20 grader AB

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda — Visa karta

Välkommen till 20 grader / Nordiska Kyl & Värme Experten!

Idag går det mesta att handla bekvämt och smidigt via internet, så varför inte värmepumpar? 20grader.se är den mest nytänkande webshoppen för värmepumpar i Sverige idag. Vi håller låga priser och vill alltid leverera lite extra, vilket ibland glöms bort vid internethandel.

Vår kunniga och tillgängliga support finns för att skapa trygghet före, under och efter köpet och genom att vi har ett stort nätverk av värmepumpsinstallatörer knutna till oss kan vi installera och serva din värmepump oavsett var i Sverige du bor!

Processen är enkel: 1) Välj en värmepump som passar dina behov 2) Välj installationstyp, beroende på din tidigare värmelösning 3) Boka en tid då installatören kan leverera och montera din värmepump 4) Installationen sker 5) Njut av ett behagligt varmt hem!

Välkommen!

Läs vad 32 kunder tycker om 20 grader AB

• Nils A
    Nils A skrev om 20 grader AB
    Stort sett mycket bra med köp, leverans och installation. Ett litet minus att leveransfirman kom utan att ringa i förväg.
  • Jonas A
    Jonas A skrev om 20 grader AB
    Seriösa och lätta att få tag på. Har varit väldigt hjälpsamma och snabba att lösa ett problem med deras installatör.
  • Ted S
    Ted S skrev om 20 grader AB
    Bra information, bra pris, snabba svar och använde sig utav en duktig hantverkare.
  • Ann-marie K
    Ann-marie K skrev om 20 grader AB
    Bra bemötande och snabb leverans och installation av luftvärmepump
  • Ludwig J
    Ludwig J skrev om 20 grader AB
    Mycket proffsigt uppförande i hela kedjan från offert, beställning och utförande.
  • Andersson G
    Andersson G skrev om 20 grader AB
    Allt fungerat bra. Snabb respons. Snabb leverans och bra installation. Trevligt bemött.
  • Bertil J
    Bertil J skrev om 20 grader AB
    Allt skötes på ett utmärkt vis köpte en luft värme pump med installation allt är till belåtenhet
  • Roland N
    Roland N skrev om 20 grader AB
    Köpt 2 st värmepumpar och är helnöjd, måste sluta lagar käk. / Roland
  • Robert R
    Robert R skrev om 20 grader AB
    hej har fått det jag beställt fick ett mycket bra bemötande av försäljaren bra utfört arbete vid installation men en viktig del glömdes bort att informera att vid byte av befintlig pump tar man inte hand om demonterat skrot vilket ställer till för mig som är synskadad ock har då problem med bortforsling jag förstår varför men en upplysning skulle varit på sin plats
  • Johnny S
    Johnny S skrev om 20 grader AB
    Hej!
    Jag har bara positivt att säja, jag fick bra information om vilken pump som passade i Häggsjönäs. Montörerna kom enligt överenskommet. Tråkigt för grabbarna som monterade värmepumpen, de fick åka tillbaka till Östersund för att hämta verktyg som de glömde, det är sådant som kan hända vem som helst. Trevliga montörer och jag fick den instruktion som jag behövde. Jag är vid stugan nu och allt fungerar som det ska, jag styr värmen med mobilen, kanonbra. Jag känner mej trygg med pumpen och arbetet som är gjort.
    Med vänlig hälsning
    Johnny
  • Um T
    Um T skrev om 20 grader AB
    Köpet av luftvärmepump har gått via Uterumsmästarna, som inte skötte sin roll som projektledare vid leverans. Istället har vi haft direktkontakt med 20 grader AB och då har allt fungerat till belåtenhet, dvs tidplanering och sedan ledningsdragning och installation av utedel och två innedelar. Dock har det varit problem att få fram svenska manualer för innedelarna.
  • Åsa W
    Åsa W skrev om 20 grader AB
    Jag har fått en bra service, snabba svar och framför allt trevligt bemötande. Jag återkommer gärna som kund.
  • Kjell S
    Kjell S skrev om 20 grader AB
    Köpte en värmepump inkl installation, fungerade klockrent med leveranser och montering, fick även åtgärdat en liten miss från första besöket ganska omgående.
    Så jag är helt klart nöjd med affären så här långt.
    //Kjell
  • Conny N
    Conny N skrev om 20 grader AB
    Bra, trevlig och snabb respons vid kontakt och snabb leveranstid med en installatör som lyssnade och hade mycket erfarenhet som gjorde att värmepumpen kom upp där det var optimalt. Ett tak för värmepumpen glömdes bort av installatören men efter kontakt så skickade de taket till mig och jag kunde installera det utan problem. Jag rekommenderar 20 grader AB!
  • Staffan B
    Staffan B skrev om 20 grader AB
    Helt nöjd med info och installationen.
  • Göinge B
    Göinge B skrev om 20 grader AB
    Jag har köpt två stycken luft- luft pumpar vilket har fungerat mycket bra.
    Så jag är helnöjd.
  • Jan-åke S
    Jan-åke S skrev om 20 grader AB
    Snabb och bra service från 20 grader men jobbigt att få deras installatör att lämna ifrån sig intyg till försäkringsbolaget.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om 20 grader AB
    Jag kontaktade 20grader efter att ha googlat. Jag talade med en Erik Smitt som hjälpte mig med offert på en Panasonic HZ9RKE . Han fixade faktura och hjälp med Rot. Installation planerades efter mina önskemål. Det kom en väldigt trevlig och kunnig man som gjorde jobbet snyggt och smidigt. Jag är mycket nöjd med arbetet.
  • Helena V
    Helena V skrev om 20 grader AB
    Jag är mycket nöjd med allt. Tjänsterna var över förväntan och bra bemötande från alla.
  • Joachim C
    Joachim C skrev om 20 grader AB
    Hej
    Köpt och fått installerat luftluftvärmepump.
    Mycket trevligt och proffesionellt bemötande allt från kundtjänst till montör.
  • Mats J
    Mats J skrev om 20 grader AB
    Vi bytte ut vår gamla värmepump i början av året. Hittade 20 grader på nätet. Efter att vi pratats vid ett par gånger bestämde jag mig för att prova för mig en ny leverantör. Allt fungerade som väntat förutom att det var ont om tider för montering. Det är inte ofta man blir kontakt av säljer efter montering av pumpen men 20 Grader kontaktade mig för att höra att jag var nöjd med pumpen. Min erfarenhet är bara positiv av företaget.Mats
  • Jakob F
    Jakob F skrev om 20 grader AB
    Snabn leverans trevlig personal som vanligt
  • Bengt J
    Bengt J skrev om 20 grader AB
    Jag vill gärna vänta ved omdöme tills allt är uppklarat och affären avslutad.
  • Hans L
    Hans L skrev om 20 grader AB
    Bra service på telefon och chatt och mycket proffsig och trevlig installatör!
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om 20 grader AB
    Min gamla värmepump gick sönder och det var kallt i huset så vi behövde en ny värmepump inom några dagar. Det var bara 20grader som kunde leverera en pump så snabbt. Snabb leverans och installering inom två dagar.
    Tack 20 grader
    Birgitta Glantz
  • Liselotte B
    Liselotte B skrev om 20 grader AB
    Vi är nöjda med värmepumpen och vi fick snabb och effektiv service. Vi har idag haft den en månad exakt .
  • Mårten P
    Mårten P skrev om 20 grader AB
    Jag är mycket nöjd med 20 grader. Bra och trevlig info och service via telefon och mejl. Killen som installerade fläkten var också bra. Det finns inget att anmärka på arbetet och fläkten fungerar bra. Det blir högsta betyg.
  • Stefan A
    Stefan A skrev om 20 grader AB
    Helt ok helt ok helt ol helt ok helt ok helt ok helt ok helt ok. Mer än 30 tecken !!!!!
  • Peter W
    Peter W skrev om 20 grader AB
    Fantastisk kundservice ********
  • Lennart Å
    Lennart Å skrev om 20 grader AB
    Trevlig försäljare som på alla vis ville rätta till det som blev fel. Det var slut på den tilltänkta värmepumpen som beställdes, men det ordnades till sist. Monteringen sköttes alldeles som jag vill att det skall fungera.
    En kommentar till pengarna som ni satt in på Barncancerfonden. Jag tillhör Lions den enda organisationen med helt frivilliga medarbetare, lönerna betalar vi medlemmar med egna skattade pengar.
  • Karl-erik P
    Karl-erik P skrev om 20 grader AB
    trevlig montör men att denna fujitsu lz 09 skulle vara så tyst håller jag inte med om mvh ke
  • Joakim R
    Joakim R skrev om 20 grader AB
    Fick kanonbra hjälp av Erik på chatten och installationen gick smidigt. Kan varmt rekommenderas för er som är i behov av en värmepump.

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda