Villabesiktningar i Stockholm AB

Villabesiktningar i Stockholm AB

www.villabesiktningar.se

Vi gör vad vi heter! Som namnet antyder är vi specialister på besiktningar av villor, både entreprenadsbesiktning och överlåtelsebesiktning enligt SBR modellen. Auktoriserad fuktkontrollant och fuktlabb enligt RBK metoden, vi kan erbjuda fuktmätningar, både i betong och avjämning. Vi är auktoriserade av BKR för besiktningar...

47 omdömen om Villabesiktningar i Stockholm AB

Sedan starten hos Reco 2013

Ivana H
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi har anlitat José vid två tillfällen, för både villabesiktning och statusbesiktning, och vi kan varmt rekommendera honom. Hans professionalitet och kunskap skiner igenom i allt han gör, och hans noggrannhet i arbetet är imponerande. Vi uppskattade hans snabba återkoppling och hans förmåga att ge tydliga och begripliga svar på våra frågor. Vi är mycket tacksamma för den service vi fått.. De goda rekommendationer som redan finns om José kan vi helt och hållet instämma i. Ett stort tack från oss för ett mycket bra arbete!

Filippa Å
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi anlitade José för besiktning av en fuktskada i vår villa. Vi blev genomgående mycket väl bemötta. Efter besiktningen fick vi en detaljerad rapport samt en noggrann och pedagogisk genomgång så att vi förstod omfattningen av fuktskadan och vilka åtgärder vi behöver vidta. Arbetet i huset var mycket snyggt och prydligt genomfört. Vi är mycket nöjda med José och anlitar honom gärna igen!

Markus F
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Anlitade José på rekommendation för överlåtningsbesiktning av vårt nya hus. Kan lugnt säga att det var en av de bästa rekommendationer vi fått. Inte ofta man stöter på någon som är så professionell och duktig i sin yrkesroll. Lugn, metodisk, noggrann, kunnig och pedagogisk. Dessutom oerhört trevlig.

Ulf Magnus L
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

José var väldigt bra. Väldigt hjälpsam, även när jag hade frågor efter själva besiktningen. Jag är väldigt nöjd. Vill absolut rekommendera Villabesiktningar.

Johanna L
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Anlitade Villabesiktningar Stockholm, José Escobar 2015 för en överlåtelsebesiktning och var mycket nöjd! Idag 8 år senare är jag supernöjd med den grundliga, noggranna och professionellt utförda besiktningen som gjordes då. Och att det nu flera år senare finns möjlighet till att få stöd och bolla frågor från ett proffs med fint bemötande!

David Mikael T
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi har precis köpt fastighet och kontaktade José för besiktning (ockulär). Med stor professionalism, noggrannhet och tydlighet guidade José oss genom denna. Exemplarisk pedagogik. Kan varmt rekommendera José.

Louise A
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi anlitade José för en överlåtelsebesiktning när vi köpte hus och är mycket nöjda med den besiktning vi fick - grundligt, informativt och pedagogiskt.

MIRI A
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

The worst inspector in stockholm. Careful before you book a time with him , he is very good scammer , read well what he is going to inspect and what not , do not just sign the papers that he gives you to sign. Ask about what kind of inspection is he going to do , otherwise if you dont , it will end up by him only taking pictures , like you are going to post the house in facebook and not that you want to buy the house and need a good inspection so you wont lose money on the house. Also guys you need to know yourself about...

HENRIK G
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi använde José Escobar vid en besiktning av ett äldre hus och han är oerhört kunnig och pedagogisk. Han tar sig tid att förklara vad han menar så att icke fackfolk har en chans att förstå vad han menar och vilka åtgärder som behövs. Kommer anlita José för second opinions på allt som är relaterat till huset och renovering. Väldigt bra! 👍🏻

Marcus Karl Gunnar E
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Anlitade Villabesiktningar i April när vi köpt ett hus som stått obebott i 7år. José hjälpte oss och gick grundligt igenom huset och gav oss rekommendationer. En större firma hade nog följt en lista och prickat av sina punkter. Medan José gick över allt i minsta detalj. Tack vare att han hittade dolda fel som vi annars hade missat. Och på grund av det kunde vi få ner försäljningspriset i efterhand med 100k. Hade annars blivit en dyr upptäck i senare skede. Skulle anlita igen!

