Vurma Södermalm

3.8

11 omdömen om Vurma Södermalm

Malin J
Skrev om Vurma Södermalm

Fantastiska salladar med fin mix av dressing, grönsaker och valbart tillbehör som till exempel couscous eller quinoa. Minus för den minimala toaletten och kötiden/tillagningstiden. Trevlig med stressig personal.

AMANDA F
Skrev om Vurma Södermalm

På fredagar går mitt jobb till Vurma för lunch. Jag kan varmt rekommendera deras sallad nr 3 för en person som vill äta något nyttigt och fräscht!

Samuel C
Skrev om Vurma Södermalm

Mysigt och jättegott. Bara att kliva in och känna lugnet.

-öÖ -
Skrev om Vurma Södermalm

Personalen är trevlig men det tar alltid 7 år innan man får det man beställt, bra sötsaker ej så förtjust i deras mackor, sen undrar jag vad grejen är med stora fruktbitar på tallriken?

A
Skrev om Vurma Södermalm

Fullt med folk men personalen var vaken och trevlig och trixade fram sittplatser åt oss trots att det var proppat.

Martin B
Skrev om Vurma Södermalm

Goda mackor och skönt ställe även om det är lite förvirrat ibland. Inte lönt att gå dit på helgerna då det är packat. :(

Erik J
Skrev om Vurma Södermalm

Mysigt och gott. Något dyrt och det tar för lång tid innan maten blir färdig.

S W
Skrev om Vurma Södermalm

Helt okej, men inte mer. Mysig lokal och den glada och trevliga tjejen i kassan lovade mer än stället lyckades hålla som helhet. Tjejen som kom ut med min macka varken tittade på mig eller sa nåt när hon slängde ner den på bordet framför mig. Mackan var okej, men salladen vid sidan om hade kunnat vara lite mer fantasifull.

Katarina D
Skrev om Vurma Södermalm

Vurma är ett kafé med jättegoda mackor och trevligt läge. Deras koncept verkar också gå ut på att sprida kärlek genom gulliga lappar och leenden på läpparna osv. Detta blir tyvärr rätt falskt eftersom de verkar avsky barn. Det första som möter en när man kommer med barnvagn är ett "du får inte ha den där här inne". Det andra som möter en är en lapp i kassan där det står ungefär så här "Försök håll tyst på era gulliga ungar". Man känner sig helt enkelt inte välkommen som mamma och det drar ner betyget

Martina T
Skrev om Vurma Södermalm

Detta är helt klart ett favoritfik! Snygg inredning, mysigt och hemtrevligt. Här kan man sitta hur länge som helst, titta på folk och avnjuta deras goda bullar som smakar som hembakat! Dessutom har de snygg och trevlig personal! Värt ett besök!

Annika T
Skrev om Vurma Södermalm

Vurma på Södermalm är hur trevlig som helst. Tycker bäst om att sitta på uteserveringen och blicka ut mot Bergsundsstrand med en latte i handen och en kardemumma bulle i den andra då är jag som lyckligast och bara myser :-)