19 Glas

19 Glas

Ring 08-723 19 19 19glas.com
4.5

Välkommen till 19 Glas! Hos oss finner du en omnämnd och hyllad restaurang, mitt i Gamla Stan i Stockholm. Vi erbjuder maträtter som är tillagade kärleksfullt med fina råvaror och ett stort utbud av goda viner. En bar och matsal i ett som alltid vill att du ska känna dig hjärtligt välkommen. Kontakta oss för bordsbokning eller...

446 omdömen om 19 Glas

Per L
Skrev om 19 Glas

En mycket trevlig kväll på 19 Glas. Vi samlades i baren för ett glas vin/öl. När alla vara samlade gick vi ner till 19 Glas "chambre separe". Vi serverades ett antal välsmakande mindre rätter med goda naturviner. En trevlig och ombonad restaurang med möjlighet till lite avskildhet och med kunnig personal.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4701 omdömen 4.2 av 4701 omdömen

Penelope S Penelope S
Hans G
Skrev om 19 Glas

God mat men något varierande kvalitet på vinet

Daniel W
Skrev om 19 Glas

Riktigt mysigt ställe med genuin personal/ägare. Mat och viner håller mycket hög nivå.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Agneta A
Skrev om 19 Glas

Trevligt bemötande. Vällagad och god mat. Toppen! Rekommenderas.

Greger J
Skrev om 19 Glas

Mycket bra måltidsupplevelse, bra komponerade rätter med passande vin. Trevlig och kunnig personal. Kan varmt rekommenderas

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4119 omdömen 4.0 av 4119 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Susanne E
Skrev om 19 Glas

Jättegod mat men tråkigt upplägg, familjärt och bra service.

Taina K
Skrev om 19 Glas

God mat och gott vin, men framförallt väldigt trevligt och gemytligt omhändertagande

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7914 omdömen 4.3 av 7914 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Robert K
Skrev om 19 Glas

Välbalanserad meny med utmärkta dryckesval

Camilla B
Skrev om 19 Glas

Underbar ambiance - fantastisk upplevelse. Maten mycket bra också. Rekommenderar starkt!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4102 omdömen 4.0 av 4102 omdömen

Jessica I Jessica I
Nina L
Skrev om 19 Glas

Fantastisk service, uppmärksam, trevlig & informativ. Maten på den fasta menyn var utsökt! Vinerna goda även om inte naturviner är mina favoritviner.

Oscar E
Skrev om 19 Glas

Utomordentligt goda viner framtagna i samråd med Peter själv. Väldigt god, rustik och redig mat

Helena B
Skrev om 19 Glas

Min svåger och jag åt den dyraste rätten, lamm. Det var en besvikelse. Rätten var ganska kall, snålt tilltagen och köttet ganska hårt. Ingen lyckad middag. Men service var bra och "värden" kul och charmig. Men han frågade aldrig om vi var nöjda med maten. Jag kan rekommendera stället för en öl eller vin men inte för middag. Inredningen är trevlig och kaffet gott, men dyrt för den lilla mängden. Jag går nog inte tillbaka.

Mikael A
Skrev om 19 Glas

Mycket trevlig och mysig restaurang centralt i Stockholm. Vi som vinintresserade personer uppskattar verkligen at utbudet kan beställas per glas. Den fixerade menyn var mycket prisvärd och serverades med mycket trevlig personal. Jag kan verkligen rekommendera att besök på denna gemytliga kvarterskrog mitt i stan. Micke

Helena B
Skrev om 19 Glas

Trevlig familjär stämning med goda naturviner och goda enkla smaker. Okomplicerade och vällagade rätter. Toppen!

Inger M

Supergod mat och dryck😋🤩 Fantastiskt trevlig och kunnig personal 🙏

Elin M
Skrev om 19 Glas

Torsdagslunch - 3 rätters. Jättegod mat och dryck. Bra service.

Rebecka A
Skrev om 19 Glas

Så gott och trevlig tillmötesgående personal! Otroliga viner och råvaror!

Monika J
Skrev om 19 Glas

Fantastisk fredagslunch Delikat röding Lättrökt lammstek Bakat äpple Kunde dessvärre inte avnjuta vinpaketet

Mikael I
Skrev om 19 Glas

Dagens lunch! Utmärkt ärtsoppa!

Maria N
Skrev om 19 Glas

Efter att bara besökt restaurangen en gång för många år sedan med fin upplevelse hade vi alla höga förväntningar. De infriades dock tyvärr inte. Vi fick en tjej som var ny på jobbet som servitris snäll å gullig men okunnig och gjorde en massa små fel. Tex fel dricka, fel nota, etc. En äldre herre som tog vår beställning var trevlig och kunnig men behövde klippa skägg och hår. Hans ovårdade utseende blev tyvärr synonymt med en icke välskött ställe. Stället var ingrott och luktade inte fräscht. Toaletten luktade ännu värre...

Göran A
Skrev om 19 Glas

Fantastiskt Place med en ett mat och vinpaket som är väldigt prisvärt. Perfekta viner till de rätter som serverades. Så stort tack för en fantastisk trevlig kväll. Vi kommer snart tillbaka. Från två vinnördar

Andreas D
Skrev om 19 Glas

Gemytligt, enkelt, subtilt. Och fantastiskt gott.

Bo F

Fantastisk service! Kunnig personal. Vi åt avsmakningsmeny

Andreas A
Skrev om 19 Glas

Mycket trevligt bemötande ovh fantastiska viner!

Olof L
Skrev om 19 Glas

5-rätter med utvalda viner. I positiv bemärkelse okomplicerad mat med spännande och välsmakande vinner därtill. Närvarande krögare och personal. En favorit bland restauranger i Stockholm.

Jonas L
Skrev om 19 Glas

Bra kväll med otroligt trevlig och kunnig personal.

Ingrid P
Skrev om 19 Glas

Trevlig och kunnig personal. Bra service. Portionerna var dock onödigt stora.

Jan Egil A
Skrev om 19 Glas

Friendly and smiling staff. Good food .

Annicka R
Skrev om 19 Glas

Gott vin. Maten som en medelmåttig lunchrätt. Absolut inte prisvärt.

Julia S
Skrev om 19 Glas

Vi beställde kvällens meny med tillhörande vinpaket. Otroligt gott, tilltänkt och mättande! Ett flow mellan rätterna och en historia om allt från respektive vingård/odlare till framställningen av naturvinerna som serverades. En upplevelse vi gärna gör om!

Erik G
Skrev om 19 Glas

Vi år middag med vinpaket. Mycket trevligt och prisvärt. Liten restaurang. Enkel inredning. Annorlunda drycker, cider och vin. Ekologisk mat och ekologiska viner.

Niklas S
Skrev om 19 Glas

Åt deras avsmakningsmeny med vin paketet till, maten var jättebra med mycket spännande kombinationer, men man borde få välja om man vill ha naturvin eller ”vanligt vin” då jag inte är något större fan av naturvin så blev det ett minus.

Helena R
Skrev om 19 Glas

Väldigt god mat, jag var inte riktigt lika förtjust i naturvinerna som serverades. Otroligt trevligt bemötande! Enda problemet var den höga ljudnivån, ingen av oss hörde vad den andra sa och inte heller vad serveringen sade.

Jakob s
Skrev om 19 Glas

Stans bästa vin bar. Och finns speciella önskemål om maten ser restaurangen alltid till att ordna på bästa sätt. Som vanligt ljuvligt.

Magnus R
Skrev om 19 Glas

Utmärkt mat på framförallt lokala råvaror. Mycket bra vinmatchningar. Kunnig personal och en djup vinkällare. Trevlig stämning. Missa inte!

Ingvar N
Skrev om 19 Glas

lysande mat, lysande viner, lysande bemötande

Jesper S
Skrev om 19 Glas

Förväntade mig lite mer av maten med tanke på det höga betyget i White Guide. Service och miljön får högre betyg.

Joakim C
Skrev om 19 Glas

Köpte avsmakningsmenyn samt dryckespaket. Går alltid hit för att jag alltid blir så himla nöjd. Denna gång blev jag rejält besviken på maten.

Lars H
Skrev om 19 Glas

Lunch, perfekt i alla avseenden. Utmärkt mat, mkt trevligt bemötande. Vi kommer tillbaka!

Martin M
Skrev om 19 Glas

Var där för länge sedan och var jättenöjd, men denna gång tyvärr en mkt sämre upplevelse. Tog middag med vinpaket och var egentligen besviken på samtliga fem rätter.

helena n
Skrev om 19 Glas

Besviken. Nonchalant bemötande, medioker mat och det luktade sopor där vi satt.

Birgitta I A B

Maten i var OK men inte vört ett nytt besök. Långsam servering trots färdig lunchmeny. Dyrt, absolut inte prisvärt. Kändes sjabbigt.

Jonathan S
Skrev om 19 Glas

Bemötandet var trevligt. Vi var två som åt den fasta menyn med fem rätter och vinpaket. Vinerna var intressanta och ett par av dom överraskade. Maten däremot var katastrof. All mat var kall, ingen varmrätt och flera av rätterna undermåliga, torra och smaklösa. Som första rätten, fem torra musslor och en kylskåps hård kräm som smakade margarin. Eller kallskuren kalv, torr osmaklig, kunde inte äta upp. Buffalomozzarellan var det enda som fick godkänt, pga av en bra råvara, men serveringen var ju den enkalst möjliga, sära upp...

Erik L
Skrev om 19 Glas

Samma höga kvalité som vanligt.

Michael S
Skrev om 19 Glas

Vi delade 4 rätter och åt dessert. Allt var utmärkt som vanligt. Vinmatchningen var lika bra. Kul med rom till desserten! Utmärkt service som vanligt.

Anders W
Skrev om 19 Glas

Vi serverades en fastställd meny med dryckespaket. Väl bemötta av en kunnig personal.

Jens H
Skrev om 19 Glas

Vi beställde en reducerad version av den meny som låg ute till paketpris och strök första och sista rätten med tillhörande vin. Vi tyckte att priset blev orimligt högt mot bakgrund att vi strukit två rätter var. Besöket kändes därför inte riktigt prisvärt utan låg åtminstone 100 kr för högt per person. Maten var något ojämn. Mkt god mozzarella med tomater som tyvärr inte smakade så mycket. Torsk med matvete var fantastiskt god. Lammläggen var ok men okryddad och flera av tillbehören till torsken "återanvändes". Dessutom...

charlotte l

Hade fått en rekommendation av en god vännina. Valde menyn med vinpaket. Trevligt bemötande, fantastiks mat kombinerat med bra vin val. Hade höga förväntningar, de infriades! Var en avslappnad och välsmakande kväll!!!

Eva H
Skrev om 19 Glas

Mysig hemtrevlig lokal. Personligt bemötande med intressanta berättelser om vinet. Rejäl och god mat.

Jörgen J
Skrev om 19 Glas

Fantastisk mat som är närproducerad och trevliga berättelser om var råvarorna kommer ifrån. Viner utöver det vanliga.