Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Sollentuna 24 Rör Jour AB

24 Rör Jour AB

Djupdalsvägen 7, 192 51 Sollentuna — Visa karta

— VVS & El jour dygnet runt, 365 dagar om året! —

Vårt mål är att vara på plats inom 1 timme från att du ringer, i Stockholm. Vi har fullt utrustade servicebilar och finns tillgängliga alla dygnets timmar för att hjälpa dig med akuta VVS-problem.

Vi lämnar även offert på mer planerade VVS och elarbeten, service eller reparation, vi hjälper dig att installera, serva och reparera värmepumpen, samt att vi åtar oss olika entreprenaduppdrag.

Idag är vi ett arbetslag på 11 medarbetare och vi jobbar för privatpersoner, företag och bostadsrättsföreningar. Vi är försäkrade, auktoriserade och välutbildade inom våra områden.

Välkommen att kontakta oss på 24 Rörjour när du behöver hjälp med el och VVS!

Läs vad 27 kunder tycker om 24 Rör Jour AB

• Ali
    Ali skrev om 24 Rör Jour AB
    Trevligt och tryggt bemötande. Jag rekommenderar dom till alla som är okunniga. Håller det dom lovar. Vi är mer än nöjda😃👍
  • Jenny B
    Jenny B skrev om 24 Rör Jour AB
    Vi fick hjälp av 24 Rör Jour då vår bergvärmepump stannade, vilket naturligtvis var kallaste januarinatten. De var snabbt på plats och kunde åtgärda problemet tack vare sitt gedigna förråd av utrustning. Killarna som hjälpte oss var mkt kunniga och gav oss även råd om andra problem som vi tidigare anlitat en konkurrent för att lösa utan resultat. Vi blev dessutom kontaktade dagen efter som uppföljning att allt fortfarande fungerade.

När jag senare kontaktade 24 Rör jour igen för hjälp med rapport till försäkringsbolaget gick detta mycket smidigt och vi fick bästa tänkbara hjälp genom händelsen. Vi kommer anlita 24 Rör Jour nästa gång vi har behov av detta slag och vi rekommenderar dem varmt.
    2017-06-22 Enrique V svarar Jenny B
    Hej Jenny,
  • Olof A
    Olof A skrev om 24 Rör Jour AB
    Dyr, dyrare och 24 rör jour AB .
    Deras tydliga priser är inte tydliga för kunden. Allt möjligt och omöjligt tillkommer.

Varning!
  • Sara E
    Sara E skrev om 24 Rör Jour AB
    Oerhört professionella när jag hade problem med uteblivet varmvatten. Duktiga på att informera kunden och servicenivån var något extra.
    2017-06-20 Enrique V svarar Sara E
    Hej Sara,
  • Bengt W
    Bengt W skrev om 24 Rör Jour AB
    Oseriösa

Jag o min sambo ringde och fick pris och gjorde misstaget beställa. När fakturan kom så var det tillägg för servicebil, jouravgift (kl 14 en vardag) och material var dubbelt så dyrt som prislistor.

Slarvigt - okunnigt, utfört också av en som sa han var lärling!!! Fast han var trevlig, nästan bad om ursäkt för firman.

Nej välj annat företag,om ni ändå tänker anlita dem så se till få skriftligt på ditt pris inklusive mystiska tillägg.
    2017-06-11 Enrique V svarar Bengt W
    Hej Bengt,
    Vår prissättning baseras på att vi kan vara på plats hos våra kunder med väldigt kort varsel. Har du frågor kring din debiterade serviceorder är du varmt välkommen att kontakta vår ekonomiavdelning så reder vi ut eventuella missförstånd. 08-242435.
  • Bengt J
    Bengt J skrev om 24 Rör Jour AB
    Fredag 28:e april blev det stopp i avloppet. Efter några timmar
    kom en spolbil från 24 Rör Jour AB. Stoppet åtgärdades ganska
    snabbt med hetvatten och högt tryck.Killen som gjorde jobbet
    var trevlig och effektiv. Så fort som stoppet var borta, rullade
    han ihop slangarna. Det hade varit önskvärt med något mera efterspolning med tanke på det mycket höga priset,jouravgift mm.
    2017-06-11 Enrique V svarar Bengt J
    Hej Bengt,
    Tack för dina synpunkter på utfört arbete, vi tar till oss kritiken som del i vår ständiga utveckling kring kvalitetsförbättring. Vi på 24 Rörjour har som målsättning att alltid leverera högsta service till våra kunder. Vår prissättning baseras på att vi kan vara på plats hos våra kunder med väldigt kort varsel samtidigt som vi ska hålla hög kvalitet på våra utförda jobb.
  • Jonas A
    Jonas A skrev om 24 Rör Jour AB
    VARNING för detta företag. Gör ordentlig research, läs kommentarerna nedan etc. Anlita på egen risk! Vill ogärna se andra personer råka ut för samma sak som jag.
    2017-05-29 Enrique V svarar Jonas A
    Hej Jonas,
    I vår dialog över mail samt telefon har vi som företag förklarat vår prisbild. Det är tråkigt att du är missnöjd med vår service. Vi tar åt oss och tittar på det med största seriositet för att kunna undvika liknande situationer i framtiden. Vår målsättning är att alltid ge snabb och kvalitativ service där våra kunder är största prioritet och fokus.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om 24 Rör Jour AB
    Gjorde ett kanon jobb! Dyrt dock.
    2017-05-24 Enrique V svarar Daniel L
    Hej Daniel,
    Vad roligt att du är nöjd med vår tjänst. Vi på 24 Rörjour har som målsättning att alltid leverera högsta service till våra kunder. Vår prissättning baseras på att vi kan vara på plats hos våra kunder med väldigt kort varsel samtidigt som vi håller hög kvalitet på våra utförda jobb. Har du frågor kring din debiterade serviceorder är du varmt välkommen att kontakta vår ekonomiavdelning.
  • Adam H
    Adam H skrev om 24 Rör Jour AB
    VARNING. Oseriösa. Svindyra. Begärde 2800:- för 10 minuters arbete och åtgärdade inte ens något. Anlita ej!!
    2017-05-24 Enrique V svarar Adam H
    Hej Adam,
    Vi på 24 Rörjour beklagar att du är missnöjd med vår service.
    Alla våra bilar är utrustade med elektroniska körjournaler för att våra kunder inte ska bli feldebiterade. Minsta debitering vi har är dock 2 timmar. Du betalar från det att montören påbörjar resan till din adress tills dess att han återkommer till kontoret efter avslutat uppdrag.
    Vänligen återkoppla till oss så reder vi gärna ut eventuella oklarheter kring vår prisbild samt utfört arbete.
  • Anna D
    Anna D skrev om 24 Rör Jour AB
    Snabb och proffsig service. Riktigt bra.
    2017-05-24 Enrique V svarar Anna D
    Hej Anna,
  • Jakob W
    Jakob W skrev om 24 Rör Jour AB
    Jag tog hjälp av dem för ett mindre jobb i badrummet. Kom i tid, ringde innan och gav en mycket bra kundupplevelse. Rekommenderas varmt! // Jakob
    2017-05-24 Enrique V svarar Jakob W
    Hej Jakob,,
  • Leif E
    Leif E skrev om 24 Rör Jour AB
    I samband med att vi fick totalstopp i vasken i köket, ryckte 24 Rör Jour AB ut redan samma dag och löste problemet. Det var från början till slut ett mycket professionellt bemötande vi fick och vi kan därför varmt rekommendera företaget!

/ Familjen Eklund, Sollentuna
    2017-05-24 Enrique V svarar Leif E
    Hej Leif med familj,
    Vad roligt att ni är nöjda med vår tjänst. Vi på 24 Rörjour har som målsättning att alltid leverera högsta service till våra kunder.
  • Owe E
    Owe E skrev om 24 Rör Jour AB
    Snabbt på plats, hörde av sig vid försening pga annat akutare, trevligt och korrekt bemötande
    2017-05-24 Enrique V svarar Owe E
    Hej Owe,,
  • Kourosh T
    Kourosh T skrev om 24 Rör Jour AB
    Bra bemötande och snabb service.
    2017-05-22 Enrique V svarar Kourosh T
    Hej Kourosh,
  • Krister E
    Krister E skrev om 24 Rör Jour AB
    Jag fick snabbt och vänligt svar på journumret, och fick sedan snart därefter ett samtal från VVS specialisten. VVS specialisten var utomordentligt professionell i sin kommunikation så jag fick klart för mig att han dels hade god förståelse för situationen och dels var kompetent att hantera den. Han löste sedan situationen på ett korrekt sätt. Ett uppföljningsarbetet ett par dagar senare hanterade han också på samma professionella sätt.
    2017-05-22 Enrique V svarar Krister E
    Hej Krister,
  • Bo Ö
    Bo Ö skrev om 24 Rör Jour AB
    Jag anlitade 24 Rör Jour för service på min bergvärmepump. De servade bergvärmepumpen kunnigt och snabbt.
    Samtidigt upptäckte de två stycken felaktiga säkerhetskopplingar som fanns kvar från en tidigare installerad bergvärmepump.
    Det kändes tryggt och proffsigt när 24 Rör Jour samtidigt som servicen bytte ut dessa felaktiga kopplingar.
    2017-04-20 Enrique V svarar Bo Ö
  • Håkan F
    Håkan F skrev om 24 Rör Jour AB
    Hmm kan man ta bort min kommentar...
    2017-04-26 Enrique V svarar Håkan F
    Hej Håkan,
    Maila till kundtjanst@reco.se så hjälper de dig att ta bort kommentaren.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om 24 Rör Jour AB
    Vi anlitade 24 jour vid vår badrumsrenovering. De var väldigt duktiga och flexibla. Lätt att få kontakt med om det uppstod frågor, höll överenskommelse om tid. Jättenöjd med resultatet! Kan varmt rekommenderas!
    2017-04-26 Enrique V svarar Mikael B
  • Sofia A
    Sofia A skrev om 24 Rör Jour AB
    Värmepumpen stannade i fredags, ringde och fick reda på kostnaden, vvs-killen kom i tid o jag har värme i huset. Värt varenda krona!
    2017-04-26 Enrique V svarar Sofia A
  • Mikael F
    Mikael F skrev om 24 Rör Jour AB
    Snabb service och stort kunnande hos personalen. Resultatet blev super bra
    2017-05-22 Enrique V svarar Mikael F
    Hej Mikael,
  • Mats
    Mats skrev om 24 Rör Jour AB
    VARNING för 24 Rörjour AB. Oseriöst företag med låg kompetens både på fältet och på kontoret. Extremt dyra. Kryddade fakturor genom påhittade extratimmar. Svarar inte på klagamål.
  • Andreas N
    Andreas N skrev om 24 Rör Jour AB
    Oseriös och okompetent firma. De skulle plugga ett läckande element och det slutade med att de hade sönder värmepumpen helt. Vi hade varmvatten på morgonen och inget varmvatten när de hade gått. Och trots att vi påpekade innan att de inte behövde komma akut så tog de ändå sin Jour-avgift och servicebil och 3 timmars jobb på härliga ~4900 spänn.
  • Karin A
    Karin A skrev om 24 Rör Jour AB
    Varning! Utnyttjar att man är i nöd. Jouravgifterna är riktigt saftiga och sen är de inte seriösa:

Ringde "röd dag" 9,21 för att få hjälp med stopp vid pumpen till vårt gästhus. Fick höra att en bil skulle komma. Enligt hemsidan kommer de inom en timme.

Missade samtal 10,46-10,51, men när jag ringde upp vid 13,02 så var killarna på andra sidan stan så vi sa att de kunde ta ett annat ärende på vägen mot oss då det inte var SÅ bråttom och jag tyckte att det lät långt att åka därifrån till oss.

Jag ringer igen 16,44 och får höra att de "är på väg".

Jag ringer igen 19.30 och får höra att de "är på väg, de har inte glömt bort". Jag föreslår att de ska komma nästa dag istället, om det är billigare för oss. Får höra att det inte är någon prisskillnad.

Jag ringer igen 21,08 och får höra att de äter för att de haft så fullt upp och inte hunnit göra det och det måste de ju får göra. Dock säger de nu att priset nästa dag "klämdag" (egentligen fredag) blir 2500 kr istället för 3500 kr som akutavgift. Som att den tusenlappen inte skulle ha spelat någon roll?

De fick inte komma alls till oss, det finns trots allt andra lösningar och leverantörer.
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om 24 Rör Jour AB
    Varning utfärdad! Har just smällt igen dörren efter en rörfirma som har gjort ett PISSJOBB i mitt badrum. Skrotnisselösning som de lappat och fixat efter att deras första installatör lämnat mig med en lösning som resulterade i att slangen från tvättmaskinen lossnade och vatten pumpade rakt ut på golvet. Turligt var jag hemma och kunde parera en enorm fuktskada. Istället för att göra om och göra rätt, kommer de med ytterligare en liten mackapär för att kolijoxa till den undermåliga skiten de redan ställt till med. Otrevliga och vägrade dessutom låta deras jacka med logga fotograferas framför felbygget, som de nu hävdar ska vara så säkert så. 24 Rörjour AB=Djävla pajasföretag.
    Jonas A, Lasse T gillar detta
  • Mathias L
    Mathias L skrev om 24 Rör Jour AB
    Varning för 24 Rörjour!

Tog kontakt med dem en söndag då vi fått stopp i avloppet. Efter 45 min arbete blev vi debiterade 6.590:-.

En vecka senare märkte vi att avrinningen började bli sämre och mailade 24 Rörjour. Inget svar och efter ytterligare en vecka var det tvärstopp igen. Fick tag i 24 Rörjour per telefon och fick info om att vi måste ha allvarliga fel på vårt avlopp. Ingen garanti gällde och inga återbesök skulle ske utan debitering.

Vi kontaktade en ny rörfirma som kunde konstatera att stoppet satt i ett grenrör som tidigare endast blivit spolat från ena sidan. Ingen återbetalning eller ens ursäkt från 24 Rörjour.

Akta er för dessa skojare!! De kan inte sitt jobb och utnyttjar människor i akut behov av hjälp.
  • Mario E
    Mario E skrev om 24 Rör Jour AB
    Slarvig dragning av röret och orsakade en avloppsläcka i vår källare. Sena med att svara på telefonen, hamnar ofta i växeln och därefter dröjer det länge med återkoppling. Kryddar sin faktura med extratimmar. Otrevligt när de ska stå till svars för brister. Rekommenderas inte.
  • Christian J
    Christian J skrev om 24 Rör Jour AB
    Akta er för 24 RörJour AB
    Ringde till dem angående min värmepanna en söndag i Juli, de bad mig återkomma på måndagen för att jag skulle slippa jouravgift.

När jag ringde på måndagen skulle de skicka ut en elektriker på förmiddagen. Elektrikern kom sent på eftermiddagen, han skruvade upp pannan och pekade på kopplingshuset och sa att det skulle bytas ut för att det var därför pannan inte fungerade.
    Jag påtalade för han att pannan fungerar men att automatsäkringen går när pannan larmar.
    Han pekade då på elkassetten och sa att den var sönder, då frågade jag om det var därför pannan larmade om motorskyddet?
    Han pekade då på motorskyddet och sa att den skulle bytas ut. Jag frågade hur han kunde veta det då han inte hade mätt något, han svarade att det berodde på att pannan var gammal och att gamla saker går sönder.

Jag bad att han skulle återkomma med en offert på allt som var sönder. Dagen efter ringde jag upp 24 rörjour och berättade vilket oseriöst intryck jag fick av elektrikern.

En annan person från 24 rörjour kom förbi efter några dagar, han kollade på pannan och sa att de fick vänta till IVT öppnade efter sommaren då de inte kunde hantera felet. Han lovade också att ta hand om fakturan.

I mitten av augusti tröttnade jag på att vänta utan ringde till IVT som skickade ut en annan firma, den firman mätte upp maskinen och ställde om konfigureringen av pannan och felet var löst.

I mitten av september fick jag ett inkassokrav från 24 rörjour på den fakturan de skulle ta hand om.

Så nu får jag betala en faktura de sa att jag skulle slippa, där fakturan har jouravgift som jag inte skulle ha och fakturan är på en lagning som de inte utfört.

Det finns seriösa aktörer så vänd er till någon annan firma!
    Jonas A, Lasse T gillar detta

Djupdalsvägen 7, 192 51 Sollentuna