20 grader AB

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda — Visa karta

Välkommen till 20 grader / Nordiska Kyl & Värme Experten!

Idag går det mesta att handla bekvämt och smidigt via internet, så varför inte värmepumpar? 20grader.se är den mest nytänkande webshoppen för värmepumpar i Sverige idag. Vi håller låga priser och vill alltid leverera lite extra, vilket ibland glöms bort vid internethandel.

Vår kunniga och tillgängliga support finns för att skapa trygghet före, under och efter köpet och genom att vi har ett stort nätverk av värmepumpsinstallatörer knutna till oss kan vi installera och serva din värmepump oavsett var i Sverige du bor!

Processen är enkel: 1) Välj en värmepump som passar dina behov 2) Välj installationstyp, beroende på din tidigare värmelösning 3) Boka en tid då installatören kan leverera och montera din värmepump 4) Installationen sker 5) Njut av ett behagligt varmt hem!

Välkommen!

Läs vad 203 kunder tycker om 20 grader AB

• Ulf T skrev om 20 grader AB
    Luftvärmepump
    Trevligt och kunnigt bemötande
    Som helhet en positiv upplevelse Läs mer
  • Thomas R skrev om 20 grader AB
    Inte rädda om sina kunder.
    Rekommenderar inte detta företag till någon annan. Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om 20 grader AB
    Köpte en luftvärmepump till garaget/förrådet som annars värmdes med direkt el. Nu kan man ha fin temperatur där så det går att göra något. Pumpen gör absolut jobbet.
    Blev väldigt bra bemött av säljare. Montören var professionell och bra att jobba med. Mina förväntningar uppfylldes helt. Läs mer
  • Stefan A skrev om 20 grader AB
    Vi köpte en Panasonic luft-luft värmepump och den är till full belåtenhet. Bemötandet var trevligt och professionellt. Monteringen av pumpen skötte att annat företag men även det fungerade bra. Läs mer
  • Ronny G skrev om 20 grader AB
    Köpte en luftvärmepump, inkl. installation. Allt flöt på med bemötande och installation, förutom att den första fakturan blev fel, men det berodde på ett nytt fakturasystem sas det.
    Annars var allt till belåtenhet. Läs mer
  • Erik N skrev om 20 grader AB
    Köp och leverans av Luft/vatten värmepump fungerade fint. När vi valde att inte installera pumpen med 20graders installatörer upplever jag dock att man inte får någon hjälp när det blir problem. Läs mer
    2018-11-14 20 grader svarar Erik N
    Hej Erik!
    Tack för ditt omdöme.
    Om du köper med installation tar vi helhetsansvar och erbjuder 5 års fullgaranti.
    Men om du köper utan installation blir det ju din installatör som får ta ansvaret för drift och felsökning. Vi står självklart fortfarande för materialgarantin men då måste ju din montör meddela oss om vad som är fel så vi kan skicka ut rätt reservdel.

Jag önskar självklart också att det vore lättare men det är inte möjligt för oss att ge kostnadsfri hjälp för en produkt som någon annan installerat.

Om du inte får någon hjälp av din egen installatör kan du självklart vända dig till oss. Men får då stå för servicekostnaden själv.

• Pär H skrev om 20 grader AB
    Toppenservice! Proffsig installation och bra produkter. Läs mer
  • Torsten G skrev om 20 grader AB
    Bra kille som kom och monterade vår luft/luft värmepump/ac
    Gav förtroende och var social. Läs mer
  • Sabina B skrev om 20 grader AB
    Tycker montören kunde städa efter sig. Sen förstörde han en lampa som han inte berättade om. Känns sådär när man skall ta betalt för en meter extra rör. Köpte en luftvärmepump. Läs mer
    2018-11-14 20 grader svarar Sabina B
    Hej Sabina!

Tack för ditt omdöme, din feeback är mycket viktig för oss.
    Det ska ingå "grovstädning" i installationen men montören tar ju inte med sig emballage och annat tyvärr.

Vad gäller lampan som du säger att montören förstört får du gärna anmäla detta till oss på kundtjanst@20grader.se med ditt ordernummer. Vi tar självklart ansvar om någon av våra montörer gjort sönder något!

