20 grader AB

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda — Visa karta

Välkommen till 20 grader / Nordiska Kyl & Värme Experten!

Idag går det mesta att handla bekvämt och smidigt via internet, så varför inte värmepumpar? 20grader.se är den mest nytänkande webshoppen för värmepumpar i Sverige idag. Vi håller låga priser och vill alltid leverera lite extra, vilket ibland glöms bort vid internethandel.

Vår kunniga och tillgängliga support finns för att skapa trygghet före, under och efter köpet och genom att vi har ett stort nätverk av värmepumpsinstallatörer knutna till oss kan vi installera och serva din värmepump oavsett var i Sverige du bor!

Processen är enkel: 1) Välj en värmepump som passar dina behov 2) Välj installationstyp, beroende på din tidigare värmelösning 3) Boka en tid då installatören kan leverera och montera din värmepump 4) Installationen sker 5) Njut av ett behagligt varmt hem!

Välkommen!

Läs vad 134 kunder tycker om 20 grader AB

• George M
    George M skrev om 20 grader AB
    Köpte värmepump med installation. Gick mycket bra. Saknar dock papper på den 5 åriga garantin.. Läs mer
  • David M
    David M skrev om 20 grader AB
    Bra priser och kunnig kundtjänst. Fick den hjälp och service som jag önskade. Läs mer
  • Bengt O
    Bengt O skrev om 20 grader AB
    Bemötandet via web och telefon har varit bra och luftvärmepumpen fungerar fint. Däremot så har inte den kostsamma istallationen levt upp till förväntningarna. Pumpen installerades i en något sned och vind sommarstuga men montören satte pumpen och slangarna med vattenpass vilket nu ser supersnett ut. Det var skitigt, skräpigt och allt emballage låg slängt när montören var klar. Detta fast vi betalat för totalinstallation. Läs mer
  • Yonathan F
    Yonathan F skrev om 20 grader AB
    Beställde en luftvärmepump, väldigt bra bemötande av 20 graders chatt, mycket bra info och svara på alla våra frågor, god kunskap och trevlig personal! Läs mer
  • Mats T
    Mats T skrev om 20 grader AB
    Vi gör legojobb åt 20gr, alla leveranser och övrigt samarbete är toppen. Dom pressar priser till slutkunderna. Läs mer
  • Jonas A
    Jonas A skrev om 20 grader AB
    Verkligen den bästa kundupplevelsen jag varit med om. Vilket engagemang och energi där man känner att de verkligen bryr sig om mig.

Stort tack för allt! Läs mer
  • Roger F
    Roger F skrev om 20 grader AB
    Snabb leverans, montering, trevlig personal. Rekommenderas. Läs mer
  • Carina J
    Carina J skrev om 20 grader AB
    Trevliga och proffsiga.
    Köpte en luftvärme pump.
    Fick den installerad snabbt. Dom
    Kom på 1 vecka från beställning.
    Kan absolut rekommenderas Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om 20 grader AB
    Jag köpte en Panasonic luftluft som fungerar mycket bra, leveransen kom före utlovad datum och installationen gick enkelt och smidigt. trevlig montör/personalmed vänligt bemötande. Nöjd kund/Erik B Läs mer
  • Lennart S
    Lennart S skrev om 20 grader AB
    Köpte luftvärmepump på nätet och ringde för att säkra leverans etc. mycket bra och kompetent bemötande hela vägen över underleverantör och montering.
    Högsta betyg! Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om 20 grader AB
    Har köpt luft-luftvärmepump och en till på gång.
    Bemötandet kan inte vara bättre. Erik är en pärla!

Rekommenderar starkt 20 grader.

// Lars A Läs mer
  • Bengt E
    Bengt E skrev om 20 grader AB
    Panasonic AC
    Fick mycket bra information via telefon av bolaget
    Är också väldigt nöjd med produkten och installationen var utförd på ett bra sätt. Läs mer
  • Therese L
    Therese L skrev om 20 grader AB
    Trevlig personal, lätt att boka tid. Personen som kom och installerade värmepumpen var trevlig och kompetent, men han lovade att komma tillbaka och avsluta rörinstallation, vilket fortfarande inte har hänt - lite synd med tanke på hur bra allt annat har varit. Läs mer
    2018-03-07 20 grader svarar Therese L
    Hej Therese och tack för ditt omdöme!
    För att hjälpa dig på bästa sätt skulle vi gärna se att du hörde av dig till oss med ordernummer mm. så att vi kan ordna det som montören verkar missat.

Erik
  • Elin W
    Elin W skrev om 20 grader AB
    Kunde inte fått ett bättre bemötande! Super service.
    Bra info, la verkligen tid på att förklara och hjälpa. Tror jag pratat med killen totalt 2-2.5timme i telefon när jag beställde pump, uppdelat på ca 4 samtal. 7/5 tummar upp! De extra 2 går till killen i telefon som 👍 kommer rekommendera Läs mer
  • Anders G
    Anders G skrev om 20 grader AB
    Inget vidare. Först två ombokningar på besöket. Andra gången hörde dom inte av sig förän efter utlovad tid.
    Installationen var inte bra. Pumpen hamnade på fel ställe så att jag inte kan sätta tillbaka taklisten. Bara 3 cm från taket. Installationskravet rekommenderat till 10 cm. Skada på väggen som inte blev täckt för att pumpen inte hamnade där den gamla satt.
    Sen värmen i huset är sämre nu än med den gamla pumpen(som är sönder)
    16.5 grader inne! 40-45 grader från pumpen i maxläge? Mits. FH35.
    Inget kvitto eller garantibevis påskrivit. Läs mer
    2018-02-21 20 grader svarar Anders G
    Hej Anders!

En del av det ni skriver i er kommentar låter inte så bra och vi tar gärna en diskussion med er och montören gällande detta.
    Har ni lust att maila oss på kundtjanst@20grader.se så att vi får rätt ordernummer mm så tittar vi på ärendet efter det!

Erik
  • Christian S
    Christian S skrev om 20 grader AB
    Bra information och service.Gjorde sitt bästa för att jobbet skulle bli bra gjort och rätt. Läs mer
  • Alf U
    Alf U skrev om 20 grader AB
    Trevligt företag snabbt och enkelt köp över internet även installationen var snabb och proffsig. Betalning med Klarna app helt ok. Läs mer
  • Ulla G
    Ulla G skrev om 20 grader AB
    Bra bemötande och vi är nöjda med 20 grader. Känner att vi kan rekomendera. Läs mer
  • Åsa F
    Åsa F skrev om 20 grader AB
    Hej
    Vi beställde en Panasonic pan-cz-25-tke-vi, ny installation inkl WIFI styrning.
    Jättebra bemötande vid beställning och svar på mail när vi haft frågor.
    Vid installationen så visade det sig att WIFI styrningen saknades men den fick vi skickad till oss efter att vi mailade och frågade vart den hade tagit vägen.
    Då inkopplingen av WIFI styrningen inte lyckades när vi provade själva så har det tagitlängre tid med att få svar från 20 grader. Dom vill att vi tar kontakt med Panasonic, men vi tycker att detta ingår i priset vi har betalat, så vi skulle önska att montören kom ut till oss och hjälpte till.
    Det som krånglar till det är att det är i sommarstugan i Dalarna vi har installerat pumpen och vi är inte där nu så att vi skulle ringa Panasonic skulle innebära att vi åker upp till stugan och ringer dom då, med risken att det ändå inte skulle fungera. Det enklaste skulle vara att få en bokad tid av montören.
    Vi har tills idag inte fått något definitivt beslut hur vi går vidare. och det är tråkigt. Läs mer
  • Erin N
    Erin N skrev om 20 grader AB
    Vi har köpt en luftvärmepump. Mycket bra bemötande, snabb leverans, mycket nöjda. Läs mer
  • Jan W
    Jan W skrev om 20 grader AB
    Servicejkillen kom snabbt och på en tid som var smidig för mig asom kund. Reparationen gjordes med bra resultat. Läs mer
  • Cathrine J
    Cathrine J skrev om 20 grader AB
    Meget professionelt foretagende, god kundeservice og smidig håndtering. Vi skulle have luftvarmepumpen installeret på 1. våningen, hvilket gav udfordringer i forhold til arbejdshøjden, men det vik vi sammen med 20 grader løst på bedste vis. Läs mer
  • Gösta L
    Gösta L skrev om 20 grader AB
    Vi köpte luftvärmepump med fullständig montering och installation och fick bra hjälp med att välja modell. Vi fick ett trevligt bemötande och upplevde att det var kort väntetid på leverans och installation. En mycket trevlig montör kom på utsatt tid, jobbade effektivt ett par timmar och allt var klart; ett mycket snyggt arbete. Vi är verkligen nöjda med 20 grader. Läs mer
  • Leif A
    Leif A skrev om 20 grader AB
    Bra bemötande, rätt tid, fungerar bra. Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om 20 grader AB
    Kontakt med säljare på telefon var bra, köpte värmepump med installation. Jag hade också läst på ordentligt om detta innan kontakten togs.
    Leverans och installation flöt på utan problem. Fungerar bra, inga problem. Dock bara 2 månader sedan installation och första elräkningen har ej kommit ännu. Läs mer
  • Risto F
    Risto F skrev om 20 grader AB
    Ni har utfört ett bra o proffsigt jobb då min luftvärmepump gick sönder. Ni bytte ut den gamla mot en ny jag är helnöjd med erat bemötande från början till slut. tack så mycket.
    Risto Franck Läs mer
  • Rune P
    Rune P skrev om 20 grader AB
    Bara bra. Bra kundservise per telefon.
    Snabb leverans------------------------------------------------ Läs mer
  • Malcolm L
    Malcolm L skrev om 20 grader AB
    Sammanfattningsvis ett bra bemötande. Dock utlovades initialt en snabbare leverans av pumpen än vad som kom att bli fallet med en fördröjning på c:a en månad.

Monteringen i sig var professionellt utförd men mht tidsåtgången på ung. två timmar kan man inte låta bli att reagera på den specifika kostnaden för detta arbete som omräknat i timdebitering uppgår till c:a 4.000:- Här borde kunden få ett alternativ att välja debitering på löpande räkning, särskilt som att i mitt fall samtliga förutsättningar för en "enkel" montering var uppfyllda. (Att sedan monteringen utfördes av ett externt företag förändrar inte saken då 20 grader är angiven som leverantör av hela tjänsten.) Läs mer
    2018-02-06 20 grader svarar Malcolm L
    Hej Malcolm!
    Vi ber om ursäkt att det blev lite längre väntetid på din installation. Under perioden oktober-december är det som mest att göra i branschen och alla montörer går på högvarv. Vi blev lite överraskade när väntetiderna helt plötsligt ökade från ca. 3 veckor till nästan 6 veckor på bara några dagar, det var inget vi förutsåg!

Vad gäller monteringen så har vi fast pris på båda våra installationspaket, detta gäller oavsett hur lång tid installationen tar.
    Vi använder oss också av, vilka vi anser vara, landets bästa installatörer. Som i sin tur är generellt snabba och rutinerade i sitt arbete.

Detta anser vi vara en bra tjänst då våra kunder i de flesta fall får en snabb installation och slipper avsätta så mycket tid själva för installationen av värmepumpen.

Vi tackar för din feedback och för att du handlat med oss!
    Du är alltid varmt välkommen åter!

Erik Smith
  • Bert R
    Bert R skrev om 20 grader AB
    Jag har köpt en värmepump luft/luft.
    Köpet gick väldigt smidigt av en god och kunnig säljare.
    Installationen gick snabbt och effektivt och allt fungerar bra.
    Med vänlig hälsning, Bert Sporre Läs mer
  • Inger I
    Inger I skrev om 20 grader AB
    Hej!
    Jag är jättenöjd med min varmluftspump
    Vänligt bemötande,snabb leverans och dessutom bra pris.
    Vänligen Inger Läs mer
  • Erling K
    Erling K skrev om 20 grader AB
    Köpte Panasonic v.pump 24/11-17
    HZ25TKE den har ökat temperatur i sovrummet med 2 grader utan att öka grader på V.pump är helt nöjd. 👍 Läs mer
  • sven
    sven skrev om 20 grader AB
    Byte av luftvärmepump. Trevligt bemötande under upphandlingen. bra partner för installation. Läs mer
  • Britta C
    Britta C skrev om 20 grader AB
    Alla jag har haft kontakt med har varit mycket trevliga, tjänstvilliga och tillmötesgående, gäller även David som monterade den värmepump vi köpt.

M v h
    Ann-charlott N skrev om 20 grader AB
    Byte av luft-luftpump. Installation. Snabbt och enkelt. Läs mer
  • Gunnar U
    Gunnar U skrev om 20 grader AB
    Trevligt bemötande, snabb återkoppling och god tillgänglighet.
    Installation av värmepump gjordes professionellt på överenskommen tid. Läs mer
  • Ulrika P
    Ulrika P skrev om 20 grader AB
    mycket bra snabb service och alltid någon som man kunde ringa Läs mer
  • Sven L
    Sven L skrev om 20 grader AB
    Panasonic luftvärmepump.
    Inköp på nätet, installation och funktion. Allt till belåtenhet. Läs mer
  • Niklas C
    Niklas C skrev om 20 grader AB
    Har fungerat prima!!......................................................... Läs mer
  • Tord I
    Tord I skrev om 20 grader AB
    Leverans och installation av värmepump Läs mer
  • Nils K
    Nils K skrev om 20 grader AB
    Köpte luftluft värmepump med installation, bra service och snabba svar ifrån 20grader, dock inte helt nöjd med hur installatörena lämnade det då det var blod på värmepump och vägg samt dåligt städat. Detta var inte hela världen då det fortfarande är pågående bygge med ej målad vägg, men tycker inte det känns trevligt.... Läs mer
    2018-02-06 20 grader svarar Nils K
    Hej Nils!
    Vi uppskattar din feedback och önskar vi fått informationen tidigare så vi kunde gjort något åt det.
    Alla våra installatörer ska utföra en grovstädning efter installationen, alltså plocka ihop allt skräp och lägga i kartongen och ställa på ett och samma ställe.

Att det var blod på värmepumpen och väggen låter absolut inte så trevligt... montören kanske skar sig på något utan att lägga märke till att han faktiskt började blöda lite.

Vi hoppas att värmepumpen fungerar bra och att ni känner er nöjda i slutändan!

Erik Smith
  • Hans S
    Hans S skrev om 20 grader AB
    Bra bemötande och rådgivning.Dessutom ett bra pris på luftvärmepumpen. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om 20 grader AB
    Köp och installation av värmepump fungerade jättebra enligt överenskommelsen. Läs mer
  • Lina M
    Lina M skrev om 20 grader AB
    Personlig och proffsig service, utmärkt kvalité på våran. Rekommenderar alla att beställa luftvärmepump från 20 grader. Läs mer
  • Lone R
    Lone R skrev om 20 grader AB
    Jag köbte luft/luft värmepumpa. Installationen gik planmæssigt, men vi mangler at få den koplet på wifi til fjernbetjening. Vi har fået tilsendt ny “router”, og skal have den monteret. God og venlig betjening. Läs mer
  • Roger W
    Roger W skrev om 20 grader AB
    Ok. Snabb respons och BRA kille som kasta upp grejjerna snabbt å snyggt. Trevlig var han också. Läs mer
  • Christer H
    Christer H skrev om 20 grader AB
    Bra men 1 månads väntan på installation är inte bra Läs mer
  • Arild O
    Arild O skrev om 20 grader AB
    Levert og montert som avtalt. Läs mer
  • Johan D
    Johan D skrev om 20 grader AB
    Kompetenta. Trevliga att prata med.
    Glömde dock leverera extra stötdämpare. Detta fixade dock montör på plats så egentligen inget att klaga på.
    Rekommenderas. Läs mer
  • Per O
    Per O skrev om 20 grader AB
    Väldigt bra bemötande vid första kontakt. Fick snabba svar på mina frågor. Läs mer

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda