haft några större problem utan jag har kommit dit jag har velat på den tid jag har önskat. Visserligen har det blivit ståplats nån gång men mycket sällan. Någon utebliven tur har jag aldrig upplevt. Däremot borde taxorna ses över för resor mellan kommungränser.

Lena L
Skrev om Västtrafik AB

Jag tror Västtrafik gör sitt bästa och jag älskar spårvagnar. Men de borde lägga ner kontrollanterna och avgifterna!

Anna G
Skrev om Västtrafik AB

ambitionerna är säkert goda men kvalitén håller inte måttet. försenade vagnar och ständiga biljetthöjningar. biljettkontrollanterna är dessutom skräckinjagande och man blir nervös och svettig trots att man har betalt för sin resa.

Lars S
Skrev om Västtrafik AB

Tar duktigt betalt för usel service och för många dåliga förare, borde inte kommunpengarna ha räckt? Kontrollanterna har blivit ökända där några tydligen inte dragit sig för att misshandla.. Tekniken kopieras dåligt och flera år försent jämfört med utlandet, dessutom köps skit in för våra skattepengar. Kontrollera själva alla dessa påståenden och ni som tror att Västtrafiks ledning vet bäst för er; sluta brösta er narrar!

Catharina D och Åke B gillar detta
Alexander K
Skrev om Västtrafik AB

Relativt bra priser på månadskort.

Robert M
Skrev om Västtrafik AB

Västtrafik, även kallat pesttrafik, är de som ska se till att den kommunala trafiken fungerar runtom göteborg, vilket inte är speciellt sant så ofta. Deras sökfunktion på hemsidan updateras aldrig när vägarbeten orsakar att somliga linjer slutar gå osv, så när du kollar vilken spårvagn/buss säger den till dig att ta en speciellt linje vid en viss tid. När du sedan står på perrongen och väntar på bussen/vagnen står det en skylt där att linjen är inställd p.g.a. vägarbete. Bra jobbat pesttrafik!

Erik N
Skrev om Västtrafik AB

Sköter kollektivtrafiken i västra sverige... både buss, färja och spårvagn tar dig dit du vill och på ett snabbt sätt. Deras system reseplaneraren planerar upp din färdväg noggrant och visar hur du skall ta dig dit du ska dock lite smådåliga på tider ibland :)

Christian B
Skrev om Västtrafik AB

Är ett mycket bra alternativ istället för att ta bilen hela tiden. Det är miljövänligt och det behöver vi tänka på i dessa dagar. spårvagnarna går ofta och det finns många destinationer på lingerna. Man kan ta sig långt och hufsat billigt, om man reser ofta blir det billigare om man köper ett exempel månadskort. Det är lätt att ta sig från olika platser till stan, hem.

Robin J
Skrev om Västtrafik AB

Västtrafik är inte mycket att hänga i granen, dyra priser på resor och storrisk för försening

Fredrik L
Skrev om Västtrafik AB

Västtrafik gör allt de kan för att rädda vår miljö. Genom att åka kollektivt kan vi spara på naturresurser och på vår planet. Västtrafik har ett mycket utarbetat system genom vilket du lätt tar dig runt i göreborgsområdet. Det är även uppskattat att du som resenär inte ens behöver ta upp ditt kort för att stämpla utan att det känns av "automatiskt"

Kim K
Skrev om Västtrafik AB

Västtrafik? Varför heter dom äns så? Värsttrafik borde det vara! Med alla dessa bussar och spårvagnar som aldrig kommer i tid! Inte äns i närheten. Även att folket inte får plats på alla vagnararna på morgonen gör det inte bättre. Bussar och vagnar hoppar över hållplatser bara för att dom är "fulla", finns det hjärterum finns det stjärterum som jag brukar säga!

Johan F
Skrev om Västtrafik AB

Västtrafik är företaget som sköter bland annat spårvagns- och busstrafiken i Västra Götaland. I Göteborg är transportnätet väl utbyggt och spårvagnarna går dagtid ofta och de är oftast i tid. Nattetid går spårvagnar och bussar dock sällan och de slutar gå tidigt på natten, vilket gör det svårt att komma någonstans under dessa tider.

Niklas O
Skrev om Västtrafik AB

Ett företag som utför en av de viktigaste tjänsterna för göteborg. De får inte så mycket uppskattning för det som de gör utan ofta tar folk fasta på det dåliga. Jag tycker att de håller tiden bra och att det går vagnar ofta och det otroligt många ställen. Man får otroligt bra valuta för sina pengar.

Robin H
Skrev om Västtrafik AB

Om man tänker efter så har göteborgsstadstrafik och då med västtrafik en bra pendeltrafik. Många turer och ofta i tid. Skönt nu när det finns flera betalsätt men man saknar att kunna betla till chafören.

Per G
Skrev om Västtrafik AB

Kollektivtrafiken i Göteborg är långsam (spårvagnarna stannar ca var 100e meter), obekväm (outhärdligt varmt på sommaren, högljutt etc) och nonchalant mot sina kunder (bussar kommer inte, turer ställs in lite när dom känner för det mm). Prisnivån därmed helt ur proportion till det man får. ’Kringservicen’ är dock bra: det är lätt att köpa biljett, hemsidan fungerar fint.

Erik E
Skrev om Västtrafik AB

Västsveriges kollektivtrafik fungerar, ibland.

Oscar R
Skrev om Västtrafik AB

Spårvagnar, bussar, många avgångar, kommunalt, bra täckning, rolig reklam, ja det är mycket som är bra med västtrafik. Får oförtjänt mycket kritik, vilket jag personligen beror på att folk är för bortskämda. Vill även tillägga att det är otroligt mysigt att åka spårvagn, jämfört med både buss och tunnelbana