• Isak N
    Isak N skrev om 20 grader AB
    Dåligt kundbemötande. Tog inget ansvar över misstag som kostade mig flera tusen kronor. Dålig koll på rot avdrag. Ingen koll på telefon nr som angetts i kontakt info. Helt värdelösa. Läs mer
    2018-11-14 20 grader svarar Isak N
    Hej Isak!

Tack för ditt omdöme, din feedback är mycket viktig för oss.
    Jag tar det på största allvar när du skriver att vi gjort fel och inte tagit ansvar och undrar vad det är som hänt!

Jag lyckas dock inte hitta någon order som matchar ditt namn så jag undrar om du kan återkomma till oss på kundtjanst@20grader.se med ordernummer mm så att vi kan lösa situationen.

Ibland gör vi eller våra montörer fel men vi har alltid varit noga med att stå för det och göra rätt för oss!

Sen undrar jag vad du menar med "dålig koll på ROT-avdrag" och om du har haft svårt att få tag på oss? Om inte vi kan svara kopplas ju ditt samtal till en svarstjänst där du får prata med en riktigt människa och lämna ett meddelande.

Återkom gärna till oss så att vi kan reda ut detta!

• David A skrev om 20 grader AB
    Den låter för mycket. Mer än vad som är tillåtet. Över 40-60 decibel. Läs mer
    2018-11-14 20 grader svarar David A
    Hej David!

Tack för ditt omdöme.
    Att värmepumpen låter kan bero på flera olika orsaker, te.x. att man kör hög fläkthastighet eller att pumpen arbetar väldigt hårt.
    Om du kontaktar oss så kan vi försöka reda ut det och om det är fel på pumpen så kan vi ju åtgärda felet på garantin!

Jag vet tyvärr inte vilken order ditt omdöme gäller så du får gärna kontakta oss på kundtjanst@20grader.se

• Peter S skrev om 20 grader AB
    Fått dubbel faktura, fastän jag betalt.
    Det kommer inkassokrav.
    Jag har betalt.. vad är det för firma.
    Jag är förbannad..
    ______________________________
    Har kontaktat 20 grader, dom hade gjort fel, och dom har återkallat krav.

-----------------------------------------------
    🤨
    Men inte roligt att få ett krav när man HAR betalt, har aldrig haft krav förr, alltid betalt mina räkningar, så det blev en chock... Läs mer
    2018-11-12 20 grader svarar Peter S
    Hej Peter!

Ja det var verkligen inte meningen att du skulle få den påminnelsen, var en miss från vår sida.
    Jag upptäckte det dock snabbt och återkallade påminnelsen, men det är tyvärr svårt att stoppa ett brev som redan skickats...

Som tur är hade vi kontakt i fredags kväll och löste det hela!

• Christoffer I skrev om 20 grader AB
    Snygg installation och väl bemött av installatör och företag. Toppenbra! Läs mer
  • Oskar S skrev om 20 grader AB
    Jag beställde en luft-luft värmepump och ett väderskydd inkl installation.

Installatören borrade sönder två elkablar samt hällde ut vatten på vägg/golv. Utomhusdelen monterades på sånt sätt att väderskyddet inte går att montera enligt instruktion. Efter kontakt med 20 grader så har de inte föreslagit några åtgärder. Läs mer
    2018-11-08 20 grader svarar Oskar S
    Hej Oskar!

Tack för ditt omdöme. Din feedback är jätteviktig för oss för att vi ska kunna utveckla oss och bli bättre!

Det du skriver om att montören borrat sönder elkablar och hällt ut vatten låter väldigt konstigt. Jag skulle gärna gräva djupare i detta för att se vad som hänt. Du får gärna kontakta oss på kundtjanst@20grader.se med ditt ordernummer och berätta mer.

Vad gäller väderskyddet så låter det såklart tråkigt att det inte gick att montera efter installation.
    Jag vill ju gärna tro att det inte gick att montera utedelen på ett annat sätt men är svårt att säga såhär på rak arm.

Om du inte kan använda skyddet så tar vi självklart tillbaka det.
    Eller om du vill, hör av dig till oss så försöker vi hjälpa dig och se hur det kan monteras.
    Vi svarar alltid våra kunder på både mail och telefon!

• Peter T skrev om 20 grader AB
    Kompetent, enkelt och utfört enligt överenskommelse. Läs mer
  • Henrik S skrev om 20 grader AB
    Köpte värmepump, snabb leverans och bra teknisk rådgivning. Läs mer
  • Stefan H skrev om 20 grader AB
    Utmärkt rådgivning och support, installation av proffitionella montörer! Läs mer
  • Daniel P skrev om 20 grader AB
    Mycket bra bemötande och service. Har dock ej erhållit något kvitto för varan... Läs mer
  • Fredrik A skrev om 20 grader AB
    Nöjd med service från 20grader men fick en minst sagt forcerad installation från dess sammarbetspartner Kylslaget.

Installatören var så sjukt stressad för att han skulle hinna till sin nästa bokning på andra sidan stan.

Detta resulterade i att jag fick inte mitt beställda väggstativ utan pumpen monterades utan beställda vibrationsdämpare på min gamla muggiga träställning. Mitt plattsbyggda skyddstak slets bort och lämnades slaktat på marken. Kanalerna till mitt FTX-system på vinden klampades sönder. Det (vad jag förstår väldigt giftiga) kylmedlet från den gamla pumpen tömdes ut i köket där mina barn satt och åt frukost. Får efter allt detta en faktura från Kylslaget på tillkommande kostnader. Att jag inte fått det jag beställt i form av väggstativ mm sket dom fullständigt i.

Jag kan inte rekomendera detta upplägg till någon. Läs mer
    2018-11-07 20 grader svarar Fredrik A
    Hej Fredrik!

Det du skriver är väldigt alvarligt och absolut inte acceptabelt.
    Vi har anmält detta till kylslaget och bett att dem undersöker vad som hänt i ditt fall.

Det vi skulle behöva är ett ordernummer eller en adress för att kunna se vem som utfört installationen.
    Vill du återkomma till oss på telefon eller mail så att vi kan gå till botten med detta?

• Stefan S skrev om 20 grader AB
    Köpte två värmepumpar av dem. De hade ett bra pris, det är allt. Utnyttjade andra underleverantörer för montering som bara lämnade kvar alla kartonger, mm samt de gamla värmepumparna. Handhavandet stämde inte överens med det företaget 20 grader förespeglade. De var dessutom mycket svåra att komma i kontakt med. Läs mer
    2018-11-08 20 grader svarar Stefan S
    Hej Stefan!

Det är tråkigt att höra att du inte känner dig nöjd med ditt köp hos oss. Vi lever på nöjda kunder och försöker alltid förbättra vår organisation och kundservice. Därför är din feedback mycket viktigt för oss.

Vill dock påpeka att det på flera ställen på hemsidan står att vi inte tar med oss emballaget eller en gammal värmepump som vi bytt ut. Detta är också standard i branschen och något vi försöker vara tydliga med.

Det jag främst undrar är varför du upplever att det vart svårt att komma i kontakt med oss. Vi har ju en extern växel som tar emot samtal som vi missar så att man kan lämna ett meddelande hos en person som skickar det till oss. Vi försöker alltid att ringa upp dessa samtal så snart vi kan.

Om du vill ge oss mer feedback på hur du skulle vilja att det gick till får du mer än gärna höra av dig på kundtjanst@20grader.se

• Erik P skrev om 20 grader AB
    Beställde en Luftvärnepump. Bra service och finfina priser! Snabbt och bra! Läs mer
  • Helmer F skrev om 20 grader AB
    Köpte en Panasonic luftvärmepump, den var bra och bemötandet på förtaget var bra. Däremot så var leveranstiden väldigt lång så det var inte så bra. Leveransen i övrigt fungerade bra. Läs mer
  • Therese H skrev om 20 grader AB
    Köpte en Panasonic kylvärmepump och är otroligt nöjd! Kanonbra kundservice och support!
    Therese Läs mer
  • Bo Å skrev om 20 grader AB
    Köp av Panasonic luftvärmepump.
    Bra bemötande. Installationen mycket bra utförd och wi-fi enhet installerad utan extra kostnad. Tyvärr så så gjorde 20 grader en obefogad kreditupplysning, vilket man inte ska göra om det inte finns ett legitimt skäl för detta. Har inte sökt någon kredit via 20 grader. Att jag betalar pumpen med ett kort som har kredit och eventuellt väljer att använda den är en uppgörelse mellan mig och min bank, ingen annan. Så förutom kreditupplysningen mycket nöjd. Läs mer
    2018-11-08 20 grader svarar Bo Å
    Hej Bo!

Tack för ditt omdöme. Vi är mycket måna om att få in feedback från våra kunder så att vi ser vad vi gör bra och vad vi kan göra bättre.

Gällande kreditupplysningen så är detta en "lätt upplysning" som inte påverkar någons kreditvärdighet eller syns hos någon.
    Vi har skrivit på hemsidan att detta genomförs när du klickar på knappen "hämta uppgifter" i kassan - vilket inte är obligatoriskt för att gå vidare.

Anledningen till kreditupplysningen är för att direkt kunna visa vilka betalningsalternativ vi kan erbjuda.
    Om kunden har en anmärkning kan vi t.ex. inte erbjuda faktura och då försvinner det alternativet från kassan.

Härligt att du är nöjd med in värmepump och installationen :)

• Daniel S skrev om 20 grader AB
    Magnus på 20 grader är riktigt bra. Uppstöd lite problem med leveransen av värmepumpen men dom löste det på ett riktigt snyggt sätt seriösa från början till slut Läs mer
  • Anneli S skrev om 20 grader AB
    Luft/luft värme pump Bra insteratör av pumpen och bemötande v han som kom till mig Läs mer
  • Torsten S skrev om 20 grader AB
    Hej. Köpte Samsung luftvärmepump på försommaren . All kontakt med företaget var toppen. Men tyvärr så försvann pumpen på väg till oss.20 grader gjorde verkligen allt för att hjälpa till. När inte fraktbolaget hittade den ,fick vi en ny samt bra kompensation från 20 grader. Vi är jättenöjda med pumpen och företagets insatser. När sommaren sedan blev jättevarm var det toppen med fungerande kylning. Tack 20 grader. Vi kan varmt rekommendera er.Torsten och Märta på landet. PS. Den ger tyst och fin värme. Läs mer
  • Peter F
    Peter F skrev om 20 grader AB
    Lvp säljaren var dryg vid samtal efter montering då det ej var städar efter montering plus att den gamla utomhusdelen ff stod kvar på gargetaket, var så långt från mina förväntningar som det bara är möjligt Läs mer
  • Gunnar J skrev om 20 grader AB
    Funkar mycket bra Läs mer
  • Lars William S
    Lars William S skrev om 20 grader AB
    köpte en panasonic av lite dyrare modell-man ska inte spara på den sista tusenlappen om man köper nånting på längre sikt.Har jag fått lära mig.Lite krångel i början.Hade inte pumpen hemma när montören kom.Mitt fel och Post Nord samt leverantören.
    Dom borde kollat att jag hade pumpen memma innan montören kom,Man kan ju inte lita på Post Nord.Nåja.Blev väldigt väl bemött ax 20 grader,Det kostade mig inte extra att montören kom två gånger.
    Jag har bara positiva omdömen om 20 Grader
    .Rekommenderade min granne också.Dom får samma apparat
    Har bott i villa 40 år och sett massa klåpare och skojare av alla sorter.Vad dom lovar och gör år två olika saker.
    Är faktiskt väldigt nöjd med allting.Hade en pump innan också
    10 år.Nya pumpen är en dröm jämfört med den gamla, Läs mer
  • Bengt J
    Bengt J skrev om 20 grader AB
    Det har fungerat jättebra, fick vänta en månad med monteringen..men kylteknik kom på utsatt tid moneringen tog c:a två timmar allt fungerar med belåtenhet.. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om 20 grader AB
    Köpte luftvärmepump med 2 innerdelar. Jag fick ett mkt bra bemötande av 20grader. Dom levererade och kom och utförde montaget på utsatt tid. Själva montaget blev inte riktigt perfekt men anläggningen fungerar. Läs mer
  • Christina S skrev om 20 grader AB
    bra service,
    trevlig kille som kom och installerade. Läs mer
  • Lise-lotte K skrev om 20 grader AB
    Köpte en installationstjänst av en luftvärmepump och det funkade jättebra. Bra kontakt och utförd installation på korrekt sätt till ett bra pris. Mycket nöjd! Läs mer
  • Sebastian G skrev om 20 grader AB
    Vi köpte totalinstallation, men elen gjordes inte första vändan. Vi fick ta ledigt en dag till från jobbet och åka ut en vända till för att installatörerna skulle fixa detta behjälpligt.

Hade dessutom beställt ett "hus" till luftvärmepumpen som dels inte kom och verkade ha glömts bort (men som vi betalt för) och dels inte ingick i totalinstallationen. Läs mer
  • Ulf H skrev om 20 grader AB
    Tag kontakt med 20 grader och är mycket positiv av deras proffsiga och serviceinriktade bemötande från dag 1 till leverans av en luftvärmepump av märket TOSHIBA.
    Stort tack till Magnus👍, bra jobbat.
    Kan bara ge goda rekommendationer😊.

Mycket nöjd kund från Öland. Läs mer
  • Bo-Lennart A skrev om 20 grader AB
    Inköp av installation av två AC. Bra bemötande från leverantör. Mycket bra underleverantör som installerade AC-aggregaten i min villa. Deras underleverantör av AC-aggregat levererade fel aggregat men det löste sig med prisavdrag. Läs mer
  • Per-martin C skrev om 20 grader AB
    Köpte en Frånluftsvärmepump från 20 grader. Kopplat till köpet hade jag lite frågor vilka besvarades snabbt och bra. Snabb leverans. Läs mer
  • Frederic S skrev om 20 grader AB
    oacceptabet långa leveranstider.

Handlar aldrig där igen Läs mer
  • Johnny S skrev om 20 grader AB
    Lätt smidigt prisvärt bra kontakt bra utförande. Läs mer
  • Börje N skrev om 20 grader AB
    - Köpte en värmepump.
    - Ett bra bemötande från företaget.
    - Dom har hållit vad dom lovat.
    - Enkelt och smidigt! Läs mer
  • Pernilla E skrev om 20 grader AB
    Det som sänker intrycket är att den ännu inte är installerad. Vi har haft ner till minus 20 grader och värmepumpen står i kartong! Känns inte som en vettig investering. Läs mer
  • Cristoffer H skrev om 20 grader AB
    Bra och tydlig information innan beställning men tyvärr hade installatören inte riktigt samma nivå. Några frågor som ställdes till installatören vid tidsbokning fick ett helt annat svar när montören kom.

Köp av värepump. Läs mer
  • Nils E skrev om 20 grader AB
    Installatören var fantastiskt bra och bemötandet vid bokning av installationen var mycket bra men där slutade det roliga. Bemötandet från kundtjänst var bara förvirrande och kunde slutat med att köpet hade hävts... Läs mer
  • Thommy W skrev om 20 grader AB
    Köpte en värmepump och den kom snabbt en Mitsubishi och det fungerar bra priset vad bra Jag är nöjd Läs mer
  • Mauritz D skrev om 20 grader AB
    En Panasonic värmepump blev det efter mycket läsande på nätet. Och efter samtal med 4 olika leverantörer. Jag fick Bra och relevanta svar på frågor. Fick bra återkoppling till kontaktperson som skulle komma och installera. Läs mer
  • Roger L skrev om 20 grader AB
    Jag mailade flera olika butiker och bad om en anledning varför jag skulle handla min Panasonic Luftvärmepump via den butiken då priserna online var väldigt snarlika mellan butikerna.
    Svaret jag fick från 20 grader visade att man tagit sig tid att svara just mig och inte vara skickat ett standardsvar. Jag blev vänligt och professionellt bemött både via mail och flera gånger per telefon från samma person. Efter själva installationen blev jag också uppringd för koll att allt gått bra och att jag var nöjd.
    Väldigt proffsigt. Läs mer
  • Martin W skrev om 20 grader AB
    Köpte en Panasonic luftvärmepump och beställningen via telefon gick bra. Lite strul med leveransen av pumpen men det löste sig med expressbud. Nedmontering av gammal pump och installation av den nya gick bekymmersfritt och sammantaget rekommenderar jag både 20 grader och Kylslaget AB som installerade pumpen. Läs mer
  • Ingemar S skrev om 20 grader AB
    Värmepump, bra bemötande!
    Bra funktion! Läs mer
  • Sven G skrev om 20 grader AB
    Bra och snabb behandling. Installatören som 20 grader anlitade var mycket duktig och trevlig. Så all bullshit om att det är billigt för att installationen är dålig stämde inte. Jag har en kollega som har samma upplevelse. Läs mer

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda