20 grader AB

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda — Visa karta

Välkommen till 20 grader / Nordiska Kyl & Värme Experten!

Idag går det mesta att handla bekvämt och smidigt via internet, så varför inte värmepumpar? 20grader.se är den mest nytänkande webshoppen för värmepumpar i Sverige idag. Vi håller låga priser och vill alltid leverera lite extra, vilket ibland glöms bort vid internethandel.

Vår kunniga och tillgängliga support finns för att skapa trygghet före, under och efter köpet och genom att vi har ett stort nätverk av värmepumpsinstallatörer knutna till oss kan vi installera och serva din värmepump oavsett var i Sverige du bor!

Processen är enkel: 1) Välj en värmepump som passar dina behov 2) Välj installationstyp, beroende på din tidigare värmelösning 3) Boka en tid då installatören kan leverera och montera din värmepump 4) Installationen sker 5) Njut av ett behagligt varmt hem!

Välkommen!

Läs vad 65 kunder tycker om 20 grader AB

• Carin T
    Carin T skrev om 20 grader AB
    Var påläst och visste ungefär vilken värmepump jag sökte när jag bland mina sökningar hittade 20 grader och tog kontakt med dom, en kontakt som jag inte ångrar - fick blixtsnabba svar på mina frågor, beställning och leverans flöt problemfritt och så också kontakten med den montör som skulle montera värmepumpen, han kan också varmt rekommenderas, hos dom är jag redan införd att kontaktas när dags för service av värmepumpen. Nu sitter jag i ett varmt hus med en pump som är så gott som ljudlös och om jag funderar över något så får jag fortfarande snabba och trevliga svar, känner mig som kund verkligen sedd och hörd och inte bara som en avklarad affär. Kan ärligt rekommendera 20 grader AB och bara önska att utbudet för en villaägare var större, då skulle jag inte tveka att anlita dom igen! Läs mer
  • Sven E
    Sven E skrev om 20 grader AB
    Köpte en Mitsubitci luftvärmepump den 13/10 2017.

jag är mycket nöjd, en hjälpsam och trevlig montör,
    skall rekomendera andra. Läs mer
  • Per-olof M
    Per-olof M skrev om 20 grader AB
    Jag blev väl bemött av företaget och installationen fungerade
    väl och på angivet datum.

Inga problem. Läs mer
  • Ted P
    Ted P skrev om 20 grader AB
    Tyckte det var smidigt med beställning/betalning och instellatören var trevlig och kunnig, Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om 20 grader AB
    Vi köpte en Nibe värmepump av 20 grader AB. Bemötandet var proffsigt från första kontakt till komplett installation. Inget krångel, allt enligt överenskommelsen.
    Vi fick ett muntligt löfte att vår gamla värmepump skulle transporteras bort utan extra kostnad och det utfördes utan något som helst ifrågasättande av installatören (som var en lokal underleverantör).
    Kan med gott samvete rekommendera 20 grader! Läs mer
  • Ola S
    Ola S skrev om 20 grader AB
    Installerade luftvärmepump. Snabb service, bra kommunikation, rimliga priser. Jag är nöjd med hela paketet. Kommer definition rekommendera 20grader.se till andra. Läs mer
  • Verner B
    Verner B skrev om 20 grader AB
    Mycket bra. Trevligt bemötande bra information. Lite svårt att få tag i ansvarig ibland. Läs mer
  • Nils A
    Nils A skrev om 20 grader AB
    Mycket bra! Endast ett litet minus var att leveransen inte aviserades. Läs mer
  • Malin S
    Malin S skrev om 20 grader AB
    Jag beställde en Panasonic värmepump via telefon. Fick ett bra bemötande och hela beställningen gick väldigt smidigt. Blev senare kontaktad av installatören och även det löste sig väldigt smidigt. Är alltså väldigt nöjd med mitt köp. Läs mer
  • Thomas B
    Thomas B skrev om 20 grader AB
    Bra, trevlig och snabb kundservice.
    Leverans av en Panasonic HZ9RKE-1 utfördes inom utlovad tid och monterades av en mycket bra montör från Klimatteknik Solsta AB..
    20 grader ab ringde även en vecka senare för att kontrollera att allt var OK.
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar verkligen 20 grader ab. Läs mer
  • Camilla S
    Camilla S skrev om 20 grader AB
    Beställde via villaföreningen så jag har inte haft mågon kontakt med 20 grader.
    Fick ingen info om att luftvärmepumpen skulle levererats separat trodde att montören skulle ha med sig den. Läs mer
  • Monica K
    Monica K skrev om 20 grader AB
    Snabb återkoppling gällande min fråga om luftvärmepump.
    Bra personlig service vid telefonkontakt.
    Installation och personal vid installationen mycket bra. Läs mer
  • Otto H
    Otto H skrev om 20 grader AB
    Jag är mycket nöjd med hela upplevelsen. Erik Smith som hjälpte med hela processen var proffessionel och kunnig. Läs mer
  • Stig A
    Stig A skrev om 20 grader AB
    Hej, och tack till 20gr AB som jag köpte en luftvärmepump av inkl.installation.
    Kontakten med företaget , leveransen , installationen och drifttagningen har fungerat mycket bra.
    Är mycket nöjd,

mvh
    stig w Läs mer
  • Patrik G
    Patrik G skrev om 20 grader AB
    Beställde en luft-vattenpump. Erik är kanon och trevligare installatörer har jag inte varit med om. Kanon! Läs mer
  • Mikael K
    Mikael K skrev om 20 grader AB
    Hej jag är väldigt nöjd med 20 grader. Bra service från beställning av värmepump, till montering. Hoppas att det fortsätter på det viset. Läs mer
  • Bengt-arne P
    Bengt-arne P skrev om 20 grader AB
    har inte köpt denna typ av produkt på nätet förut.
    Sökte på nätet och fastnade för denna leverantören, på grund av en produktsida som gav tillit. Har nu fått min luftvärmepump
    monterad och driftsatt. Är mycket nöjd med hela förloppet från beställning och montering. Vad jag saknar är att man kunde sända ett installationsbevis gällande garantin. Läs mer
  • Tomas G
    Tomas G skrev om 20 grader AB
    Utmärkt bemötande, snabb service och bra återkoppling. Läs mer
  • Hannah T
    Hannah T skrev om 20 grader AB
    Köpte en luftvärmepump då vår gamla gått sönder. Enkelt att navigera på hemsida och jämföra olika alternativ. Smidigt att beställa och kunna betala med faktura.
    Det var skönt att själv slippa ombesörja installation då installatör i närheten hörde av sig och bokade tid.
    Mycket smidigt!

Bra pris och trevligt bemötande!
    Är väldigt nöjd och kan varmt rekommendera andra att handla här! Läs mer
  • Inger B
    Inger B skrev om 20 grader AB
    Bra, köpt en luftvärmepump. De levde upp till mina förväntningar.

Conny Läs mer
  • Sten S
    Sten S skrev om 20 grader AB
    Fint bemötande duktiga hantverkare
    Effektiv pump 😁 Läs mer
  • Andreas E
    Andreas E skrev om 20 grader AB
    Jag beställde en luftvärmepump, snabb frakt hem till dörren. Inga bekymmer med någonting Läs mer
  • Lars K
    Lars K skrev om 20 grader AB
    Installation av luftvärmepump.Allt fungerade perfekt från beställning,installation och igång körning. Läs mer
  • Mikko J
    Mikko J skrev om 20 grader AB
    Inget ont om att säga. Smidig affär och bra pris på en värmepump. Allting fungerade enl överenskommelse. Tack! Läs mer
  • Erik J
    Erik J skrev om 20 grader AB
    Allt flöt på grymt bra från beställning till montering. Kan varmt rekomendera 20 grader Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om 20 grader AB
    Trevligt bemötande
    köpte luftvärmepump
    tog lite längre tid än jag hoppades på
    men han som kom och gjorde installationen är jag helnöjd med
    fick ju det jag önskade till ett bra pris så jag är nöjd Läs mer
  • Staffan R
    Staffan R skrev om 20 grader AB
    Har haft kontakt med Erik som har varit vänlig med ett trevligt bemötande och jag har fått svar på mina funderingar
    Har handlat 2 st värmepumpar priset är också avgörande. Läs mer
  • Gme Gramic Development Hb G
    Gme Gramic Development Hb G skrev om 20 grader AB
    Toppen, kanon montörer, kunniga och trevliga, tack Läs mer
  • Inge B
    Inge B skrev om 20 grader AB
    Jag har en luft-vatten värmepump, Ecodan. Utedelen är en Mitsubishi.Till att börja med var det svårt att få reda på vem som säljer reservdelar till Ecodan. Slutligen kom jag i kontakt med 20 grader och då löste det sig perfekt! Köpte en växelventil och ett smutsfilter. Exemplarisk kontakt. Läs mer
  • Alexander R
    Alexander R skrev om 20 grader AB
    Har nu fått min nya Toshiba pump från 20Grader monterad och klart.

Trots lite förseningar från Toshiba Sverige (Ej 20Grader) med leverans pga. lagerinventering så gick hela affären smidigt.

20Grader höll mig uppdaterad om min leverans samt svarade på alla mina frågor, detta med en svarstid som andra företag bara kan drömma om.
    20Grader tar kundbemötandet till helt nya nivåer när det kommer till att få en nöjd kund, de löste installation på otroligt kort tid och allt var proffisgt utfört.

Hade inte tvekat en sekund att rekommendera 20Grader till alla ni som funderar på vem ni skall köpa er nästa pump från.

Helt klart det bästa kundfokus jag har sett på mycket länge som konsument!

Toppen Läs mer
  • Sven-inge S
    Sven-inge S skrev om 20 grader AB
    Luft luft mycket bra bemötande rekommendera till flera personer att sköpa varor från 20 grader Läs mer
  • Mikael N
    Mikael N skrev om 20 grader AB
    Köp av luftvärmepump med montering och demontering av gammal luftvärmepump. Läs mer
  • David B
    David B skrev om 20 grader AB
    Profisgt bemötande! Föreslåg en lösning för mig som funkade utmärkt hos oss. Läs mer
  • Nils A
    Nils A skrev om 20 grader AB
    Stort sett mycket bra med köp, leverans och installation. Ett litet minus att leveransfirman kom utan att ringa i förväg. Läs mer
  • Jonas A
    Jonas A skrev om 20 grader AB
    Seriösa och lätta att få tag på. Har varit väldigt hjälpsamma och snabba att lösa ett problem med deras installatör. Läs mer
  • Ted S
    Ted S skrev om 20 grader AB
    Bra information, bra pris, snabba svar och använde sig utav en duktig hantverkare. Läs mer
  • Ann-marie K
    Ann-marie K skrev om 20 grader AB
    Bra bemötande och snabb leverans och installation av luftvärmepump Läs mer
  • Ludwig J
    Ludwig J skrev om 20 grader AB
    Mycket proffsigt uppförande i hela kedjan från offert, beställning och utförande. Läs mer
  • Andersson G
    Andersson G skrev om 20 grader AB
    Allt fungerat bra. Snabb respons. Snabb leverans och bra installation. Trevligt bemött. Läs mer
  • Bertil J
    Bertil J skrev om 20 grader AB
    Allt skötes på ett utmärkt vis köpte en luft värme pump med installation allt är till belåtenhet Läs mer
  • Roland N
    Roland N skrev om 20 grader AB
    Köpt 2 st värmepumpar och är helnöjd, måste sluta lagar käk. / Roland Läs mer
  • Robert R
    Robert R skrev om 20 grader AB
    hej har fått det jag beställt fick ett mycket bra bemötande av försäljaren bra utfört arbete vid installation men en viktig del glömdes bort att informera att vid byte av befintlig pump tar man inte hand om demonterat skrot vilket ställer till för mig som är synskadad ock har då problem med bortforsling jag förstår varför men en upplysning skulle varit på sin plats Läs mer
  • Johnny S
    Johnny S skrev om 20 grader AB
    Hej!
    Jag har bara positivt att säja, jag fick bra information om vilken pump som passade i Häggsjönäs. Montörerna kom enligt överenskommet. Tråkigt för grabbarna som monterade värmepumpen, de fick åka tillbaka till Östersund för att hämta verktyg som de glömde, det är sådant som kan hända vem som helst. Trevliga montörer och jag fick den instruktion som jag behövde. Jag är vid stugan nu och allt fungerar som det ska, jag styr värmen med mobilen, kanonbra. Jag känner mej trygg med pumpen och arbetet som är gjort.
    Med vänlig hälsning
    Johnny Läs mer
  • Um T
    Um T skrev om 20 grader AB
    Köpet av luftvärmepump har gått via Uterumsmästarna, som inte skötte sin roll som projektledare vid leverans. Istället har vi haft direktkontakt med 20 grader AB och då har allt fungerat till belåtenhet, dvs tidplanering och sedan ledningsdragning och installation av utedel och två innedelar. Dock har det varit problem att få fram svenska manualer för innedelarna. Läs mer
  • Åsa W
    Åsa W skrev om 20 grader AB
    Jag har fått en bra service, snabba svar och framför allt trevligt bemötande. Jag återkommer gärna som kund. Läs mer
  • Kjell S
    Kjell S skrev om 20 grader AB
    Köpte en värmepump inkl installation, fungerade klockrent med leveranser och montering, fick även åtgärdat en liten miss från första besöket ganska omgående.
    Så jag är helt klart nöjd med affären så här långt.
    //Kjell Läs mer
  • Conny N
    Conny N skrev om 20 grader AB
    Bra, trevlig och snabb respons vid kontakt och snabb leveranstid med en installatör som lyssnade och hade mycket erfarenhet som gjorde att värmepumpen kom upp där det var optimalt. Ett tak för värmepumpen glömdes bort av installatören men efter kontakt så skickade de taket till mig och jag kunde installera det utan problem. Jag rekommenderar 20 grader AB! Läs mer
  • Staffan B
    Staffan B skrev om 20 grader AB
    Helt nöjd med info och installationen. Läs mer
  • Göinge B
    Göinge B skrev om 20 grader AB
    Jag har köpt två stycken luft- luft pumpar vilket har fungerat mycket bra.
    Så jag är helnöjd. Läs mer
  • Jan-åke S
    Jan-åke S skrev om 20 grader AB
    Snabb och bra service från 20 grader men jobbigt att få deras installatör att lämna ifrån sig intyg till försäkringsbolaget. Läs mer

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda