Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Sollentuna 24 Rör Jour AB

24 Rör Jour AB

Djupdalsvägen 7, 192 51 Sollentuna — Visa karta

Girovägen 11, 17562, JÄRFÄLLA
Lars E:
Mycket proffsigt och trevlig personal Är mycket nöjd och rekommenderar Detta företag varmt

Rörmokare nära 24 Rör Jour AB:

Postvägen 2B, SOLLENTUNA
Allmänna Rörjouren arbetar med VVS-jour, renovering och service/underhåll med öv... Läs mer ›
Anders R:
Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk...

Domherrevägen 11, SOLLENTUNA
Vårt mål är alltid att du som kund ska bli nöjd. Vi har redan idag många nöjda k... Läs mer ›
Katja L:
Vi anlitade Qi Construction för att renovera och stambyta vår gästtoalett och vår tvättstuga. Vi är mycket nöjda, både men utförande, men fr...

Dalvägen 62B, TÄBY
Vi på Täby Elinstallationer hjälper er gärna! Läs mer ›
Maude G:
Inte nöjd De gav ett pris och tog mer betalt när räkningen kom Ville inte lämna skriftlig offert och jag behöver hjälp snabbt. Fick ta he...

Girovägen 11, JÄRFÄLLA
Vi hjälper dig installera och serva värme- och kylanläggningar. Välkommen! Läs mer ›
Lars E:

Läs vad 8 kunder tycker om 24 Rör Jour AB

• Victoria D
    Victoria D skrev om 24 Rör Jour AB
    "Varning" "Varning" "Varning".

Det krävs mycket för att hitta ett mer oseriöst bolag!
    De har förstört stammarna i vårat hus och ett annat bolag fick komma in och göra om precis allt dom hade rört vid!
    Inkassobolag efter inkassobolag som skickat deras kravbrev drar sig ur och vägrar jobba med de något mer.
    Stå på er och bestrid varenda bluff faktura som detta bolag skickar!

"Varning" "Varning" "Varning"
  • Mats
    Mats skrev om 24 Rör Jour AB
    VARNING för 24 Rörjour AB. Oseriöst företag med låg kompetens både på fältet och på kontoret. Extremt dyra. Kryddade fakturor genom påhittade extratimmar. Svarar inte på klagamål.
  • Andreas N
    Andreas N skrev om 24 Rör Jour AB
    Oseriös och okompetent firma. De skulle plugga ett läckande element och det slutade med att de hade sönder värmepumpen helt. Vi hade varmvatten på morgonen och inget varmvatten när de hade gått. Och trots att vi påpekade innan att de inte behövde komma akut så tog de ändå sin Jour-avgift och servicebil och 3 timmars jobb på härliga ~4900 spänn.
  • Karin A
    Karin A skrev om 24 Rör Jour AB
    Varning! Utnyttjar att man är i nöd. Jouravgifterna är riktigt saftiga och sen är de inte seriösa:

Ringde "röd dag" 9,21 för att få hjälp med stopp vid pumpen till vårt gästhus. Fick höra att en bil skulle komma. Enligt hemsidan kommer de inom en timme.

Missade samtal 10,46-10,51, men när jag ringde upp vid 13,02 så var killarna på andra sidan stan så vi sa att de kunde ta ett annat ärende på vägen mot oss då det inte var SÅ bråttom och jag tyckte att det lät långt att åka därifrån till oss.

Jag ringer igen 16,44 och får höra att de "är på väg".

Jag ringer igen 19.30 och får höra att de "är på väg, de har inte glömt bort". Jag föreslår att de ska komma nästa dag istället, om det är billigare för oss. Får höra att det inte är någon prisskillnad.

Jag ringer igen 21,08 och får höra att de äter för att de haft så fullt upp och inte hunnit göra det och det måste de ju får göra. Dock säger de nu att priset nästa dag "klämdag" (egentligen fredag) blir 2500 kr istället för 3500 kr som akutavgift. Som att den tusenlappen inte skulle ha spelat någon roll?

De fick inte komma alls till oss, det finns trots allt andra lösningar och leverantörer.
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om 24 Rör Jour AB
    Varning utfärdad! Har just smällt igen dörren efter en rörfirma som har gjort ett PISSJOBB i mitt badrum. Skrotnisselösning som de lappat och fixat efter att deras första installatör lämnat mig med en lösning som resulterade i att slangen från tvättmaskinen lossnade och vatten pumpade rakt ut på golvet. Turligt var jag hemma och kunde parera en enorm fuktskada. Istället för att göra om och göra rätt, kommer de med ytterligare en liten mackapär för att kolijoxa till den undermåliga skiten de redan ställt till med. Otrevliga och vägrade dessutom låta deras jacka med logga fotograferas framför felbygget, som de nu hävdar ska vara så säkert så. 24 Rörjour AB=Djävla pajasföretag.
  • Mathias
    Mathias skrev om 24 Rör Jour AB
    Varning för 24 Rörjour!

Tog kontakt med dem en söndag då vi fått stopp i avloppet. Efter 45 min arbete blev vi debiterade 6.590:-.

En vecka senare märkte vi att avrinningen började bli sämre och mailade 24 Rörjour. Inget svar och efter ytterligare en vecka var det tvärstopp igen. Fick tag i 24 Rörjour per telefon och fick info om att vi måste ha allvarliga fel på vårt avlopp. Ingen garanti gällde och inga återbesök skulle ske utan debitering.

Vi kontaktade en ny rörfirma som kunde konstatera att stoppet satt i ett grenrör som tidigare endast blivit spolat från ena sidan. Ingen återbetalning eller ens ursäkt från 24 Rörjour.

Akta er för dessa skojare!! De kan inte sitt jobb och utnyttjar människor i akut behov av hjälp.
  • Mario E
    Mario E skrev om 24 Rör Jour AB
    Slarvig dragning av röret och orsakade en avloppsläcka i vår källare. Sena med att svara på telefonen, hamnar ofta i växeln och därefter dröjer det länge med återkoppling. Kryddar sin faktura med extratimmar. Otrevligt när de ska stå till svars för brister. Rekommenderas inte.
  • Christian J
    Christian J skrev om 24 Rör Jour AB
    Akta er för 24 RörJour AB
    Ringde till dem angående min värmepanna en söndag i Juli, de bad mig återkomma på måndagen för att jag skulle slippa jouravgift.

När jag ringde på måndagen skulle de skicka ut en elektriker på förmiddagen. Elektrikern kom sent på eftermiddagen, han skruvade upp pannan och pekade på kopplingshuset och sa att det skulle bytas ut för att det var därför pannan inte fungerade.
    Jag påtalade för han att pannan fungerar men att automatsäkringen går när pannan larmar.
    Han pekade då på elkassetten och sa att den var sönder, då frågade jag om det var därför pannan larmade om motorskyddet?
    Han pekade då på motorskyddet och sa att den skulle bytas ut. Jag frågade hur han kunde veta det då han inte hade mätt något, han svarade att det berodde på att pannan var gammal och att gamla saker går sönder.

Jag bad att han skulle återkomma med en offert på allt som var sönder. Dagen efter ringde jag upp 24 rörjour och berättade vilket oseriöst intryck jag fick av elektrikern.

En annan person från 24 rörjour kom förbi efter några dagar, han kollade på pannan och sa att de fick vänta till IVT öppnade efter sommaren då de inte kunde hantera felet. Han lovade också att ta hand om fakturan.

I mitten av augusti tröttnade jag på att vänta utan ringde till IVT som skickade ut en annan firma, den firman mätte upp maskinen och ställde om konfigureringen av pannan och felet var löst.

I mitten av september fick jag ett inkassokrav från 24 rörjour på den fakturan de skulle ta hand om.

Så nu får jag betala en faktura de sa att jag skulle slippa, där fakturan har jouravgift som jag inte skulle ha och fakturan är på en lagning som de inte utfört.

Det finns seriösa aktörer så vänd er till någon annan firma!

Djupdalsvägen 7, 192 51 Sollentuna