CARL HENRIK A
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi har nyligen köpt hus och ville göra en egen besiktning. Vi ville få en tydligare bild av husets skick och vad vi behöver prioritera. José var metodisk och noggrann. Han både pekade ut vad som måste åtgärdas, förklarade vad konsekvenserna kan bli om vi inte åtgärdar det och gav oss en uppskattning om hur lång tid vi har på oss. Som ett resultat av hans besök prioriterade vi om bland våra tänkta renoveringar. Mycket nöjda!

GABRIEL N
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi har precis köpt ett hus i Bromma och behövde snabbt få till en egen besiktning även fast säljaren också gjort en besiktning. Anlitade José utifrån att vi såg att han hade många bra omdömen. Är väldigt nöjd med hela besiktningen. Han var kunnig, saklig, gav bra tips och råd samt väldigt noggrann vilket gjorde att vi hittade mycket viktiga punkter som bör åtgärdas. Han tar tid till att förklara varje del så att man själv förstår innebörden och vad man kan eller bör göra. Kan varmt rekommendera till alla som behöver en riktigt bra besiktningsman. Med vänlig hälsning, Gabriel

YVONNE A
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Jag kan inte vara mer nöjd!!! 😊 Jag anlitade José efter att ha sett de fina omdömena här på reco. Jag instämmer till fullo i lovsången. José var oerhört grundlig, jättekunnig, effektiv och snabb. Han gav också bra tips och råd. Han svarade på mitt första mail inom ett par timmar, men också att jag kunde boka in en överlåtelsebesiktning med kort varsel och jag fick besiktningsprotokollet efter drygt ett dygn efter besiktningen. Från första kontakt till att allt var fixat inkl protokoll tog 4 dagar. Både säljaren av huset...

Riffat J
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Baserad på omdöme här på Reco bokade jag José för en besiktning. José fick förhinder ett par dagar innan han skulle utföra besiktningen. Trots det vägledde han mig mycket vänligt och noggrant per telefon. Han berättade för mig vad jag skulle kolla extra noga, vilka konstruktionsrisker det kan finnas, osv. Han föreslog att jag skulle ta ett flertal bilder av de intressanta delarna och skicka de till honom. Det gjorde jag och han bedömde dem, digitalt. Helt pro bono! Vilket bemötande, vilken service. Inte så ofta stötar...

Massimiliano R
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Jag kände inte Jose`: ringde honom baserad på omdöme här på Reco då letade efter en besiktningsman som kunde hjälpa mig med en tvist . Han från början försökte reda ut mitt läge och sa till mig vilken väg jag ska gå även om han visste från början det var inom hans område, och sen han rekommenderade en kollega so m kan hjälpa mig utan att jag frågade! Den här är vad jag kallar att vara ärlig och professionell! En bättre värld vore den här om alla skulle jobba så! Tusen tack! Nu har jag en väg att gå för att lösa mitt problem, som känns trygg!

FREDRIK P
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Jag hade förmånen att få Villabesiktningar i Stockholm AB och Besiktningsman José Escobar för överlåtelsebesiktning på huset vi köpt. Jag har aldrig träffat en mer kunnig och professionell yrkesman än José. José var otroligt professionell redan i vårt inledande samtal och gav mig tips och återkopplade snabbt på mina frågor. Vid besiktningen var han oerhört noggrann. Han förklarade tydligt konstruktion och byggnadstekniska detaljer, gav förslag på förbättringsåtgärder och gav oss det där ”lilla extra” för att vi skulle...

Marcus G
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

José var mycket professionell och grundlig. Han förklarade noggrant och gav tid för frågor. Jag har aldrig varit med vid en husbesiktning tidigare och har mycket begränsad kunskap om hus och konstruktion, men kände ändå att jag kunde följa med i hans resonemang och påpekanden. Genomgående mycket snabb återkoppling och ett professionellt bemötande. Rekommenderas verkligen!

Björn Axel Marcus G
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Strukturerad, informativ och inlyssnande besiktningsman. En mer grundläggande genomgång av process och involverande besiktning har jag inte varit med om tidigare. Kan varmast rekommendera José för ett mycket väl utfört arbete. Snabb återkoppling, tydliga leveranser och lyhörd är några omdömen jag gärna nämner.

Mattias W
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Extremt professionell, hjälpsam och trevlig var besiktningsman José, både inför och under överlåtelsebesiktningen av huset vi köpte. De var också förvånansvärt snabba med att skicka sitt utlåtande. Han undersökte noggrant husets alla delar och tog sig tid att samtidigt förklara konstruktionen och byggnadstekniska detaljer och var tydlig med att delge eventuella risker som skulle kunna finnas samt hur pass allvarliga de var. José kändes väldigt erfaren och det var en fröjd att se en yrkesman som verkligen kan sin...

Oskar A
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi vände oss till Jose då vi med kort varsel behövde en besiktning av den nyköpta villan. Jose är professionell och väldigt noggrann då han utför besiktningar. Jose förklarar vad han gör och ger förslag på vilka förbätrningar han anser borde utföras. Vi fick den skriftliga rapporten på mailen dagen efter utförd besiktning. Vi kan varmt rekommendera Villabesiktningar AB och Jose Escobar.

David V
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi hade José som var tydlig proffesionell och bra, kan rekommendera honom starkt!

Toran A
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Jag kontaktade José Escobar Besiktningsman SBR då vi med kort varsel behövde en energideklaration. Han ordnade en snabb tid och möte med oss den 2/7 och mejlade dokumentet till oss den 3/7. Mycket trevlig och hjälpsam fackman. Vi kommer att rekommendera honom om ngn av våra bekanta behöver hjälp med liknande tjänster. Mvh Toran Aghili

Nicholas H
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

José är otroligt nogrann i sin undersökning, vilket hjälper både mig som köpare och säljaren. Också ett plus att han är väldigt trevlig att ha att göra med och han förklarar allt han ser så att en lekman som jag förstår alla eventuella problem som kan uppstå. Jag rekommenderar José helhjärtat.

Camilla N
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Mycket gedigen o noggrann besiktning av vår villa.

ALEXANDER F
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Genomförde överlåtelsebesiktning åt mig som köpare. Väldigt saklig, proffsig och noggrann. Tog sig ex in på vinden trots snöfyllt tak (Anticimex vägrade). Gav också många bra tips samtidigt som han var tydlig att poängtera vad som var hans bedömning som besiktningsman (brister) och vad hans förslag var utifrån mina övriga frågor.

Magnus L
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

José's goda rekommendationer på detta forum bär på tyngd och sanning till 100%. Väldigt trevlig och mycket kompetent yrkesman. Han utför sitt uppdrag med tydlighet och noggrannhet. Han besvarar frågor så att man förstår och hänger med på vad som är viktigt och att han sätter sig in i vår situation som köpare är tydligt. Han gjorde ett flertal gånger under uppdraget det där lilla extra för att vi skulle erhålla kunskap samt känna oss trygga med vårt beslut att köpa vårt drömhus. /M & E

Magnus R
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Ytterst kompetent besiktingsman med bra bemötande och attityd. Avser besiktning av villa i samband med köp.

Filip O
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Väldigt professionellt bemötande från första kontakt till genomförande och uppföljning. Som köpare kände vi inte att det fanns några överraskningar efter besiktningen.

Magnus H
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi gjorde en överlåtelsebesiktning på ett hus vi köpt och tog hjälp av villabesiktningar José. Träffade José och vi satte oss med säljaren och gick igenom vad som skulle göras samt tog lite info av säljaren. José skötte sig själv och vi kunde sitta och ta en kopp kaffe men det va helt ok att följa med under besiktningen. José upptäckte lite fel som låg i riskzonen och som nu är åtgärdade. Är väldigt nöjd med villabesiktningar och jose och rekommenderar verkligen honom. Magnus & Josefin

Mikael K
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Jag har en mycket bra upplevelse av José på Villabesiktningar. Han svarade snabbt på förfrågan och erbjöd ett rimligt pris. Han var noggrann, glad, trevlig och pedagogisk under besiktningen och poängterade vad som var viktigt och mindre viktigt samt hjälpte även till efter uppdraget var utfört med frågor. Kan varmt rekommendera Villabesiktningar och José för överlåtelsebesiktnings uppdrag.

Martin S
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

När vi äntligen hade hittat ett hus och vunnit budgivningen ville vi ha en rejäl genomgång av en SBR-utbildad besiktningsman. Vi blev rekommenderade José av en bekant inom entreprenadbesiktning och vi är mycket nöjda. Detta var vårt första hus vi köpt och José var otroligt noggrann och pedagogisk i sin besiktning/genomgång. Han kom med kloka små råd lite varstans i huset. Han dokumenterade väldigt bra med sin kamera och vi har fått tillgång till alla bilder, ca 100 st via en webtjänst. Säljaren hade gjort en besiktning där...

Nelly J
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Super nöjd med min besiktning! Noggrann och förklarade så att alla förstod. Rekommenderas verkligen!

Robert S
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Om ni är säljare bör ni noga överväga om ni ska använda er av Villabesiktningar. Mitt omdöme baserar jag på att jag utförde även en besiktning av Eminenta på samma hus och kan jämföra. Protokollet baserades delvis på ett inledande samtal där Villabesiktningar tar upp lagade fel i protokollet, utan att stämma av med kund. Protokollet baseras också delvis på kosmetiska fel som tex en skåra i träpanelen, samt avsaknad dörrstoppare. Sammantaget skapar det en onödig osäkerhet för kund då de verkliga konstruktionsfelen försvinner...

Miri A gillar detta
Annelie C
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi är verkligen nöjda med José. Han var professionell och saklig och besiktigade strukturerat och metodiskt så vi fick alla information om vårt hus. Han var snabb att boka och återkoppla och har öven varit behjälplig efteråt. Jag skulle verkligen vilja rekommendera José. Annelie Carlström

Glenn B
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Rekommenderas, lätt att se tider i webkalendern först. Saklig genomgång och rakt igenom ett kunnigt bemötande med bra svar på frågor om förbättringar och dylikt.

David N
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Köpte en Villabesiktning efter vi skrivit kontrakt. Blev uppringd av José efter att jag nyttjat servicefinder och fick ett seriöst intryck på en gång. När vi genomförde besiktningen var han verkligen noggran med att jag som köpare skulle få en bra genomgång av huset och att jag som inte är alls hemma på byggnadstekniska finesser fick veta mer om hur man kan tänka och vad som är viktigt med ett hus som är byggt på 60-talet. Jag tycker att José gjorde ett utmärkt jobb och tog god tid på sig att gå igenom alla delar av huset....

Sofia H
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Snabb och bra service. Mycket kunnig personal. Kunde däremot varit mer ödmjuk och inte så misstänksam mot personen som var tidigare ägare av huset som skulle besiktigas.

Lars-Gunnar S
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Vi kände oss lugna efter besiktningen. Vi fick allt förklarat så man förstod. Vi gjorde både energibesiktning och överlåtelsebesiktning. Mycket nöjda.

Curt L
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Jose är den grundligaste besiktningsmannen man kan tänka sig. Rekommenderas.

Anders E
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Snabb återkoppling i alla led. Bra redogörelse för alla delar i besiktningen.

Ferdinand W
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Använde Villabesiktningar i Stockholms tjänster för överlåtelsebesiktning av en villa vi precis köpt. Snabb återkoppling från José angående inbokning av tid, punktlig vid besiktningstillfället och mycket proffesionellt bemötande och utförande av besiktningen. Vi gick runt med José under besiktningen och lärde oss mycket av hans pedagogiska stil och detaljerade info om byggteknik. Det skriftliga protokollet kom dagen efter och var lättförståligt och snyggt och prydligt. Kan verkligen rekommendera José och Villabesiktningar i Stockholm!

E
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Kanonbra och professionellt genomförd besiktning av José. Trevligt och pedagogiskt med tydliga beskrivningar av vad han gjorde och varför. Snabb respons med det skriftliga protokollet som också det var lättöverskådligt och tydligt. Vi är supernöjda!

Bo L
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Mycket trevligt bemötande. Vi kan inte utvärdera själva tjänsten eftersom vi in köpt fastigheten.

Therése
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Jag/vi tycker att José Escobar var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han förklarade mycket bra vad vi bör tänka på framöver och vad vi bör åtgärda samt i vilken ordning. Jag/vi kan varmt rekommendera honom till andra :-)

Eva H
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Mycket snabtt, professionellt och sympatisk.

Johanna K
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

José hade ett mycket trevligt och proffesionellt sätt.

Petra M
Skrev om Villabesiktningar i Stockholm AB

Mycket bra service, väl genomförd besiktning och snabb skriftlig respons. Vi kunde inte vara nöjdare!